[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (33/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

OneSixty    posted on 03-01-2013 18:28
Ik heb een vraagje, ik ben een beetje bezig laatste tijd met vinyl, turntables aan het kopen ed..

nu lees ik dat je je platen niet met je vingers op de groeven mag vastpakken omdat het vet je platen kapot maakt en stof aan trekt.

Hoe zit het dan als je gaat scratchen?

Estacy    posted on 03-01-2013 18:42
platen mag je gewoon vastpakken. even je handen wassen van te voren is wel slim, als je net gewerkt/gegeten ofzo hebt.?

Als je wilt dat een plaat 50+ jaar meegaat, dan zou ik ze niet vastpakken. maar als DJ kun je niet anders en een plaat kan veel meer hebben dan sommige je vertellen. Die mensen hebben het over hifi gebruik. Die zullen je ook vertellen dat je super voorzichtig met de naald moet doen, maar DJ naalden kunnen tegen een stootje.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
OneSixty    posted on 03-01-2013 18:57
Ok goed om te horen, ook van die naalden.?
Ik heb van mijn stiefpa 2 sl1800 gekregen die 30jaar in een doos hadden gezeten, dat is eens wat anders als cdj's!?
nog zonder pitch slider maar met een super gevoelige potmeter voor de snelheid aan te passen, veel te gevoelig eigenlijk om techhouse mee te mixen, maar zeker een uitdaging :p
AdenFarleigh    posted on 09-01-2013 22:48
Een korte vraag van mijn kant: Kan iemand mij vertellen waarom de doodsimpele functie 'Ctrl+Z' niet meer zou kunnen functioneren in Ableton? Als ik even kijk bij Edit in de menubalk dan geeft ie daarachter aan 'Undo Change 'Paramater #16' '
Ook als Ableton net heb geopend en verder nog niks heb uitgespookt staat dat er... Doet ie pas sinds kort en bij mijn weten heb ik niet met instellingen liggen kloten
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
User edit by AdenFarleigh on 09-01-2013 @ 22:49:09 (1%)
Rusafli    posted on 03-02-2013 12:28
Voor de light freaks onder ons:

Een korte of mischien wel lange vraag:

Ik heb een dmx controller.
Scenes en chases maken is geen probleem.
Als je het geheel sound controlled laat spelen gaat het geheel vrij snel door al je scenes heen.
Nog steeds geen probleem.
Maar:
Sinds kort heb ik movingheads.
Ik heb ze als fixture toegevoeds en ze zijn prima te besturen.
Nu heb ik ze in de huidige scenes geplaats maar bij een chase op geluid schieten de scenes zo snel voorbij dat de movinghead het geheel niet kan bijhouden.?
Hoe programmeren jullie je movinghead in een scene ?
Ik kan 8 scenes in een bank stoppen. Nu heb ik positie 1 van de movinghead hetzelfde gelaten in stap 1-4 en verandert in stap 5-8. Maar dan nog gaat het te snel.?
Eer de movinghead van stap 1 naar 2 gaat, moet hij halverwege alweer terug.
Dus hoe doen jullie dit ?

Bambilaner    posted on 26-02-2013 18:30
Ik draai geregeld met 2 CDJ-2000's in HID mode met Traktor Pro 2, met de ingebouwde geluidskaarten van de cdj's. Kan je er ook 3 of 4 aansluiten?

edit: antwoord gevonden: 'Up to 4 multiplayers can be connected to the TRAKTOR Series'
www.facebook.com/vinniebegooddj
User edit by Bambilaner on 26-02-2013 @ 18:44:51 (61%)
Stefjuuh    posted on 26-02-2013 18:36
Poster: AdenFarleigh
Een korte vraag van mijn kant: Kan iemand mij vertellen waarom de doodsimpele functie 'Ctrl+Z' niet meer zou kunnen functioneren in Ableton? Als ik even kijk bij Edit in de menubalk dan geeft ie daarachter aan 'Undo Change 'Paramater #16' '
Ook als Ableton net heb geopend en verder nog niks heb uitgespookt staat dat er... Doet ie pas sinds kort en bij mijn weten heb ik niet met instellingen liggen kloten

