[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (23/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

Ywe    posted on 09-09-2011 15:57
nee alleen een flightcase voor DJM. Ik wil juist van mijn grote logge flightcase af Happy, laughing
-FLoriZ-    posted on 16-09-2011 15:36
Vraagje; kan je elke geluidskaart gebruiken met serato als het gaat om timecode? Dan wel met Serato platen uiteraard.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Estacy    posted on 16-09-2011 17:42
Poster: -FLoriZ-
Vraagje; kan je elke geluidskaart gebruiken met serato als het gaat om timecode? Dan wel met Serato platen uiteraard.

Serato werkt ALLEEN met serato hardware. danwel een van hun Scratch Live mixers, dan wel hun geluidskaarten.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
niiicola    posted on 16-09-2011 17:52
Hetzelfde geldt bij traktor toch? Dan blijven ehh.. VDJ en Deckadance over zo'n beetje.
Gewoon.
Estacy    posted on 16-09-2011 18:08
traktor idd ook. VDJ en Deckadance zijn niet de enige, der is nog 1 stukje prachtige software: Avid Torq 2.0. wat ik las in reviews is dat het gewoon een erg goed programma is, met alle functies die je kunt wensen
TimmyV    posted on 16-09-2011 21:39
Ik heb een vraag. Do'h!

In mijn setup mis ik een effecten?filter. Ik heb nu een RMX-40 USB staan die geen handmatige effecten?filter heeft.
nu is het wel de bedoeling om een nieuwe mixer aan te schaffen, maar zou toch graag willen weten of er nog?losse effecten?filters bestaan voor dj doeleinden.
Ik weet dat Allen&Heath de Xone VF-1 had, maar die is dus nergens meer te krijgen en ben ook niet echt op zoek naar een rackmount.
Bestaat er een losse filter van simpel voormaat en voor een redelijke prijs? Of moet ik echt een mixer aanschaffen met daarop een handmatige effecten filter?
Let's go f*cking mental
Estacy    posted on 16-09-2011 23:13
de Vermona Action Filter 2 of Stanton varianten zijn ook oplossingen, die zijn goedkoper, maar wel rackmount. wil je handmatige filters, zonder rackmount dan is een Xone of Vibe de enige optie
-FLoriZ-    posted on 17-09-2011 00:53
Stel ik ga dus werken met Avid Torq, welke timecode vinyls pak ik dan het beste?
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
LouisCasper    posted on 21-09-2011 20:21
Heeft er toevallig iemand ervaring met de?TC Electronic Desktop Konnekt 6 ?
Zo ja, wat is je ervaring?
http://www.louiscasper.com
MichaelMiller    posted on 27-09-2011 19:26
Als ik patterns in 'song' zet bij FL Studio dan gaat hij niet automatisch goed staan. Moet je handmatig doen, waardoor bij mij overgangen niet vloeiend zijn. Heb volgens mij wel ooit gehad, dat ze er gewoon in 1x perfect in pasten. Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en een antwoord hebben!
www.facebook.com/michaelmillerofficial
LouisCasper    posted on 11-10-2011 16:40
Ik heb even een kort vraagje: Kan je de Traktor DDJ-T1 editie, die je bij een Pioneer DDJ-T1 krijgt als je hem koopt, op meerdere computers installeren??

Alvast bedankt.
http://www.louiscasper.com
cross-over    posted on 12-10-2011 15:06
Poster: Mikeyy-V
Als ik patterns in 'song' zet bij FL Studio dan gaat hij niet automatisch goed staan. Moet je handmatig doen, waardoor bij mij overgangen niet vloeiend zijn. Heb volgens mij wel ooit gehad, dat ze er gewoon in 1x perfect in pasten. Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en een antwoord hebben!

in de pattern editor 'snap to cell' of iets anders ipv none.
http://soundcloud.com/lau-daniels
PhonoGraaf    posted on 12-10-2011 17:16
Poster: TimmyV
Ik heb een vraag. Do'h!

In mijn setup mis ik een effecten?filter. Ik heb nu een RMX-40 USB staan die geen handmatige effecten?filter heeft.
nu is het wel de bedoeling om een nieuwe mixer aan te schaffen, maar zou toch graag willen weten of er nog?losse effecten?filters bestaan voor dj doeleinden.
Ik weet dat Allen&Heath de Xone VF-1 had, maar die is dus nergens meer te krijgen en ben ook niet echt op zoek naar een rackmount.
Bestaat er een losse filter van simpel voormaat en voor een redelijke prijs? Of moet ik echt een mixer aanschaffen met daarop een handmatige effecten filter?

Ik zit met hetzelfde, ik wil bij mijn Xone:42 nog een analoge filter er bij. Die Xone?VF-1 was belachelijk duur daar kon je een complete mixer van kopen. De Vermona Action filter is samen met de Vermona Filter Lancet en de Vermona Retroverb Lancet zeker de moeite waard om eens naar te kijken. Allemaal analoog, allemaal goede kwaliteit, en bij de Lancets veel mogelijkheden! Moet zelf nog even kijken maar denk dat ik voor de Retroverb Lancet ga. Hierin zit een echte Spring Reverb en filteropties, waarmee samen veel effecten kunnen worden gemaakt!
User edit by PhonoGraaf on 12-10-2011 @ 17:17:40 (18%)
Winston    posted on 15-10-2011 20:22
Poster: Estacy
de Vermona Action Filter 2 of Stanton varianten zijn ook oplossingen, die zijn goedkoper, maar wel rackmount.

