vraag over laptop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

janvanloon    posted on 23-06-2010 20:21
hey iedereen.

ik heb een laptop en?een realistic soundkaart. ook weer met de line in en een line uit aansluiting.
Nu zou ik willen opnemen met soundfogre wat er uit het mengpaneel komt.
Maar ik zou de laptop ook willen gebruiken om met virtual dj te draaien tegelijk.
ik heb dit in het verleden een 1 keer geprobeert maar kreeg een fluitsignaal. waarschijnlijk het probleem opnemen en afspelen tegelijk. is er een mannier om dit op te lossen ( zonder er grof geld tegen aan te gooien ) want dan kan ik altijd ergens een pctje bijkomen he Winking my eye

What do you think about vraag over laptop ??

Vote :   

Xurion    posted on 23-06-2010 21:33
Kun je melden welk type mengpaneel je hebt en eventueel een foto van de achterkant maken?
janvanloon    posted on 24-06-2010 23:02
het mengpaneel is een talent jb system,

3 micro ingangen jack aansluiting, 4 schuiven met ieder 2 kanalen, en 2 master uitgangen. en 1 rec uitgang. allemaal cinch aansluiting

het mengpaneel is niet echt een probleem omdat? ik ook al md's kan opnemen, dat werkt. maar afspelen en opnemen tegelijk gaat echter niet. (afspelen naar mengpaneel en van het mengpaneel terug insturen op de laptop...)
Helixon    posted on 24-06-2010 23:37
Ik zou het volgende doen:

als eerst een 2e geluidskaartje halen, want ik ga er van uit dat de kaart die jij op geeft in de laptop zit.

qua configuratie zou ik het zo doen:

1. Sluit de REC. out op de line-in van je laptop aan.
2. Sluit de line-out op de 2e geluidskaart aan op een vrij kanaal op je mixer.
3. Start je programma voor het opnemen, en configureer hem op de line in van je laptop.
4. Start virtual dj, en configureer hem op de 2e geluids kaart.
5. START ROCKIN'

succes
Milo    posted on 25-06-2010 17:46
Mmmm, wat ik me dan nu afvraag nu ik dit lees is kan je niet gewoon je uitgang van je computer op 1 line gooien en de uitgang je mixer op je ingang van je computer of is dit precies wat je geprobeert hebt?

Die piep / ruis kan je die niet weghalen met zo'n ruis verwijderaartje, die zijn er toch als ik mij niet vergis?

@ Helixion: Waarom een 2e geluidskaart, als hij al een goede in z'n laptop heeft, kan het toch gewoon met zijn huidige? Dit lijkt mij makkelijker. Natuurlijk weet ik niet of hij een goede kaart heeft (heb daar uberhaupt niet echt in verdiept dusja..).
Helixon    posted on 26-06-2010 02:17
Poster: Milo
@ Helixion: Waarom een 2e geluidskaart, als hij al een goede in z'n laptop heeft, kan het toch gewoon met zijn huidige? Dit lijkt mij makkelijker. Natuurlijk weet ik niet of hij een goede kaart heeft (heb daar uberhaupt niet echt in verdiept dusja..).

Zou hou je beide sporen appart en kom je niet in de knoop met een ruis piep signaal.. niet alle geluidskaarten kunnen opnemen en weergeven tegelijk

This is an old Topic

No new postings for 5.350 days.
 Post CommentThat would be 178.3 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

199 Users online: 14 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 33.186
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.900.208