[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (31/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

Mik3-L    posted on 10-07-2012 23:52
Koptelefoon of via speakers, dat moet nauwelijks merkbare vertraging die je niet zou horen.
http://soundcloud.com/michaelnieuwenhuis
Tekhead    posted on 25-07-2012 19:27
Een vraagje: Ik heb een Ipad2 ios 4.3. en wil deze upgraden naar de laatste IOS versie, nl ios5.1.1, mag ik deze 5.1.1. downloaden en ineens installeren of moet ik eerst de IOS 5 downloaden en installeren en daarna de laatste versie 5.1.1 downloaden en upgraden ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 25-07-2012 19:54
Hang hem aan itunes en kijken wat die aangeeft. Want je moet bij 4.3 nog steeds in iTunes updaten. Pas in 5.0 hoef je hem niet meer aan iTunes te hangen. Dacht ik. Maar hang hem aan iTunes en volg bij updaten de instructies. Die update is echt de moeite waard. Dat je dat nog niet gedaan heb Roger. Jij als Appleman?Cry
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 25-07-2012 20:15
Poster: Dolivieira
Hang hem aan itunes en kijken wat die aangeeft. Want je moet bij 4.3 nog steeds in iTunes updaten. Pas in 5.0 hoef je hem niet meer aan iTunes te hangen. Dacht ik. Maar hang hem aan iTunes en volg bij updaten de instructies. Die update is echt de moeite waard. Dat je dat nog niet gedaan heb Roger. Jij als Appleman?Cry

Ik schaam me idd, maar de ipad is een gezinstuk geworden, en gaat van mama, naar zoon 1, dan naar zoon 2 weer naar mama, en als hij dan eindelijk in mijn hadden terecht komt dan.... is de batterij plat ?uiteraard?Cool. Neen heb eigenlijk ook een tijdje gewacht tot dat de kinderziekte's e.d. eruit waren, ?maar omdat ik enkele app's wou installeren die IOS 5 eisen, dacht ik, nu is het tijd, en zoals ik al zei, heb niet veel de kans om hem te gebruiken, heb hem nu verstopt tot de kids slapen en dan is het daddy's time haha. Ik heb ook al besloten voor er nog eentje aan te schaffen, zodat die voor Daddy alleen is. Maar feit is, dat ik hem al lang een update had moeten geven.
Dolivieira    posted on 25-07-2012 20:38
Idd, ik kan dat. Ik kom regelmatig bij de moeder van de mijn kinderen thuis. En de Kids zijn regelmatig hIer. Dus dan ken ik je verhaal. Moeder heeft momenteel geen internet thuis dus dan wordt mijn IPad3 met 3G regelmatig daar gebruikt. Dus dat verhaal is bekend. Wil ook ooit een extra iPad aanschaffen. Dat wordt er dan een met alleen Wifi. Mijn iPad gebruik ik ook tijdens draaien en produceren. Dus wil ik er een bij hebben om meer mogelijkheden te kunnen benutten met bedienen van software waar ik mee produceer en draai. Echt een gaaf ding is het, en de mogelijkheden zijn oneindig. Ik ga haast niet het huis uit zonder mijn iPad. Agenda, mail, mijn herinneringen in combinatie met iPhone kan ik mijn foto's bewerken, sycronicatie met mijn andere iDevices en mijn Samsungphone, muziek idee?n voorbereiden, als ik me verveel een spelletje spelen. Tekst schijven voor brieven die ik moet maken, Facebook en andere socialmedia bij bijhoUden, kleine boekhouding doen. Op het net surfen, Bankzaken.Noem maar op.
User edit by Dolivieira on 25-07-2012 @ 21:04:36 (1%)
Tekhead    posted on 25-07-2012 20:51
Idd, ik kan dat. Ik kom regelmatig bij de moeder van de mijn kinderen thuis. En de Kids zijn regelmatig hIer. Dus dan ken ik je verhaal. Moeder heeft momenteel geen internet thuis dus dan wordt mijn IPad3 met 3G regelmatig daar gebruikt. Dus dat verhaal is bekend. Wil ook ooit een extra iPad aanschaffen. Dat wordt er dan een met alleen Wifi. Mijn iPad gebruik ik ook tijdens draaien en produceren. Dus wil ik er een bij hebben om meer mogelijkheden te kunnen benutten met bedienen van software waar ik mee produceer en draai. Echt een gaaf ding is het, en de mogelijkheden zijn oneindig. Ik ga haast niet het huis uit zonder mijn iPad. Agenda, mail, mijn herinneringen in combinatie met iPhone kan ik mijn foto's bewerken, sycronicatie met mijn andere iDevices en mijn Samsungphone, muziek idee?n voorbereiden, als ik me verveel een spelletje spelen. Tekst schijven voor brieven die ik moet maken, Facebook en andere socialmedia bij bijhoUden, kleine boekhouding doen. Op het net surfen. ?Noem maar op.

