Ik bump het topic maar weer is even met een aantal korte vraagjes.
?
1: De studio is flink gegroeid en de veiligheid van de apparatuur gaat nu redelijk in het geding komen naar mijn mening qua spannings-pieken en storm buiten. Om dit tegen te gaan had ik een stroompiekonderdrukker van Icidu bij het roze logo winkeltje gevonden. Ik ben niet bekend met dit soort dingen en ik wil een oprechte mening/kennis van zaken van anderen die niet gebaat zijn bij deze aankoop. Daarnaast wil ik graag hierover weten of die 10 meter in de omgeving als 'betrouwbaar & waarheid' kan beschouwen of dat ik het met een opgesomd korreltje(s) zout mag nemen. Alle apparatuur die er mee te maken heeft staat binnen een straal van 6,5 Meter van waar deze zou komen te zitten. Ook overweeg ik (omdat het een set-prijs is) om aan beide kanten van de ruimte er 1 te plaatsen, is dit eveneens een goed plan?
2: Ik heb 2 kleine verloop kabeltjes van Jack (6,35 MM) naar Jack (6,35 MM). Hiervan is bij beide kabeltjes 1 kant met een haakse kop. Hier worden in de toekomst een studio hoofd-telefoon permanent op aangesloten & regelmatig een smartphone/laptop van personen die hier langs-komen en muziek of creaties delen. Mijn vraag is of ik deze kabeltjes (wellicht lichtjes opgerold en wel) op mijn bureau kan laten liggen zonder dat er gevaarlijke situaties optreden. Denk hierbij aan een electrische schock bij verkeerd aanpakken of dat de studio een opdonder krijgt van hier tot tokio... Indien dit het geval is, waar kan ik dan plastic (of ander isolerende) dopjes/omhulsels voor de bescherming van deze koppen vinden?
?
3: De studio staat tegenwoordig i.p.v. dicht tegen de muur behoorlijk centraal in de ruimte. Met ongeveer 50 centimer onbalans van het midden ten voordele van rechts (de ruimte is 5 meter breed, 9 meter in de diepte en de standaard NL hoogte van een gebouw van om en nabij de 2,45 meter. Ik wil nu achter de studio ruimte een afscheiding cree?ren met een doek. Ik heb er 2 van de Xenos a 25 euro p.s. gekocht en wil ze ongeveer 35 a 40 centimeter van de studio monitoren en andere warmte bronnen zoals de achter kant van de pc plaatsen. Is dit voldoende? Of de doeken brand-werend zijn weet ik eerlijk gezegd niet maar ze zijn redelijk 'los' geweven waardoor ze wel luchtstroming(en) toelaten.
4: Heeft een reflectie scherm achter een condesator microfoon (AKG 120 Perception in dit geval) nog voldoende effect voor het geld als ik kan melden dat er geen hoorbare echo is wanneer ik het test door 'te klappen'?
5: Is het mogelijk een laser-pen (zogenoemde pointer) te gebruiken op beeld-schermen zonder dat deze beschadigd raken? Ik heb 2x 19 inch LCD schermen voor studio werk en 1 TV a 42 inch LCD die via een HDMI ook de weergave van mijn computer kan weergeven voor als ik details moet uitleggen/aanwijzen terwijl 1 van de leerlingen oefent door te kijken/luisteren/doen tegelijk zonder dat ik het hoef over te nemen? En als het kan, welke kleur is het meest zichtbare overdag bij zowel een zonnige als bewolkte dag? (Ik kan de hoeveelheid licht via gordijnen drastisch verkleinen tot bijna donker als het moet. (Dat is mijn taal voor: 'Om je door de kamer te navigeren moet je een (zak)lamp aan doen om te zien waar je heen moet/gaat.
Bij voorbaat dank voor het antwoorden van deze kleine vragen?
!