Kijk eens in je midi options? (ctrl + m)
FSR    posted on 27-04-2013 12:44
Ik bump het topic maar weer is even met een aantal korte vraagjes.
?
1: De studio is flink gegroeid en de veiligheid van de apparatuur gaat nu redelijk in het geding komen naar mijn mening qua spannings-pieken en storm buiten. Om dit tegen te gaan had ik een stroompiekonderdrukker van Icidu bij het roze logo winkeltje gevonden. Ik ben niet bekend met dit soort dingen en ik wil een oprechte mening/kennis van zaken van anderen die niet gebaat zijn bij deze aankoop. Daarnaast wil ik graag hierover weten of die 10 meter in de omgeving als 'betrouwbaar & waarheid' kan beschouwen of dat ik het met een opgesomd korreltje(s) zout mag nemen. Alle apparatuur die er mee te maken heeft staat binnen een straal van 6,5 Meter van waar deze zou komen te zitten. Ook overweeg ik (omdat het een set-prijs is) om aan beide kanten van de ruimte er 1 te plaatsen, is dit eveneens een goed plan?

2: Ik heb 2 kleine verloop kabeltjes van Jack (6,35 MM) naar Jack (6,35 MM). Hiervan is bij beide kabeltjes 1 kant met een haakse kop. Hier worden in de toekomst een studio hoofd-telefoon permanent op aangesloten & regelmatig een smartphone/laptop van personen die hier langs-komen en muziek of creaties delen. Mijn vraag is of ik deze kabeltjes (wellicht lichtjes opgerold en wel) op mijn bureau kan laten liggen zonder dat er gevaarlijke situaties optreden. Denk hierbij aan een electrische schock bij verkeerd aanpakken of dat de studio een opdonder krijgt van hier tot tokio... Indien dit het geval is, waar kan ik dan plastic (of ander isolerende) dopjes/omhulsels voor de bescherming van deze koppen vinden?
?
3: De studio staat tegenwoordig i.p.v. dicht tegen de muur behoorlijk centraal in de ruimte. Met ongeveer 50 centimer onbalans van het midden ten voordele van rechts (de ruimte is 5 meter breed, 9 meter in de diepte en de standaard NL hoogte van een gebouw van om en nabij de 2,45 meter. Ik wil nu achter de studio ruimte een afscheiding cree?ren met een doek. Ik heb er 2 van de Xenos a 25 euro p.s. gekocht en wil ze ongeveer 35 a 40 centimeter van de studio monitoren en andere warmte bronnen zoals de achter kant van de pc plaatsen. Is dit voldoende? Of de doeken brand-werend zijn weet ik eerlijk gezegd niet maar ze zijn redelijk 'los' geweven waardoor ze wel luchtstroming(en) toelaten.

4: Heeft een reflectie scherm achter een condesator microfoon (AKG 120 Perception in dit geval) nog voldoende effect voor het geld als ik kan melden dat er geen hoorbare echo is wanneer ik het test door 'te klappen'?

5: Is het mogelijk een laser-pen (zogenoemde pointer) te gebruiken op beeld-schermen zonder dat deze beschadigd raken? Ik heb 2x 19 inch LCD schermen voor studio werk en 1 TV a 42 inch LCD die via een HDMI ook de weergave van mijn computer kan weergeven voor als ik details moet uitleggen/aanwijzen terwijl 1 van de leerlingen oefent door te kijken/luisteren/doen tegelijk zonder dat ik het hoef over te nemen? En als het kan, welke kleur is het meest zichtbare overdag bij zowel een zonnige als bewolkte dag? (Ik kan de hoeveelheid licht via gordijnen drastisch verkleinen tot bijna donker als het moet. (Dat is mijn taal voor: 'Om je door de kamer te navigeren moet je een (zak)lamp aan doen om te zien waar je heen moet/gaat.

Bij voorbaat dank voor het antwoorden van deze kleine vragen?Cool!
Estacy    posted on 27-04-2013 13:01
1: Ik heb nog nooit van zo'n ding gehoord. Electriciteit kiest altijd de weg van de minste weerstand, ik vraag me af hoe zo'n ding zou werken. Bovendien sluit je je apparatuur er niet op aan.
Beter koop je een hoge kwaliteits stekkerdoos met overspannings beveiliging. Die Zorgt ervoor dat er een echte barriere tussen je apparatuur en de netstroom is. Dat dingetje van jouw kost ook maar 20 euro, het zal sowieso geen kwaad kunnen.

