winkel in amerika (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mrtnt    posted on 29-11-2005 21:13
hallo,
zou willen 1 allen & health xone 92, 2 x numark cdx en 1 numark cdx willen kopen,
maar zou dit willen kopen in een on-line winkel in amerika omdat dit wel 1000 euro en meer scheelt.
ik zou willen weten of dit een goed idee is, namelijk de stopcontacten zijn geen probleem want op alle toestellen laten ze 240 volt toe dus dat is gewoon een kwestie van een nieuwe kabel kopen.
en als er een probleem is dan kan ik hem binnendragen bij een 'vriend' die hersteldiensten doet voor dj gear.
daar om zou ik eens jullie meningen willen.

What do you think about winkel in amerika ??

Vote :   

Lead    posted on 29-11-2005 21:16
Garantie zul je niet hebben. In europa moeten alle apparaten verplicht aan een CE keuring voldoen. Het zou kunnen dat de toestellen in de USA uit een andere fabriek komen dan de toestellen voor de europese markt.

Zonder CE keuring mag je de toestellen in europa niet in het openbaar gebruiken, de verzekering zou lastig kunnen doen als ze er misschien achter komen.

Laten repareren kan altijd.... maar ligt echt aan het toestel. Veel Pioneer gear heeft geen spannings selector dus daarbij is het niet mogelijk om USA toestellen hier te gebruiken zonder omvormer.

Tevens is reparatie niet mogelijk, voor USA toestellen zijn op sommige plaatsen andere onder delen nodig die de europese service centra niet eens kunnen bestellen...

Mijn advies : niet doen... Of wel doen en het risico nemen dat je geen gezeik ermee gaat krijgen...
Let the BASS be louder
Maartenb    posted on 29-11-2005 21:53
Inderdaad, er hangen veel nadelen aan. Ik ken ook niemand die dit ooit gedaan heeft, dus als het zo'n slim plan was hadden we er misschien wel meer mensen over gehoord zo kun je het ook zienWinking my eye

Garantie bij zulke dure apparatuur is toch wel heel fijn, misschien heb je wel een vriend die dingen kan repareren maar eventueel nieuwe onderdelen zul je toch nog zelf moeten betalen.
robbert    posted on 29-11-2005 22:00
Als je deze set kunt betalen in Amerika kun je hem (met iets langer sparen) ook zonder probleem kopen in Europa..
Zoveel scheelt het namelijk ook weer niet..
Camino    posted on 29-11-2005 22:09
toen ik mijn cdj800 bestelde kwam hij met een fout aan - de slot stond scheef. Dus effe terug sturen, laten repareren, en kwam hij weer terug... dat duurde dus allemaal 3 dagen in totaal... lijkt me niet allemaal zo gemakkelijk als het terug naar de US moet. En ja, misschien kan je vriend het wel repareren, maar zou toch liever hebben als mijn gear (vooral duur spul als a&h) door een service-center of een andere pro nagekeken zou worden...
mrtnt    posted on 29-11-2005 22:14
euhm, @ robbert ,het prijsverschil = 1400 euro

@ deafdj die ( vriend) heeft een eigen winkel in waregem en site www.evsound.be

en als je denkt, een nieuw stuk bestellen van 100 euro bv. kan ik wel 14 keer kapot maken tot ik verlies begin te doen

@lead, het is eigen lijk gewoon voor thuis en privé feestjes bij vrienden.

User edit by mrtnt on 29-11-2005 @ 22:14:25 (1%)
Mod edit by Lead on 30-11-2005 08:28 (1%)
Camino    posted on 29-11-2005 22:19
hahaha dan is er met onderhoud geen probleem denk ik ... maar ja zorg wel dat er een spanningsselector op zit... een transformator kan al snel honderden euros kosten, en ik weet niet of dit geen negatief effect heeft op de geluidskwaliteit maar het zou best kunnen... als die switch er idd aanwezig is dan ja... kleine lettertjes goed doorlezen op de shop en bestellen maar
mrtnt    posted on 29-11-2005 22:34
er zit een switch op. heb gekeken op alle producten.
de gewone prijs zonder korting is 2720 euro en nu hebben ze een berichtje gestuurd dat ze me zullen opbellen om te onderhandelen voor een betere prijs.
dusja, als ik ze binnen heb laat ik het weten, zal rond kerstmis zijn dan krijg ik weer geld van m'n oma en heb ik genoeg.
jelle
Camino    posted on 29-11-2005 23:17
lieve oma heb jij
SnAcKBaRrY    posted on 30-11-2005 08:50
Ik denk dat ik ik ook mijn oma weer eens ga bellen.........
robertvisser    posted on 30-11-2005 11:20
weet een zaak waar de cdx maar 849,- kost alleen mag hier geen naam noemen gloof ik.

ze hebben er nog twee dus miss dat ze er nog wat mee kunnen doen.
ik hoor het wel als je adres en of tel nummer wilt.

