Denon's nieuwe gear (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TheDutchDecks    posted on 16-08-2010 13:46
Denon heeft weer 3 nieuwe producten neer gezet de: dn-x600 mixer, de dn-sc2000 tabletop en de dn-mc6000 midi controller.

Om met de X600 te beginnen komt Denon met een goed alternatief op de djm400/350.
De X600 is een 2 kanaals mixer die in tegenstelling tot de X120 (zijn voorganger) wel effecten namelijk: delay, echo, flanger, filter, reverb, loop, beat scratch, beatbreaker. Verder is de X600 ook MIDI aan te sturen in combinatie met DJ software, dankzij de MIDI toewijsbare knoppen. Als we dan ook nog even aan de achterkant kijken zien we ook dat hij is voorzien van een XLR aansluiting wat ook niet te vinden was op zijn voorganger nog op zijn concurrent.

Specificaties:
- 24 bit 96 kHz USB 2.0 audio interface (geluidskaart) 4 in / 4 out (stereo)
- DVS direct mode (CD/Vinyl) voor DJ toepassingen met timecode
- volledig MIDI toewijsbaar oppervlak
- intu?tieve onboard DSP effecten met on/off knop, dry-wet mix en onafhankelijke send (Ch/Mic/Master)
- delay, echo, flanger, filter, reverb, loop, beat scratch, beatbreaker
- krachtige 2-weg EFX parameterfilter
- interne 32-bit floating DSP processing en 32-bit DAC uitgang voor het best mogelijke geluid
- Mac OSX 10.6.3 en 32/64-bit Windows XP/Vista/Win7 copmitabel
- USB send/return routing voor gebruik met DJ software
- afmetingen: 250 x 90 x 315 mm (B x H x D)

DN-SC2000:

Specificaties:
- high-resolution 105 mm drukgevoelig jogwheel
- gladde 100 mm lange pitch slider met hoge 14-bits resolutie
- pitch lock functie
- navigatieknoppen en draaiknop voor bestandsselectie
- grote cue en play knoppen
- acht (4 + 4) hot cue/sampler knoppen met dual bank selectie
- EFX unit 1 en 2 layer knop
- drie EFC parameter draaiknoppen
- dry/wet parameter draaiknop
- pitch bend
- vinyl en pitch bend jogmodi
- key lock on/off met LED feedback

DN-MC6000:

Specificaites:
- nieuwe, 3-weg krachtige audio/video toewijsbare crossfader (audio, a/v, video)
- high-resolution 105 mm drukgevoelig jogwheel
- gladde 100 mm long pitch slider met 14-bit resolutie
- acht (4+4) hot cue / sampler knoppen met twee bank selector knoppen
- auto loop knop met beat jump (loop cut)
- handmatige loop in/out knoppen
- grote cue en play knoppen
- sync knop voor beatmatching
- 45 mm kanaal en crossfaders
- onafhankelijke kanaal A-B thru switch
- cross fader contouraanpassing
- masteruitgang en booth uigang
- 3-bands EQ voor microfoon 1 en 2
- MIDI toewijsbaar oppervlak
- ingebouwde 2-in 2-uit geluidskaart

User edit by TheDutchDecks on 17-08-2010 @ 12:36:53 (86%)

What do you think about Denon's nieuwe gear ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 08-12-2010 19:56
Denon is altijd goed, Tim.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
timmy90    posted on 08-12-2010 19:59
ja daar twijfel ik niet aan... maar mense met ervaring is altijd fijn..
DjRepeat    posted on 08-12-2010 20:40
hoeduur is die x600 ?
tek-zotic    posted on 08-12-2010 20:54
Poster: DjRepeat
hoeduur is die x600 ?

kom op, dat kon je nu toch wel ff googlen of bij een webshop checken nietConfused
hij komt op 599
DjRepeat    posted on 08-12-2010 21:13
Helaas is dat allemaal niet voor mobiel en dit forum wel.
Nagash    posted on 20-02-2011 00:22
Ik vraag me nu gewoon af of ze voor de midi controller goede mappings zullen maken , om de nieuwe uitgebreidere functies van traktor 2 goed te kunnen benutten. Of zit Denon nu te vloeken en al te werken aan een nieuwe midi controller, of een markII of zo.
Ik ben alsinds zeer benieuwd naar volgende ontwikkelingen, want alle merken smijten zich nu echt op die all in one midi controllers. Het grote voordeel voor de dn-mc6000 midi controller van denon zit hem volgens mij, als nog steeds vinyl draaiende dj, in de mogelijkheid zowel analoog of digitaal te mixen. Anders had de S4 van Native mij misschien meer kunnen bekoren (al is die dan van plastiek en de denon meer solide met zijn metalen behuizing)
rhythm is fundamental to the spirit...
Tekhead    posted on 20-02-2011 10:11
Als ik me niet vergis heeft Bambam er eentje staan of zeker al onder handen genomen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 20-02-2011 10:22
Poster: tek-zotic
als ge dood gaat, ik werk bij de begraafnisondernemer in kalmthout Happy, laughing

Dan krijg ik toch korting Jelle ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Nagash    posted on 20-02-2011 16:15
Poster: Tekhead
Als ik me niet vergis heeft Bambam er eentje staan of zeker al onder handen genomen.

