DJ Booth maken voor op slaapkamer TIPS? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LLCoolP    posted on 16-08-2010 16:13

DJ Booth voor slaapkamer maken 16/08/2010

?
Na een jaar draaien op mijn bureau blad ben ik dit onder zat;
iedere keer gebukt staan, stof wat overal tussen komt,kabels die overal over lopen en geen plaats voor de cd?s te leggen.
Op het moment bezit ik de cdj?s400+ djm400. Deze zitten in ??n flightcase en neem ik zo?n 3x per maand mee om op locatie te draaien. (Dus iedere keer weer kabels fatsoeneren na een feestje enz ).
Nu ben ik van plan zelf een compleet meubel te maken(met beetje hulp van een vriend die timmerman is).
Ik heb het me al een beetje uitgedokterd om de cdj?s & djm wat lager te laten liggen zodat de rest op ??n nivo zit, ziet er netjes uit lijkt me zo. Nu was de bedoeling ook de pc + laptop enz er in te verwerken.

Schets1:

KLEUR KAN AFWIJKENCool

16/08/2010

De bedoeling is om de sparing onder in groot genoeg te maken voor latere uitbreidingen naar cdj?s 900 of 2000> (De vraag is: indien ik die set zal aanschaffen, is het dan verstandig ook weer de CDJ?S en DJM in ??n flightcase te pakken of 3 lossen ((let op: moet vaak worden los gekoppeld voor vervoer)
En hoe groot zullen dan deze cases zijn?(Afmeting Breedte en diepte in CM).
?
Voor de rest nog iemand tips?

(Zal jullie nog op de hoogte houden d.m.v. foto's van de vooruitgang)
Wil deze week ermee starten aangezien ik nu vakantie heb nog 2weken.

Edit:?? - Booth wordt op slaapkamer gemaakt, en blijft daar staan
(Heb een andere Booth voor Drive-in van aluminium).
??????????- Ik studeer niet meer, maar doe nog wel graag dingen ontwerpen/bewerken op pc dus wat ruimte voor toestenbord en papier werk zou ik ook moeten cre?ren
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 08-09-2010 @ 21:55:48 (28%)

What do you think about DJ Booth maken voor op slaapkamer TIPS? ??

Vote :   

dj-zero    posted on 16-08-2010 16:49
Is het de bedoeling dat het hele meubel elke keer meegaat?
In dat geval is het miss handig om tegen de rand tussen CDmappen & Laptop een soort ledbalk te maken zodat je verlichting hebt voor je set, vooral handig voor de cd mappen.
Ook is het misschien een optie om het toetsenbord van je laptop schuin te kunnen zetten i.pv. horizontaal, zo kun je het zien als je iets moet typen.. dit kun je doen door bijv een soort 'ramp'(zon skateding, geen idee hoe ik het anders moet omschrijven).
Verder vind ik het een strakke schets, ben benieuwd naar het resultaatHappy, laughing
TH3llC    posted on 16-08-2010 17:03
je kan misschien rekening mee houden dat je misschien eens nieuwe cd-spelers/mixer koopt, die groter zijn..
maar de verlaging voor de mixer en cdspelers iets groten en vul ze desnoods op(fatsoenlijk dan)
LLCoolP    posted on 16-08-2010 17:19
Het is de bedoeling dat deze op de plaats wordt gemaakt en daar blijft staan.
(heb een andere zelf gemaakte DJ Booth van Aluminium, die ik iedere keer i.v.m. plaats gebrek uit elkaar schroef)

dj-zero:
inderdaad wel slim voor het toetsenbord beetje schuin te plaatsen! Moet ook nog kijken inderdaad voor goeie/mooie verlichting> LED Balken is een goed ideeHappy, laughing

TH3llC:?Ik was van plan het al breder te pakken, maar zal ook wat hoger moeten zijn !Omdat de andere cdj's misschien ietjes hoger zijn, denk gewoon simpele opvulling door planken onder de cdj's & kistjes te maken links en rechts, past mooi en geen zooi!

