'Gewoon' raakt uit de mode of? (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 26-06-2010 12:16
Ik heb al eens diverse discussies gehad met (collega) deejays hierover en de 1 voorspeld dat het 'echte' draaien met deejay gear snel uit de gratie zal raken vanwege het digitale tijdperk.
Mixen met een paar laptops en een mixer, of zometeen deejays die alleen met 1 of 2 usb sticks komen aanzetten om te draaien word de nieuwe norm?
Ik heb geen idee welke kant het opgaat, veranderingen gaan nu zo razendsnel, tegen de tijd dat je nu je cd spelers verkoopt? om in te springen op de nieuwste ontwikkeling is deze al zowat weer achterhaald?
Het is soms niet meer bij te houden wie met wat, en op welke manier zijn sets draait.
Zelf geniet ik nog met volle teugen van het draaien met cd spelers, zelfs een uurtje nieuwe cd's branden vind ik leuk om te doen. In je hoofd bepaal je tijdens het branden al zowat wanneer en waar die bepaalde track in je volgende set komt etc.
Zal dat er nu helemaal uit raken? Waar sta je dan straks nog naar te kijken op een podium vraag ik me af?
Ik weet het, verandering hou je nooit niet tegen, en dat moet ook niet, maar ik vraag me toch sterk af of het draaien met spelers helemaal zal verdwijnen?
Dat zullen fabriekanten van de spelers niet leuk gaan vinden, of zullen ze met een antwoord komen? Iets wat tussen spelers en digitaal in komt te staan?
Wat zal er straks in de clubs komen te staan, hoe zullen de riders van deejays eruit gaan zien?
Moeilijk voorspellen denk ik, maar waar denk jij dat het heen gaat?

What do you think about 'Gewoon' raakt uit de mode of? ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 26-06-2010 17:13
Poster: Dolivieira

Dus eigenlijk is er niks analoogs aan het draaien met CDs. Vinyl dat is analoog.

Zoals ik dus in het begin van het topic zei...
User edit by Mixt-Ape on 26-06-2010 @ 17:13:59 (14%)
kobuz    posted on 26-06-2010 18:25
Ik heb het niet over standaards gehad. ik noem een voorbeeld.

Ik kreeg een beetje het idee of 'we' ook een beetje aan het zoeken waren naar wat de standaard zou kunnen worden, dan is een pioneer snel gepakt als voorbeeld Winking my eye.?

Poster:?Dolivieira
ik gebruik tegenwoordig mijn CDJ1000 als controller samen met mijn Kontrol X1.

Hoe bedoel je precies dat je je cdj1000 als controller gebruikt? Heb ik iets helemaal gemist en stuurt die speler ineens midi uit of bedoel je time-code of mis ik een andere optie?
mat2008    posted on 26-06-2010 18:26
Poster: Tekhead

je kent er niks van jongen, als jij geen verschil hoort dan houd de bespreking hier op

Reageer is inhoudelijk aub?op mijn argument en niet meteen op de man spelen, dat houdt het hier een stuk leuker Smile. Heb je wel eens een frequency analyse van zowel analoog en digitaal gemaakt? Nou ik wel en ik kan je zeggen dat je behalve een lichte brom op 2 frequenties geen enkel verschil zat in de analyse. Ik denk eerder dat het horen meer tussen je horen zit.
User edit by mat2008 on 26-06-2010 @ 18:27:05 (1%)
Bouncy    posted on 26-06-2010 18:41
Poster: mat2008

Reageer is inhoudelijk aub?op mijn argument en niet meteen op de man spelen, dat houdt het hier een stuk leuker Smile. Heb je wel eens een frequency analyse van zowel analoog en digitaal gemaakt? Nou ik wel en ik kan je zeggen dat je behalve een lichte brom op 2 frequenties geen enkel verschil zat in de analyse. Ik denk eerder dat het horen meer tussen je horen zit.

Bij een ideale situatie kloppen dat soort resultaten inderdaad flink met elkaar, maar gek genoeg vind je een ideale situatie nooit terug, verzin er zelf maar wat bij Winking my eye
Esmee    posted on 26-06-2010 18:56
Poster: ArCee
Hebbert Cool
Doet me denken aan zo'n kwartje en 1e rang gezegde Cool

sorry ik ben en blijf Nederlander... tikje gierig op zn tijd Cool Nee maar mn huidige mixer voldoet goed aan de huidige eisen :P Dus dan koop ik niet ff gauw een mixer voor 1500/1000 euro.
Dolivieira    posted on 26-06-2010 19:53
Poster: kobuz

Ik kreeg een beetje het idee of 'we' ook een beetje aan het zoeken waren naar wat de standaard zou kunnen worden, dan is een pioneer snel gepakt als voorbeeld Winking my eye.?