2: die verlooppluggen krijg je geen schokken van. Zoveel stroom loopt er ook niet door een hooftelefoon kabel.

3: Luchtstroom zal wel voldoende zijn met 40 cm. Akoustisch zal het ook helpen

4: ik weet niet zo veel van microfoons, maar een reflectiescherm moet wel van goede kwaliteit zijn. Als je van plan bent om een goedkope te halen, dan laat maar zitten. Je zou de microfoon toch ook ik een hoek neer kunnen zetten die bekleed is met schuim? zal net zo goed werken denk ik.

5: Als je schermen een glasplaat hebben of reflecterend zijn, absoluut geen laserpointer gebruiken. Het scherm zal dan de laser reflecteren, en als een van jouw leerlingen toevallig op de verkeerde plek zit krijgt ie vol een laser in zijn oog.
Estacy    posted on 27-04-2013 13:04
en even over die stekkerdoos: als het bliksemt buiten dan haal je gewoon de stekker uit het stopcontact, dat werkt veruit het beste.
FSR    posted on 27-04-2013 13:24
@Estacy, bedankt voor het razendsnelle antwoord! (Hoewel je regelmatig in snel tempo reageert op topics/vragen -->Dank &?Embarassed?daarvoor)

Je antwoorden:
1: Wat zou ik (in jouw ogen) kunnen verstaan onder hoge-kwaliteits stekker dozen met overspanningsbeveiliging? Merken en types die aan te bevelen zijn? Mijn apparatuur heeft een een hoge prioriteit dus ik wil niet direct bezuinigen op de kwaliteit daarvan. Ik heb minimaal 4 stekkerdozen nodig. 2x minimaal 6 en het liefste voor wat ruimte 8. Voor de andere 2 is minimaal 3 en het liefst 4 voldoende. Prijs in totaal heb ik geen idee van, ik schat dat ik met 25 a 30 euro per stuk een heel eind kom voor de 6 minimaal?

2: Goed om te weten! Het gaat naast mijn veiligheid voor de apparatuur ook voor de leerlingen dat ze geen schade oplopen door onverstandig open en bloot liggen van kabels-einden.

3: Mooi! Akoustiek is al vrij goed, maar verbeterd zeker nog door het doek?Cool!

4: Het reflectie-filter heeft ook geen haast op dit moment. Maar ik wil er op den duur wel 1 in mijn bezit hebben voor het geval 'dat'. (En met mijn explosie's van creativiteit soms weet je het maar nooitCool!

5: Stekkerdoos issue, dat werkt inderdaad het beste! Als ik onweer ervaar of aan zie komen dan doe ik dat automatisch al. Ook als ik voor langere tijd weg ga en niet snel in de studio aanwezig kan zijn gaat de plug er uit.

Estacy    posted on 27-04-2013 13:39
APC en Belkin maken de beste, bieden allebei flinke garantie ook nog.
FSR    posted on 27-04-2013 13:47
Poster: Estacy
APC en Belkin maken de beste, bieden allebei flinke garantie ook nog.

Top! Thanks, ga ik op googlen Happy, laughing!
Estacy    posted on 22-06-2013 23:43
Zou een geluidskaart de geluidskwaliteit verbeteren als je voornamelijk internet radio luistert?
RyanSilva    posted on 23-06-2013 01:18
Naar mijn weten niet, want als je bijv. een on-board geluidskaart hebt en je luistert naar een stream van 96kbps..dan zal een externe/nieuwe geluidskaart er geen beter kwaliteit van maken en zeg maar 320kbps streamen...qua geluidskwaliteit dan.
http://twitter.com/djryansilva
Tekhead    posted on 23-06-2013 03:40
Poster: Estacy
Zou een geluidskaart de geluidskwaliteit verbeteren als je voornamelijk internet radio luistert?

Ja Estacy, maar het is nutteloos om daarvoor speciaal een geluidskaart koopt, kwaliteitsverschil dat is met het menselijk oor niet merkbaar.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 23-06-2013 13:05
het klinkt ook wel aardig zo, voor een achtergrond muziekje.

This is an old Topic

No new postings for 4.102 days.
 Post CommentThat would be 136.7 months
or a whopping 11.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

85 Users online: 7 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 17.418
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.852.130