Ok? om te beginnen start ik dit topic eigenlijk als een topic om te discussieren over 'het nieuwe dj'en', met programma's als bijvoorbeeld?traktor. Dit lijkt in mijn beleving de nieuwe overstap te worden, zoals we eerder vanaf vinyl naar cdj's gegaan zijn. Is het digitale draaien de nieuwe revolutie?
Maar waarom dit topic? Zelf ben ik heel erg aan het twijfelen om uit te gaan breiden met mijn dj setup. Op dit moment heb ik een DJM 700 en 2*CDJ800mk2. Omdat ik?vrij creatief?mix/on the fly remix?mis ik sommige vrijheden met de 800's, zoals hotcues en hotloops. Het schakelen tussen de opgeslagen cue points in de 800 is tot dit moment voldoende geweest maar ik ben toe aan een upgrade omdat ik me beperkt voel in functionaliteit als ik draai.?
Dan heb?ik dus 2 opties:
- Optie 1: Upgraden naar 1000 mk3's: Hier nijg ik eigenlijk het meest naar, puur omdat ik een dj ben van de 'cdj generatie'. Ik heb leren draaien op?cdspelers en ik blijf zoals sommige bij vinyl blijven hangen,?traditioneel een klein beetje bij het idee van?cdj's hangen.
- Optie 2:?Upgraden naar Traktor Scratch Pro icm mijn cdj 800mk2's en een midicontroller (X1/1D): Dit idee is voor mij een klein beetje nieuw.?Ik wil dan ook niet fully digital maar in ieder geval nog met tijdcode als dit hem wordt. Voordelen zijn natuurlijk flexibiliteit en het gemak van je laptop meenemen naar gigs. Nadelen zijn in mijn beleving (waarschijnlijk vooroordelen) toch wel de onbetrouwbaarheid van een computer, ondanks dat cdjs ook halve computers zijn tegenwoordig.
Het doel van dit topic? Ik ben benieuwd naar meningen/reviews van mensen die gebruik maken van tijdcode of andere mensen die de overstap overwegen. Wat vind jij? En waarom kies jij voor een van de twee? Gebruik je dit voor gigs? Tegen welke problemen loop je aan? Wat vind je fijn aan beide systemen?
Let the discussion begin