welke versterker???
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mp    posted on 08-07-2010 19:35
hallo iedereen,
ik ben op zoek naar een versterker voor mijn subwoofers.
in elke speaker zit een beyma 18LX60.
momenteel staan mijn subs en tops op 1 QSC GX5,met de interne crossover aan. maar aangezien mijn subs elks 1400W kunnen hebben,vind ik het zonde om ze maar 500W te geven
nu is mijn vraag:
Heeft er iemand ervaring met de QSC PLX/PL reeks of de crown XTI/XLS reeks?
als je er ervaring mee hebt wil je dan a.u.b posten of ze positief of negatief is en wat de voor en nadelen van de versterker zijn.
alvast erg bedankt,
MP.

elke dag is een feest!!

What do you think about welke versterker??? ??

Vote :   

lightstar    posted on 08-07-2010 19:43
Ik heb geen ervaring met de QSC versterkers. Wel met de crown xls serie, Heb ze zelf niet maar wel veel mee gewerkt. Zijn gewoon bakken die doen wat ze moeten doen. Zitten goed in elkaar en kunnen veel hebben. Zal toch als ik jou was naar de XTI serie kijken. Voordeel hiervan is is dat je een digitale versterker hebt met meteen limiter en crossover.

Maar omdat jij al je andere versterker van QSC hebt zie ik daar toch wat meer in. Meestal zelfde merk is toch mooier qua uitstraling en lijk mij ook qua verhoudingen.

Zijn vast meer mensen die je even wat meer kunnen vertellen.
thunderdome    posted on 08-07-2010 20:37
Ik ben zelf zeer tevreden over de Skytec 2x 240 watt versterker doet het prima en nooit problemen mee alleen ik heb boxen met een schroefdraad en that sucks.
TH3llC    posted on 08-07-2010 20:41
crown xti,
heb er zelf geen ervaring mee maar een kennis van me heeft er 1 staan
en voor zover ik weet heeft hij er nooit een slecht woord over uitgesproken
Mathi    posted on 08-07-2010 22:52
Nee inderdaad een vriend van me heeft er 1 staan en ook nog nooit een verkeerd woord erover horen vallen
TH3llC    posted on 09-07-2010 00:27
zelf heb ik een powermaxx ms 6500
wel wat licht voor jou maar ook een zeer goede versterker!
mp    posted on 10-07-2010 12:00
andere versterkers met een vermogen van 800/1000 watt mag je ook al voorstellen,heb net de prijs gehoord van een qsc pl380 en die kost ?2500 btw incl. dat vind ik net iets te veel van het goede...
elke dag is een feest!!
eekaat    posted on 10-07-2010 13:37
de Synq 3k6 mk2 (met de XLR doorlus) in combinatie met eventueel een processor/EQ is zeker aan te raden...

De prijs zit goed, ?goed vermogen (1050W @8ohm), lichtgewicht (7kg) en slechts 4.4cm hoog.
Nvie    posted on 10-07-2010 13:56
Poster: mp
andere versterkers met een vermogen van 800/1000 watt mag je ook al voorstellen,heb net de prijs gehoord van een qsc pl380 en die kost ?2500 btw incl. dat vind ik net iets te veel van het goede...

Quality comes at a price. Vraag voor de lol ook eens de prijs op van een Lab.Gruppen fP6400, die geeft ook 2x1300w bij 8ohm.

Je hebt ongetwijfeld een skypech versterker voor een derde van die prijs in aanschaf, maar je haalt je wel een hoop kopzorgen op de nek. Ik weet niet waarvoor je die versterker wilt gaan gebruiken, maar vergeet zeker het kosten plaatje na aanschaf niet. De low-budget versterkers van skypech (e.d.) zijn meestal goedkoper om geheel nieuw te kopen dan te repareren.
tek-zotic    posted on 10-07-2010 14:15
Poster: Nvie

Quality comes at a price. Vraag voor de lol ook eens de prijs op van een Lab.Gruppen fP6400, die geeft ook 2x1300w bij 8ohm.

Je hebt ongetwijfeld een skypech versterker voor een derde van die prijs in aanschaf, maar je haalt je wel een hoop kopzorgen op de nek. Ik weet niet waarvoor je die versterker wilt gaan gebruiken, maar vergeet zeker het kosten plaatje na aanschaf niet. De low-budget versterkers van skypech (e.d.) zijn meestal goedkoper om geheel nieuw te kopen dan te repareren.

zo een lab gruppen kost rond de 5000 euro dacht ik :D
mp    posted on 10-07-2010 22:18
je hebt gelijk,ik spaar gewoon lekker door,heb nu ook een qsc en ben er meer dan tevreden over
@ tek zotic de lab gruppen fp 6400 kost ?1800,geen ?5000
@Nvie heb nooit een skypech of dap amp gehad,omdat ik vaak help bij iemand die enkel met qsc,lab gruppen,MC2 en D&B werkt heb ik me ook een qsc gekocht,er kan geen enkele dap of skypech versterker de qsc sound evenaren...
elke dag is een feest!!
mp    posted on 14-05-2011 20:33
allemaal bedankt voor het posten,aangezien ik de vraag stelde wil ik nu ook even laten weten wat mijn keuze is geworden:
een crown xls202 voor de studio en een qsc pl380 voor de subs.
grz M.
elke dag is een feest!!
stefanmplayer    posted on 16-05-2011 14:01
goeie keuze MP, daar ga je zeker geen spijt van krijgen. skypech is misschien leuk voor 14 jarige slaapkamer dj's maar als je met je spullen ook op pad wil en daar misschien zelfs nog geld voor verwaht te vangen kun je daar echt niet mee aankomen (met die QSC powerlight series is dat overigens een h??l ander verhaal, ik heb er afgelopen zomer best veel mee gewerkt en daar kun je echt alles aanhangen, normaal heeft het bedrijf waar ik werk daar een compacte maar toch krachtige nexo set op draaien maar zelfs een setje Ohm TRS-212's met TRS 218 subjes gaat net zo makkelijk.)

wat ik bedoel is dat je met kwaliteit het verst komt XD Winking my eye
T1psY    posted on 16-05-2011 14:34
wij hebben net dezelfde amps, zeer goede keuze Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.026 days.
 Post CommentThat would be 167.5 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

191 Users online: 9 Guests (182 Unknown)
Pages generated today : 41.821
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.908.843