HouseArrest    posted on 30-11-2005 13:38
En, je moet natuurlijk ook denken aan de verzend kosten, ik kan geen bedrag noemen vanuit mijn hoofd maar een paket vanuit amerika naar hier laten verzenden kost handen vol geld. kan gerust een paar honderd euro kosten (ruim genomen he)

Maar het zal inderdaad wel minder zijn dan de korting

Met het is wel een item wat je niet moet vergeten Winking my eye
mrtnt    posted on 30-11-2005 13:58
weet ik 320 euro
Camino    posted on 02-12-2005 16:23
als het goed lukt laat het weten... m'n neo5 is nog steeds niet gekocht en kerst komt er aan!!
mrtnt    posted on 02-12-2005 16:57
ikzal het ook maar kopen met kerst maar ik laat het je zeker weten met een pm
DJ-Emotion    posted on 03-12-2005 09:51
Poster: mrtnt
er zit een switch op. heb gekeken op alle producten.
de gewone prijs zonder korting is 2720 euro en nu hebben ze een berichtje gestuurd dat ze me zullen opbellen om te onderhandelen voor een betere prijs.
dusja, als ik ze binnen heb laat ik het weten, zal rond kerstmis zijn dan krijg ik weer geld van m'n oma en heb ik genoeg.
jelle

Staat je nog een verassing te wachten!

Op alle artikelen die buiten de EU worden gekocht en langs de douane komen moet je belasting betalen!
Dit betekend dat nog een telefoontje krijgt vanaf schiphol als het spul daar is aangekomen met het verzoek tot betaling van een paar honderd euro....

Daarnaast zijn Garantie bepalingen voor NL buiten de EU niet geregeld, binnen de EU wel!
User edit by DJ-Emotion on 03-12-2005 @ 09:54:01 (25%)
mrtnt    posted on 04-12-2005 18:35
kben nu toch van ged8 veranderd , ga gewoon w8en tot de kerstpromoties er zijn , en blijven zoeken naar een winkel die 2 cdx en 1 a&h xone 92  voor 2800euro bieden.
DJ-Emotion    posted on 04-12-2005 23:30
Dan kun je lang zoeken ben ik bang....

De goedkoopste prijs voor die set in NL zit je rond de 3400,-
Zit dus nogal een aardig gaatje..
mrtnt    posted on 04-12-2005 23:31
ik heb er al 1 gevonden voor 3100
djwillem    posted on 04-12-2005 23:32
of je doet een andere cd speler (de cdx is aardig duur)

dan bespaar je weer geld voor andere dingen

DJ-Emotion    posted on 04-12-2005 23:34
ik heb er al 1 gevonden voor 3100

In NL? zo ja welke?
mrtnt    posted on 04-12-2005 23:42
ik stuur je een PM

DJ-Emotion    posted on 05-12-2005 10:52
ik stuur je een PM

Das mooi, maar ik heb nog geen PM gezien.
Any W, waarom eigelijk de CDX en niet de CDJ1000MK2?
Lead    posted on 05-12-2005 13:17
Graag de discussies over prijs niet via deze website laten lopen. Ok niet via de PM's, ik neem aan dat iedereen Google kent Winking my eye
Let the BASS be louder
mrtnt    posted on 05-12-2005 17:50
ikiheb liever de vinyl gevoel
Camino    posted on 05-12-2005 17:52
heb je ooit die dingen van tascam geprobeert, die je op je draatafel doet en die hem dan met je (volgens mij denon was het) cd spelers verbind? kan me vaag zoiets herinneren... misschien is dat ook een optie...
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

66 Users online: 6 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 3.263
Most visitors online this month : 194
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.407.059