Cd labels (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_OB    posted on 08-08-2010 16:28
Ik ben van plan me cd's netjes te labelen en wil er dus tekst e.d. op kunnen drukken.

Nou zijn er als ik geen nieuwe printer wil kopen 2 opties volgens mij:
1. lightscribe (heb hier ergens een pc staan met lightsribe brander)
2. labels kopen en in een normale printer printen en dan op de cd plakken

Voor 1: heb ik de vraag welk merk is goed en goedkoop en verkoopt lightscribe cds in spindles?
voor 2: Is dit wel veilig? Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand of er een kans is dat de labels in een cd speler loslaten door bijv de warmte?

What do you think about Cd labels ??

Vote :   

DJ_OB    posted on 10-08-2010 11:45
Ik denk dat ik toch ook maar een printer ga aanschaffen. Is toch de?beste oplossing volgens mij
TedMendez    posted on 10-08-2010 12:36
ik heb ongeveer 10?tracks per cd en dan schrijf ik het op een blaadje?
M-Tine    posted on 10-08-2010 12:43
Ooit gedacht aan van die pennen waarmee je op cd's kan schrijven?
You can find all your answers, in Music!
AdenFarleigh    posted on 10-08-2010 13:30
Poster: ThijsG
Zo Aden das een ouwe CD:p.
Lijkt mij als je toch maar 1/2 nummers op een CD hebt ook handiger.

Guess again, Hardwell 2010 Remix Winking my eye
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
feestbeest    posted on 10-08-2010 13:49
Ik ben net al m'n hardstyle cdtjes uit m'n house map aan het halen geweest en ik denk dat ik nu bij hardstyle 5 nummers per cd ga doen. Heb nu bij me house map +-12 per cd.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
DJ_OB    posted on 10-08-2010 17:58
Pen ken ik ja en gebruik ik nu dus ook.

Maar vind het met een duidelijke mooie opdruk toch wat netter staan en je kunt het erdoor sneller vinden
User edit by DJ_OB on 10-08-2010 @ 17:58:22 (25%)
AdenFarleigh    posted on 10-08-2010 18:12
Netter is het absoluut; maar makkelijker vinden weet ik nog zo net niet. Ik ken m'n mappen wel zo ongeveer uit m'n hoofd, maar goed ik heb het meeste ook op BPM - dat scheelt ook weer iets Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Danil    posted on 07-01-2012 15:49
Hallo, ik ben al een tijdje opzoek naar software om labeltjes te maken om in mijn cdmap te stoppen.
Het is een tracklistje dat ik zoek, geen designer om de CD zelf te drukken.

Ik heb nu een tijdje Disclabel gebruikt maar ik snap er niets van, de titel geeft hij weer maar de naam van de artiest krijg ik er niet op.....
BTW ; het zou software moeten zijn voor OSX Happy, laughing
DJ_OB    posted on 07-01-2012 17:42
Disc cover heb ik een tijdje gebruikt. Kun je ook afspeellijsten van Itunes inladen dan hoef je dat zelf niet meer in te typen.
Danil    posted on 07-01-2012 19:29
Poster: DJ_OB
Disc cover heb ik een tijdje gebruikt. Kun je ook afspeellijsten van Itunes inladen dan hoef je dat zelf niet meer in te typen.

Dat weet ik , maar bij mij werkt dit namelijk niet :s
Ik moet de CD branden in iTunes en daarna met finder openen en in Disclabel het venster 'openen' van mijn cd....
rorex    posted on 07-01-2012 19:54
Ik gebruik nu al een tijdje printable cd's. Dit zijn cd's waar je direct op kunt printen en schrijven. Sommige printers hebben een functie dat ze direct op cd's kunnen printen.?
Na het printen spuit je er een lak overheen ter bescherming.?
Ik doe dit nu al een tijdje en het resultaad ziet er zo uit:?

Cd's zitten bij overigens nooid op volgorde ofzo. Tijdens het draaien gooi ik ze gewoon ergens terug in de map en dan heb ik thuis vaak geen zin om alles netjes te gaan sorteren. Aangezien de tracks duidelijk op de cd's staan heb ik nooid moeite met het vinden van een bepaalde track.
User edit by rorex on 07-01-2012 @ 19:54:39 (1%)
DJ_OB    posted on 07-01-2012 20:15
Bekende layout Winking my eye

Even een vraagje, waar heb jij die lak besteld? Heb het er zelf nog steeds niet over zitten maar toch wel handig voor als er is een biertje over gaat.
Danil    posted on 07-01-2012 20:23
Dat is wel mooi!
Maar heb wel niet zo een printer staan thuis :s ?En wordt dan een speciaal inktpatroon gebruikt om dit erop aan te brengen?

@ DJ_OB
Kun jij me misschien uit de problemen helpen met Disclabel :p ?
Het programma heeft telkens de melding : 'Track import failed' ...
rorex    posted on 07-01-2012 20:45
@DJ_OB die lay-out komt inderdaad van aboutdj.?
Ik koop mijn cd's en die lak bij?iwonatec.de (weet niet of ik naar die shop mag linken? Zoniet haal ik het wel weg).?
Die spray heet Colour Fixatie Spray, als je daarop zoekt kun je hem wel vinden.?

@danil Gebruikt gewoon dezelfde patronen als normaal printen.
djmstr223    posted on 07-01-2012 23:17
Bij bigdennis kan je gewoon stickers bestellen, en dan op de site van die stickers een photoshop file waarbij je alles kan invullen en dat print je gewoon met een a4 printer en dan plakken.
www.bramvanbergen.nl
DJ_OB    posted on 07-01-2012 23:37
Poster: Danil
@ DJ_OB
Kun jij me misschien uit de problemen helpen met Disclabel :p ?
Het programma heeft telkens de melding : 'Track import failed' ...

Geen idee, bij mij crashde die een tijdje geleden ook. Al eens geprobeerd rechtstreeks uit Itunes te printen? Afspeellijst selecteren en drukken op command p Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 4.862 days.
 Post CommentThat would be 162.1 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

98 Users online: 15 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 11.897
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.962.456