[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (22/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

mrmagix    posted on 31-08-2011 19:19
Google is uw vriend...
Maar alsnog, ben zot genoeg geweest om het werk voor u te doen: Klik
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
iGrasmat    posted on 31-08-2011 22:25
Weet iemand een goed alternatief voor Audacity? Ik heb het idee dat dit programma een beetje instabiel is, ook loopt het erg vaak vast nadat ik m'n mix heb opgenomen, als ik dan op stop recorden druk loopt hij vast, dit is heel vervelend als ik 2 uur heb gemixt...

Ik heb Adobe Audition geprobeerd, maar als ik daar buiten het recordscherm klik stopt hij met recorden...

Info:
Windows 7 Ultimate 32-bit
3 GB Ram
nVidia GeForce 8500 GT
On Board geluidskaart (niks speciaals dus)
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
mrmagix    posted on 31-08-2011 22:33
Wavelab of soundbooth CS5... maar zijn beide wel betalend. Al heb ik daar niet voor betaald, 't goh, hoe zou ik dat hebben gedaan Winking my eye :p
iGrasmat    posted on 01-09-2011 15:57
Geeeeeeeen idee... Cool
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Henri_D    posted on 01-09-2011 16:04
1 member likes this  ohja eens je naam gemaakt hebt binnen het wereldje is dat zo ?. Je krijgt vanalles aangeboden...

mrmagix    posted on 01-09-2011 16:37
Natuuurlijk Henri, natuurlijk... :p
-FLoriZ-    posted on 03-09-2011 18:08
Ik heb zojuist Traktor Scrathc pro 2 gedown, eh gekocht, nu wil ik binnenkort 2 TT's halen, 2 TimeCode Vinyls en een geluidskaart om Traktor aan te sturen op m'n Macje. Nu vind ik 180 euro voor een NI geluidskaart een beetje erg over de top, en zoek ik dus iets goedkopers, zeg rond de 40 euri. Nu mijn vraag; is het mogelijk om een NIET traktor certified geluidskaart te gebruiken icm met de bovengenoemde dingen?
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Aziaat    posted on 03-09-2011 20:26
Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat dat gewoon niet lukt.
Je vindt ze tweedehands hier en daar wel voor een goede prijs hoor...
Heb je trouwens de Scratch versie gedownt, eugh, gekocht?
-FLoriZ-    posted on 04-09-2011 00:39
Jep. Scratch Pro 2. Maar ik zie wel filmpjes van mensen die het wel gewoon lukt enzo..
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Aziaat    posted on 04-09-2011 08:05
Zal waarschijnlijk een hack ofzo zijn dan. De verkopers en NI zelf wil het gebruik van geluidskaarten beperken tot hun eigen standaard om de kwaliteit te garanderen. De Audio's x zijn van hoogstaande kwaliteit en kunnen om met de hoge definitie van timecode vinyl volgens hun toch. Allemaal marketing crap Winking my eye Ik stel voor om het gewoonweg eens te proberen want 50 euro voor een dj is in mijn ogen toch niet zoveel? Je verkoopt het dan toch wel weer door als het niet lukt aan een beginnende dj zodat hij kan cue'en ofzo.
LouisCasper    posted on 05-09-2011 02:25
Ik gebruik momenteel een Allen&Heath Zed 12 FX als geluidskaart (via USB), zou ik er qua geluidskwaliteit op vooruit gaan als ik deze vervang door een Apogee Duet2?
http://www.louiscasper.com
Rusafli    posted on 06-09-2011 10:30
Ik heb een actieve sub, waarop je twee tops (niet actief) kunt aansluiten.
Nu wil ik de tops niet gebruken , maar twee actieve tops erop aansluiten. (deze mogelijkheid is aanwezig)

De versterker in de actieve sub, kan dus nu zijn vermogen niet geheel kwijt, aangezien de niet-actieve tops niet zijn aangesloten.