Hoe bedoel je precies dat je je cdj1000 als controller gebruikt? Heb ik iets helemaal gemist en stuurt die speler ineens midi uit of bedoel je time-code of mis ik een andere optie?

Ja idd als timecode en werkt gewoon super als je een beetje een goede PC of Mac heb waar de latancy lekker laag kan houden. ?Ik zit er aan te twijfelen om CDJ2000 te koepen maar heb zo van Waarom. Ik denk dat echt een standaart als de SL1200 en de CDJ1000 niet meer gaan krijgen maar de de 2000 ga je zeker wel heel veel tegen komen. Maar daar gaat deze Topic niet over. Ik?zie nu al veel DJs die met Xones draaien. Vooral in de techno wereld. En zo zijn er nog?vele mogelijkheden dan alleen Pioneer, Denon? en A&H. Ook merken als Reloop en Numark zijn heel geod bezig met nieuwe dingen. ?
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
FML    posted on 26-06-2010 20:15
Heeeeerlijk dat er zoveel technishe snufjes , apparaatjes , controllers zijn.
Ikga met de tijd mee , naar mijn mening zijn cd's achterhaald..

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
TheMole    posted on 26-06-2010 21:00
Gaat wel verdwijnen denk ik. Ik draai zelf met vinyl maar heb onlangs een cd speler gekocht omdat de soundstation gestopt is met het verkopen ervan.
Tekhead    posted on 26-06-2010 21:53

Je kan analyseren en immiteren wat je wil, copy is altijd minder dan origineel !
Jij hoort het misschien niet, of kent het niet echt goed (geen verwijt he !) maar ik ben opgegroeid met analoge klanken, en die klank blijft aanwezig, moeilijk uit te leggen, maar de oudere leden hier begrijpen perfect wat ik bedoel, en ermee opgegroeid zijn of zo eens een analoog klankenspel te horen krijgen, kan je niet echt vergelijkbaar noemen, welke wetenschappelijke analyse's?, testen?etc..., je ook als referentie neemt.... En dat zit hem echt niet tussen de oren zoals jij zegt, maar?IN??de oren !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Winston    posted on 26-06-2010 21:54
....
Ik?zie nu al veel DJs die met Xones draaien. Vooral in de techno wereld. ....?

Jaaa, en ik denk dat de techno scene de bakermat is voor de muziek van de (nabije) toekomst. Dus ik gok erop dat we Xone in de gaten moeten houden m.b.t. de toekomstige 'industry standard.'
Tic Toc
Bouncy    posted on 26-06-2010 21:59

Je kan analyseren en immiteren wat je wil, copy is altijd minder dan origineel !
Jij hoort het misschien niet, of kent het niet echt goed (geen verwijt he !) maar ik ben opgegroeid met analoge klanken, en die klank blijft aanwezig, moeilijk uit te leggen, maar de oudere leden hier begrijpen perfect wat ik bedoel, en ermee opgegroeid zijn of zo eens een analoog klankenspel te horen krijgen, kan je niet echt vergelijkbaar noemen, welke wetenschappelijke analyse's?, testen?etc..., je ook als referentie neemt.... En dat zit hem echt niet tussen de oren zoals jij zegt, maar?IN de oren !

Ik ben er NIET mee opgegroeid, maar toch hoor ik duidelijk verschil, believe it or not!
Tekhead    posted on 26-06-2010 22:04
Poster: Bouncy

Ik ben er NIET mee opgegroeid, maar toch hoor ik duidelijk verschil, believe it or not!

Bouncy, jij hebt een lichaam vol met muziekklanken, en dat is heel weinige gegeven, maak er duchtig gebruik van, analoog is warm, en als je het warm krijgt van naar een plaat muziekaal te luisteren is het analoog.
Winston    posted on 26-06-2010 22:08

....? Nou ik wel en ik kan je zeggen dat je behalve een lichte brom op 2 frequenties geen enkel verschil zat in de analyse. ....

