[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (32/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

delectro    posted on 23-08-2012 19:57
Volgens mij kan dat pas als je een paar keer betaald heb, dat ze zeker weten dat jij het ben e.d.?

Mijn vraag. Een vriend van mij heeft een passieve set speakers en ik actief. Is het zo simpel dat als we vanaf de mixer het signaal scheiden door de tulp kabels te splitsen zeg maar, met verloop stukjes, het werkt? Of denk ik te simpel en gaat het signaal o.i.d verloren?

Alvast bedankt!
Estacy    posted on 23-08-2012 21:34
ja dat kan, Y kabel van de mixer naar versterkers van passieve set, en de versterkers van de actieve set
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
delectro    posted on 23-08-2012 21:45
Thanks! ga het van de week proberen, kabeltjes kosten haast niks.
D-Jesse    posted on 10-09-2012 19:08
Hey peepz,

Heb onlangs deze melo uit mn hoofd gehaald, maar hij komt me eigenlijk best bekend voor. Wat denken jullie ervan??

http://soundcloud.com/d-jesse/nieuwe-melodie
Tekhead    posted on 10-09-2012 23:33
mijn vrouw heeft net een nieuwe iphone 4S gekocht, en ze wil al haar contacten etc...van haar iphone3G ?overzetten naar de iphone 4S, maar de iphone 3 is nooit verbonden geweest met haar MBP dual core, moet ze dan eerst de 3G syncen/koppelen met haar MBP, die gegevens van de 3G overzetten naar MBP, en dan de 4S conn. en de gegevns binnenhalen ?

Kan het zo of is er een simpelere oplossing ? ICloud mss, maar op haar MBP staat geen icloud op en OP de 3G ook niet, hoe zet ze die icloud op haar MBP en 3S ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
D-Jesse    posted on 10-09-2012 23:38
Poster: Tekhead
mijn vrouw heeft net een nieuwe iphone 4S gekocht, en ze wil al haar contacten etc...van haar iphone3G ?overzetten naar de iphone 4S, maar de iphone 3 is nooit verbonden geweest met haar MBP dual core, moet ze dan eerst de 3G syncen/koppelen met haar MBP, die gegevens van de 3G overzetten naar MBP, en dan de 4S conn. en de gegevns binnenhalen ?

Kan het zo of is er een simpelere oplossing ? ICloud mss, maar op haar MBP staat geen icloud op en OP de 3G ook niet, hoe zet ze die icloud op haar MBP en 3S ?

Mbp is een pc ofzo? Anyway, reservekopie maken van de i3, en die reservekopie terugzetten op de 4s. ICloud gaat alleen lukken als de i3 iOS5 heeft met iCloud...

Weet niet precies hoe een reservekopie op een ander toestel kan zetten, maar dat kan vast wel!
Tekhead    posted on 10-09-2012 23:41
MBP is MacbookPro
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
D-Jesse    posted on 10-09-2012 23:44
Ooh aha i get it :p
Xurion    posted on 01-10-2012 18:48
Ons analoge tv aansluiting is waardeloos op een HDTV. Zal dit verholpen zijn door het overstappen op een digitale tv abbonement?
joinstyle    posted on 01-10-2012 19:19
Digitaal abbonement biedt dat je hd (1080p) kanalen kan ontvangen. Maar niet alle kanalen zijn hd. De kwaliteit schilt in algemeen al wel beetje tov analoog. Voor digitaal betaal je wel een bedrag meer en zeker voor extra hd kanalen.
D-Jesse    posted on 01-10-2012 20:16
Poster: Xurion
Ons analoge tv aansluiting is waardeloos op een HDTV. Zal dit verholpen zijn door het overstappen op een digitale tv abbonement?

Bij ons wel! Een aantal kanalen hebben wij in HD met een HD ontvanger, maar daar krijg je er meestal maar 2 van. En dan kan je nog digitenne kastjes aanschaffen, zonder hd. Maar ook de niet HD kanalen zijn een stuk mooier bij ons dan via kabel
minu_S    posted on 02-10-2012 22:33
Ik draai op dit moment met een Xone 22 + Kontrol X1 + Audio 2.
Hierbij zou ik graag een Kontrol F1 aan toevoegen. Maar nu is de vraag, Gaat dit? (Als ik 2 track decks wil blijven gebruiken)

Is het een optie om de mic ingang te gebruiken? Andere geluidskaart? (Dwaalt hier ook nog ergens een Maya 44 rond)?

Alvast bedankt!
OneSixty    posted on 06-11-2012 01:46
knip
User edit by OneSixty on 03-01-2013 @ 18:25:52 (99%)
MrQreeny    posted on 08-12-2012 14:04
Kan je in Itunes 320 kwaliteit downloaden? Zo ja, hoe?
Nu download ik de m4a file en die converteer ik naar mp3, maar de m4a file is 256 :S??Foot in MouthCool?Dus dan heeft het ook niet zoveel nut om er een 320 van te maken....

