Battle opstelling
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Basrose    posted on 27-11-2005 21:21
Hey peeps.
Dit is een veel besproken onderwerp waar best veel onduidelijkheid over is. Ik maak dit topic om in simpele woorden te vertellen in wat voor opstellingen je kan battelen. Ik heb dit samen met dj prozei uitgevogeld dus mocht er een fout in staan graag een reactie.

Opstelling met 3 mixers.

Dit is de eerste en eenvoudigste opstelling. Je hebt hier 2 dj booths met ieder een eigen mengpaneel. De masters gaan naar een 3e mengpaneel.
Het nadeel hiervan is dat je de platen van je collega die in de andere booth staat niet kan beinvloeden. Dus timing is hier erg van belang.

3 mixers
(clickable)

De 2e opstelling is met 5 mixers. Deze opstelling gebruiken ze bijvoorbeeld ook op hardbass.
Het voordeel van deze opstelling is dat je met bv mengpaneel 1 je platen kan draaien en met mengpaneel 3 (1 en 3 moeten naast elkaar staan) het kanaal van je dj collega in de andere booth kan killen. Hierdoor kan je zelf bepalen wanneer je het nr van je collega eruit gooit (tenzij hij dat zelf doet).

5 mixers
(clickable)

En dan heb je nog de djm-707 en de djm-909 van pioneer waar een zogenaamde session functie op zit. Deze functie zorgt ervoor dat het geluid van het ene mengpaneel naar het andere gaat. Nu heb je dus geen 3e mixer nodig om het master geluid van beide mixers door je monitors te krijgen.

djm-707 / 909
(clickable)

Ik hoop dat jullie wat met deze info kunnen :D
Mod edit by W.i.M on 27-11-2005 22:47 (3%)

What do you think about Battle opstelling ??

Vote :   

Lukaz    posted on 27-11-2005 21:38
hmm ik ga voor 1 of 2,,  1 is het moeilijkste maar is wel het leukst vin ik..  en is ook het goedkoopst als je met je kameraden gaat battlen..
Prozei    posted on 27-11-2005 22:55
ik ga voor de 2e wil toch wel alles in de hand houden.
en de ander kunnen onderbreken voor vette effecten
MadSteven    posted on 29-11-2005 13:12
absoluut option 3 Die is hiervoor ontworpen en geeft gegarandeerd met minder kabels een beter geluid. En een X-300 heeft bijvoorbeel ook zo'n session in - alleen heet ie aux in. En voor session out kan je dan weer booth out gebruiken.
User edit by MadSteven on 29-11-2005 @ 13:13:31 (100%)
PatrickBeuken    posted on 29-11-2005 14:01
Ik ga voor optie 4 (vergelijkbaar met de 1e):
Maar dan nog een kabeltje van mixer 1 naar mixer 2 en eentje van mixer 2 naar mixer 1. Zo kun je ook het volume van je collega beïnvloeden, en zo kun je in iedere booth een eigen monitor met versterker neerzetten.
Basrose    posted on 30-11-2005 17:03
Het is ook meer een informatief stukje omdat veel mensen niet weten hoe het in elkaar zit.
RoyBeware    posted on 03-07-2006 21:48
Maar als je een 3e mengpaneel nodig hebt,

hoor je dan ook het andere kanaal via de cue functie? Of master cue?

Want ik zie alleen dat je het via de monitoren kan horen.

Of moet je hierbij met 1 uur konnen beatmixen?

en plan 2 vat ik niet helemaal.

Met die 5 mixers.

Ik zie ze door elkaar gaan. 1 naar 5 en 2 naar 4 (Als ik het goed heb)

Hoe kom je dan met je geluid naar de master van de zaal, als de MAster naar mixer 4 of 5 gaat?

Groeten, Roy.
User edit by RoyBeware on 03-07-2006 @ 21:54:09 (96%)
greup    posted on 03-07-2006 22:59
Poster: Roy-776
Maar als je een 3e mengpaneel nodig hebt,

hoor je dan ook het andere kanaal via de cue functie? Of master cue?

Want ik zie alleen dat je het via de monitoren kan horen.

Of moet je hierbij met 1 uur konnen beatmixen?

en plan 2 vat ik niet helemaal.

Met die 5 mixers.

Ik zie ze door elkaar gaan. 1 naar 5 en 2 naar 4 (Als ik het goed heb)

Hoe kom je dan met je geluid naar de master van de zaal, als de MAster naar mixer 4 of 5 gaat?

Groeten, Roy.

plan 2 lijkt me vrij logisch.

Ik zal het proberen uitteleggen,

Mixer 1 is van jou,.... Mixer 5 is mijn 2e mengpaneel. Doordat jou kanaal naar mijn 2e mixer ( nummer 5)  gaat kan ik dat kanaal dicht draaien. Daarbij komt dat mixer 5 dan dus ook niet meer bij de main mixer ( nummer 3) komt, en het signaal dus volledig verdwijnt. Zo heb ik totale controle.

Het enigste wat belangrijk is is dat als ik klaar ben en mijn nummer heb ingemixed, dat ik mijn 2e mixer ( nummer 5 dus) weer openzet. Anders zal op het moment dat jij gaat inmixen jou mix niet over de main mixer ( mixer 3) te horen zijn.

Ik vind dat je hoort te beatele zoals in set-up 3.
RoyBeware    posted on 04-07-2006 09:20
Ik snap t. tnx voor de info :D

En met mixer 4 beinvloed ik dus jou mixer?

Maar niet iedereen kan battle via set-up 3.

Ik ga voor de Urei mixer. Kan ik mixen, en battle.

Of is de DJM 707 dan beter?
User edit by RoyBeware on 04-07-2006 @ 09:29:39 (100%)
XMatiC    posted on 19-04-2010 17:48
Dankje hiervoor !
www.youtube.com/LennertDJ
Estacy    posted on 19-04-2010 17:59
en waarom niet een combinatie van 1 en 3?
je plugt de master uit van mixer 1 in een vrij kanaal op mixer 2, en de master uit van m2 in de versterkers.?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
hoppie    posted on 19-04-2010 18:16
waarom doet dat plaatje met 5 mixers het niet
Question everything
Kevinova    posted on 20-04-2010 19:39
Poster: hoppie

Omdat het een vrij oud topic is.
Lead    posted on 20-04-2010 22:02
Poster: hoppie

En daarom hebben we tegenwoordig een Imagedump, dan blijven dit soort dingen bewaard... Wie weet heeft Basrose deze plaatjes nog ergens en kan hij ze in de Imagedump gooien ?
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 5.262 days.
 Post CommentThat would be 175.4 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 10 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 17.801
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.852.513