[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (5/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

Boyd    posted on 27-07-2010 23:31
Dan moet je het vinkje Werk map 'iTunes Media' bij weghalen.
Convert    posted on 27-07-2010 23:49
Poster: Boyd
Dan moet je het vinkje Werk map 'iTunes Media' bij weghalen.

Het werkt! Super bedankt, kwam er maar niet achter waarom die dat deed. :P
Bootstrap    posted on 27-07-2010 23:53
Poster: Lomme_
Hoe noemt deze hoofdtelefoon? Happy, laughing

Als je een serieus antwoord wil: Lijkt op deze sennheiser.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
specialm    posted on 28-07-2010 02:23
wie heeft hier een web-log
Lomme_    posted on 28-07-2010 14:28
Poster: Bootstrap

Als je een serieus antwoord wil: Lijkt op deze sennheiser.

Dat is m Winking my eye Thanks!
T-to-the-J    posted on 28-07-2010 15:36
Ik had een vraagje, ik heb de nieuwe ios4 voor mn ipod touch 3g gedownload, met de reden dat ik kan multitasken. Nu is het probleem dat ik dit na het installeren nergens meer kan terug vinden, heeft iemand een idee?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Vassilli    posted on 28-07-2010 15:38
2x klikken op de home knop. Winking my eye
T-to-the-J    posted on 28-07-2010 15:39
Aha, eerst was dat een link naar mn muziek, maar heel erg bedankt! Happy, laughing

EDIT: Ik ben een beetje een leek, maar als ik 2x op home klik, dan ga ik gewoon naar home
User edit by T-to-the-J on 28-07-2010 @ 15:40:27 (100%)
Vassilli    posted on 28-07-2010 15:40
Geen probleem Winking my eye Veel plezier ermee.
T-to-the-J    posted on 28-07-2010 15:42
Ik zit hier te kijken bij instellingen en dan algemeen, en er staat: Druk tweemaal op de thuisknop voor: 1/beginscherm 2/zoeken 3/ipod Welke moet ik dan kiezen?
Lomme_    posted on 28-07-2010 17:05
Poster: T-to-the-J
Ik zit hier te kijken bij instellingen en dan algemeen, en er staat: Druk tweemaal op de thuisknop voor: 1/beginscherm 2/zoeken 3/ipod Welke moet ik dan kiezen?

In de tijd dat je dit getypt hebt, had je ze alle 3 al kunnen uitproberen. Ben je nu zo dom of lijkt dat zo?
T-to-the-J    posted on 28-07-2010 17:15
Haha nee bij alle drie werk het niet, dus misschien moet ik 2 dingen instellen ofzo. En nee ik ben niet dom Winking my eye
Bootstrap    posted on 29-07-2010 12:17
Je moet twee keer snel achter elkaar op de home knop drukken, dan verschijnt er een multitask bar aan de onderkant.

Ik heb zelf ook even een vraagje. Hoe kan ik op de makkelijkste manier gesproken commentaar en jingles toevoegen aan een opgenomen mix voor op de radio? Ik moet dit namelijk voor onze DeepFM shows doen. Via Audacity en Logic kan ik het er natuurlijk achteraf onder plakken, maar ik wil dat het makkelijker kan.

Ik wil de jingles/samples kunnen triggeren met een (midi) controller (nadat ik op record het gedrukt). Ook wil ik op elk willekeurig moment in de mixtape op record kunnen drukken om tekst op te nemen, zonder dat de hele mixtape hoeft te worden afgespeeld. Ik wil dan ook met een controller (of automatisch, nog mooier) het geluid van de mixtape laten ducken als ik iets inspreek. Het is dus de bedoeling dat de 'vormgeving' (jingles en commentaar) als tweede audiotrack wordt opgenomen.

Wat zou voor mij de beste oplossing zijn?
Lomme_    posted on 29-07-2010 12:53
Poster: T-to-the-J
Haha nee bij alle drie werk het niet, dus misschien moet ik 2 dingen instellen ofzo. En nee ik ben niet dom Winking my eye

1. Open je muziek
2. Druk op de home button
3. Druk 2x op de home button, en je muziek opent

...
Boyd    posted on 29-07-2010 15:04
Poster: Bootstrap
Je moet twee keer snel achter elkaar op de home knop drukken, dan verschijnt er een multitask bar aan de onderkant.

