Ik kom net van de eerste Demo af. Wat een f**cking vet ding! Voelt degelijk aan, faders hebben wat weerstand en lopen lekker smooth. Verder zag je in kleine dingetjes dat de software, behalve de extra functionaliteit, ook verbeterd is. Zo kan je bv met de hardware super makkelijk door alles scrollen: playlist, tree, favorites zijn via aparte knoppen te bedienen als je in full browser view zit. Het mooie is dat nu ook nog de decks te zien blijven in miniview.
De samples lijken ook bruikbaar en handig gemapped. Er zitten veel functies te gelijk onder bepaalde knoppen, maar het lijkt wel logisch te werken. Het ligt er maar net aan in welke mode je zit/welk deck je kiest (a/c en b/d). Hij is overigens vrij groot, maar wel erg licht. Dit prop je niet zomaar even tussen een djm en cdj, maar dat probleem heb je (denk ik) bij alle ('echte') 4 decks controllers. Ook blijft het natuurlijk jammer dat je altijd de software nodig heb voor externe apparatuur. Ik vind het daarbij wel erg chill dat je voor decks c en d apart kan kiezen of je een een gewone track, samples of extern wilt. Prima twee draaitafels op aan te sluiten en gebruik blijven maken van je sample decks dus, mocht je dat willen...
Dan als laatste nog de jogs: ik vind ze tot nu toe de beste/fijnste jogs die ik op een controller tegen ben gekomen. Op dit pre-productie (dat was het volgens mij) model geef je een zetje en staan ze daarna gelijk stil, zo ongeveer als op een cdj volgens mij. De bovenkant is voor de scratchers en de zijkant voor de benders. De bovenkant moet je een beetje indrukken, zodat je niet je mix verkloot als je per ongeluk de bovenkant van de jog aanraakt. Verder geloof ik dat de 'mate van uitdraaien' van de jog instelbaar is/wordt, zodat je het gedrag daarvan aan kan passen. Pin me daar niet op vast overigens...
Ik ben fan