[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (20/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

Winston    posted on 09-06-2011 17:51
Vinyl kan ook digitaal zijn als het analoge signaal meteen na de naald wordt omgezet tot digitaal, en doorgaat naar een digitale mixer tot een digitale versterker. Cool

Maar het is een domme discussie. Want het heeft zijn oorsprong in marketing praat.

Een betere verdeling naar gebruikte technologie zou zijn:
vinyl DJ
cd/mp3/usb player DJ
software controller met laptop DJ
vinyl timecode DJ

Tic Toc
ceesietopc    posted on 09-06-2011 18:36
Discussie gaat eigenlijk nergens over inderdaad. Je kan het ook niet helemaal in hokjes stoppen, want iemand die zijn CD spelers gebruikt als MIDI controllers zodat hij meer vrijheid heeft in het draaien met videobeelden via zijn software... waar stop je die? Of een dj die een extra MIDI pad er naast heeft liggen om via de software meer loops te kunnen, etc.
?
Vinyl vind ik trouwens op geen enkele manier digitaal. Je kan met analoog/digitaal converters alles omzetten naar digitaal, dus dan zou ?alles digitaal zijn. Met digitaal/analoog converters kan je alles omzetten naar analoog, dus dan zou alles analoog zijn. De bron blijft echter ?f digitaal ?f analoog.
jochemke    posted on 09-06-2011 21:13
Heeft er iemand soms ervaring of een mening over speakers van het merk Reloop? Ik zag namelijk een set hiervan op internet die me wel aansprak. Reloop active pa set 1600 :? Bestaande uit 2 x 10' tops (350w rms / 122 db ) en 1 x sub 18' (900w rms / 137 db). Lijkt mij al een aardig setje.
iGrasmat    posted on 08-07-2011 01:16
Ik wil een Korg nanoPAD 2 kopen, alleen er is een probleem, deze kan je alleen met usb op de computer aansluiten. Ik zou hem graag op m'n DJ set willen aansluiten zodat ik hem in een setje op kan nemen. Weet iemand hoe ik deze alsnog op mijn set kan aansluiten?

Edit: Of eventueel een alternatief?
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
User edit by iGrasmat on 08-07-2011 @ 01:25:39 (17%)
Xurion    posted on 08-07-2011 09:24
Het is een MIDI usb controller, je kunt hem dus alleen met software gebruiken.
Dolivieira    posted on 08-07-2011 10:58
Dus met andere worden. Je kunt hem onroad alleen gebruiken in combinatie met een laptop met software.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
AdenFarleigh    posted on 08-07-2011 20:46
Of een 2e laptop gebruiken en diens Speaker OUT kanaal aan een line IN aan je mixer hangen.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Aziaat    posted on 09-07-2011 04:10
toch wel erg alternatief niet?
Gewoon NIET gebruiken als stand alone...
Is niet voor gemaakt.
Sandr    posted on 09-07-2011 13:12
Ik weet niet hoe je hem precies wilt gebruiken maar als je het idee had om samples op te nemen en onder die knoppen te stoppen dan kan je zoiets gebruiken:

Roland SP-404SX sampler

Wil je drum samples gaan gebruiken in je set kijk dan naar drum machine.. (en geen NI Maschine of Arturia Spark, dan heb je alsnog een laptop nodig)
Play that funky music white boy....
iGrasmat    posted on 10-07-2011 01:32
Nou ik wilde eigenlijk iets pad-control achtigs.
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Henri_D    posted on 18-07-2011 17:59
Vraagje voor de mensen met een Sync XTRM1 draaitafel. Klopt het dat je bij aankoop een naald mee geleverd krijgt of moet je deze nog afzonderlijk bijkopen? (Iedereen die antwoord weet mag natuurlijk antwoorden Cool)
Estacy    posted on 18-07-2011 18:11
staat in de omschrijving. bij sommige TT's wel, bij andere niet. van de XTRM 1 weet ik niet. als het een stanton 500 v3 is, dan heb je een prima naald om mee te beginnen, als er iets anders opzit, dan adviseer ik om nog een naald/element te halen. voor scratch en timecode gebruik de shure 44-7, voor mix werk op vinyl de ortofon PRO of shure 35.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Henri_D    posted on 18-07-2011 18:13
welja, ik vind hier op forum via zoekfunctie sommige mensen die zeiden dat er bij hun naald bij zat, op de pagina's van webshop staat er niets over vermeld (maar ook niet zoals bij sommige andere tafels op die site dat hij exclusief is). Vind het persoonlijk niet zo duidelijk van hun dus maar liefst zekerheid voor ik bestelling doe (en nog 2 dagen op tafel zonder element mag kijken. )

edit: bij andere shop vind ik nu :
'let op, geleverd zonder element, maar wel met headshell!'
User edit by Henri_D on 18-07-2011 @ 18:14:29 (27%)
Aziaat    posted on 19-07-2011 14:26
Eigenlijk is het altijd best dat je reserve elementen bijkoopt. Je weet nooit of je een productiefoutje in je handen krijgt of het zelf misschien perongeluk vern**kt. Better safe than sorry Winking my eye
Voor algemeen gebruik zijn de Ortofon Pro's het meest aangeraden. Eigenlijk zelfs de Ortofon DJs maar deze zijn eigenlijk gelijk, alleen kunnen ze wat meer scratch werk aan.
Dolivieira    posted on 19-07-2011 14:31
Poster: Estacy
staat in de omschrijving. bij sommige TT's wel, bij andere niet. van de XTRM 1 weet ik niet. als het een stanton 500 v3 is, dan heb je een prima naald om mee te beginnen, als er iets anders opzit, dan adviseer ik om nog een naald/element te halen. voor scratch en timecode gebruik de shure 44-7, voor mix werk op vinyl de ortofon PRO of shure 35.

