[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (28/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

MrQreeny    posted on 08-03-2012 13:10
Ik zou zeggen: huren!?Cool
'Music is the universal language of mankind...'
RemcoRelion    posted on 09-03-2012 17:21
Ik heb vandaag trial gedownload van cubase 6
Maar ik krijg geen geluid
Ik heb als geluidskaart realtek digital output hd standaard in gebouwd.
Ik heb op internet gezoch al maar dit hielp niet
Ik heb dit overigens ook met ableton maar niet met fruity loops. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Edit. Is al opgelostHappy, laughing
Don’t be a prisoner of your own style!
User edit by RemcoRelion on 10-03-2012 @ 16:29:54 (8%)
LouisCasper    posted on 16-03-2012 14:09
Hoe flexibel zijn uitsmijters wanneer je een 16+ feest binnen wil komen en je over 6 dagen 16 wordt?
http://www.louiscasper.com
mrmagix    posted on 17-03-2012 18:21
Heel flexibel Happy, laughing hangt natuurlijk wel af van de omvang en de populariteit van het feest...
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Estacy    posted on 18-03-2012 17:28
ik heb een laptop met windows 7 van mn vader overgenomen, met allerlei partities en software en weet ik het niet. ik wil eigenlijk alles weg en en windows opnieuw installeren. hoe doe ik dat? ik heb alles wat ik nodig heb al geback upped. Ik wil van die c en d partitie naar gewoon een C partitie, meer niet.?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 18-03-2012 @ 17:28:24 (29%)
djmstr223    posted on 19-03-2012 16:50
ff een snel vraagje smile ik moet snel een nieuwe laptop hebben, een macbook pro. maar ik weet niet of ik moet wachten op het nieuwe model. het schijnt dat de cd-speler er uit gaat en er komen veel minder aansluitingen op. maar dit zijn dingen die ik allenmaal nodig heb. moet ik gewoon het oude model kopen?

www.bramvanbergen.nl
Roov    posted on 19-03-2012 17:07
CD speler gaan ze er echt niet uit halen hoor. Ook komen er waarschijnlijk niet minder aansluitingen want er zijn er eigenlijk al te weinig nu. Misschien ben je in de war met een Macbook Air? Ik zal gewoon lekker voor het huidige model gaan, zeker als je snel een nieuwe laptop nodig hebt.
Danekato    posted on 19-03-2012 17:30
@ Estacy:
Stop je windows 7 CD in je PC. Start je PC op en druk op f8 of f12, ik druk gewoon telkens op beiden want ik vergeet het altijd.
Tijdens de installatie wordt er gevraagd op welke partitie je windows wilt installeren. De andere partities kun je volgens mij gewoon verwijderen (opties staan eronder)? Als je dit hebt gedaan formatteer je C partitie dan zodat je alle schijfruimte hebt en thats it.
Aanvullingen zijn welkom Winking my eye
Estacy    posted on 19-03-2012 18:50
maar als ik C formatteer, dan gaat windows toch weg? ben niet echt een computer held...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bartjens    posted on 19-03-2012 19:19
Poster: Roov
CD speler gaan ze er echt niet uit halen hoor. Ook komen er waarschijnlijk niet minder aansluitingen want er zijn er eigenlijk al te weinig nu. Misschien ben je in de war met een Macbook Air? Ik zal gewoon lekker voor het huidige model gaan, zeker als je snel een nieuwe laptop nodig hebt.

Ik heb ook 'geruchten' gelezen dat ze de cd speler uit de nieuwe Macbooks Pro's gaan halen. De nieuwe lijn voor de Macbook Pro's gaat het zelfde design krijgen als de huidige Macbook Air.
Dat is tenminste wat ik gelezen heb.. je weet het nooit Cool
www.djbrowbeat.com
Maracas    posted on 19-03-2012 21:34
Poster: Estacy
maar als ik C formatteer, dan gaat windows toch weg? ben niet echt een computer held...

Daarom installeer je hem ook opnieuw Winking my eye

Maar ik zou wel een 2e partitie houden, voor het geval je je windows dood is of andere vage reden, en stel je produceert net als mij en je hebt je projectjes gebackupped staan op je 2e partitie ben je wel blij denk ik
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
rivorey    posted on 19-03-2012 22:49
Ik heb een klein vraagje.

