Novation Dicer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kobuz    posted on 10-07-2010 14:25
Zie zo snel geen topic over deze geinige midicontrollers, dus maakt er een nieuwe over aan. Heb deze net even uit de verpakking gehaald om mee te pielen (met de Traktor Mapping) en het viel me vooral op dat ze van goede kwaliteit (lijken te) zijn. Beetje dezelfde feel als de X1, die ook rocksolid aan voelt. De knoppen vind ik wat minder, omdat ze echt een soft-touch hebben en ik meer de harde klik van de X1 gewend bent. Kwestie van wennen/smaak denk ik.

Aangezien ik zelf met Traktor Pro draai is dit niks voor mij (veel te weinig knopjes Cool), maar voor de Traktor Scratch gebruikers (en meen dat er hier wel een aantal zijn) zijn dit leuke controllers voor als je niet te veel geld uit wilt geven, maar wel net wat meer uit het digitale wilt halen (loopjes/cue points/fx).

Novation Dicer

Product link

User edit by kobuz on 10-07-2010 @ 14:26:49 (3%)

What do you think about Novation Dicer ??

Vote :   

Camino    posted on 10-07-2010 14:36
Jammer dat ze niet op m'n synq's passen vanwege de tweede play/pause knop... Anders lijkt het me wel een leuk speeltje om loops mee te maken on the fly Happy, laughing
bambamstudio    posted on 10-07-2010 16:18
Heb gisteren een setje ontvangen, direct van Novation, zijn wel geinig. Passen op bijna iedere draaitafel of CD speler. Snelle installatie voor Serato en Traktor.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 10-07-2010 @ 16:20:32 (15%)
Estacy    posted on 10-07-2010 17:00
als je je SL's niet in battle mode hebt staan, zitten ze maar op een rotplek, stoot je de hele tijd de arm aan, of de plaat.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
bambamstudio    posted on 10-07-2010 17:43
Dat valt reuze mee, heb jij ze ook dan?
User edit by bambamstudio on 10-07-2010 @ 17:43:17 (3%)
Estacy    posted on 11-07-2010 01:46
Ik heb der geen, ik gebruik geen computers, lopen altijd maar vast Winking my eye Toch zie ik het wel gebeuren dat je per ongelijk je plaat aanstoot ofzo.
bambamstudio    posted on 11-07-2010 03:03
Je plaat kun je ook aanstoten zonder controllers op je deck....Ik dacht al te merken dat je een mening vormde zonder het product te kennen.

kobuz    posted on 11-07-2010 10:33
Alsin 'het is computer dus het kan niet goed zijn' ...Cool
Dolivieira    posted on 11-07-2010 11:05
Poster: Estacy
Ik heb der geen, ik gebruik geen computers, lopen altijd maar vast Winking my eye Toch zie ik het wel gebeuren dat je per ongelijk je plaat aanstoot ofzo.

Tijd dat Computers vast liepen is ook een beetje pasee, Estacy. Als je een goed systeem ehb en je onderhoud hem goed is er weinig aan de hand. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Estacy    posted on 11-07-2010 11:27
Poster: bambamstudio
Ik dacht al te merken dat je een mening vormde zonder het product te kennen.

stiekem toch wel Winking my eye het spijt met verschrikkelijk, was mn eerste indruk bij dat plaatje. Computers lopen inderdaad neit vast als ze onderhouden worden, maar pas als de computer geen onderhoud meer nodig heeft om soepel te draaien, dan zijn ze voor mij pas betrouwbaar. Maar das natuurlijk mijn mening, als je digitaal draait is dat ook prima.
Mixt-Ape    posted on 11-07-2010 12:58
Ziet er nog handig uit als je met een computer werkt...
Camino    posted on 11-07-2010 15:47
Poster: Estacy

Computers lopen inderdaad neit vast als ze onderhouden worden, maar pas als de computer geen onderhoud meer nodig heeft om soepel te draaien, dan zijn ze voor mij pas betrouwbaar

Pff snap je redenering niet echt... je moet je vinyls en CD's toch ook goed onderhouden als je krassen wilt voorkomen??Ik heb al meer problemen gehad met krasjes op m'n CD's en platen dan met geluidsuitval van m'n laptop (is me tevens nog nooit overkomen)... anyways ontopic: Wat ik me afvraag van die dicer is als je er op staat te rammen, gaat je naald dan niet springen?
User edit by Camino on 11-07-2010 @ 15:55:01 (22%)
Mixt-Ape    posted on 11-07-2010 15:48
Sowieso niet met een Technics, met een andere draaitafel die prulliger is misschien wel?
Estacy    posted on 11-07-2010 16:59
Poster: Camino

Pff snap je redenering niet echt...

Ik zal wel stil zijn Winking my eye

dan moet je niet zo hard rammen op die knopjes als je niet wil dat ie overslaat :P
brecht    posted on 12-01-2011 14:28
Ik ben momenteel in bezit van deze dicers en het is echt een super aanrader voor alle serato gebruikers !
SUPER SUPER SUPER. Het kan zoveel meer variatie in een set brengen want ik ben niet echt een persoon die rap met z'n computer que points en loops zal maken en dit product brengt de IDEALE oplossing ! 10/10
Tekhead    posted on 12-01-2011 14:34
Rammen moet je met je lief doen, niet met je gear Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
brecht    posted on 12-01-2011 14:37
Haha Happy, laughing Het zijn niet echt knopjes waar je hard moet staan op duwen
AdenFarleigh    posted on 12-01-2011 15:22
1 member likes this  Je bent een held als je rubber knopjes weet te slopen door middel van te hard drukken..
Kheb novations launchpad, en die zit prima in elkaar ook.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
donkey    posted on 13-01-2011 02:51
ik heb ze ook, zijn zeker leuke dingen!
alleen vind ik het een heel gedoe om er zelf mappings voor te maken, niet zo simpel :p
Maniax

This is an old Topic

No new postings for 5.084 days.
 Post CommentThat would be 169.5 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 15 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 14.857
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.432.464