[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (29/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

niiicola    posted on 11-04-2012 21:25
Wat ik gebruik is milkdrop 2 met winamp. Ergens een torrent van een mega pack downloaden, heb je 9000 presets. In winamp: ctrl + L ?-- ?linein// ?dacht ik.
Je kan in de instellingen de geluidsbron instellen. Werkt echt perfect!
Gewoon.
Rusafli    posted on 12-04-2012 10:34
Ok thanks
Thomaske94    posted on 12-04-2012 15:02
Hallo iedereen,

Ik draai ongeveer een half jaartje op een midi controller.
Nu ga ik tegenwoordig soms draaien op scoutsfeesjes.
Daar moet ik vaak op pioneersets draaien, maar door dat ik er nooit op oefen kan ik veel van zijn functies niet gebruiken omdat ik ze niet ken.

Dus nu wil ik jullie vragen welke pioneerset(mengpaneel en 2 cd spelers) ik mij het best kan aanschaffen om er thuis op te kunnen oefenen. Dit moet niet het duurste en beste zijn aangezien ik er op feesjes niet op moet spelen en ik niet zo'n groot butget heb.

danku
Estacy    posted on 12-04-2012 16:06
wat is je budget dan?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Danekato    posted on 12-04-2012 23:56
@ Thomaske: Ik denk dat je verder moet gaan kijken als pioneer. Je geeft ook aan dat je geen groot budget hebt. Klein budget betekend waarschijnlijk geen pioneer Winking my eye Heel vervelend maar zo is het nu eenmaal (ook ik kan, en misschien wil, dit helemaal niet betalen). Zoals Estacy al vroeg:
Poster: Estacy
wat is je budget dan?

mrmagix    posted on 03-05-2012 04:31
Zoooo, een iTunes-kaart in nederland gekocht en blijkt nu dat die enkel voor de nederlandse shop werkt... Wat doe je hieraan?
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Winston    posted on 04-05-2012 15:02
Heeft iemand simpele tips voor me hoe te werken met iTunes op mijn mac.

In de mac verkenner zie ik dat de nummers niet gewoon los zijn in de iTunes map, maar per artiest of album. En soms doet het dingen automatisch wat ik niet wil.

Het probleem wat ik eigenlijk opgelost wil zien is dat ik niet alleen afhankelijk wil zijn van iTunes als ik muziek wil spelen. Want in iTunes zelf zijn de nummers wel snel gevonden, met de playlists, search, etc.
Tic Toc
delectro    posted on 04-05-2012 16:42
asio4all driver geinstalleerd, is er nu een mogelijkheid om geluid uit ableton en andere programma?s te gelijk te krijgen?
Heb al op internet gezocht naar release in background e.d maar kan daar bij mij niks over vinden.?

Thanks!
Winston    posted on 04-05-2012 17:02
Erg moeilijk/tecky stuff. Check deze link. Succes.

Ik zou liever hardware matig doen, met 2 laptops. Veel gemakkelijker op te realiseren en te troubleshooten. En minder kans dat me laptop hangt omdat 2 zware programma's met nog wat bijprogramma's tegelijk op draaien.
Tic Toc
User edit by Winston on 04-05-2012 @ 17:06:42 (100%)
delectro    posted on 04-05-2012 17:32
Bedankt voor je antwoord, het gaat niet om twee zware programma's. Het gaat om Ableton plus wat bijprogramma's.
Als ik nu Ableton gebruik en even een pauze neem en muziek wil luisteren of wat dan ook, moet ik Ableton weer afsluiten e.d.

Winston    posted on 04-05-2012 17:46
O, om en om. Misschien kan het dan makkelijker. Bv. kan ik i-Tunes en Traktor open hebben en om en om muziek luisteren, maar niet tegelijk natuurlijk. Dus met Ableton en Traktor zou het ook moeten lukken. Alleen kan ik je niet verder helpen.
Tic Toc
Dennis1981    posted on 09-05-2012 00:19
Heb net in de USA een LED-conversie kitjes besteld voor technics 1200 mk2 maar er eigenlijk niet bij stilgestaan dat ze daar een ander stroompje hebben lopen dan wij hier in NL.

Kan iemand mij vertellen of ik nu een waardeloos kitje heb, of dat het geen reet uitmaakt omdat er intern een standaard stroom loopt als eenmaal de stroom in de speler loopt ?

Niet dat ik er financieel het schip mee inga, was?10 omgerekend voor 2 kits van alle lampjes incl strobe in LED blauw.

Het gaat mij er meer om dat als ik ga solderen en ik doe de stekker er hier weer in, dat dan niet meteen alles kapot brandt...