'Music is the universal language of mankind...'
Estacy    posted on 08-12-2012 14:14
Hij is 256, maar apple heeft een ander formaat ofzo, waarin 256 hetzelfde is als 320 mp3. ten minste, dat hoor ik vaak
Bambilaner    posted on 21-12-2012 11:46
Ik wil me een set in-ear oordopjes aanschaffen. Niet om te draaien, maar gewoon voor onderweg naar een muziekje te luisteren op m'n gsm. Nu heb ik steeds geleerd dat het menselijk gehoor van 20Hz tot 20 kHz gaat. Frequentiebereik bij die dingen gaat soms veel breder. Moet ik daar rekening mee houden? Is een bereik vanaf 5Hz beter dan vanaf bvb 15Hz? Of zijn dit maar cijfers waar fabrikanten graag mee uitpakken zonder meer?

edit: tips zijn ook welkom! Budget is niet zo heel belangrijk. Prijs/kwaliteit daarentegen wel!
www.facebook.com/vinniebegooddj
User edit by Bambilaner on 21-12-2012 @ 11:52:16 (23%)
Bambilaner    posted on 21-12-2012 11:50
Dubbelpost, sorry!
User edit by Bambilaner on 21-12-2012 @ 11:51:39 (98%)
Certas    posted on 21-12-2012 12:03
Poster: Bambilaner
Ik wil me een set in-ear oordopjes aanschaffen. Niet om te draaien, maar gewoon voor onderweg naar een muziekje te luisteren op m'n gsm. Nu heb ik steeds geleerd dat het menselijk gehoor van 20Hz tot 20 kHz gaat. Frequentiebereik bij die dingen gaat soms veel breder. Moet ik daar rekening mee houden? Is een bereik vanaf 5Hz beter dan vanaf bvb 15Hz? Of zijn dit maar cijfers waar fabrikanten graag mee uitpakken zonder meer?

edit: tips zijn ook welkom! Budget is niet zo heel belangrijk. Prijs/kwaliteit daarentegen wel!

Ik durf je eigenlijk geen zeker antwoord te geven op het frequentie verhaaltje maar ik heb wel een tip voor in-ear oordopjes.
Namelijk de Shure SE215, deze gebruik ik ook zelf voor onderweg maar ook voor het draaien. De prijs/kwaliteit is enorm goed!
http://www.soundcloud.com/Certas
vatogonzalez    posted on 21-12-2012 15:03
1 member likes this  Amen, ik gebruik zelf de Shure SE215 al een jaar of 2 - perfecte dopjes. Ik heb de duurste Earproof gehad en hoewel die 5x zo duur zijn en speciaal afgegoten op je gehoor werkt dat in de praktijk niet beter dan de SE215. Wat betreft de frequenties, het is niet zozeer welke er WEL in zitten, maar welke er NIET in zitten. Juist daar waar de frequenties zitten waar je op de lange termijn stokdoof van word, houd de SE215 een beetje in zodat je 's nachts niet met een piep in je oren op bed ligt.
Dirty House / Crowd Control
Estacy    posted on 21-12-2012 15:39
je hoort maar van 20 tot 20. Lager voel je, hoger krijg je nog mee in je onderbewust zijn. Maar dat lager schiet natuurlijk niet op met oordopjes. Dat laag hoor je met je middenrif.
User edit by Estacy on 21-12-2012 @ 15:39:52 (100%)
D-Jesse    posted on 21-12-2012 22:50
Poster: vatogonzalez
Amen, ik gebruik zelf de Shure SE215 al een jaar of 2 - perfecte dopjes. Ik heb de duurste Earproof gehad en hoewel die 5x zo duur zijn en speciaal afgegoten op je gehoor werkt dat in de praktijk niet beter dan de SE215. Wat betreft de frequenties, het is niet zozeer welke er WEL in zitten, maar welke er NIET in zitten. Juist daar waar de frequenties zitten waar je op de lange termijn stokdoof van word, houd de SE215 een beetje in zodat je 's nachts niet met een piep in je oren op bed ligt.

Wow haha wist niet dat jij op DJR zat!

Ikzelf heb net ook de SE215 bestelt. Op aanraden van toevallig Vato & een aantal andere producers/dj's toch maar gedaan. Wel handig, gehoorbescherming & in-ear koptelefoon in 1 Happy, laughing

En 90% omgevingsgeluid dempt het, lekker voor in de tram of producen on the go!
Bambilaner    posted on 22-12-2012 01:48
Ok, Thx, Certas, Vato, Estacy & D-Jesse!
Ik ga die Shure's zeker eens bekijken, zien er inderdaad interessant uit!
Earthknake    posted on 24-12-2012 14:59
Wil met Traktor gaan draaien en daarnaast het volgende aanschaffen:

Behringer BCR2000
Akai MPD18

Lijkt mij een prima setup. Of kan ik beter iets anders kopen? Happy, laughing
Bambilaner    posted on 24-12-2012 15:25
Poster: Earthknake

Behringer BCR2000
Akai MPD18

Ik heb me enkele maanden geleden een Traktor X1 gekocht. Daar krijg je nu de volledige versie van Traktor Pro 2 bij, en ik kan me echt geen betere controller indenken. Aanrader!
DJSHAK3S    posted on 24-12-2012 18:10
Poster: Earthknake

Behringer BCR2000
Akai MPD18

Ik heb nog een amper gebruikte MPD18, voor 50 euro mag je hem hebben
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

75 Users online: 28 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 5.938
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.771.844