Welke compressor/ander randapparaat
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

fizik    posted on 12-07-2010 22:18
Hallo,
Ik ben al erg lang op zoek naar een apparaat (volgens mij kan een compressor het wel) dat me een vollere klank geeft.
Heb het heerlijke effect gevonden op mijn Korg Kaosspad 3, doormiddel van het effect CMP2 (zogenaamde Low Compressor volgens user manual)
Nu os het zonde dat ik mijn KP3 enkel hiervoor moet gebruiken, en hem niet meer als de o-zo veelzijdige effectenbak die hij is.

Weet er iemand een apparaat dat zo'n effect kan evenaren?

Ben helemaal niet thuis in studio-apparatuur, maar heb wel al vaak horen vallen dat je met een compressor die bepaalde frequenties intoomt een aangenamer en dynamischer geluid kan vormen.

Alvast dank!

What do you think about Welke compressor/ander randapparaat ??

Vote :   

Hardshort    posted on 13-07-2010 00:40
heb je eventueel een stukje geluid waar je het effect laat inkomen ? dan kan ik waarschijnlijk wel zeggen hoe je dit kan evenaren Happy, laughing
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
fizik    posted on 13-07-2010 12:17
Poster: Hardshort
heb je eventueel een stukje geluid waar je het effect laat inkomen ? dan kan ik waarschijnlijk wel zeggen hoe je dit kan evenaren Happy, laughing

Aub: http://soundcloud.com/mrne/demo-cmp2-effect
Hopelijk kan je er wat mee Cool
ArCee    posted on 13-07-2010 15:42
Als je iets zoekt waarmee je opgenomen mixen goed klinken dan neem je gewoon audacity. Opnemen, opnieuw importeren, compressor aanklkken en alles klink gelijk zonder pieken etc.
Xurion    posted on 13-07-2010 15:47
Als ik het goed begrijp wil je het warme vinyl geluid terug?
Prozei    posted on 13-07-2010 16:52
je wilt dus een hardware compressor gebruiken voor je dj sets?
de dance muziek van tegen woordig wordt al tot de nek aan gecompressed om zo veel mogelijk geluid uit een plaat te halen zonder dat je gaat over sturen.
een compressor creeert geen dynamiek maar neemt het weg.?

een compressor is in feite een automatische volume regelaar.
als het een bepaald niveau bereikt dan schroeft de compressor het geluid naar beneden.

wat de kp3 doet is het geluid intern iets oversturen.
en gaat de compressor het geluid bij een bepaald niveau omlaag schroeven.

dit is met draaien icm een losse compressor als fx haast niet te doen.
en een goede compressor heb je een paar kp3's voor.

Cyspoz    posted on 14-07-2010 12:11
Als je het totale geluid wat wilt verbeteren dan zoek je volgens mij zoiets: Behringer T1954 of Behringer SX3040. Ik heb totaal geen ervaring met deze apparaten alhoewel ik ze wel eens zou willen horen.

Ik blijf me wel afvragen of je hier ook veel aan hebt met de moderne dans muziek. Prozei merkt niet voor niets al op dat die helemaal strak gemastered is. Misschien werkt dit beter bij oudere dance classics die punch en power missen.
TH3llC    posted on 14-07-2010 12:57
Poster: Prozei

een compressor is in feite een automatische volume regelaar.
als het een bepaald niveau bereikt dan schroeft de compressor het geluid naar beneden.

kan je een compressor dan ook gebruiken bij bv. effecten?
als ik soms bv een phaser eringooi, vervormt de bass(harder) zodat ik in het rood spring..
kan je dit met een compressor vermijden? of begrijp ik het verkeerd?
Camino    posted on 14-07-2010 13:53
Met een 'brick wall' compressor aka een limiter kan dit wel, maar of het goed klinkt is een heel ander verhaal...
TH3llC    posted on 14-07-2010 15:26
ik vroeg het me gewoon af, niet dat is echt iets aan het zoeken ben ofzo

Prozei    posted on 14-07-2010 23:03
Poster: TH3llC

kan je een compressor dan ook gebruiken bij bv. effecten?
als ik soms bv een phaser eringooi, vervormt de bass(harder) zodat ik in het rood spring..
kan je dit met een compressor vermijden? of begrijp ik het verkeerd?

als jij een compressor na je output plaats kan je deze daar gewoon voor gebruiken.
het is zoiezo beter als een limiter, een clipping limiter knipt het bovense gedeelte van je sinus af waardoor het bagger klinkt waarneer je overstuurd.

dit is bij een compressor niet zo.
maar ik vindt het zonde geld om een compressor voor dj doel einde te kopen.
een goede hardware compressor kost meer als een cdj 2000.

verstandiger is om je mix op te nemen en arcee's tip te volgen.
in studio software een software compressor er over te gooien.
dit haalt gelijk al piekjes weg.

hier zijn de verschillende vormen van volume beperken.
de oranje stukken zijn de gedeeltes die vervormen.
een compressor is limiter with attack and release.

Mod edit by Prozei on 14-07-2010 23:20 (50%)
TH3llC    posted on 14-07-2010 23:29
bedankt voor de uitleg! weer wat bijgeleertCool
tek-zotic    posted on 15-07-2010 12:39
kan je met een mini kaospadd het gewenste effect niet bereiken? die kost niet zo veel en dan kan je je gewone KP gewoon gebruiken
fizik    posted on 15-07-2010 13:42
hmm, voor zover ik al gespeeld heb met de KP-mini is dat niet mogelijk.
maar 't is inderdaad zoals Prozei zegt, de KP3 overstuurt het geluid, en haald dan het hoog terug naar beneden zodat de lagere diepe tonen er beter door komen.

Ik wil gewoon de luisterkwaliteit verbeteren, voor de opnamekwaliteit heb ik wel voldoende oplossingen.
Ik gebruik actieve dap monitoren, ze klinken opzicht niet barslecht, in tegendeel.
Maar als ik op EQ van de monitor de bass wat luider zet gaat het al snel gemompelder klinken, en dat gebeurt niet bij het CMP2 effect van de KP3 dat ik bedoel.

Kan ik met een 31bands EQ ook niet iets of wat in de buurt komen??? of eventueel zelfs een parametrische, ookal is dat misschien wat overdreven.

bedankt voor de reacties tot nu toe!

This is an old Topic

No new postings for 5.325 days.
 Post CommentThat would be 177.5 months
or a whopping 14.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

86 Users online: 36 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 11.096
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.679.111