Poster: Dolivieira
Dus eigenlijk is er niks analoogs aan het draaien met CDs. Vinyl dat is analoog.
Ik heb het niet over standaards gehad. ik noem een voorbeeld.
Poster:?Dolivieira
ik gebruik tegenwoordig mijn CDJ1000 als controller samen met mijn Kontrol X1.
Poster: Tekhead
je kent er niks van jongen, als jij geen verschil hoort dan houd de bespreking hier op
Poster: mat2008
Reageer is inhoudelijk aub?op mijn argument en niet meteen op de man spelen, dat houdt het hier een stuk leuker. Heb je wel eens een frequency analyse van zowel analoog en digitaal gemaakt? Nou ik wel en ik kan je zeggen dat je behalve een lichte brom op 2 frequenties geen enkel verschil zat in de analyse. Ik denk eerder dat het horen meer tussen je horen zit.
Poster: ArCee
Hebbert
Doet me denken aan zo'n kwartje en 1e rang gezegde
Poster: kobuz
Ik kreeg een beetje het idee of 'we' ook een beetje aan het zoeken waren naar wat de standaard zou kunnen worden, dan is een pioneer snel gepakt als voorbeeld.?
Hoe bedoel je precies dat je je cdj1000 als controller gebruikt? Heb ik iets helemaal gemist en stuurt die speler ineens midi uit of bedoel je time-code of mis ik een andere optie?
Reageer is inhoudelijk aub?op mijn argument en niet meteen op de man spelen, dat houdt het hier een stuk leuker. Heb je wel eens een frequency analyse van zowel analoog en digitaal gemaakt? Nou ik wel en ik kan je zeggen dat je behalve een lichte brom op 2 frequenties geen enkel verschil zat in de analyse. Ik denk eerder dat het horen meer tussen je horen zit.
....
Ik?zie nu al veel DJs die met Xones draaien. Vooral in de techno wereld. ....?
Je kan analyseren en immiteren wat je wil, copy is altijd minder dan origineel !
Jij hoort het misschien niet, of kent het niet echt goed (geen verwijt he !) maar ik ben opgegroeid met analoge klanken, en die klank blijft aanwezig, moeilijk uit te leggen, maar de oudere leden hier begrijpen perfect wat ik bedoel, en ermee opgegroeid zijn of zo eens een analoog klankenspel te horen krijgen, kan je niet echt vergelijkbaar noemen, welke wetenschappelijke analyse's?, testen?etc..., je ook als referentie neemt.... En dat zit hem echt niet tussen de oren zoals jij zegt, maar?IN de oren !
Poster: Bouncy
Ik ben er NIET mee opgegroeid, maar toch hoor ik duidelijk verschil, believe it or not!
....? Nou ik wel en ik kan je zeggen dat je behalve een lichte brom op 2 frequenties geen enkel verschil zat in de analyse. ....
Ik ben er NIET mee opgegroeid, maar toch hoor ik duidelijk verschil, believe it or not!
Bouncy, jij hebt een lichaam vol met muziekklanken, en dat is heel weinige gegeven, maak er duchtig gebruik van, analoog is warm, en als je het warm krijgt van naar een plaat muziekaal te luisteren is het analoog.
Nja, heel raar, maar ik heb ook het idee dat muziek vanaf een CD warmer klinkt dan muziek rechtstreeks uit m'n macbook, ik heb het idee dat dat komt door de D/A converters :P (daar zit dus ook superveel verschil in...)
En tsja, wat je zegt kan best wel eens kloppen, mijn hele familie is muzikant of doet iets met muziek...
Ben ik niet helemaal mee ens ik heb wel eens een MP3 vanaf mijn laptop gespeeld en daarna ezact de zelde plaat vanaf CD. En met een geode geluidskaard hoor ik dat de MP3 toch veel voller klinkt dan die van CD.
Poster: Bouncyha kijk zeg dat dan
?Een goede geluidskaart houd ook in dat je goede D/A converters hebt hea, ik heb het gewoon over m'n standaard macbook geluidskaartje...
Ik heb al eens diverse discussies gehad met (collega) deejays hierover en de 1 voorspeld dat het 'echte' draaien met deejay gear snel uit de gratie zal raken vanwege het digitale tijdperk.
Mixen met een paar laptops en een mixer, of zometeen deejays die alleen met 1 of 2 usb sticks komen aanzetten om te draaien word de nieuwe norm?
Ik heb geen idee welke kant het opgaat, veranderingen gaan nu zo razendsnel, tegen de tijd dat je nu je cd spelers verkoopt? om in te springen op de nieuwste ontwikkeling is deze al zowat weer achterhaald?
Het is soms niet meer bij te houden wie met wat, en op welke manier zijn sets draait.
Zelf geniet ik nog met volle teugen van het draaien met cd spelers, zelfs een uurtje nieuwe cd's branden vind ik leuk om te doen. In je hoofd bepaal je tijdens het branden al zowat wanneer en waar die bepaalde track in je volgende set komt etc.
Zal dat er nu helemaal uit raken? Waar sta je dan straks nog naar te kijken op een podium vraag ik me af?
Ik weet het, verandering hou je nooit niet tegen, en dat moet ook niet, maar ik vraag me toch sterk af of het draaien met spelers helemaal zal verdwijnen?
Dat zullen fabriekanten van de spelers niet leuk gaan vinden, of zullen ze met een antwoord komen? Iets wat tussen spelers en digitaal in komt te staan?
Wat zal er straks in de clubs komen te staan, hoe zullen de riders van deejays eruit gaan zien?
Moeilijk voorspellen denk ik, maar waar denk jij dat het heen gaat?
Ik zal me toch eens een beetje gaan verdiepen in timecode etc. Absoluut geen idee wat het is, hoe het werkt etc.
Nu maar eens een beetje in verdiepen, voor het geval dat??
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.