Ik heb zelf ook even een vraagje. Hoe kan ik op de makkelijkste manier gesproken commentaar en jingles toevoegen aan een opgenomen mix voor op de radio? Ik moet dit namelijk voor onze DeepFM shows doen. Via Audacity en Logic kan ik het er natuurlijk achteraf onder plakken, maar ik wil dat het makkelijker kan.

Ik wil de jingles/samples kunnen triggeren met een (midi) controller (nadat ik op record het gedrukt). Ook wil ik op elk willekeurig moment in de mixtape op record kunnen drukken om tekst op te nemen, zonder dat de hele mixtape hoeft te worden afgespeeld. Ik wil dan ook met een controller (of automatisch, nog mooier) het geluid van de mixtape laten ducken als ik iets inspreek. Het is dus de bedoeling dat de 'vormgeving' (jingles en commentaar) als tweede audiotrack wordt opgenomen.

Wat zou voor mij de beste oplossing zijn?

Waar neem je nu je sets mee op?
Phenix    posted on 29-07-2010 16:04
Ik heb het volgende probleem met iTunes. iTunes heeft de bestandsnamen van al mijn bestanden aangepast, oftewel: 'Cascada - Pyromania' heet nu '00 Pyromania'.
De functie om de bestandsnamen te veranderen stond in iTunes aan en nou staat mijn hele muziek collectie in deze vorm op mijn HDD.

Ik heb de functie: Werk map 'iTunes Media' bij, uitstaan. Als je deze aan hebt staan krijgen alle bestanden een naam die is gebaseerd op het schijfnummer, het tracknummer en de titel van het nummer.

Alleen na het uitzetten staan mijn bestanden nog steeds in de volgorde welke die functie heeft aangemaakt.
Kan je de bestandsnamen ook weer makkelijk en snel terugzetten naar de originele naam, want in de preferences van iTunes kan ik hier niets over vinden?
http://www.djmillhouse.nl
T-to-the-J    posted on 29-07-2010 16:08
Poster: Lomme_

1. Open je muziek
2. Druk op de home button
3. Druk 2x op de home button, en je muziek opent

...

Helaas blijkt multitasking niet te werken op ipod touch 8gb versies Unhappy
Bootstrap    posted on 29-07-2010 18:54
Poster: Boyd

Waar neem je nu je sets mee op?

Met Audacity, maar ik zou het niet erg vinden om dit te veranderen als het handiger is om alles in 1 programma te doen. Ik doe alles op een mac btw.
Dolivieira    posted on 04-08-2010 12:48
Weet iemand mischien welke Sample pack ik moet hebben voor de Dutch house sound of hoe ik dat kan maken met een Synth? Ik werk met Ableton Suite .
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 04-08-2010 @ 12:48:42 (6%)
thomassmith    posted on 04-08-2010 16:31
ik heb de krk rokit 5 g2 gekocht, maar hoe kan ik die t beste aansluiten? op me mixer zitten xlr uitgangen en tulp

a;vast bedankt
Vassilli    posted on 04-08-2010 16:32
Ik zou het met XLR doen!
Limb-Girdle    posted on 04-08-2010 16:33
XLR is inderdaad de beste optie en geluidskwaliteit.
Where the music meets the deejay!
BennoRevelli    posted on 04-08-2010 17:38
XLR kun je het beste doen, maar TULP (RCA) zal ook goed zijn hoor! denk dat je het verschil niet of nauwelijks hoort.
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 04-08-2010 @ 17:38:51 (5%)
Dolivieira    posted on 04-08-2010 18:38
Poster:Beatunite
XLR kun je het beste doen, maar TULP (RCA) zal ook goed zijn hoor! denk dat je het verschil niet of nauwelijks hoort.

Alleen XLR is minder storing gevoelig. Weet je wel signalen van buiten af. Telefoon enzenz

Poster: Dolivieira
Weet iemand misschien welke Sample pack ik moet hebben voor de Dutch house sound of hoe ik dat kan maken met een Synth? Ik werk met Ableton Suite .

Heeft iemand antwoord op mijn vraag?
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 04-08-2010 @ 18:42:42 (100%)
Lucalicious    posted on 04-08-2010 18:44
je bedoelt zo'n bleep-sound?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

84 Users online: 6 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 17.418
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.772.070