Ik heb hier nog onder mijn TTs Stanton 500MK2 zitten van bijna mee dan 10 jaar oud den die doen het nog perfect. ZOwel met Timecode als gewoon vinyl.
Aziaat    posted on 20-07-2011 08:21
Ben al aan het kijken om mijn DJX 750 te upgraden. Heb alleen geen idee naar wat...
Een djm 800/900 is nu teveel van het goede vind ik, dus was ik aan het kijken naar een Ecler Nuo of een Xone 42/62...
Iemand ervaring die hij/zij wil delen?
BennoRevelli    posted on 20-07-2011 17:10
Poster: Aziaat
Ben al aan het kijken om mijn DJX 750 te upgraden. Heb alleen geen idee naar wat...
Een djm 800/900 is nu teveel van het goede vind ik, dus was ik aan het kijken naar een Ecler Nuo of een Xone 42/62...
Iemand ervaring die hij/zij wil delen?

Heb zelf een Xone 42 gehad, en ik was met recht verliefd op die mixer.. zeker het bekijken waard Thumbs Up
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Estacy    posted on 20-07-2011 19:49
Poster: Dolivieira
Ik heb hier nog onder mijn TTs Stanton 500MK2 zitten van bijna mee dan 10 jaar oud den die doen het nog perfect. ZOwel met Timecode als gewoon vinyl.

de 500AL 2 was idd een goede naald, zat (zit) op bijna elke draaitafel op festivals, clubs, verhuurbedrijven. goedkoop, onmogelijk om kapot te maken en geluid/tracking is redelijk. maar de v3 die ze nu hebben is nog steeds erg sterk, maar is verder geen bijzonder goede naald. beter geef je iets meer uit aan iets wat beter is.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ywe    posted on 30-07-2011 10:03
Beste Traktor kenners, is het mogelijk om tijdcode te draaien met een Samengesteld Audio Apparaat (Mac) bestaande uit een Audio 4 DJ en een Hercules RMX?? Dan kan ik deck C & D (sample decks) over de RMX draaien namelijk!
main    posted on 30-07-2011 10:34
voor zover ik weet: ja, het gaat namelijk om het signaal wat er doorheen gaat (timecode). timecode geeft namelijk hetzelfde af als een cd speler, maar dan geen muziek maar een geluidssignaal. (correct me if i'm wrong) daarom werken effecten niet met timecode.
feestbeest    posted on 30-07-2011 10:39
Ik denk het van wel, anders even testen(Of heb je je audio 4 nog niet?)
Maar gewoon een samengestelde geluids kaart aanmaken in je audio set-up. En dan die selecteren in traktor en dan gewoon je output/input routing doen!
Maar mischien is een vraag voor bij een winkel to be sure?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Dolivieira    posted on 30-07-2011 10:46
Je moet de geluidskaart van de Audio4 en de hercules samen voegen tot een kaart in coreaudio. Dan moet het als het goed is gewoon gaan.
Ywe    posted on 30-07-2011 11:02
Ik heb alles al, en hele mikmak gemapt zodat de RMX als externe sample en efx werk, van mn DJM gaat send naar de input van de hercules, en dan via de uitgang weer terug naar return, deck D is dan een Live Input deck waar het signaal van mijn CD spelers doorheen gaat, werkt perfect! Maar gecombineerd met Timecode krijg ik niet werkend!

Als ik een Core-Audio kaart van hebt gemaakt dan staat er bij 'Input Channel' Not Supported...? Misschien een workaround?

User edit by Ywe on 30-07-2011 @ 11:07:28 (26%)
Dolivieira    posted on 30-07-2011 15:53
Daar was ik al bang voor. Omdat jij de Output van je Hercules en de In en Output van je Audio4DJ samenvoegt tot een apparaat. Herkent Traktor hem niet meer als een Traktor gecertificeerde kaart. Dus dan werkt timecode niet meer. Dus je kan er alles mee alleen niet timecoded. Neem ik aan.
User edit by Dolivieira on 30-07-2011 @ 15:53:58 (1%)
nickvdp    posted on 31-07-2011 12:11
beste dj's

voor mijn verjaardag zou ik 2x numark ndx400 willen kopen. op het internet zijn er veel reviews te vinden daarvan zijn de meeste toch positief, maar op djr zijn er die zeggen dat het 'speelgoed' is.?zijn deze goed genoeg om alles op te leren. het zijn de eerste tabletops die?zou kopen.

alvast bedankt

grtjs, nick??
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

189 Users online: 8 Guests (181 Unknown)
Pages generated today : 10.088
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.706.486