Bedenk mij ?net , het geheel ook af te dekken voor stof. . .misschien hier iemand tip voor? Een grote deksel lijkt me niet zo praktische
?
User edit by LLCoolP on 16-08-2010 @ 17:22:56 (89%)
dj-zero    posted on 16-08-2010 17:30
Klinkt heel raar, maar misschien zou je er zon soort velux achtig rolgordijn voordoen?XD
Of je maakt een soort piano klep en aan de onderkant van de klep doe je de verlichting?
Sloop een koelkast en haal daar t lich systeem uit, en zet daar een andere lamp op...(Just kidding, maar je snapt wat ik bedoel..)
LLCoolP    posted on 16-08-2010 17:45
Poster: dj-zero
Klinkt heel raar, maar misschien zou je er zon soort velux achtig rolgordijn voordoen?XD
Of je maakt een soort piano klep en aan de onderkant van de klep doe je de verlichting?
Sloop een koelkast en haal daar t lich systeem uit, en zet daar een andere lamp op...(Just kidding, maar je snapt wat ik bedoel..)

+1:D Ja goed bezig dat is opzich wel mogelijK!
Heb zelfs nog wat schanieren liggen enz dus dat is een optie met die klep.
(alleen nog even meten/weten hoe dat zal gaan , indien ik op de bovenste dek het beelscherm wil zetten, dan zie ik die niet meer indien de klep opstaat)

Eerder dan toch een losse kap maken . .

Zo'n velux gordijn is opzich heel gemakkelijk, maar vrij prijzig ben ik bang en daarmee heb je de zijkant nog niet goed afgescherm(of daar een rand plaatsen)
User edit by LLCoolP on 16-08-2010 @ 17:50:06 (31%)
dj-zero    posted on 16-08-2010 17:49
Velux is idd vrij prijzig, maar het hoeft ook niet van Velux te zijn:P je hebt ook van die kasten ofzo met zon soort metalen rolgordijn, dat ook nog eens een hoek om kan(ofja geen scherpe hoek maar een afgeronde hoek), misschien moet je eens kijken of je zoiets ergens kunt vinden, en eruit slopen:P

EDIT:?
Zoiets bedoel ik:

Het ziet er welliswaar niet zo heel elegant uit als een mooie klep denk ik maarja.
User edit by dj-zero on 16-08-2010 @ 18:01:52 (37%)
dJORD    posted on 16-08-2010 18:35
een samenstelling van expedit dan: ////www.djresource.eu/Djsets/display/9248/#top
LLCoolP    posted on 16-08-2010 18:58
Poster: dJORD
een samenstelling van expedit dan: ////www.djresource.eu/Djsets/display/9248/#top

nee, sorry zoiets wil ik echt niet maken.
Wil alles fijn wegwerken op 1 nivo, kabels weg makkeljik af te dekken en vooral plaats voor cd mappen enz
dj-zero    posted on 16-08-2010 19:02
Wilde net zeggen, zoiets kun je kant en klaar kopen voor 199.00 en dan is t zelfs nog iets uitgebreider...
LLCool zoekt naar iets om zn gear enigsinds in te bouwen en niet gewoon op te zetten, meen ik?
LLCoolP    posted on 16-08-2010 20:34
Poster: dj-zero
Wilde net zeggen, zoiets kun je kant en klaar kopen voor 199.00 en dan is t zelfs nog iets uitgebreider...
LLCool zoekt naar iets om zn gear enigsinds in te bouwen en niet gewoon op te zetten, meen ik?

Meer met de kijk op praktische & weggewerkt.
Dus kabels direct de goot in en genoeg plaats!
dj-zero    posted on 16-08-2010 21:32
Wat misschien ook nog handig zou kunnen zijn is een lade onder de tafel die je uit kunt trekken met een toetsenbord erop?
Zo hoef je niet helemaal over je set heen te handen om iets in te kunnen typen, en de lade schuif je snel weer in als je aan je cdj's wil.
Deze lades krijg je volgens mij al vanaf een paar euro bij bijv de ikea ofzo.
DJ_OB    posted on 16-08-2010 23:35
Zo's soort opstelling heb ik hier ook gehad. Precies hetzelfde eigelijk.

