Hey peeps.
Dit is een veel besproken onderwerp waar best veel onduidelijkheid over is. Ik maak dit topic om in simpele woorden te vertellen in wat voor opstellingen je kan battelen. Ik heb dit samen met dj prozei uitgevogeld dus mocht er een fout in staan graag een reactie.
Opstelling met 3 mixers.
Dit is de eerste en eenvoudigste opstelling. Je hebt hier 2 dj booths met ieder een eigen mengpaneel. De masters gaan naar een 3e mengpaneel.
Het nadeel hiervan is dat je de platen van je collega die in de andere booth staat niet kan beinvloeden. Dus timing is hier erg van belang.
(clickable)De 2e opstelling is met 5 mixers. Deze opstelling gebruiken ze bijvoorbeeld ook op hardbass.
Het voordeel van deze opstelling is dat je met bv mengpaneel 1 je platen kan draaien en met mengpaneel 3 (1 en 3 moeten naast elkaar staan) het kanaal van je dj collega in de andere booth kan killen. Hierdoor kan je zelf bepalen wanneer je het nr van je collega eruit gooit (tenzij hij dat zelf doet).
(clickable)En dan heb je nog de djm-707 en de djm-909 van pioneer waar een zogenaamde session functie op zit. Deze functie zorgt ervoor dat het geluid van het ene mengpaneel naar het andere gaat. Nu heb je dus geen 3e mixer nodig om het master geluid van beide mixers door je monitors te krijgen.
(clickable)Ik hoop dat jullie wat met deze info kunnen :D