[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (30/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

D-Jesse    posted on 07-06-2012 23:53
Poster: Lead
nee, dit is alleen voor muziek producties.

Mixen kun je hier niet uploaden, daarvoor kun je soundcloud gebruiken.

Een mix van Soundcloud kun je hier posten met de Soundcloud tags.

[ soundcloud ] link naar je mix [ / soundcloud ]

(en dan zonder spaties)

Ja dat is ook wat ik wil, maar in welke menu/topic ofzo kan ik mn soundcloud 'link' van mn mixtape promoten of is dat er niet?
Estacy    posted on 10-06-2012 15:20
pff, mn Ecler Nuo 3 word volgende week verkocht, ben toe aan iets nieuws

maar ik heb geen idee wat ik nu moet doen. mijn opties:

mn Freevox DJ club laten repareren, heeft een aardlus probleem, waarschijnlijk in de voeding. maar die is nergens meer te krijgen. Beest van een mixer, 50cm breed, 10 kanaals, geluidskwaliteit waar je kippenvel van krijgt

of een nieuwe mixer kopen, ik zit dan te denken aan:

Numark X5, lekker simpel, goede bouwkwaliteit, ziet er prachtig uit. maar hij heeft schijnbaar 'active look-ahead limiters' die ervoor zorgen dat het geluid niet gaat clippen... dat kan ik ook zelf, ik vraag me af wat voor een effect zo'n limiters hebben op de geluidskwaliteit?

Pioneer DJM 250
lekkers simpel, maar die filters vind ik niet lekker klinken en de bouwkwaliteit vertrouw ik niet

xone 22 is geen optie, geen aan-uit knop, en heb vrij weinig goede verhalen over A&H gehoord sinds ze in China bouwen. en dan met name over de 22.

zelf neig ik tussen de X5 en reparatie van mn freevox...

iemand ideen? en hoe duur is zo'n reparatie ongeveer?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 10-06-2012 @ 15:20:49 (3%)
Hoeike8819    posted on 12-06-2012 08:14
Welke externe geluidskaart raden jullie mij aan bij mijn Macbook Air?
rorex    posted on 14-06-2012 15:59
Zaterdag moet ik in een club draaien waar ze 2 cdj 850's hebben staan. Nu weet ik dat ze geen hot cues hebben. Maar als ik het goed begrijp kun je wel loops opslaan. Is het mogelijk om dan loops op te slaan vanaf waar je een hot cue wil hebben tot het einde van een track, dan heb je namelijk hetzelfde effect als een hot cue??
Zoja, hoe moet je dit in rekordbox doen, hetzelfde als bij de cdj 2000 alleen dan alleen loops opslaan?

Ik heb niet de mogelijkheid om het uit te proberen voor de gig, dus het zou super zijn als iemand dit voor mij kan uitleggen.
Winston    posted on 14-06-2012 16:41
@Hoeike: De keuze van je geluidskaart hangt meer af waarvoor je het zal gebruiken dan aan wat voor soort laptop je het aan hangt.
Tic Toc
Winston    posted on 14-06-2012 16:46
@rorex: kan wel voor loops, en zelfs 10 gewone cue points.

Hotcue's betekent alleen maar dat je de muziek direct kan activeren door op het knopje te drukken. Terwijl de gewone cuepoints moet je eerst opzoeken.

En hoe staat in de manuals van de CDJ-850 en die van rekordbox. Kun je downloaded hier bij DJresource.
Tic Toc
User edit by Winston on 14-06-2012 @ 16:47:19 (14%)
Gerdo    posted on 14-06-2012 17:19
1 member likes this  @rorex Neem wel 2 USB sticks mee, want de CDJ 850's kunnen niet gelinked worden. Je hebt dus voor elke CDJ 850 een apparte USB stick nodig.
youngbeatsz    posted on 14-06-2012 18:01
He mensen, wil hier niet een speciaal topic voor openen, maar vanaf hoeveel mashups kan je echt spreken van een mashup pack om weg te geven? Zou het graag doen, maar zo maar 3 mashups is wat zielig he
Winston    posted on 14-06-2012 20:13
6: dan is het een sixpack. Biermensen hebben dat uitgevonden dat dat de geschikte hoeveelheid is. Cool
Tic Toc
youngbeatsz    posted on 14-06-2012 20:15
aight Winking my eye
Lomme_    posted on 14-06-2012 21:07
Poster: Hoeike8819
Welke externe geluidskaart raden jullie mij aan bij mijn Macbook Air?

Simpele Audio 2 DJ, goed genoeg. Ben je maar ?99 kwijt.
Dennis1981    posted on 14-06-2012 23:35
Poster: Winston
6: dan is het een sixpack. Biermensen hebben dat uitgevonden dat dat de geschikte hoeveelheid is. Cool

Waarom kan ik bij jou, Winston, geen thumbs up of down doen ??
Jij verdient een thumbs up voor deze opmerking.