Het is zo een handig ding, gebruik hem ook voor m'n werkagenda en om betalingen van klanten ter plaatse te controleren, prijzen te maken, foto's voor offerte etc...

BTW welke draai en produceer app's heb jij op je ipad, welke zijn je favoriete app's daarvoor ?
Dolivieira    posted on 25-07-2012 21:01
Dat zijn er verschillende. Die ik het meeste gebruik is TouchOSC en Touchable. Ook gebruik ik GarageBand, IMachine, Beatpad, Xenon, Griid, Nanostudio. Ook wil ik Lemur aanschaffen, lmaar die is nog best wel prijzig. ?39,95 om exact te zijn. Maar die bied wel de mogelijkheid om de remixdecks in Traktor aan te sturen zonder dat je daar voor een Kontrol F1 voor nodig hebt.
Tekhead    posted on 25-07-2012 21:22
Dat zijn er verschillende. Die ik het meeste gebruik is TouchOSC en Touchable. Ook gebruik ik GarageBand, IMachine, Beatpad, Xenon, Griid, Nanostudio. Ook wil ik Lemur aanschaffen, lmaar die is nog best wel prijzig. ?39,95 om exact te zijn. Maar die bied wel de mogelijkheid om de remixdecks in Traktor aan te sturen zonder dat je daar voor een Kontrol F1 voor nodig hebt.

Dat zijn er al heel wat, er zijn er bij die de (beperkte) digitale versie is van de analoge apparaten zeker ?
Dolivieira    posted on 25-07-2012 21:51
Ja die machine zeker. De rest is allemaal software ofcontroller apparaten.
Tekhead    posted on 25-07-2012 22:15
Ja die machine zeker. De rest is allemaal software ofcontroller apparaten.

is dus een app van NI ?
Dolivieira    posted on 25-07-2012 22:30
Machine weL kan je beats en kleine producties mee maken.
Tekhead    posted on 25-07-2012 22:37
Machine weL kan je beats en kleine producties mee maken.

en werkt dat een beetje goed ?
Dolivieira    posted on 25-07-2012 23:21
Ja op zich wel. Kijk anders even naar dat filmpje van Jamie ladell op NIsite. Die is ook bij YouTube te vinden.
chef    posted on 26-07-2012 14:09
Hallo,

Het gaat mij om het liedje : Will i am - This is love ft. Eva Simon

Herkennen jullie ook die melodie van een liedje zo'n 5 jaar geleden? Kom er maar niet op. Heb echt sterk het gevoel dat ik dat piano stukje al eens eerder in een nummer heb gehoort...

Wie weet wat ik bedoelConfused

adios
LilQuint    posted on 14-08-2012 21:37
Ik heb ook weer eens een vraag...

Ik heb volgende week zaterdag een boeking, maar aangezien dat van kennisen is, draai ik van 8 tot 2. Redelijk lang setje dus, op locatie staan 2 cdj 2000's, en zelf zet ik mijn DJM 700 + 2x cdj 1000's neer. Nu wou ik mijn mac mini er bij zetten en dan via een netwerk hub rekordbox linken met de CDJ's zodat ik alle muziek bij de hand heb, en stiekem onder tussen ook nog wat zou kunnen downloaden als het echt nodig is (99% kans dat dit niet word gedaan). Wanneer ik mijn 2 cdj's op die hub aansluit en mijn mac mini ook, dan werkt het gewoon zoals het hoort. maar dan krijg ik op rekordbox toch niet zo een grote lijst waar ik door heen kan scrollen net als bij USBs?
dance2mix    posted on 15-08-2012 11:03
Poster: LilQuint
Ik heb ook weer eens een vraag...