Dat is waarschijnlijk het verschil dat tekhead, bouncy en de ouderen horen. En ik ook trouwens Cool

En nu weer ontopic.
Tic Toc
User edit by Winston on 26-06-2010 @ 22:08:29 (8%)
Tekhead    posted on 26-06-2010 22:12

misschien dat gewoon ooit terug als must have komt zoals met vele retro toestanden, want zolang er een voldoende winstmarge is in hun huidige produkten is er geen vuiltje aan de lucht. Anders zou een playback wel eens hun enige oplossing kunnen zijn om hun doel te bereiken.
User edit by Tekhead on 26-06-2010 @ 22:16:49 (28%)
Bouncy    posted on 26-06-2010 22:47

Bouncy, jij hebt een lichaam vol met muziekklanken, en dat is heel weinige gegeven, maak er duchtig gebruik van, analoog is warm, en als je het warm krijgt van naar een plaat muziekaal te luisteren is het analoog.

Nja, heel raar, maar ik heb ook het idee dat muziek vanaf een CD warmer klinkt dan muziek rechtstreeks uit m'n macbook, ik heb het idee dat dat komt door de D/A converters :P (daar zit dus ook superveel verschil in...)

En tsja, wat je zegt kan best wel eens kloppen, mijn hele familie is muzikant of doet iets met muziek...
Dolivieira    posted on 26-06-2010 23:29

Nja, heel raar, maar ik heb ook het idee dat muziek vanaf een CD warmer klinkt dan muziek rechtstreeks uit m'n macbook, ik heb het idee dat dat komt door de D/A converters :P (daar zit dus ook superveel verschil in...)

En tsja, wat je zegt kan best wel eens kloppen, mijn hele familie is muzikant of doet iets met muziek...

Ben ik niet helemaal mee ens ik heb wel eens een MP3 vanaf mijn laptop gespeeld en daarna ezact de zelde plaat vanaf CD. En met een geode geluidskaard hoor ik dat de MP3 toch veel voller klinkt dan die van CD.
Bouncy    posted on 26-06-2010 23:38

Ben ik niet helemaal mee ens ik heb wel eens een MP3 vanaf mijn laptop gespeeld en daarna ezact de zelde plaat vanaf CD. En met een geode geluidskaard hoor ik dat de MP3 toch veel voller klinkt dan die van CD.

Tsja, je zit met zoveel factoren... Een goede geluidskaart houd ook in dat je goede D/A converters hebt hea, ik heb het gewoon over m'n standaard macbook geluidskaartje... En waar ik verschil tussen hoor (want volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal) is een MP3tje afgespeeld op m'n macbook, en het zelfde MP3tje op cd gebrand en vervolgens afgespeeld op m'n axis..

Hoe het komt dat je verschil hoort ben ik aan het uitzoeken (ik vind die namelijk al een tijdje een intressant onderwerp)..

mat2008
Wat voor analyze heb jij precies gedaan? Gewoon een grafisch frequentie spectrum vergelijk?
Dolivieira    posted on 26-06-2010 23:52
?Een goede geluidskaart houd ook in dat je goede D/A converters hebt hea, ik heb het gewoon over m'n standaard macbook geluidskaartje...
  ha kijk zeg dat dan Cool?dan kan het wel kloppen ja. in de laptops zelf zit nou niet een geweldige soundcard voor onze toepassingen. Dan begrijpen we mekaar.
Terroy    posted on 27-06-2010 00:18
Ik heb al eens diverse discussies gehad met (collega) deejays hierover en de 1 voorspeld dat het 'echte' draaien met deejay gear snel uit de gratie zal raken vanwege het digitale tijdperk.
Mixen met een paar laptops en een mixer, of zometeen deejays die alleen met 1 of 2 usb sticks komen aanzetten om te draaien word de nieuwe norm?
Ik heb geen idee welke kant het opgaat, veranderingen gaan nu zo razendsnel, tegen de tijd dat je nu je cd spelers verkoopt? om in te springen op de nieuwste ontwikkeling is deze al zowat weer achterhaald?
Het is soms niet meer bij te houden wie met wat, en op welke manier zijn sets draait.
Zelf geniet ik nog met volle teugen van het draaien met cd spelers, zelfs een uurtje nieuwe cd's branden vind ik leuk om te doen. In je hoofd bepaal je tijdens het branden al zowat wanneer en waar die bepaalde track in je volgende set komt etc.
Zal dat er nu helemaal uit raken? Waar sta je dan straks nog naar te kijken op een podium vraag ik me af?
Ik weet het, verandering hou je nooit niet tegen, en dat moet ook niet, maar ik vraag me toch sterk af of het draaien met spelers helemaal zal verdwijnen?
Dat zullen fabriekanten van de spelers niet leuk gaan vinden, of zullen ze met een antwoord komen? Iets wat tussen spelers en digitaal in komt te staan?
Wat zal er straks in de clubs komen te staan, hoe zullen de riders van deejays eruit gaan zien?
Moeilijk voorspellen denk ik, maar waar denk jij dat het heen gaat?