TimmyV    posted on 09-05-2012 06:25
Kleine vraag. Ik zat laatst weer even wat livesets te luisteren van Scantraxx(10 years) en nu vraag ik me eigenlijk af hoe ze dat opnemen. Je hoort de MC en het publiek er ook op namelijk.
Gebruiken ze gewoon een handheld recorder die ze in de speaker leggen?
Let's go f*cking mental
Estacy    posted on 09-05-2012 11:25
1 member likes this  
Poster: Dennis1981
Heb net in de USA een LED-conversie kitjes besteld voor technics 1200 mk2 maar er eigenlijk niet bij stilgestaan dat ze daar een ander stroompje hebben lopen dan wij hier in NL.

de ledjes zijn prima, die gebruiken gewoon een paar volt, afhankelijk van het LEDje. dan zit er een omvormer bij geloof ik die wat er ook van de voeding afkomt omzet naar 5v voor het ledje. Nou hebben ze in de US idd een ander stroompje, 120v, in nederland 230. maar ik denk zelf dat, aangezien 1210's bijv, Technics op meerdere stromen lopen, dat het gewoon moet werken? ben niet echt een electronica expert :p
Dennis1981    posted on 09-05-2012 12:38
Poster: Estacy
de ledjes zijn prima, die gebruiken gewoon een paar volt, afhankelijk van het LEDje. dan zit er een omvormer bij geloof ik die wat er ook van de voeding afkomt omzet naar 5v voor het ledje. Nou hebben ze in de US idd een ander stroompje, 120v, in nederland 230. maar ik denk zelf dat, aangezien 1210's bijv, Technics op meerdere stromen lopen, dat het gewoon moet werken? ben niet echt een electronica expert :p

Ik ben zelf ook geen expert, ik denk zelf ook dat het niet uitmaakt.

Maar is er iemand die dit wel kan ontkrachten danwel bevestigen ?
Winston    posted on 09-05-2012 13:57
1 member likes this  @Dennis1981: Bij het binnen komen in het apparaat wordt de stroom geregeld. Alles wat erna komt kan dan veilig werken.

@TimmyV: Alle manieren die je noemde zijn mogelijk. Hangt af van de kwaliteit die je wilt hebben van de opname.

En de mogelijkheid die je krijgt van de organisatie. Als je niet in de gelegenheid wordt gesteld om te pluggen in de mixer moet je van de speaker opnemen, met minder kwaliteit. Als je zelf in de organisatie zit kan alles. En dan krijgt het publiek een andere mic die je ook het liefst kan bedienen op een pre-amp mixer en niet op de DJ-mixer.

Tic Toc
Dennis1981    posted on 09-05-2012 23:23
Heb net mijn nieuwe technics binnen ; heb de platter erafgehaald en daar zit de switch tussen 110 en 220 volt ; ik kan mijn LED-kit dus zowiezo gaan gebruiken als ie binnenkomt...
Estacy    posted on 09-05-2012 23:43
zet dat ding op 220 en blijf er vanaf. nooit op 110 zetten hier, dan sloop je heel die technics en kun je em weggooien
Tekhead    posted on 10-05-2012 00:43
Poster: Dennis1981
Heb net mijn nieuwe technics binnen ; heb de platter erafgehaald en daar zit de switch tussen 110 en 220 volt ; ik kan mijn LED-kit dus zowiezo gaan gebruiken als ie binnenkomt...

Dennis, als je niet weet dat de voltage in Nederland 220/230 volt is, blijf van die technics en laat die kit installeren door iemand met kennis van zaken ! Want zet die switch op 110 en duw de stekker er weer in en de motor verbrand.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 10-05-2012 @ 00:44:58 (21%)
Dennis1981    posted on 10-05-2012 10:34
Poster: Tekhead
Dennis, als je niet weet dat de voltage in Nederland 220/230 volt is, blijf van die technics en laat die kit installeren door iemand met kennis van zaken ! Want zet die switch op 110 en duw de stekker er weer in en de motor verbrand.

Toen de technics gemaakt werd was het nog 220 Happy, laughing

Misschien heb ik het verkeerd omschreven ; was echt niet van plan om aan die switch te gaan zitten...
LouisCasper    posted on 29-05-2012 12:19
Ik heb even een vraagje: Ik ga aanstaande zaterdag een Samson D1500 ophalen als uitbreiding voor mijn studio. Nu vroeg ik me af of, wanneer ik de D1500 tussen m'n Apogee Duet 2 en m'n KRK VXT8's zet, het ten koste gaat van de geluidswaliteit van mijn Apogee Duet 2. De D1500 is namelijk een actief systeem en convert het geluid weer van A naar D en weer terug voordat het naar de speakers gaat. Denken jullie dat de geluidskwaliteit er echt op achteruit gaat of zal dat meevallen? Als het er echt op achteruit gaat kan ik hem ook nog aan de koptelefoonuitgang van mijn Duet 2 hangen, zodat ik geen last heb van kwaliteitsverlies over mijn speakers. Alvast bedankt!
http://www.louiscasper.com
D-Jesse    posted on 07-06-2012 21:00
Hey, als ik een profiel bij Deejays wil toevoegen geeeft ie als ik op submit klik 'something went wrong, resubmit' ?aan, hoe kan ik dit verhelpen?
RamuroDiaz    posted on 07-06-2012 23:13
Weet iemand of er een speciaal tasje of opberg dingetje is voor de HDJ 500 (k) ?
D-Jesse    posted on 07-06-2012 23:48
Nog een klein vraagje: kan je bij het kopje 'productions' in het menu ook mixtapes neerzetten?
Lead    posted on 07-06-2012 23:52
nee, dit is alleen voor muziek producties.

Mixen kun je hier niet uploaden, daarvoor kun je soundcloud gebruiken.

Een mix van Soundcloud kun je hier posten met de Soundcloud tags.

[ soundcloud ] link naar je mix [ / soundcloud ]

(en dan zonder spaties)
Let the BASS be louder
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

76 Users online: 32 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 20.840
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.688.855