Aansluit probleem Luidsprekers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJADMIN    posted on 23-06-2010 23:05
Beste mensen van DJR,

Ik heb even een probleem. Ik heb een setje DAP MC15 met de subjes die er bij horen, deze staan op elkaar aangesloten, en gaan naar de versterker. Echter, als ik met de drive in wegga, dan wil ik graag ook een setje monitoren hebben, en daarom wil ik me nu nog 2 passieve kleine boxen halen (kan van een vriend 2 dap mc8 krijgen, dit is ruim voldoende daarvoor). Maar nu zat ik dus te denken : hoe sluit ik dat nu aan ? Heb ik nog een versterker nodig, of zijn er andere oplossingen hiervoor ? Hopelijk kunnen jjullie me helpen !!

Peace.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000

What do you think about Aansluit probleem Luidsprekers ??

Vote :   

Lead    posted on 23-06-2010 23:08
Ik denk zeker dat je nog een versterker nodig hebt, je wilt die dingen toch tegelijkertijd kunnen gebruiken ? Dan wil je ook onafhankelijk het volume regelen.

Het hangt af van de impedantie van je speakers en versterker. Je mag een versterker meestal niet lager belasten dan .. Ohm, dit bepaald hoeveel speakers je parallel kunt aansluiten. Meeste profi amps zijn tot 4 Ohm wel stabiel, maar dat zou je moeten nazoeken.
Let the BASS be louder
DJADMIN    posted on 23-06-2010 23:16
Dacht ik al ja...

Ik heb hier in principe nog wel een versterker staan, maargoed, die ''doet het niet meer''. Is een DAP Palladium, maar daar is ooit iets mee misgegaan...ik denk dat die te hard is gegaan. Daardoor, als ik m nu aanzet, gaan alle ledjes branden die normaal het volume aangeven op de versterker. Ik heb toen ''blind'' een nieuwe gekocht, omdat ik dacht dat t te duur zou zijn, maar kan dit gerepareerd worden dan... want ik heb eigenlijk ook weinig trek in een nieuwe versterker, kan dan onderhand beter 2 kleine actieve boxen kopen...
Estacy    posted on 23-06-2010 23:17
precies. monitors wil je apart kunnen besturen, er zit niet voor niks een booth/monitor uitgang op veel mixers. wat je ook kunt doen is een goedkoop actief speakertje halen. voor 150E heb je wel een Behringertje.

edit: over die versterker, mischien een nieuwe zekering erin? kan iedere malloot en zo'n zekering kost geen drol.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 23-06-2010 @ 23:18:06 (55%)
DJADMIN    posted on 23-06-2010 23:19
Poster: Estacy
precies. monitors wil je apart kunnen besturen, er zit niet voor niks een booth/monitor uitgang op veel mixers. wat je ook kunt doen is een goedkoop actief speakertje halen. voor 150E heb je wel een Behringertje.

edit: over die versterker, mischien een nieuwe zekering erin? kan iedere malloot en zo'n zekering kost geen drol.

Mijn broertje is nogal technisch, en die had dat al onderzocht...maar hij dacht niet dat 't daaraan lag !
Lead    posted on 23-06-2010 23:38
Als de zekering kapot is doet een toestel meestal helemaal niets meer.
Zit er geen kortsluiting op de uitgang van die versterker ? Dan zou dat ding (hopelijk) in de Clip/Protect springen en niets versterken tot de kortsluiting is opgelost.
Let the BASS be louder
DJADMIN    posted on 23-06-2010 23:45
Dat denk ik wel, want hij zit geloof ik in de protect...maar hoe valt dat te verhelpen Lead ?
greup    posted on 24-06-2010 14:03
any way,.

je kan met een dap paladium niet onder de 4 ohm gaan draaien. Dat betekend dat jij per kant 2*8omh mag aansluiten.
Je kan op 1 dap dus 4* 8ohm speakertjes zetten.

De dap mc8 moet je dan appart versterken. persoonlijk zou ik er maar 1 mee nemen. Voor dat kleine beetje extra db is het de moeite niet waard vind ik. Mischien heb je nog een ouwe huis tuin en keuken versterker staan? denk dat dat als tijdelijke oplossing al wel voldoende is.

DJADMIN    posted on 24-06-2010 14:44
Dus niet die ene dap versterker laten repareren ? Hoeveel zou dat kosten ?
Helixon    posted on 24-06-2010 23:52
Als je geen nieuwe versterker wilt kopen, is het dan niet handig om een actieve monitor te halen?

is maar een tip/voorstel

This is an old Topic

No new postings for 5.286 days.
 Post CommentThat would be 176.2 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

93 Users online: 12 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 34.564
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.416.439