Ja dat zou wel kunnen, met aangepaste mappings waarschijnlijk. De cursussen zullen nu wel richting traktor 2 draaien. Ben echt benieuwd met wat Denon op de proppen zal komen.
Dj_Fantasy    posted on 21-02-2011 08:12
De S4 heeft ook een lichte alluminium touch.
Waarom zou bambam met de Traktor 2 software werken?
Terwijl deze bijna hetzelfde is als de S4?

dj2dj.nl
djcanta    posted on 22-02-2011 19:34
Leuk spul van Denon, lekker breed ingezet. Die SC2000 vind ik maar een apart ding, zonde dat daar geen geluidskaart in zit.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
kobuz    posted on 23-02-2011 09:18
Poster: Nagash
Ik vraag me nu gewoon af of ze voor de midi controller goede mappings zullen maken , om de nieuwe uitgebreidere functies van traktor 2 goed te kunnen benutten. Of zit Denon nu te vloeken en al te werken aan een nieuwe midi controller, of een markII of zo.
Ik ben alsinds zeer benieuwd naar volgende ontwikkelingen, want alle merken smijten zich nu echt op die all in one midi controllers. Het grote voordeel voor de dn-mc6000 midi controller van denon zit hem volgens mij, als nog steeds vinyl draaiende dj, in de mogelijkheid zowel analoog of digitaal te mixen. Anders had de S4 van Native mij misschien meer kunnen bekoren (al is die dan van plastiek en de denon meer solide met zijn metalen behuizing)

Heb zelf de S4 staan met mijn draaitafels ernaast. Werkt hartstikke goed samen en laptop even neerzetten is een kleine moeite als je alleen met vinyl wilt draaien. Leuk is ook dat je de filters en fx van Traktor gewoon over je vinyl kan gebruiken, dat kan met de Denon volgens mij niet.

Verder wil een kunstof behuizing niet zeggen dat het per definitie minder solide is dan een metalen behuizing. Blijf het onbegrijpelijk vinden dat iedereen daar zo kortzichtig in is (no offense intended Winking my eye). Zo zie je maar wat een beetje marketing kan doen.... 'ooooo hij is van metaal, dan moet het wel heel stevig zijn!'

Niks ten nadele tov de Denon trouwens, ook een prima ding, maar naar mijn mening meer voor de Drive-In jongens.
Sandr    posted on 23-02-2011 23:08
Poster: T-to-the-J
Pfff... ik zou zowiso 100 balle bijleggen voor die S4, die is zoo nice

Mwa, heb beide onder handen gehad en was echt positief verrast door de Denon. Knoppen zitten inderdaad kort op elkaar maar dat vind ik bij de S4 ook wel het geval. (effectknopjes van de S4 zijn bijv veel kleiner en er zit vooral veel ruimte rond het jogwheel) Voordeel hiervan is dus wel dat je ze makkelijker kwijt kan in een setup.

De inputs van de Denon zijn uitgebreider wat ik nuttig vind, erg uitgebreide micrfoon instellingen (met echo per microfoon) voor 2 microfoons (wellicht wat overdreven). Jogwheel van de Denon is ook wat degelijker naar mijn mening.

Dan de Pioneer DDJT, ik vind dat meer een DJ speler dan een midi controller. Deze zal meer instinctief werken dan de Denon en de S4. Ook omdat de standaard pioneer layout is behouden zegmaar, nadeel is wel dat hij stuk breder is en dus niet zo makkelijk in een setup is te stoppen.

