Muziek draaien met illigale songs (3/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Oxy    posted on 17-08-2010 21:02
Nauw de vraag is simpel he zijn er hier dj ?die gaan draaien met illigale muziekConfusedCool

What do you think about Muziek draaien met illigale songs ??

Vote :   4 members like this  

Bonchanoize    posted on 27-08-2010 00:47
Poster: thomassmith
Maja als je nou is kijkt wat gemiddeld 1 track kost, en dan kijkt naar het gemiddelde salaris van een vakantie baanjte ofzo iets. Dan is het toch vrij duidelijk dat je gewoon niks gaat kopen.

Als je zeg maar een dj voor de kost bent, dan kan je het misschien nog wel redden.

Je moet ook niet alle tracks kopen die een beetje wat lijken. Je moet goed nadenken eer je koopt, dan kom je wel rond
Let the magic begin
TheDutchDecks    posted on 27-08-2010 01:10
nee ben ik wel met hem eens, het geld wat je verdient heb + het geld wat je misschien er nog voor hebt liggen zou ik eerder voor een gear update besteden bijvoorbeeld. of die hp die echt is aan vervanging toe was ofzo je snapt em wel.
User edit by TheDutchDecks on 27-08-2010 @ 01:11:35 (40%)
Estacy    posted on 27-08-2010 12:39
tja, der was een tijd waarin je 2 beltdrive tafeltjes en een simpel mixertje kocht, om vervolgens 3/4 van wat je verdiende aan muziek uit te geven.?

ik vindt nog steeds dat DJ's (ook thuisDJ's zoals ik) zich meer moeten focussen op muziek dan op gear. nieuwe muziek maakt het voor mij leuker om te draaien dan nieuwe gear (mits de gear gewoon werkt, zonder kraken)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bonchanoize    posted on 29-08-2010 18:19
Poster: Estacy
tja, der was een tijd waarin je 2 beltdrive tafeltjes en een simpel mixertje kocht, om vervolgens 3/4 van wat je verdiende aan muziek uit te geven.?

ik vindt nog steeds dat DJ's (ook thuisDJ's zoals ik) zich meer moeten focussen op muziek dan op gear. nieuwe muziek maakt het voor mij leuker om te draaien dan nieuwe gear (mits de gear gewoon werkt, zonder kraken)

Daar ga ik wel mee akkoord. Uiteindelijk gaat het allemaal om de muziek, de gear is gewoon het medium om die muziek over te brengen. De muziek moet altijd centraal staan.
Let the magic begin
pieterb    posted on 29-08-2010 18:57
Om eerlijk te zijn, heb ik echt nog nooit geld uitgegeven aan muziek xD
alles gedownload enz. t gaat ook verleidelijk snel om high quality albums met een torrentje binnen te halen Happy, laughing
maar ik werk ook zwart (en ben pas 14) dus zie ik voorlopig het nut nog niet om muziek te kopen
zodra ik wat ouder ben, op grotere events draai en bij de kvk ed ingeschreven sta zal ik natuurlijk wel al mijn muziek legaliseren! Winking my eye
OneSixty    posted on 29-08-2010 19:06
Ik heb vroeger solid sounds en serious beats enzo gevolgd en dan nog apparte cd's enzo, hier heb ik allemaal spijt van..
Toch al gouw meer dan 500 euro aan cd's die ik nu nooit meer gebruik... zielig gewoon.

Ik doe nu alles illegaal, maar dat is?omdat ik ook niet in discotheken ofzo draai, altijd priv? feestjes.

En het is illegaal en niet illigaal...

Quote from Seca : 'Waarom zou je nu geen tracks kopen, en?als je later?je gigs hebt wel tracks kopen?'

Omdat die muziek dan al lang outdated is?
User edit by OneSixty on 29-08-2010 @ 19:09:16 (44%)
AdenFarleigh    posted on 30-08-2010 16:11
@ OneSixty - Gotta love classics...
Daarom heb je oude nummers op zak Winking my eye
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
djroy16    posted on 30-08-2010 16:32
ik koop al me muziek op beatport, Itunes of andere download sites. Ik gebruik Soundcloud om zo nu en dan is een bootlegje op te speuren. Krijg ook een hoop materiaal toe gestuurd.

Vroeger ripte ik wel eens een cdtje, maar als je zelf produceert wil je ook dat mensen jou track kopen!

Bonchanoize    posted on 31-08-2010 16:50
Poster: djroy16
ik koop al me muziek op beatport, Itunes of andere download sites. Ik gebruik Soundcloud om zo nu en dan is een bootlegje op te speuren. Krijg ook een hoop materiaal toe gestuurd.

Vroeger ripte ik wel eens een cdtje, maar als je zelf produceert wil je ook dat mensen jou track kopen!

