Kontrol x1 ism Cdj's
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hampsink    posted on 25-07-2010 09:28
Beste dj's,

Ik heb gisteren Traktor scratch duo en een Kontrol x1 gekocht.
Alles ge?nstalleerd enz...
Nu is het zo dat als ik begin met te spelen op mijn cdj's er geen probleem is (enkel dat cue gedoe maar daar hebben er meer last van). Druk ik dan echter op ook maar ??n knop op mijn Kontrol, kan ik de cdj's niet meer gebruiken. Het lijkt dus alsof ze alleen apart kunnen fungeren (in mijn opstelling/configuratie).
Waarschijnlijk is het erg makkelijk op te lossen. Maar ik zou er goed mee geholpen worden Cool.?

Verder is het zo dat als ik pitch op mijn cdj's, het tempo wel verandert (op gehoor), maar op mijn laptop zie ik dat niet gebeuren. Mijn Bpm en pitch blijft daar gewoon hetzelfde?

Alvast bedankt!

Mvg,
Joris Hampsink

What do you think about Kontrol x1 ism Cdj's ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 25-07-2010 09:46
Heb je de laatste versie er op staan. (Ver 1.2.6.)Heb je aangegeven in je setup wizard dat je Timecoded gaat draaien met een Kontrol X1. En aangegeven dat je met CDs gaat draaien. En met CDJs moet je iets strakker Cue-en als je normaal gewoon met CDs doe. Bij mij werkt die gewoon naar behoren. Maar dat ging ook niet gelijk in het begin. Ook kan je aan gegeven bij de A en B van de Decks dat je Timecoded draait door op dat pijltje er omder te drukken. En zet je Latency ook zo laag mogelijk. Het is in het begin een beetje k*tten en pielen. Maar iedere keer als die iets beter gaat werken sla je de instellingen op. Gebruik ook de search op deze site want er staat genoeg over bekend. Ook op AboutDJ kan je?veel over traktor vinden. En dan heb je ook nog de NI forum. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 25-07-2010 @ 09:57:33 (100%)
Camino    posted on 25-07-2010 11:13
1: als je op play of cue drukt op je X1, dan haal je traktor uit timecode mode en in interne playback mode. Je kan terug veranderen naar relative of absolute modes waarbij timecode aanstaat door een van de knoppen met een plaat te drukken in traktor.

2: je hebt master tempo aanstaan op je cdjs. uitzetten dus.
Hampsink    posted on 25-07-2010 14:52
En wat is precies die relative en absolute modus?

Edit: Laat maar, had wat eerder moeten googlen Happy, laughing
User edit by Hampsink on 25-07-2010 @ 15:01:01 (100%)
Dav3    posted on 25-07-2010 15:16
Is het gelukt Joris?
www.everybeat.nl
Camino    posted on 25-07-2010 15:16
gewoon kwestie van RTFM Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.256 days.
 Post CommentThat would be 175.2 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

55 Users online: 5 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 17.635
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.435.242