Rolde onderhand van de bank hier.
Winston    posted on 15-06-2012 13:07
Thanks dennis1981.

T.a.v. de thumbs up/down, ben ik blijkbaar over mijn quotum heen.
Tic Toc
D-Jesse    posted on 24-06-2012 21:08
Hey, onder welke rubriek moet ik zoeken voor DJ licht/parren op marktplaats? vind namelijk wel heeeel erg weinig....

mvg jesse
unknown    posted on 24-06-2012 23:20
Hey

sinds kort draai ik met traktor pro 2.maar onder het draaien hoor ik best vaak gekraak hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt
rmp3 A - rmx 40 blackfire - rmp3 A
Dolivieira    posted on 24-06-2012 23:39
2 members like this  Kijk naar je audio device instellingen. Latancy, buffer dat soort dingen. Zet hem hoger en ga daar van naar beneden bijstellen tot je gekraak gaat horen zet hem dan WW'er iets terug tot dat het weer weg is en dat is dan je buffer en latancy dat jou systeem aan kan.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Estacy    posted on 25-06-2012 00:15
Poster: D-Jesse
Hey, onder welke rubriek moet ik zoeken voor DJ licht/parren op marktplaats? vind namelijk wel heeeel erg weinig....

mvg jesse

muziek en instrumenten en dan licht en laser
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
D-Jesse    posted on 25-06-2012 17:49
Poster: Estacy
muziek en instrumenten en dan licht en laser

thx
D-Jesse    posted on 09-07-2012 21:59
Hey, wat is een promo eigenlijk? Hoor mensen altijd aan mensen vragen of ze een promo via de mail van hun track willen sturen.

En een demo is toch gwn een soort preview van je track dat je stuurt naar bijv een Recordlabel of heb ik dat helemaal mis?
mrmagix    posted on 10-07-2012 00:05
Een promo is een demo. Het is laten zien /horen wat je kan. Jezelf promoten met een van je beste sets.

Een deel van een track sturen is een preview. Zoals de trailler van een film die nog moet uitkomen.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Mik3-L    posted on 10-07-2012 00:34
Beste mensen. In het kader van korte kleine vragen: Als ik logic draai (op macbook pro) met mijn Akai SynthStation 25 dan heb ik geen (hoorbare) delay. In tegenstelling tot mijn windows pc, waar ik fl studio op draai met als geluidskaart de Behringer uca202, dan heb ik wel een merkbare delay. Zou dit probleem opgelost kunnen worden door een nieuwe geluidskaart te kopen?
http://soundcloud.com/michaelnieuwenhuis
D-Jesse    posted on 10-07-2012 11:15
Poster: Mik3-L
Beste mensen. In het kader van korte kleine vragen: Als ik logic draai (op macbook pro) met mijn Akai SynthStation 25 dan heb ik geen (hoorbare) delay. In tegenstelling tot mijn windows pc, waar ik fl studio op draai met als geluidskaart de Behringer uca202, dan heb ik wel een merkbare delay. Zou dit probleem opgelost kunnen worden door een nieuwe geluidskaart te kopen?

't zou kunnen maar t is wel raar, als ie t wel op de windows pc hoort. Gebruik je zuivere monitors en/of koptelefoon? ik heb dat ook weleens gehad, toen ik een koptelefoon van behringer gebruikte, ga ik nooit meer gebruiken
User edit by D-Jesse on 10-07-2012 @ 12:18:51 (20%)
delectro    posted on 10-07-2012 11:27
Poster: D-Jesse
't zou kunnen maar t is wel raar, als ie t wel op de windows pc doet. Gebruik je zuivere monitors en/of koptelefoon?

Wat heeft ze koptelefoon met delay te maken?

Ik zie alleen maar antwoorden van jou waar je eigenlijk niks in zegt, de hele frontpage staat vol met jou antwoordenCool
D-Jesse    posted on 10-07-2012 12:18
Poster: delectro
Wat heeft ze koptelefoon met delay te maken?

Ik zie alleen maar antwoorden van jou waar je eigenlijk niks in zegt, de hele frontpage staat vol met jou antwoordenCool

dat ie t misschien niet goed hoort, hij zegt geen HOORBAAR delay, hij kan toch een flutkoptelefoon gebruiken?
delectro    posted on 10-07-2012 12:40
Hoe slecht het geluid ook klinkt, delay is delay. heeft niet met je koptelefoon te maken.

User edit by delectro on 10-07-2012 @ 12:40:28 (16%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

133 Users online: 9 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 13.644
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.964.203