Ik heb volgende week zaterdag een boeking, maar aangezien dat van kennisen is, draai ik van 8 tot 2. Redelijk lang setje dus, op locatie staan 2 cdj 2000's, en zelf zet ik mijn DJM 700 + 2x cdj 1000's neer. Nu wou ik mijn mac mini er bij zetten en dan via een netwerk hub rekordbox linken met de CDJ's zodat ik alle muziek bij de hand heb, en stiekem onder tussen ook nog wat zou kunnen downloaden als het echt nodig is (99% kans dat dit niet word gedaan). Wanneer ik mijn 2 cdj's op die hub aansluit en mijn mac mini ook, dan werkt het gewoon zoals het hoort. maar dan krijg ik op rekordbox toch niet zo een grote lijst waar ik door heen kan scrollen net als bij USBs?

Op je beeldscherm moet je dan door je tracks heenscrollen en ja dat is meestal een lange lijst tenzij je playlists maakt. Maar stef, waarom gebruik je je Macbook niet, die is hier toch ook voor bedoelt?

CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
LilQuint    posted on 15-08-2012 11:22
Omdat ik niet al mijn muziek op mijn Macbook heb staan, Macbook is vooral voor produceren in de auto en die stuff :P
Aziaat    posted on 15-08-2012 20:17
Door playlisten te maken kan je die ellenlange lijst serieus verkorten. Anders moet je maar op jouw beeldscherm zoeken door te sorteren volgens genre, beoordeling, bpm, key, ... en dan doorsturen naar de desbetreffende cdj (dit kan toch dacht ik?)

Mijn langste set die ik ooit duurde 7uren en daar heb ik maar een 170 tal tracks voor nodig gehad. Je draait toch heel vroeg dus hoef je de?eerste uren?helemaal niet snel te mixen, dat scheelt toch wel weer. Dus ik stel voor dat je slechts een deel van de collectie mee neemt op je macbook om niet te moeten tsjollen (om het met West-vlaamse woorden uit te drukken :p ).
sher    posted on 20-08-2012 20:21
Het is alweer een tijdje gelden dat ik een mixje heb opgenomen. Dit komtmede doordat ik momenteel geen laptop heb... Wel heb ik een iPad en nu vroeg ik me af of er iets bestaat waarmee ik een mix kan opnemen metmijnen iPad..?
Op mijn laptop gebruikte ik altijd audacity, maar dit kan ikmopmde iPad niet gebruiken.. Iemand tips?
Estacy    posted on 20-08-2012 20:27
je kunt geen externe geluidskaart aansluiten op de iPad zover ik weet, dus nee, dat kan niet.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
YvoVermer    posted on 22-08-2012 13:49
Weet iemand of je bij een betaling via Pay-Pal een rekening thuis krijgt opgestuurd van je betaling, als een soort controle?
Yvo & Vermer
RyanSilva    posted on 22-08-2012 14:38
Poster: sher
Het is alweer een tijdje gelden dat ik een mixje heb opgenomen. Dit komtmede doordat ik momenteel geen laptop heb... Wel heb ik een iPad en nu vroeg ik me af of er iets bestaat waarmee ik een mix kan opnemen metmijnen iPad..?
Op mijn laptop gebruikte ik altijd audacity, maar dit kan ikmopmde iPad niet gebruiken.. Iemand tips?

Misschien is dit iets voor jou?
http://www.youtube.com/watch?v=DnbN64SJUYI
http://twitter.com/djryansilva
Martullia    posted on 22-08-2012 16:46
Poster: YvoVermer
Weet iemand of je bij een betaling via Pay-Pal een rekening thuis krijgt opgestuurd van je betaling, als een soort controle?
  Ik krijg zelf altijd een digitale factuur in pdf formaat. Of een bevestiging per mail.
YvoVermer    posted on 22-08-2012 17:13
Jha die heb ik ook gekregen, maar bij de betaling op beatport stond er een veld met shipping adres, en vond het raar dat dat er ineens op kwam :s
Yvo & Vermer
YvoVermer    posted on 23-08-2012 07:53
Heb nog een klein vraagje i.v.m. Pay Pal, ik heb mijn bankrekening toegevoegd en bevestigd via Pay Pal en er staat geen saldo op mijn Pay Pal account. Hoe kan ik er bij een betaling voor zorgen dat het geld rechtstreeks van mijn bankrekening gaat, zonder dat ik een credit card moet toevoegen, want bij een betaling vraagt hij altijd nog naar een credit card omdat er geen saldo op mijn account staat.
Yvo & Vermer
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

201 Users online: 17 Guests (184 Unknown)
Pages generated today : 39.039
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.906.061