Alles heb ze voor en nadelen en dit zal per persoon verschillen, ik ben vooral benieuwd naar de werking icm Traktor 2 om bijvoorbeeld de sample decks aan te sturen. ALs ik dan toch een midi controller koop wil ik wel volledige functionaliteit in 1 apparaat en zie dat met de Denon beter gaan dan met de Pioneer. De S4 gaat dat ook heel goed kunnen, ben in ieder geval niet van plan om over te stappen naar speciale S4 software....
Play that funky music white boy....
Mod edit by Sandr on 23-02-2011 23:10 (14%)
T-to-the-J    posted on 23-02-2011 23:15
Bij de S4 software krijg je een gratis upgrade naar Traktor T2 volgensmij Winking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
bambamstudio    posted on 23-02-2011 23:56
Poster: T-to-the-J
Bij de S4 software krijg je een gratis upgrade naar Traktor T2 volgensmij Winking my eye

Klopt. Ik vindt dus ook het nadeel van de MC en de DJJ dat ze niet echt klaar zijn voor TRaktor 2. De S4 is dat zeker wel. Traktor 2 draait niet eens op de DJJ moenteel (heb dat uitgeprobeerd). Weet niet of de link hier al epost is, maar ik heb een vergelijking gemaakt over DJ controllers: Nederlands: www.dj2dj.nl en Engels: www.gearjunkies.com
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 24-02-2011 @ 00:00:19 (100%)
Nagash    posted on 24-02-2011 10:52
@Kobuz
Dat van die marketing is inderdaad stof tot nadenken, en hetgeen aan de binnenkant zit is inderdaad vele malen belangrijker. Als je het zo bekijkt heeft de S4 dan eigenlijk als bijkomend voordeel dat je hem gemakkelijk mee kan nemen om op verplaatsing een setje te gaan draaien. Dit is bij mij niet het geval, de dn-mc6000 is 19' inch mountable en hij zal ook zo vast komen te?zitten aan?mijn dj-booth.
Hij zal in vele gevallen dan ook gebruikt worden in caf?s met zo een rack in de hoek, helemaal verticaal, daar heb je gelijk in.Cool

Is het niet zo dat je de draaitafels enkel?aan de S4 kan aansluiten?om met tijdscode te draaien? Ik kan toch moeilijk effecten uit traktor aanwenden om originele oude platen te bewerken? Dit was waar het in het begin bij mij allemaal om ging.

Of ik kies voor de S4, en zet eerst al mijn oude platen digitaal (een hels werk), om vervolgens met tijdscode te draaien, omdat ik daar veel meer feeling bij heb dan met de jogwheels en de cues.

Of ik kies voor de dn-mc6000, en stel het digitaal zetten even uit, gebruik de originele platen tussen de digitale tracks op de laptop. Als er dan al eens een effectje moet komen op ??n van de originele platen, zet ik gewoon die plaat digitaal om de volgende keer het effect te kunnen steken.
Maar het lijkt mij niet mogelijk geluid uit originele platen door traktor te sleuren met real-time effecten.Cool Op de denon is het alsinds niet mogelijkCool, moest het kunnen op de S4? is dit de ideale oplossing.Cool

EDIT: plus natuurlijk het voordeel nu van de S4 met die sample decks die er al op staan, pfff..., het wordt weer afwachten denk ik. Even de kat uit de boom kijken lijkt me het best (lees: kijken waar Denon mee afkomt)

User edit by Nagash on 24-02-2011 @ 10:55:11 (15%)
bambamstudio    posted on 24-02-2011 11:05
De S4 heeft 3 verschilende virtuele decks, ??n daarvan is een autio thru deck, dus kun je een cd speler/draaitafel aansluiten, gewoon vinyl draaien en de effecten gebruiken van Traktor. Er komt in april een update waar je ook virtueelvinyl kan draaien met Traktor S4 Pro 2
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
kobuz    posted on 24-02-2011 14:09
Wat bambam zegt. Als ik een gewone plaat wil draaien zet ik een van mijn decks (softwarematig) op Audio Thru. Dan wordt het geluid van mijn draaitafel door Traktor heen gelinked als het ware. Je kan geen loopjes maken (want traktor analyseert je audio immers niet, maar stuurt het alleen door) maar je kan er wel fx als filter of delay overheen gooien. Ik hoop dat ik de s4 mapping straks met een update een keer kan aanpassen, zodat ik makkkelijk het soort deck kan switchen en zo makkelijk een plaatje door al het digitale geweld heen kan mixen.