Ik snap je volkomen, ik vraag me zelf ook weleens af waar het naar toe gaat, Digitaal of het oud en vertrouwd vinyl draaien maar zoals ik het nou zie?wordt het vinyl tijdperk?steeds minder?(natuurlijk zijn er de vinyl Freaks (zoals mijCool) die er mee door gaan) kijk maar naar de cassete tape's wie gebruikt het tegenwoordig nog?...
Ik heb een tijd geleden van reloop de RMP3's gekocht die ook de usb functie ondersteunen, en toch moet ik zeggen dat het met usb veel makkelijker is om sneller nummers er op te zetten en te gaan kutten, maar toch vindt ik het leuker om een?paar keer per maand?platen te gaan kopen (om eerlijk?te zijn ik koop 'bijna'niks online)?om het feit dat je toch iets vast kan houden wat je gekocht hebt. Maar alsnog die RMP3's ken ik aansluiten?op me pc/laptop en toch vindt ik dat het makkelijker is?om te draaien omdat je je timeline kan zien van het nummer dat je op dat moment aan het draaien bent. Dus ja als je vraagt aan me waar het naar toe gaat moet ik toch bekenen dat het digitaal draaien het helemaal over neemt.
Estacy    posted on 27-06-2010 00:41
in de techno scene is de xone 3/4D al bijna standaard, ik denk dat in de toekomst een of andere controller de standaard word, die werkt met verschillende software en mappings. laptop eraan en klaar
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
T-to-the-J    posted on 28-06-2010 19:53
Ik denk hoop dat pioneer, denon, numark of een ander merk een keer met een goede controller komen annex :4d aangezien die iets te duur is voor me, en dat digitale computerachtige spreekt me echt aan. Digitaal gaan is echt leuk voor sommige mensen die al een laptop hebben. De reden waarom ik daarom ook niet digitaal ga is omdat ik geen laptop heb, en ook geen geld om ?n digitaal te gaan, ?n een goede laptop te kopen.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Sjoewe    posted on 28-06-2010 20:01
Even wachten op de American Audio VSM-4. Ondanks de budgetstatus van het merk, schijnt de vsm-4 een puike controller te worden voor Digital-DJ's op een budget.
T-to-the-J    posted on 28-06-2010 20:03
Jah had ik inderdaad ook al naar zitten kijken, 4 kanalen, en 2 mic input's. Nogsteeds baal ik dat ik met mn vorige verjaardig geen laptop heb gekocht, maar een ipod Unhappy Anders had ik nu mooi digitaal kunnen gaan.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
ArCee    posted on 29-06-2010 09:17
Ik zal me toch eens een beetje gaan verdiepen in timecode etc. Absoluut geen idee wat het is, hoe het werkt etc.
Nu maar eens een beetje in verdiepen, voor het geval dat?? Cool
Dolivieira    posted on 29-06-2010 10:01
Ik zal me toch eens een beetje gaan verdiepen in timecode etc. Absoluut geen idee wat het is, hoe het werkt etc.
Nu maar eens een beetje in verdiepen, voor het geval dat?? Cool

Ik weet het wel bijna zeker dat het voor jou een hele mooie oplossing is. Je moet zelf maar kijken wat bij jou past. Maar voor radio gebruik is die ook ideaal. En je kan gewoon je oude vertrouwde CDJ800s er op aansluiten. En je kunt nog meer dan de CDJ2000 of 900. Want alle maar dan ook alle functie die op de nieuwe CDJs zitten kun je met Traktor na bootsen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

78 Users online: 4 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 5.517
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.044.250