Native Instruments S4 DJ MIDI Controller (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Outsider    posted on 21-07-2010 19:51
BRON: AboutDJ

Het was te verwachten, na het succes van de Kontrol X1 van NI is er nu een echt volledige midi controller van het merk op komst. Heel veel specs hebben we nog niet voor handen (mede omdat ik dit even snel tussen de bedrijven door moet tikken en geen tijd heb alles uit te pluizen) maar we hebben wel al een filmpje waarin de controller te zien is. Later op de avond de volledige specs e.d.

http://www.youtube.com/watch?v=dTWqk1HYQ_A

UPDATE:

Algemeen:
De S4 is een MIDI HID sturing van Native Instruments die helemaal geoptimaliseerd is voor gebruik met Traktor Pro, een DJ softwarepakket van NI zelf. De S4 voert alle functies die u nodig heeft, en de knoppen staan ook voldoende van elkaar af om ze makkelijk te kunnen bedienen.
Desondanks is de S4 niet te groot, maar ook niet te klein! Hij is door zijn afmetingen perfect te integreren in uw huidige setup. Zo kunt u naast de mixer ook nog bijvoorbeeld CD-spelers of draaitafels gebruiken.
In deze controller zit een audio interface ingebouwd. Dit houdt in dat u geen externe geluidskaart meer nodig heeft voor uw laptop.

Specificaties:
- pads om samples te kunnen starten
- ingebouwde 4-kanaals audio interface (geluidskaart)
- 3-bands EQ per kanaal
- twee jog wheels
- vier linefaders
- LED VU meters per kanaal
User edit by Outsider on 24-07-2010 @ 17:52:23 (100%)

What do you think about Native Instruments S4 DJ MIDI Controller ??

Vote :   

remco87    posted on 23-07-2010 19:07
Tof zeg! Voornamelijk de softwaretoevoegingen die ik in het filmpje zie ben ik echt van onder de indruk. Het is toch wel erg gaaf om een aantal samples te hebben die synchroon lopen met je beatgrid. Traktor meets Ableton live in one package Winking my eye

De controller is nog niet helemaal duidelijk wat layout betreft, maar alles wat NI de laatste tijd uitbrengt verandert spontaan in goud, dus ik ben wel heel erg benieuwd wat dit weer voor doorbraak kan gaan worden.
kobuz    posted on 14-08-2010 14:52
Nog heeeeel even geduld, maandag als het goed is meer info volgens de facebook van Traktor Happy, laughing

TheDutchDecks    posted on 14-08-2010 19:57
hopelijk komt er dan ook wat meer info over de software update.
kobuz    posted on 16-08-2010 17:05
Wat een superbruut ding!
Fimpje
Website
User edit by kobuz on 16-08-2010 @ 17:05:57 (76%)
TheDutchDecks    posted on 16-08-2010 17:20
en de prijs is er ook al ?799,- anders gezegd de Xone DX kan wel inpakken na mijn mening Cool

Edit: een van de reacties zegt dat je de S4 nodig hebt om Traktor S4 te gebruiken Cool
User edit by TheDutchDecks on 16-08-2010 @ 17:31:40 (94%)
Vassilli    posted on 16-08-2010 17:43
Da's toch logisch?
TheDutchDecks    posted on 16-08-2010 17:59
Poster: Vassilli
Da's toch logisch?
 ik ging er vanuit dat het een update zou zijn voor traktor pro, in plaats van een aangepaste verzie voor de S4
kobuz    posted on 16-08-2010 18:02
Nope, is een systeem. Er zal wel een update voor pro komen, met de nieuwe functies erin. Wanneer dat gebeurd, wordt op een later tijdstip bekend gemaakt. As usual...

Als ik het goed begrijp kan ik hierop ook mijn draaitafels aansluiten. Dan zal ik met pijn in mijn hart toch mijn nuo4 moeten gaan verkopen Happy, laughing
User edit by kobuz on 16-08-2010 @ 18:02:51 (7%)
Dolivieira    posted on 16-08-2010 23:42
Idd,?Kobuz. Ik vind alleen jammer dat je maar 2 externe apparaten er op aansluiten. Ik had liever 4 gezien. Maar al met al een vet apparaat.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
kobuz    posted on 17-08-2010 00:28
Ik vind het ook vreemd dat ze er geen monitor out op hebben gedaan, toch wel een gemis als er geen djm met monitor erop tot je beschikking staat. Maar ja, zo is er altijd wel wat te zeuren Winking my eye
Dolivieira    posted on 17-08-2010 10:22
Idd dat viel mij ook op is dat misschien de rede geweest dat?Ali Dubfire ook zijn audio8 DJ er naast had staan? Nou is dat op locatie niet zo erg want je kan gewoon de monitor van het mengtafel dat je als aansluiting gebruikt gebruiken. Maar standalone wordt het een ander verhaal. Dus ik zou als ik jou was de Nuo houden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 17-08-2010 @ 10:25:56 (100%)
Hampsink    posted on 17-08-2010 11:16
Ziet er erg lekker uit!
Maar stel ik wil dit kopen. Gebruik ik zo iets dan stand alone? Of ism mijn cd-spelers of ism mijn mixer.
Want dat kan ik er niet uit opmaken.
kobuz    posted on 17-08-2010 11:56
In principe kan je dit stand-alone gebruiken, hoewel een monitor dus via een andere manier moet gebruiken. Bijvoorbeeld de master van de S4 naar een andere mixer. Op die mixer blijf je dan van de eq af en gebruik je alleen de volumeknop van de monitor.