Is dit een probleem ? Sneller warm, of wat dan ook ? Of is dit gewoon ok ?

grtz
mrmagix    posted on 06-09-2011 10:38
Kan geen kwaad. In de sub zit een crossover, de juiste hoeveelheid vermogen gaat naar de versterker van de sub, het andere deel staat gewoon te wachten in de uitgangen voor de tops. Als ze niet worden aangesloten, gebeurd er niets (verkeerd).
Rusafli    posted on 06-09-2011 11:07
Poster: mrmagix
Kan geen kwaad. In de sub zit een crossover, de juiste hoeveelheid vermogen gaat naar de versterker van de sub, het andere deel staat gewoon te wachten in de uitgangen voor de tops. Als ze niet worden aangesloten, gebeurd er niets (verkeerd).

Ok Thanks
LouisCasper    posted on 06-09-2011 13:39
Poster: Look
div>Ik zit met een klein dilemma:

Ik heb 4 USB poorten in mijn iMac.
De volgende apparaten hebben een USB poort nodig:
- Novation Launchpad
- M-Audio Keyrig 49 (midi keyboard)
- Allen&Heath Zed 12 FX (geluidskaart)
- Apple iPad 2
- Apple iPhone 4
- Apple wired keyboard (is van zichzelf een USB hub met 2 poorten)
- Af en toe een USB stick

Ik heb een USB hub waarmee ik van 1 USB poort 4 usb poorten kan maken. Welke apparaten kan ik het beste op de USB hub aansluiten zonder dat ik last ga krijgen van latency in welke vorm dan ook?

Ik heb mijn midi-keyboard, mijn iPhone en mijn iPad op de USB hub aangesloten en ik heb dit getest door ze alle drie aan te zetten/aan te sluiten. De iPad synchroniseren kreeg iTunes niet meer voor elkaar en er zat een kleine latency op mijn midi-keyboard. Is dit te verhelpen met een powered USB hub of maakt dat geen verschil?
Aziaat    posted on 06-09-2011 14:25
Dus ter verduidelijking: je hebt een usbhub gebruikt zonder powerkabel?
Meestal ligt het hieraan, gebruikte zelf een usbhub (met netsnoer) om mn smartphone en derg. in 1x aan te sluiten en nooit problemen mee gehad om te synchroniseren (wel contacten, geen itunes).
LouisCasper    posted on 06-09-2011 16:58
Klopt, mijn huidige USB-hub is niet powered.
Dus als ik een powered USB-hub koop zou alles prima moeten werken?
jeffrey412    posted on 06-09-2011 23:08
Is er een windows programma waarmee ik cue points kan maken en op een sd card kan zetten ?
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
mrmagix    posted on 06-09-2011 23:24

Werkt steeds stabieler/sneller en heeft minder?consequenties...
Aziaat    posted on 06-09-2011 23:27

Bij mij is/was dit toch zo Happy, laughing ligt nu thuis dus kan mijn specifiek model niet noemen...
Kzeg er wel bij dat het geen iPhone ofzo betreft maar een Nokia, om mijn contacten te synchroniseren.
Daarop zaten nog geregeld USBsticks en hardeschijven op aangesloten en in de tijd zelfs nog met een Hercules mengpaneeltje erbij. Hopelijk lukt het wel, wat ik wel vermoed.

@ jeffrey: Is Rekordbox geen optie?
jeffrey412    posted on 07-09-2011 12:17
Jeps Aziaat! thx!
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
Ywe    posted on 09-09-2011 10:11
Weet iemand hoeveel 'inch' een DJM400 is? In dit verband met aanschaf van een flightcase Happy, laughing
Rusafli    posted on 09-09-2011 10:15
Ik weet niet hoveel cm breed de je djm is , maar hier kun je het omrekenen Winking my eye
Ywe    posted on 09-09-2011 11:11
Dan krijg ik 8,78 inch... is wel heel smal. Dat zal dan met opvulling lukken in een 10 inch mixer flightcase
Rusafli    posted on 09-09-2011 15:33
Wil je alleen een flightcase voor de djm400 ? of zocht je een combi flightcase waar ook twee extra cd spelers in kunnen ?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

73 Users online: 8 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 18.130
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.852.842