Ik zie dat mensen allemaal aan contesten mee doen alleen hoe vinden jullie deze contesten of worden jullie gemaild?
Danekato    posted on 19-03-2012 23:21
Je oude windows gaat inderdaad weg, dit zorgt ervoor dat alles van de vorige windows installatie eraf is (meestal wel fijn). Nadat je geformatteerd hebt installeert de DVD de windows op je partitie. Het hoort dus zo te gaan!
Je kan idd ook voor een 2e partitie kiezen, maar als je over een externe HD beschikt die je bijna altijd gebruikt en vaak een back-up maakt van je werk is 1 partitie meer dan voldoende.
Danekato    posted on 19-03-2012 23:22
@ Rivorey: Google brengt veel naar boven maar kijk bijv. ook eens op partyflock.
Maracas    posted on 20-03-2012 00:05
Poster: Danekato
Je oude windows gaat inderdaad weg, dit zorgt ervoor dat alles van de vorige windows installatie eraf is (meestal wel fijn). Nadat je geformatteerd hebt installeert de DVD de windows op je partitie. Het hoort dus zo te gaan!
Je kan idd ook voor een 2e partitie kiezen, maar als je over een externe HD beschikt die je bijna altijd gebruikt en vaak een back-up maakt van je werk is 1 partitie meer dan voldoende.

Daar heb je absoluut gelijk in, en dan kan je ook met 1 partitie blijven werken!
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
RemcoRelion    posted on 26-03-2012 19:50
Als ik een MIDI keyboard via usb zal aansluiten heb ik dan zeg maar dezelfde functies als via MIDI of moet ik echt via MIDI aansluiten?
Wat ik namelijk wil is dus een keyboard aansluiten op computer via usb en dan in fruity loops met keyboard een melodie inspelen. Werkt dit ook? of moet ik echt MIDI gebruiken.
Ik vroeg me dit af en kon het zo snel niet vinden aangezien ik momenteel geen geld heb voor een externe geluid kaart.
Don’t be a prisoner of your own style!
MichaelMiller    posted on 31-03-2012 13:13
Wil mijn radioshow nu opnemen, maar krijg geen geluid op mijn HP in Traktor, terwijl hij los in laptop wel gewoon doet (als Traktor af is, en een random liedje in WMP speelt bijvoorbeeld). 2 verschillende plugs geprobeerd. Helluuup?
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Xurion    posted on 07-04-2012 21:37
Mag je in Nederland een online radio station beginnen waar je alleen bootlegs en demo's draait terwijl je niets aan buma ofzo betaald? Just asking...
MoXeGy    posted on 07-04-2012 21:41
Nee, want je draait dan nogsteeds muziek van andere. Als je alleen copyright free muziek zou draaien dan zou het misschien mogen maar zelfs dat weet ik niet zeker. Ik weet wel dat ze er redelijk streng in zijn.
User edit by MoXeGy on 07-04-2012 @ 22:00:23 (1%)
Xurion    posted on 07-04-2012 21:44
Dan vraag ik me toch af hoe Mixcloud dat allemaal voor elkaar krijgt...
MoXeGy    posted on 07-04-2012 22:00
Ik denk dat ze licentie geld betalen maar hoe mixcloud dat voor elkaar heeft, geen idee.
Xurion    posted on 07-04-2012 22:11
Jammer dan wordt het dagelijkse/weekelijkse upload naar mixcloud Happy, laughing
RAS    posted on 08-04-2012 23:58
Poster: Xurion
Mag je in Nederland een online radio station beginnen waar je alleen bootlegs en demo's draait terwijl je niets aan buma ofzo betaald? Just asking...

Het is best mogelijk een radiostation te beginnen waarop je alleen rechtenvrije muziek draait. Je moet alleen afdragen aan Buma als je muziek draait van artiesten die bij Buma zijn aangesloten. Bootlegs waarin je bijvoorbeeld bekende top40 nummers verwerkt vallen daar echter niet onder.
Rusafli    posted on 11-04-2012 19:15
Vraagje:

Situatie:
We hebben een djm800 met een rec uitgang.
Deze uitgang gaat naar de audio in van de pc.

Nu zoek een een programma betaald of freeware zodat het beeldscherm gebruikt kan worden voor visualisaties. Die dan vervolgens op de muziek van djm800 meedansen.

We kennen allemaal wel de visualisatie effecten van bv itunes. Zoiets dus, maar dan van een externe bron. In dit geval de djm800.

Wie heeft hier iets voor ? ?Of weet er meer van ?
mrmagix    posted on 11-04-2012 20:25
Met wavelab kan je wel je scherm mooi invullen met allerlei leuke bewegende patroontjes Happy, laughing op de input kan je dit al activeren voor monitoring.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

209 Users online: 16 Guests (193 Unknown)
Pages generated today : 30.900
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.897.922