Maar zoals al duidelijk was, zal je altijd Traktor S4 aan moeten hebben staan, omdat je anders de draaitafels niet kan eq-en en dergelijke. Wat je wel kan zonder laptop is ??n platenspeler naar je speakers sturen als je bijvoorbeeld alleen maar een album op wilt zetten om te luisteren. Daar heb je de Thru optie op een van je aansluiting voor, wat het geluid door de geluidskaart gelijk naar de output stuurt (moet dus wel je s4 aan het stroom hangen).
User edit by kobuz on 24-02-2011 @ 14:10:06 (2%)
Nagash    posted on 25-02-2011 10:01
Dank voor de verduidelijkende comments.
Prachtig allemaal, maar als ik het goed begrijp uit het wachten op die nieuwe mappings of update, is het nu niet makkelijk of onmogelijk gewone platen live in the mix te gebruiken zonder een onderbreking in de muziek of zo?
(om bv. direct daarna terug over te schakelen naar 2 of meer digitale decks)
kobuz    posted on 25-02-2011 10:39
1 member likes this  Ok, ik probeer het nog een keer Winking my eye

- Je hebt 4 decks (A, B, C en D)
- Een deck is: Track Deck (digitaal nummers afspelen), Sample Deck (Met samples klooien), Thru Deck (Extern apparaat)
- Deck A en B zijn altijd Track Decks
- Deck C en D kan je kiezen wat je wilt
- Wanneer jij Deck C en D op Thru zet kan je dus EN digitaal draaien met A en B. EN je kan je vinyl mixen op deck C en D. Tegelijk dus, zonder onderbrekingen. Alles werkt, filters, FX, alleen loops en samples niet.

Voor de duidelijkheid (of om het weer ingewikkeld te maken): je hebt twee verschillende soorten Thru's.?
1. Thru Deck in de software. Dit gebruik je dus om je platenspelers door de software te routen en zo mee te mixen, zoals ik hierboven uitleg.?
2. Hardware Thru. Dit is een 'emergency' optie op input kanaal D. Als je dat knopje op THRU zet ipv USB, gooit de geluidskaart in de S4 het geluid van die input gelijk naar de main out. Dat signaal gaat dus naar je speakers, zonder dat je laptop aan hoeft te staan. Je kan dan niet mixen of eq-en, maar je hebt in ieder geval geluid, mocht je laptop crashen. Emergency dus. Verder is het ook handig als je een keer gewoon een plaatje wilt luisteren en niet hoeft te mixen, dan heb je dus ook je laptop niet nodig.

Als je bovenstaande nie begrijpt of te moeilijk/lastig vind: koop een Denon MC6000. Hoewel die ook niet 1,2,3 klaar voor gebruik is wat ik zo her en der lees.
Nagash    posted on 26-02-2011 01:27
Hey daar, ongelofelijk bedankt, nu is het helemaal duidelijk, ik was dus op het verkeerde spoor.? Nu ik dit begrijpCool, wil dus ook zeggen dat ik helemaal S4-ready ben. Nu nog ingebouwd krijgen.
Nogmaals bedankt kobuz voor de gedeelde kennis, maar je begrijpt wel dat het allemaal gemakkelijker te snappen valt, als het apparaat voor je neus staat niet.Cool
De 6000 heeft inderdaad meer problemen dan ze wilt hebben met de installatie, dus ja, eigenlijk wordt het duidelijk.
kobuz    posted on 26-02-2011 10:32
Hehe, no problem Happy, laughing. En als je hem voor je hebt duurt het ook wel ff voor je alles door hebt, maar das meer een leercurve dan een nadeel van de S4. Wat trouwens ook voor de denon zou gelden als je daar Traktor Pro (en straks Pro 2) bij neemt. Dat blijft ook een leuke mixer, maar net voor een andere doelgroep naar mijn idee.
djcanta    posted on 12-03-2011 13:01
Poster: kobuz
Hehe, no problem Happy, laughing. En als je hem voor je hebt duurt het ook wel ff voor je alles door hebt, maar das meer een leercurve dan een nadeel van de S4. Wat trouwens ook voor de denon zou gelden als je daar Traktor Pro (en straks Pro 2) bij neemt. Dat blijft ook een leuke mixer, maar net voor een andere doelgroep naar mijn idee.

ik sluit me aan bij wat je zegt.. de MC6000 is voor een andere doelgroep bedoeld, namelijk drive-in DJ's die een monitor out willen en hem eventuele willen inbouwen in een flightcase / rack. En wat is de S4 toch een ontzettend tof en compleet ding!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Dolivieira    posted on 14-03-2011 11:57
Ja maar dat is logisch, Canta. Traktor en de S4 komen uit de zelfde ontwikkelaars dus dat is logisch dat het allemaal gelijk super werkt.?

Wat heleboel members vergeten is dat de?makers van de S4 er van uit gaan dat de unit op locatie op een line van de mengtafel al daar wordt aangesloten. Dan kan je gewoon de monitoren vanaf het mengtafel bedienen. ?En het enige wat je met de monitor doet is aan en uit.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 4.960 days.
 Post CommentThat would be 165.3 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

60 Users online: 4 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 9.082
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.969.312