Reloop Rmp 3 Alpha
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

luyten    posted on 19-08-2010 11:37
hallo iedereen,

Ik ben van plan te beginnen als dj,

De reloop Rmp 3 Amlpha leek me wel leuk, ook aangezien er zo gestoefd wordt van Reloop.
Wel, ik kan nergens echt duidelijke reacties of meningen vinden over hem.

Dus is er iemand onder jullie die er ervaring mee heeft?

alvast bedankt

What do you think about Reloop Rmp 3 Alpha ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 19-08-2010 12:17
reloop maakt erg goede producten om mee te beginnen, ook de prijs is aantrekkelijk voor hetgeen je krijgt.
PeteVintage    posted on 19-09-2010 15:49
Heb zelf zo'n reloop rmp-3 alpha; betrouwbaar, mooi afgewerkt en met een resem toeters en bellen. Ik wil me zo snel mogelijk een tweede aanschaffen.?Zegt dat genoeg?
www.petevintage.podomatic.com
lek3ct    posted on 19-09-2010 16:05
Blijkbaar is er ook een soort van link functie in die rmp's (1usb op 2 spelers te gelijk gebruiken)
luyten    posted on 19-09-2010 19:47
ja, ik denk als ik ze mag kopen dat het de gewone Rmp-3 zal worden, maar zoveel verschillen ze niet zover ik weet.
TimmyV    posted on 19-09-2010 23:19
Ik heb twee RMP 3's gehad Happy, laughing. Hele degelijke spelers voor een toch wel redelijke prijs. USB functie werkt lekker snel. Hij laadde bij mij 60 nummers in 3 tot 4 seconden. Een cd met 12 nummers doet hij zo'n 7 tot 8 seconden over.

De effecten erop zijn leuk maar verwacht daar niet te veel van.
Lekker grote platter die goed aanvoelt en touch gevoelig is.
BPM teller is niet heel erg precies, maar kan je zeker op weg helpen met beatmatchen.

Loop-fucntie werkt goed.
Verder kan je ze gebruiken met Traktor. Heb dit zelf nooit geprobeerd. Een vriend van mij heeft ze over gekocht en hij vind het heerlijk werken i.c.m Traktor.

Als je over gaat tot aanschaffen dan zul je er zeker veel plezier van hebben.

@ lek3ct: Zover ik weet had ik geen link functie op mijn spelers. Ik zie dat dit wel het geval is met de Alpha versies. Zeker handig.
Let's go f*cking mental
LemonKick    posted on 22-09-2010 12:41
Ik heb hier 2 RMP3b's zelf geupgrade naar alpha middels een beschrijving die ik vond op aboutDJ. Dus in feite gewoon alpha's... Ik moet zeggen dat het absoluut fijne spelers zijn.

Ik heb ze afgewogen tegen de CDJ400 en Denon S1200 spelers, maar de reloops boden gewoon de functies en de form factor die ik graag wilde zien (Ik vind die kleine CD spelertjes eigenlijk niet zo, persoonlijke mening). Dus daarvan 2 gekocht, daarnaast ook een IQ2+ USB gekocht zodat ik met CD's, USB en MIDI kan draaien, en zo heb ik absoluut een fijne set staan vind ik zelf.

Tis denk ik tegenover die spelers echt de vraag of je vorm van de speler fijn vind, ik heb ze zelf het liefst een maatje groter, zodat ik niet meteen de verkeerde knoppen in druk. Nog een voordeel van die RMP3's, ze hebben een koptelefoon uitgang op de speler. Daarmee kan je gewoon lekker voorbeluisteren op 1 speler zonder meteen je hele set aan te zwengelen.

Wat mijn voorgange zegt over die BPM meters is niet helemaal waar, bij mij verspringen ze steeds. Misschien zijn het de CD's maar ik vind ze totaal onhandig... die van mijn IQ2+ is accurater. Aan de andere kant als je van plan bent traktor te gebruiken zou ik die in eerste instantie gebruiken, en CD's maken met de BPM's van traktor erop.
Dan weet je ongeveer wat je aan welke track hebt kwa snelheid. Erg handig systeem om makkelijk mee te mixen.
User edit by LemonKick on 22-09-2010 @ 12:43:50 (50%)

This is an old Topic

No new postings for 5.256 days.
 Post CommentThat would be 175.2 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

100 Users online: 37 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 11.405
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.679.420