Heb hem hier weer afgebroke omdat ik de pc die er stond ook voor normaal gebruik gebruikte. Voor het mooi stonden de schermen dan te ver weg. Heb ondertussn een 24 inch scherm dus daar had het misschien wel mee gekunt maar kijk dus ook even of de afstand naar het scherm e.d. niet te onprettig wordt om normaal aan te werken. (meet van mij part de afstand en de hoogte en zet mbv wat oude woordenboeken ofzo je scherm is op die afstand een hoogte neer Winking my eye )

Verder zou ik kijken met een ecentuele deksel voor boven je spelers of je dat helemaal gelijkvloers kan krijgen met de plekken die je voor he cd mappen hebt. Weet niet hou oud je bent maar als je nog is aan de studie wil of iets dergelijks is het ook wel lekker voor je pc een stuk bureau te hebben waar boeken e.d. op kunnen.

succes ermee!
LLCoolP    posted on 24-08-2010 12:05
Kan iemand mij de afmeting voorzeggen van de

Pioneer CDJ2000 DJM2000 complete digitale DJ-set ( In flightcases!)

Dan kan ik namelijk de uitsparing direct groot genoeg maken.

PS: Wou vanmiddag materiaal gaan halen en eraan beginnen.Smile
User edit by LLCoolP on 24-08-2010 @ 12:05:28 (3%)
Mod edit by Nvie on 24-08-2010 12:20 (1%)
[MOD Edit] A.u.b. geen links naar webshops
Estacy    posted on 24-08-2010 12:24
de CDJ 2000's zijn denk ik zo'n 32cm breed, en de DJM 2000 is 19 inch dus ong. 48. dat maakt 112. plus de flightcase natuurlijk. Maar ik zou geen uitsparing maken, maar gewoon een los tafelblad. dus bovenop een houten blad bouw je een klein frame, zo hoog als je flightcase, en daar leg je dan een tafelblad met een gat erin bovenop. zit het perfect ingebouwd. en als je later iets grotere gear hebt, dan zaag je dat gat gewoon wat groter. als je dat blad laat scharnieren (of gewoon los laat) dan kun je je gear zo eruit pakken.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
LLCoolP    posted on 24-08-2010 12:35
Poster: Estacy
de CDJ 2000's zijn denk ik zo'n 32cm breed, en de DJM 2000 is 19 inch dus ong. 48. dat maakt 112. plus de flightcase natuurlijk. Maar ik zou geen uitsparing maken, maar gewoon een los tafelblad. dus bovenop een houten blad bouw je een klein frame, zo hoog als je flightcase, en daar leg je dan een tafelblad met een gat erin bovenop. zit het perfect ingebouwd. en als je later iets grotere gear hebt, dan zaag je dat gat gewoon wat groter. als je dat blad laat scharnieren (of gewoon los laat) dan kun je je gear zo eruit pakken.

Oke bedanktWinking my eye
Dat zou eigenlijk wel een hoop vooruitdenk werk uitsparen,
een plaat los erlangs die nu precies past voor de 400's waar ik straks alleen nog wat uit hoef te zagen.

Ben alleen nog even aan het kijken hoe de constructie zal worden aan de Pine? kant.
Maak waarschijnlijk op de hoeken balkjes, waarin de platen was geschroefd/gelijmd kunnen worden en vervolgend het blad op rust.

