Cd labels (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_OB    posted on 08-08-2010 16:28
Ik ben van plan me cd's netjes te labelen en wil er dus tekst e.d. op kunnen drukken.

Nou zijn er als ik geen nieuwe printer wil kopen 2 opties volgens mij:
1. lightscribe (heb hier ergens een pc staan met lightsribe brander)
2. labels kopen en in een normale printer printen en dan op de cd plakken

Voor 1: heb ik de vraag welk merk is goed en goedkoop en verkoopt lightscribe cds in spindles?
voor 2: Is dit wel veilig? Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand of er een kans is dat de labels in een cd speler loslaten door bijv de warmte?

What do you think about Cd labels ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 08-08-2010 16:51
ik gebruik zelf lightscribe en ben hier zeer tevreden van, ik gebruik daarvoor cdtjes van TDK of van Sony, niets over te klagen
DiVario    posted on 08-08-2010 17:06
Ik printe gewoon de track nrs op een blaadje, die ik voor mijn cd's stak..?
lightscribe duurt bij mij 20 min per cd..
Practise makes perfect!
tek-zotic    posted on 08-08-2010 18:07
ok lightscribe is niet de snelste dat is waar, maar het is o zo mooi
Basrose    posted on 08-08-2010 22:31
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is maar lightscribe was nooit echt heel duidelijk.? Vooral niet als je in een donkere club staat. Maar voor normale omstandigheden is het prima,

Stickers zou ik zoizo afraden. Ik heb al vaker gezien dat ze loskomen of dat er iets mee gebeurd. En als deze in een dure cdspeler zit wil je dat niet hebben lijkt me.
main    posted on 08-08-2010 22:42
philips cd'r's kopen en gewoon de naam van de cd erop schrijven, verder in je cd map een klein labeltje stoppen waar de cd hoort met de tracklist erop (allemaal geleerd van lucalicious (luuk))
Lucalicious    posted on 08-08-2010 23:04
haha idd, maar hij wil graag de cd zelf bedrukken Winking my eye
kan ook, alleen zie ik niet heel erg het nut ervan als er meer dan 5 tracks op ??n cd staan.
het is wel erg mooi.
feestbeest    posted on 08-08-2010 23:14
Ik heb mijn cd's zo gedaan:

Tracklist ervoor, cd's ge nummert van 1t/m weetikveel en verschillende mappen met A B C.
Dus ik weet bij mij is A de witte slappa map hier zit alleen maar house in, B is cdmap met alleen maar allround dit is een UDG map en map 3 is hardstyle en staat dus op de cd + tracklist CD 12 - C.
Vrij makkelijk, ik weet dat als ik cd 3 A in me handen heb dat ik niet in me udg map hoef te kijken en dat ik in map A dusw niet helemaal aan de achterkant moet kijken maar in het begin. Hoe hoger het cd nummer hoe nieuwer de cd is. Het kost je even tijd maar het is een logisch en zeer handig systeem!
Ik hoop dat je hier wat aan hebtHappy, laughing
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Lucalicious    posted on 08-08-2010 23:16
waar is de markering voor?
feestbeest    posted on 08-08-2010 23:21
Dit zijn nummer's die ik meestal wel draai & het goed doen bij het publiek. Heb je snel een goede track nodig hoef je niet zo moeilijk te zoeken. Soort van uitgelichte track dus. De kleur opzich maakt niet heel veel uit, meer welke marker ik dicht bij me in de buurt hebTongue
Lucalicious    posted on 08-08-2010 23:23
oh oke, haha
feestbeest    posted on 08-08-2010 23:26
Volgens mij heeft bijna iedereen zo'n systeem? Ben eigenlijk wel benieuwt of er mensen zijn die andere systemen gebruiken!
tek-zotic    posted on 09-08-2010 00:08
Poster: Basrose
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is maar lightscribe was nooit echt heel duidelijk.? Vooral niet als je in een donkere club staat. Maar voor normale omstandigheden is het prima,

mijn lightscribe doet het goed en cdtjes zijn erg duidelijk
Starmack    posted on 09-08-2010 11:45
Ik gebruik CD labels en druk ze met zo'n label presser op mijn CD's. Geen gevaar voor je CD spelers. Je kunt er nog een extra spray overheen doen (coating) om te beschermen tegen warmte en kleur verlies echter heb ik dat niet nodig omdat ik een cd er maar relatief kort in heb zitten. Een voorbeeld van hoe dat eruit ziet:

Verder doe ik 1 release per CD, gebruik ik kleur codering voor de verschillende stijlen en zet ik gelijk alle BPM/Key info etc. er ook bij.
Bringing the best in Trance & Progressive
main    posted on 09-08-2010 11:46
da's wel rete veel werk... ik krijg er teveel muziek bij per week om dat te doen
ThijsG    posted on 09-08-2010 12:02
Ik maak altijd een tracklistje maar print ook mn CD. Maar ik vraag me toch af hoeveel nut dat heeft. Als je (zoals ik) je CD's vaak volsopt met rond de 14 nummers is het toch wel handig om ook de tracklist te weten als je CD nog in de speler zit. Ik print mn CDs ook vooral om ze te herkennen, en die tracklist er dan bij kost toch maar 5 seconden meer:p.
Starmack    posted on 09-08-2010 12:26
Poster: main
da's wel rete veel werk... ik krijg er teveel muziek bij per week om dat te doen

Kwaliteit gaat bij mij voor kwantiteit.. Heb een tijd lang veel muziek gekocht per week maar draaide 90% van die tracks niet. Koop nu alleen wat ik echt de moeite waard vind.
Bringing the best in Trance & Progressive
Lucalicious    posted on 09-08-2010 13:03
wat jij doet wil ik dus ook gaan doen ooit.
jij hebt een beetje dezelfde methode als armin van buuren, die beprint ook z'n cd's.
??n track met misschien een remix per cd, bpm en key erbij, ik vind het erg mooi en overzichtelijk. maar zoals ik al zei: als je 10 tracks op ??n cd brand heeft het niet veel nut.
main    posted on 09-08-2010 13:05
Poster: Starmack

Kwaliteit gaat bij mij voor kwantiteit.. Heb een tijd lang veel muziek gekocht per week maar draaide 90% van die tracks niet. Koop nu alleen wat ik echt de moeite waard vind.

zit wat in, maar een grote collectie hebben is wel handig als je een keer wat anders moet draaien
AdenFarleigh    posted on 09-08-2010 17:14
Ik schrijf het er gewoon op Happy, laughing
CD Label
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Mon-D    posted on 09-08-2010 19:39
Ik gebruik UDG Labels! zit er egt netjes uit als al je cd's hetzelfde eruit zien!
ThijsG    posted on 09-08-2010 19:49
Zo Aden das een ouwe CD:p.
Lijkt mij als je toch maar 1/2 nummers op een CD hebt ook handiger.
User edit by ThijsG on 09-08-2010 @ 19:50:19 (100%)
DJ_OB    posted on 09-08-2010 19:50
Poster: Starmack
Ik gebruik CD labels en druk ze met zo'n label presser op mijn CD's.?

Wat voor label presser en labels gebruik jij dan als ik vragen mag (welk merk en waar gekocht)?

XMatiC    posted on 09-08-2010 19:55
Zo ziet het er bij mij uit :
Producer, Titel, Album & Lengte
& Dan schrijf ik de cd nummer er nog eens op,

.:KLIK|CD-LABEL|KLIK:.
www.youtube.com/LennertDJ
Mon-D    posted on 09-08-2010 20:00
@Xmatic: wel jammer dat er blogspot gedoe erop staat! hahahaha!
Milo    posted on 09-08-2010 21:54
@ DJ_OB
Ik heb gewoon een canon printer waarbij ik de cd in een lade moet leggen en printen maar! Hierbij word er rechtstreeks op de PRINTABLE cd gedrukt, andere cd's dus niet zomaar.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

83 Users online: 2 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 5.246
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.212.196