@Doliviera, de nuo zal wel plaats moeten maken, anders is er geen cash...
Hampsink    posted on 17-08-2010 12:01
Dus ik kan mijn S4 niet rechtstreeks op mijn boxen aansluiten?
T-to-the-J    posted on 17-08-2010 15:21
Jawel, er zit balanced output op. Maar er zit 1 output op, zodat je je monitor speakers in de club niet aan kan sluiten. Voor thuis zijn je monitor speakers je masterWinking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Hampsink    posted on 17-08-2010 23:33
Ze zijn de prijs blijkbaar aan het bijschroeven...
Nu voor 899,-.
remco87    posted on 18-08-2010 13:59
Ik ben me toch een beetje meer in dit apparaat aan het verdiepen maar eigenlijk is een ding me niet helemaal duidelijk. Heeft?ie nou een 'hardware' mixer net als de xones?of stuurt de mixer via midi de ingebouwde mixer in traktor aan? Ik verwacht eigenlijk dat er gewoon echt een (analoge dan wel digitale) mixer in de hardware zit maar ik kan dit nergens echt terug vinden.
kobuz    posted on 18-08-2010 16:59
Nope, geen 'echte' mixer. Als je dus een cd of platenspeler (of iets anders) aansluit moet je volgens mij het geluid door je software routen en gebruik je dus de eq van traktor. Als ik het goed begrepen heb in ieder geval.
remco87    posted on 18-08-2010 20:01
Ja ik ben er ook bang voor idd. Ze zeggen ook dat hij een 4 kanaals audio interface heeft. Ik neem aan dat ze daar 4 x mono mee bedoelen, dus twee keer stereo. Dat zou betekenen main out en cue out, en dus idd interne mixer routing. Dat is toch wel jammer. Ik ben benieuwd hoe dit met latency gaat werken als de mixer, de vu meters etc allemaal door de software aangestuurd zouden worden.
Awave    posted on 03-09-2010 18:40
Poster: remco87
Ja ik ben er ook bang voor idd. Ze zeggen ook dat hij een 4 kanaals audio interface heeft. Ik neem aan dat ze daar 4 x mono mee bedoelen, dus twee keer stereo. Dat zou betekenen main out en cue out, en dus idd interne mixer routing. Dat is toch wel jammer. Ik ben benieuwd hoe dit met latency gaat werken als de mixer, de vu meters etc allemaal door de software aangestuurd zouden worden.

Ik heb op dit moment de VCI 100 SE en via Traktor heb ik nog nooit last gehad van enige latency. Waarschijnlijk zal deze Traktor Build dus ook stabiel zijn.
kobuz    posted on 13-10-2010 00:08
Ik kom net van de eerste Demo af. Wat een f**cking vet ding! Voelt degelijk aan, faders hebben wat weerstand en lopen lekker smooth. Verder zag je in kleine dingetjes dat de software, behalve de extra functionaliteit, ook verbeterd is. Zo kan je bv met de hardware super makkelijk door alles scrollen: playlist, tree, favorites zijn via aparte knoppen te bedienen als je in full browser view zit. Het mooie is dat nu ook nog de decks te zien blijven in miniview.

De samples lijken ook bruikbaar en handig gemapped. Er zitten veel functies te gelijk onder bepaalde knoppen, maar het lijkt wel logisch te werken. Het ligt er maar net aan in welke mode je zit/welk deck je kiest (a/c en b/d). Hij is overigens vrij groot, maar wel erg licht. Dit prop je niet zomaar even tussen een djm en cdj, maar dat probleem heb je (denk ik) bij alle ('echte') 4 decks controllers. Ook blijft het natuurlijk jammer dat je altijd de software nodig heb voor externe apparatuur. Ik vind het daarbij wel erg chill dat je voor decks c en d apart kan kiezen of je een een gewone track, samples of extern wilt. Prima twee draaitafels op aan te sluiten en gebruik blijven maken van je sample decks dus, mocht je dat willen...

Dan als laatste nog de jogs: ik vind ze tot nu toe de beste/fijnste jogs die ik op een controller tegen ben gekomen. Op dit pre-productie (dat was het volgens mij) model geef je een zetje en staan ze daarna gelijk stil, zo ongeveer als op een cdj volgens mij. De bovenkant is voor de scratchers en de zijkant voor de benders. De bovenkant moet je een beetje indrukken, zodat je niet je mix verkloot als je per ongeluk de bovenkant van de jog aanraakt. Verder geloof ik dat de 'mate van uitdraaien' van de jog instelbaar is/wordt, zodat je het gedrag daarvan aan kan passen. Pin me daar niet op vast overigens...

Ik ben fan Happy, laughing
User edit by kobuz on 13-10-2010 @ 00:11:23 (2%)

This is an old Topic

No new postings for 5.174 days.
 Post CommentThat would be 172.5 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

57 Users online: 9 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 10.254
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.357.637