Ik vind het eerlijk gezegd al genoeg als mensen luisteren naar mijn tracks. Nog beter is het als ze het zelfs niet slecht vinden. Maar ik kan wel begrijpen dat mensen die daar echt hun leven aan besteden, dat die daar ook munt uit willen slaan
Let the magic begin
zee-eend    posted on 31-08-2010 21:59
een muziek collectie van ong. 550 gb
dit is puur voor prive gebruik (in de auto etc.)
natuurlijk ook om wat te mixen thuis.

op feesten is het andere zaak,
dan draai ik alleen maar legale muziek, wel zo netjes!
XMatiC    posted on 01-09-2010 14:08
Hardstyle doe ik meestal thuis en dat is dan meestal illigaal.
Maar het is thuisgebruik..

Top 40, Commerciel is het meeste van legaal.
De nieuwste nummers nog niet maar die koop ik dan later aan.
Zodat ik ze wel legaal heb.

Als je echt er voor wil gaan als dj.
Moet je best legaal draaien Winking my eye

www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 01-09-2010 @ 14:10:48 (100%)
DrezZ    posted on 01-09-2010 22:14
Ik koop alles legaal aan, aangezien ik ook bijna 3maal per week ga spelen.
Een track koop je 1 keer maar je kan 'm wel meer dan 1 keer gebruiken!
+ support voor artiesten is nodig in deze tijd van het illegale downloaden!
Nu kan ik wel begrijpen dat dj's die enkel thuis draaien het geld er niet voor over hebben om alles legaal te kopen, maar toch zou ik hen aanraden dit te doen!!
mrmagix    posted on 01-09-2010 22:23
Tot mijn 11de was mijn enigste legale cd 'samson en gert - Kermis'. Vanaf dan zo stilletjes aan de hitclubs beginnen kopen. Van verzamelcd's naar meer specifieke cd's van artiesten, naar singles, naar online downloaden via iTunes e.d.

Een goeje hint voor alle mensen die zeggen dat ze wel legaal zullen kopen als ze ooit beginnen met professioneel draaien buitenshuis. Begin niet te vroeg met te kopen.
Budget is voor iedereen op jonge leeftijd een probleem, maar singles of een liedje via iTunes kosten niet veel geld en als je voelt dat een liedje 'een blijvertje' is, koop het dan Happy, laughing. Dat zit mooi voor later en zo bouw je toch stilletjes aan een mooie database Happy, laughing Zo heb ik het gedaan tot 2 jaar geleden.
Nu werk ik en kan ik natuurlijk wel wat meer met m'n geld maar ja Happy, laughing
't is maar een hint?Cool
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
TimoV    posted on 02-09-2010 20:14
Als ik over een tijdje gig's ga draaien, denk ik toch dat 't grotendeels illegaal zal zijn.. 't geld wat ik verdien daarvan zal ik een deel opzij leggen op tracks te kopen.

Maar misschien wat offtopic:
Ik stond laatst even achter de CDJ 2000's, en het laden van de BPM duurde vrij lang.. 't waren gedownloade MP3'tjes.
Weet niet of meerdere mensen hier last van hebben?
Mixt-Ape    posted on 02-09-2010 20:22
Gigs met illegale MP3's zijn echt zo achterlijk... ik hoop dat je een mooie boete krijgt Cool
Vassilli    posted on 02-09-2010 20:59
@TimoV

Ja de Cdj2000's detecteren illigale muziek. Dus doen ze er expres extra lang over!
ArCee    posted on 02-09-2010 21:32
Kunnen we al die topics over illegale muziek niet eens allemaal bij elkaar gooien want je leest bijna overal hetzelfde.
Of het nou over downloaden, draaien of iets anders gaat, de antwoorden komen over het algemeen allemaal op hetzelfde neer.
ik weet zeker dat meer als 50% van alle deejays voor een deel met illegale tracks draait.
Punt, klaar, af!!
feestbeest    posted on 02-09-2010 21:35
Poster: Vassilli
@TimoV

Ja de Cdj2000's detecteren illigale muziek. Dus doen ze er expres extra lang over!

Hoe weten die cdj's dan of het illegaal is? zou dus ook zo zijn als je een legaal cdtje geript hebt dat hij die ook illegaal vind. Betekend voor mij dus dat ik maar 40% van me muziek collectie normaal op cdj2000 kan gebruikenTongue
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Vassilli    posted on 02-09-2010 21:53
Damn.. Ooit van sarcasme gehoord.
mrmagix    posted on 03-09-2010 00:04
Poster: Vassilli
Damn.. Ooit van sarcasme gehoord.

HAHAHAHA :D
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
dj-zero    posted on 03-09-2010 00:40
Wist je dat de cdj-2000 ook een functie heeft dat ie op tilt slaat als je je handen niet hebt gewassen nadat je naar de wc bent geweest:O?
Ik schrok me wezenloos toen de muziek opeens stil viel toen de dj terug kwam op een feest!
zee-eend    posted on 03-09-2010 16:12
hahah was dat maar XD
ArCee    posted on 03-09-2010 20:03
Onzinnige functie trouwens. Bij bruine knoppen weet je genoeg Cool
Awave    posted on 06-09-2010 07:58
En tijdens de drugs gaat de BPM wat omhoog, wel handig hoor zo'n CDJ2000
Estacy    posted on 06-09-2010 09:21
ik heb gehoord dat ie zelfs koffie zet als je de juiste USB stick gebruikt?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

115 Users online: 2 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 5.601
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.212.551