Traktor scratch duo + mbp
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

krizz-e    posted on 10-07-2010 12:06
Hey ik ben nieuw op dit forum en heb een probleem met mijn traktor scratch duo en macbook pro.

Vooreerst mijn opstelling: 2 x pioneer cdj 1000 mk3 die dmv een audio 4 dj zijn aangesloten aan een macbook pro (2.66ghz, 4gb RAM, running osx 10.6.4) met traktor scratch duo 1.2.6.

Alles loopt op zich vrij vlot maar de snelheid van de track blijft niet stabiel. het is juist alsof er iemand met de pitch aan het spelen is waardoor het soms wat versnelt en waardoor mijn ander nummer geen 5 sec gelijk blijft lopen. Met de laatste nieuwe timecode cd is het zelfs erger dan met de originele uit de doos. Momenteel heb ik de latency op 5.5 ms staan omdat de processor dit ZEKER moet aankunnen (had zelfs gehoopt op minder). Laptop wordt enkel gebruikt voor traktor dus is voor de rest clean. Ook om van traktor terug naar gewone cd's over te schakelen is het continue pitchen om m gelijk te houden.

Wat heb ik al ondernomen om het probleem te verhelpen: bluetooth, dashboard en wifi uitgeschakeld. De deck cache size staat momenteel op 128 maar weet niet of dit veel ermee te maken heeft.?

Heb ik ergens over gekeken?

What do you think about Traktor scratch duo + mbp ??

Vote :   

TH3llC    posted on 10-07-2010 12:10
tuurlijk, waarom geen 3 dezelfde topics maken..
Dolivieira    posted on 10-07-2010 12:15
En daar voor moet je 3 topics openen.

Ik denk dat het niet ligt aan het systeem. Die moet snel genoeg zijn. Heb hier een systeem die minder krachtig is en draait zonder problemen. Zet je instellingen eens op absolute mode. Hoe is je firmware op je CDJs is die upgedate. Heb je de drivers van je audio4DJ upgegrade. Kan allemaal problemen geven als dat niet zo is.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Camino    posted on 10-07-2010 12:34
Beetje domme vraag, maar master tempo staat toch uit op je CD decks? In traktor, heb je dit probleem enkel met de keylock aan of niet? verandert de pitch echt of klinkt het enkel zo? wat voor audio bestanden gebruik je? wat meer informatie zou behulpzaam zijn...
Dolivieira    posted on 10-07-2010 12:39
Idd dat kan het ook wezen Mastertempo aan kan ook storingen veroorzaken. kijk is in?het Timecode?figuurtje of die skipt. ?
TH3llC    posted on 10-07-2010 13:21
is het een orginele traktor?
bij afgehaalde kunnen er soms wat bugs in zitten zoals deze
User edit by TH3llC on 10-07-2010 @ 13:21:50 (2%)
Dolivieira    posted on 10-07-2010 19:25
1.2.6 is niet gekraakt te krijgen. Dus dat kan het zeker niet wezen
User edit by Dolivieira on 10-07-2010 @ 19:26:32 (97%)
Gery    posted on 10-07-2010 21:44
my best guess is ook dat je master tempo op de cdj's nog aanstaat..
DJ - Producer
krizz-e    posted on 12-07-2010 23:31
thx voor de reacties. De mastertempo op de cdj's staat altijd uit voor traktor dus daar ligt het niet aan. En het geeft zowel problemen met of zonder mastertempo in traktor. Eigelijk heel vreemd want ik draai dikwijls in duo met iemand en hij draait gewoon met cd's en wanneer hij een track wil inmixen en deze gelijk zet met de jog, hoor je duidelijk dat de track in traktor aan het vervormen is.
bartezzz    posted on 13-07-2010 08:36
Ik had dit zelfde probleem eerst en toen heb ik traktor en alles wat er mee te maken heeft van me macbook verwijderd?en een oudere versie van traktor scratch pro geinstaleerd en die gewoon ge-update tot de laatste
versie en toen draaide?alles weer stabiel.
krizz-e    posted on 13-07-2010 12:28
Poster: bartezzz
Ik had dit zelfde probleem eerst en toen heb ik traktor en alles wat er mee te maken heeft van me macbook verwijderd?en een oudere versie van traktor scratch pro geinstaleerd en die gewoon ge-update tot de laatste
versie en toen draaide?alles weer stabiel.

Zit er dan zoveel verschil tussen de duo en de pro? In de winkel hebben ze mij gezegd dat het verschil enkel in het aantal decks zat en enkele effecten maar qua instellingen, uitzicht, stabiliteit, enz. identiek is aan de pro.
Camino    posted on 13-07-2010 14:14
normaal gesproken is er qua stabiliteit geen probleem. fluctueert de bpm dat in traktor afgebeeld is ook?
krizz-e    posted on 13-07-2010 14:38
nog niet op gelet, ga het dit weekend eens nakijken want de traktor console blijft altijd slapen in de zaak Cool
bartezzz    posted on 14-07-2010 15:33
Poster: krizz-e

Zit er dan zoveel verschil tussen de duo en de pro? In de winkel hebben ze mij gezegd dat het verschil enkel in het aantal decks zat en enkele effecten maar qua instellingen, uitzicht, stabiliteit, enz. identiek is aan de pro.

Ja erg veel verschil zit er idd niet in en ik had die duo geinstalleerd en die draaide niet stabiel en schommelde idd zoals jij hier uitlegt en ik heb toen dus een illegale traktor scratch pro geprobeerd en die ge-update tot de laatste versie en toen draaide alles weer stabiel.

En de specs van mijn macbook zijn een stuk lager dus daar kan het niet aan liggen.
Camino    posted on 14-07-2010 17:19
Heb je al een support ticket naar NI verstuurd?

This is an old Topic

No new postings for 5.326 days.
 Post CommentThat would be 177.5 months
or a whopping 14.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

94 Users online: 32 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 9.031
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.677.046