Ik geloof dat er een fout in de tekst staat van Pioneer
Namelijk van de DJM-2000, die ziet er op de foto's toch even hoog uit als de CDJ-2000's.
alleen bij de kenmerken staat iet totaal anders namelijk:

DJM-2000???? Afmetingen (B x H x D) 430 x 409 x 107.9?mm
CDJ-2000???? Afmetingen (B x H xD) 320 x 106,4 x 405,7 ?mm

Zal waarschijnlijk de H met de D verwisseld zijn bij de DJM?
Lead, heb ik nu een set gewonnen van Pioneer ?Cool

Net alles, maar dan ook alles voor de 3e keer nageteld.
En? weet nu precies, welke plaat op welke moet, waar de verbindingen moet komen en hoeveel platen ik nodig heb.
Kom nu uit op z''n ?100; euro aan plaat materiaal, valt nog mee had er 150/200 voor geschat.
Morgenvroeg materiaal halenHappy, laughing
User edit by LLCoolP on 26-08-2010 @ 11:32:16 (69%)
LLCoolP    posted on 28-08-2010 18:45
UPDATE: 28/08/2010
Bouw gestart!

Vanmorgen was ik?vroeg uit de veren,
koptje koffie naar binnen geh-ad,
papier werk nog eens (voor?de zoveelste keer)?doorgenomen en toen de zaag erin.

Resultaat van Dag2:
?* Constructie in elkaar schroeven (proberen haaks te krijgen, wat een ellende met geen goed gereedschap!)

*Toch waterpas proberen te krijgen.

* Steun balk ertussen in

* gezaagde MDF platen, op de MM

*En dan uit eindelijk de plaat erop.

Voortgang:? - constructie?in elkaar gezet.
????????????????? -?constructie gemonteerd tegen muur.
??????????????????- 1e?blad geplaatst, hierop worden de andere platen gezet.
?
Heb alleen een steunbalk in het midden van het blad moeten plaatsen,
anders ging het toch wat door zakken.
maar dan werken we later allemaal mooi weg denk ik, geen probleem!.

Zo en nu eindelijk rustig slapen Uhu Stappen vanavond!
User edit by LLCoolP on 28-08-2010 @ 18:48:49 (56%)
ElVrieso    posted on 28-08-2010 19:37
Goed bezig! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Happy, laughing
Bruno de Vries - @djelvrieso
ThirTeen    posted on 28-08-2010 22:09
Inderdaad een mooie vooruitgang, en het eindresultaat zal zeker niet mis zijn Happy, laughing.
Music makes my day.
venzi    posted on 29-08-2010 00:15
dat word zeker een topper!
Grudgie    posted on 29-08-2010 13:16
Ik heb van hout etc geen verstand.. dus ik kan mis zitten hoor, maar als ik mijn dj meubel bekijk dan zijn mijn poten veeel dikker en groter.. en die van jou wel erg smal... en denk ik van.. zal dat het wel houden?

Maar zoals ik al zei, ikkan er naast zitten.
ElVrieso    posted on 29-08-2010 13:29
Poster: Grudgie
Ik heb van hout etc geen verstand.. dus ik kan mis zitten hoor, maar als ik mijn dj meubel bekijk dan zijn mijn poten veeel dikker en groter.. en die van jou wel erg smal... en denk ik van.. zal dat het wel houden?

Maar zoals ik al zei, ikkan er naast zitten.

Zolang je 4 poten hebt, en die goed bevestigd zijn is het stevig genoeg voor wat DJ Gear hoor. Happy, laughing
no-rush    posted on 29-08-2010 14:41
tip : het draait leuker als je je kamer ''in'' draait
ElVrieso    posted on 29-08-2010 14:44
Poster: no-rush
tip : het draait leuker als je je kamer ''in'' draait

Ik snap je niet helemaal.. Niet dat het voor mij is, maar ik wil wel weten wat je bedoelt. :P
dJORD    posted on 29-08-2010 14:47
mooi meubel tot nu toe, ook heel leuk om andermans project te volgenCool
pieterb    posted on 29-08-2010 15:37
weet niet of je rekenig met de bekabeling hebt gehpuden, zoniet zou je een s kunnen kijken of je ergens een sleuf oof een gat kunt maken, ddan ziet het er nog strakker uit als je helemaal geen kabels ziet Winking my eye
Verder, heel mooi uitgedacht
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

66 Users online: 12 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 10.144
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.357.527