Wordt de stanton nog echt wel verkocht?

Op de website was het niet meer in productie volgens mij.
Tic Toc
Pama    posted on 23-10-2011 18:37
Op mijn DJM700 mixer zitten drie verschillende ingangen. Namelijk CD, Line en Phono.

De phono gebruik ik voor mijn Technics SL. Op de line staan mijn CDJ's.

Waar dient de CD ingang voor? Werkt deze precies hetzelfde als de line ingang? Kan ik mijn CDJ's dus
eventueel ook op de CD ingang aansluiten? Of klopt het geluidsniveau dan niet?
Preserving the core
User edit by Pama on 23-10-2011 @ 18:38:27 (43%)
N-ergy    posted on 23-10-2011 19:16
@ Pama; ja die cd ingang is gemaakt voor je cd-spelers, daarop kan je ze dus gewoon aansluiten.
Pama    posted on 23-10-2011 20:12
@N-ergy; Zit er dan een verschil tussen de Line en CD ingang?
Preserving the core
Dolivieira    posted on 23-10-2011 21:09
Nee, er zit geen verschil in.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Ywe    posted on 24-10-2011 12:52
Verschil is dat channel 1 en 2 fader start optie hebben, en de andere 2 niet!
niiicola    posted on 30-10-2011 17:59
Ff een kort vraagje, zijn alle instrumenten in het Komplete pakket van N-I nou VSTi's? Dus samen met een sequencer programma te gebruiken?
Gewoon.
Rusafli    posted on 02-11-2011 15:43
Voor de lichtmensen onder ons:

Ik heb een klein lichttafeltje (dmx controller) met een midi ingang.
Kan ik dan middels software ook de lichtsturing verzorgen ? en zo ja, met welke software ? Of is dit afhankelijk van de dmx controller ?
Alvast thanks
Ywe    posted on 02-11-2011 17:23
Poster: Rusafli
Voor de lichtmensen onder ons:

Ik heb een klein lichttafeltje (dmx controller) met een midi ingang.
Kan ik dan middels software ook de lichtsturing verzorgen ? en zo ja, met welke software ? Of is dit afhankelijk van de dmx controller ?
Alvast thanks

Dat kan, maar vaak heb je daar dan een dongel voor nodig. DASlight is bijvoorbeeld een merk hierin.

Je kan zowel dan via een lichttafel werken als los met laptop. Dus programmeren in bed, en op de tafel draaien in de zaal Happy, laughing
User edit by Ywe on 02-11-2011 @ 17:24:08 (100%)
Rusafli    posted on 02-11-2011 20:06
Beste Ywe,

Thanks voor je antwoord.

Voor zover ik intussen heb kunnen uitvinden is de midi ingang op mijn dmx controller bedoeld om een extern midi apparaat op aan te sluten om zo (bv met een pad controller) chases of banks te activeren.
Ik had gehoopt iets software matigs te kunnen vinden om de chases en banks op mijn dmx controller via midi te activeren. Mijn pc heeft namelijk ook een midi-out waardoor ik geen dongel nodig zou hebben.
Wie weet meer ?

Poster: Ywe
Dat kan, maar vaak heb je daar dan een dongel voor nodig. DASlight is bijvoorbeeld een merk hierin.

Je kan zowel dan via een lichttafel werken als los met laptop. Dus programmeren in bed, en op de tafel draaien in de zaal Happy, laughing

Ywe    posted on 03-11-2011 08:00
Poster: Rusafli
Mijn pc heeft namelijk ook een midi-out waardoor ik geen dongel nodig zou hebben.

Vaak is zo'n dongel ook de 'key' om de software in zijn totalliteit te gebruiken, dus ook al heb je dan een midi uit, dan werkt het nog niet. Maar met de rest kan ik niet helpen! Moet ik eerst zelf even inlezen en daar kom ik vandaag niet aan toe helaas
Ywe    posted on 08-11-2011 10:13
In plaats van een neiuwe reactie even mijn post ge-edit:

Ik heb mijn draaitafels in flightcases staan, en nu wil ik deze aan kunnen sluiten op mijn andere flightcase via powercon & rca. Dus aan de linkerkant en de rechterkant van mijn grote flightcase met mixer en cd spelers een powercon uitgang en een rca uitgang. En dan op mijn flightcases vopor draaitafels powercon in en rca in.

Maaarrrrr hoe moet ik dat doen met de aarde (ground) kabel van mijn platenspelers?
Is daar een trucje voor, kan ik die ergens aan vastknopen?

Zou dit lukken met een (5pin) XLT in/uitgang? Dan heb je dus alles op 1 connector (1&2: rood 3&4: wit 5: gnd)
User edit by Ywe on 09-11-2011 @ 11:10:04 (100%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

61 Users online: 10 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 14.177
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.377.095