Ruis in monitor speakers (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Limb-Girdle    posted on 31-07-2010 20:33
Als ik dus geen muziek afspeel via de computer, geven mijn monitor speakers een hele lichte ruis. Deze monitor speakers zijn aangesloten op mijn DJM-800. Er gaan twee kanalen van mijn pc richting de DJM, ??n vanuit mijn audio interface (M-Audio Fast Pro) en mijn interne standaard geluidskaart.
Op het moment dat ik Cubase opstart, en wordt de ruis erger (Cubase loopt via mijn geluidsinterface).?

Wat heb ik al geprobeerd?
- De kabel van mijn interne geluidskaart naar de DJM-800 losgekoppeld. Probleem bleef.
- De kabel van mijn audio interface naar de DJM-800 losgekoppeld. Ook dit hielp niks. Wel raar, als ik Cubase opstart, neemt de ruis alleen maar meer toe.
- Ook heb ik alle kabels losgekoppeld die richting de DJM-800 lopen, dit helpt iets... maar de ruis blijft.

Als ik gebeld wordt naar mijn mobiele nummer, dan hoor je dit ook over mijn monitor speakers. Ook enig idee hoe ik dit kan oplossen? De monitoren zijn via XLR kabels aangesloten op de DJM.

Iemand een idee? Smile
Where the music meets the deejay!

What do you think about Ruis in monitor speakers ??

Vote :   

Meks    posted on 05-08-2010 09:43
Dit is een bekent fenomeen! Voor alle duidelijkheid de oorzaak is je pc. Omdat je PC een hoogfequente MicroProcesor bevat. Had tis probleem ook. IK heb dit indertijd toen ik met een passief systeem werke alsvolgd opgelost.
Je moet eens proberen om met een koperen draadje het metalen chasie van je versterker te verbinden met een aadrings pen.

Maar blijkbaar heb je een huis die zodanig oud is dat er geen aarding in zit?? Kan ik eerlijk gezecht moeilijk geloven ,maar het zou kunnen.

('@main, dit gaat een beetje moeilijk bij mij thuis, we hebben namelijk door het gehele huis geen geaarde stopcontacten zitten. ')
dancemaker711    posted on 05-08-2010 19:05
ik heb dit ook gehad met mijn lexicon alpha toen de tijd ik had in de instellingen van cubase gekeken elke keer dat cubase opstart haalt ie de interface weg bij mij waardoor die ging ruisen interface geselcteert en het was weg

greetz
Limb-Girdle    posted on 06-08-2010 00:46
@Meks, ja ik denk dat het ook mijn pc is. Mijn monitoren zijn actief, dus hebben geen versterker. Er zijn wel aarde aansluiting in het huis aanwezig, alleen zijn deze niet doorgevoerd naar de stopcontacten, althans geen enkel stopcontact heeft een aardepin.

@dancemaker711, mijn geluidskaart staat juist ingesteld in Cubase. Zijn er verder nog instellingen die de ruis in mijn speakers kunnen veroorzaken? Ik ga morgen even kijken of er wat in de driver van mijn audio interface is in te stellen. De oorzaak van het probleem is nu duidelijk, het is duidelijk mijn pc.
Winston    posted on 06-08-2010 22:59
Maar je zie dat je al ruis hoort als enkel de DJM-800 is aangesloten?
Tic Toc
Limb-Girdle    posted on 07-08-2010 00:46
Het probleem is verholpen. Smile
De audio interface heb ik nu direct aangesloten op mijn monitor speakers, i.p.v. op mijn DJM-800.
De ruis is nu volledig verdwenen. Cool
Bedankt iedereen voor de hulp!

-dit topic kan dicht-
Winston    posted on 07-08-2010 17:09
Ja saai ......

Je kunt nu je DJM-800 niet gebruiken voor je PC

Een technisch verklaring zou ik wel leuk vinden.

Omdat ook een kabel ging van je PC naar de DJM mixer was er dus een kringloop (aardlus). Helemaal als je monitors op de mixer waren aangesloten i.p.v. de Fast Track Pro.
Tic Toc
Limb-Girdle    posted on 07-08-2010 17:30
Het probleem heb ik als volgt opgelost:

Mijn monitor speakers heb ik gekoppeld aan de TRS output van de M-Audio Fast Track Pro. De ruis via de speakers is nu verdwenen. De DJM-800 heb ik via XLR kabels aangesloten aan de MIC/INSTR. ingangen aan de voorzijde van de Fast Track Pro. De leftchannel van de DJM op INSTR. input 1 en de right channel op INSTR. input 2. Hierdoor kan ik gewoon mijn mixer blijven gebruiken, zonder kabels te hoeven verwisselen. Verder is de Fast Track Pro via een USB aansluiting aan mijn pc gekoppeld, waarmee ik ook het geluid van mijn pc af kan spelen (Cubase / en andere programma's). De interne geluidskaart van mijn pc gebruik ik nu niet meer.
User edit by Limb-Girdle on 08-08-2010 @ 17:12:00 (100%)
Winston    posted on 09-08-2010 23:26
ff een vraagje. Je kunt dus je mixer in je nieuwe set up gebruiken voor afmengen van geluid van je PC?
Tic Toc
Limb-Girdle    posted on 10-08-2010 00:18
Nee, ik gebruik de MIDI functie niet van de DJM-800.

This is an old Topic

No new postings for 5.299 days.
 Post CommentThat would be 176.6 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 31 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 10.507
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.678.522