RMX 40 DSP Blackfire, linkerkant uitgevallen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Milo    posted on 23-06-2010 23:26
Beste,

Ik heb hier een RMX 40 DSP Blackfire van het merk Reloop. Nu is het zo dat ik afgelopenfeest (gister) 1 keer aan de balans knop had gedraait om beide speakers afzonderlijk te horen (geen zin om te lopen XD).

Toen ik dit gedaan had viel ineens de linkerkant van mijn geluidssingnaal naar de versterker weg. Uit nader onderzoek blijk dat ik helemaal geen linkerkant heb over mijn master, niet als ik mijn koptelefoon aanschakel op de master (CUE vorm master) en niet als ik mijn master open zet voor mijn versterker.

Nu dachten wij, ah misschien veel stof, dus dat is allemaal onder hoge luchtdruk weggeblazen, maar geen resultaat.

Herkennen jullie het probleem met dezezelfde mixer of een vergelijkbare? en hoe hebben jullie het opgelost? Ik zou graag willen weten of en hoe ik hem zelf nog even kan repareren voor aanstaande vrijdag.

M.v.g,
Milo

What do you think about RMX 40 DSP Blackfire, linkerkant uitgevallen ??

Vote :   

Lead    posted on 23-06-2010 23:36
probeer de rotary eens 20 keer helemaal van links naar rechts te draaien zodat je eventueel stof van het loopvlak verwijderd. Als het signaal niet terug komt lichtjes wiebelen met aan de knop om te kijken of er een kleine kortsluiting oid is.

Heb je trouwens wel signaal op beide schelpen als je een kanaal voorbeluisterd ?
Let the BASS be louder
Milo    posted on 23-06-2010 23:39
Gedaan, ook heb ik er mee gewiebeld maar 1 VU meter slaat ook niet uit (de linker natuurlijk...)

Ja als ik een kanaal voorbeluister heb ik aan beide kanten geluid...
Bootstrap    posted on 24-06-2010 01:20
Klinkt misschien stom, maar heb je al een andere kabel geprobeerd?
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Milo    posted on 24-06-2010 08:20
Ja ook al gedaan, het is een irritant probleem en kan er ook neit echt wat over vinden bij google en dan mensen met deze mixer...
Ik denk dat ik hem naar een locale elektra boer brengt, die doet ook aan dj apparatuur misschien kan hij er wat mee zit toch geen meer garantie op...
T-to-the-J    posted on 24-06-2010 17:39
Lol, electra boer. Niet iets wat snel samengaat.

OT, geen idee, wou alleen dat van hierboven posten :P
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Helixon    posted on 24-06-2010 17:44
Kruip olie?
niiicola    posted on 24-06-2010 17:56
Probeer eens contacspray te gebruiken.
Gewoon.
hoppie    posted on 24-06-2010 18:04
GEEN CONTACTSPRAY, dan moet je het namelijk blijfen gebruiken
Question everything
niiicola    posted on 24-06-2010 18:05
Ow, dat wist ik nietTongue
Gewoon.
MaximDJ    posted on 24-06-2010 18:27

Andere ingang gebruikt ? Het kan ook liggen aan de ingang. Je kan testen door een nummer aan te zetten, en dan met een stroomzoeker schroevendraaiertje tegen een van de pinnen van de linker XLR uitgang te houden. Dan weet je of het in de uitgang zit
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Milo    posted on 24-06-2010 19:39
Ja het zit denk ik bij de balans, want beide masters doen het niet (booth en zaal zegmaar) en die gaan natuurlijk allebei voor ze er uit gaan eerst nog naar de balans en dan door de ledjes, en de ledjes doen het niet...
we hebben de master doorgemeten maar dat lijkt allemaal goed te zijn...

EDIT: Weet iemand hoe en of je makkelijk de balans potmeter kan vervangen? We hebben hem namelijk helemaal nagemeten (Althans me vader) en conclusie is eingelijk dat die balans heel kut is :S.
User edit by Milo on 25-06-2010 @ 18:01:02 (66%)

This is an old Topic

No new postings for 5.352 days.
 Post CommentThat would be 178.4 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

205 Users online: 18 Guests (187 Unknown)
Pages generated today : 42.360
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.909.382