[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (19/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

__MauMau__    posted on 17-05-2011 23:03
ja het klinkt allemaal erg vaag maar het wordt dus een heel strak tafelblad met steigerpoten als een soort van 'tegenstelling'. Weet ook niet hoe ik het moet uitleggen maar ik zal er zeker foto's van posten als ik klaar ben Winking my eye
Helaas ben ik heel slecht met alle digitale ontwerpprogrammatjes dus ik heb ook geen idee hoe ik het duidelijk kan overbrengen.
User edit by __MauMau__ on 17-05-2011 @ 23:05:43 (58%)
Henri_D    posted on 17-05-2011 23:05
als ik het goed versta wil je licht in een smalle buis gaan maken... zou ik gewoon zelf bouwen met leds ofzo... kun je nog eens zot doen en ze regelbaar maken Thumbs Up. Vrees niet dat er kant en klare oplossingen gaan bestaan voor je . Maar led schakelingen vind je genoeg online, moet je niets voor gaan uitrekenen (en zelf dat is nu niet zo lastig)
__MauMau__    posted on 17-05-2011 23:08
Daarvoor vreesde ik ook al. Weet iemand een webshop oid waar ik zulk materiaal kan halen? (ik denk niet dat ze het bij de mediamarkt hebben...)
Dyno    posted on 18-05-2011 11:54
Poster: -FLoriZ-
.
Je kan wel Traktor 3 op een oude mac, maar voor de latere versies heb je een Intel processor nodig.

Die heb ik nu geinstalleerd en het werkt ook, maar ik kan nu niet mijn CDJ-400's gebruiken?!
De Mac herkent ze niet waarschijnlijk. Er gebeurt ook helemaal nix als ik ze connect via usb.
Heb ook gezocht naar drivers voor de Mac, maar die zijn er niet.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
-FLoriZ-    posted on 18-05-2011 16:28
Poster: Dyno
Die heb ik nu geinstalleerd en het werkt ook, maar ik kan nu niet mijn CDJ-400's gebruiken?!
De Mac herkent ze niet waarschijnlijk. Er gebeurt ook helemaal nix als ik ze connect via usb.
Heb ook gezocht naar drivers voor de Mac, maar die zijn er niet.
  CDJ400's en Traktor zijn 'n hel, wij hebben t ook een uur geprobeerd met mn mbpro maar dat wilde ook niet. kan ik je dus helaas niet verder mee helpen.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
__MauMau__    posted on 18-05-2011 16:37
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het maken van hun eigen led-verlichting?
(In de zin van complete costumize)
User edit by __MauMau__ on 18-05-2011 @ 16:37:45 (42%)
Henri_D    posted on 19-05-2011 10:36
Ik werk daar soms wel eens mee voor studie enzo. Op zich is het allemaal niet zo lastig te maken zolang je maar handleiding volgt. Zal vrij goedkoop uitkomen zelf Thumbs Up duurste voor te maken is vaak een degelijke behuizing.

voor schakelingen (en ook voor alle hulp) gebruik ik dit forum wel nog eens meer....

http://www.circuitsonline.net/schakelingen/2/lichteffecten.html
mrmagix    posted on 19-05-2011 12:56
Poster: __MauMau__
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het maken van hun eigen led-verlichting?
(In de zin van complete costumize)

Jup, ikke, heb ooit een volledige led strip gesoldeert voor in de spatborden van m'n fiets te plaatsen Happy, laughing
Ga gewoon naar een speciaal zaak, leg je probleem voor en ze geven je exact wat je nodig hebt om alles in elkaar te steken; Enkel het solderen moet je dan nog zelf doen en het komt ZOOOOO veel goedkoper uit ... Zelfs al moet je nog een soldeerbout etc. kopen...
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Henri_D    posted on 19-05-2011 15:11
gok dat je deze dan op gewoon een batterij voeding hebt aangesloten? Voor op normale stroom aan te sluiten zullen er nog paar problemen bij komen (transfo'tje en wat heel basis gelijkrichting nodig). Maar je kan online heel makkelijk alles vinden wat je nodig hebt om dit zelf volledig te gaan ontwerpen. Iedereen die klein beetje geduld heeft kan dit maken.
mrmagix    posted on 19-05-2011 17:35
Inderdaad dat was via een 'gewone' batterij. Had hier een transfo voor (om hem op te laden) met krokkodilen klemmetjes en als ik die dan aansloot op de keten zelf, werkte het even goed. Transfo's zijn niet het probleem, het uitrekenen van je weerstanden is iets anders Happy, laughing. Maar inderaad, online vind je daar hele goede stap-voor-stap procedures voor of gewone circuits (al denk ik dat je voor een circuit het in de eerste plaats al moet kunnen begrijpen, wat niet iedereen kan).
Henri_D    posted on 19-05-2011 17:40
Idd mss is basiskennis elektronica handig ( al is het maar nut van de weerstanden en werking diode/condensator). Maar als je er wilt aan beginnen zou moeten paar uur wiki genoeg zijn om alles te weten wat je nodig hebt.?

erg nuttig ook voor als je niet teveel wilt gaan zitten rekenen of jezelf controleren. Hier kun je normaal netwerken gaan simuleren. Ik sta wel niet in voor juistheid van deze java applet, maar in mijn ervaring werkte het toch zeker in grote lijnen juist.?
http://www.falstad.com/circuit/
(java nodig)

btw :p ben wel half nieuwsgierig geworden naar die fiets hoor haha, foto?
User edit by Henri_D on 19-05-2011 @ 17:49:17 (100%)
__MauMau__    posted on 19-05-2011 18:08
Thanks voor alle reacties/antwoorden!!!
Iemand enig idee of er zo'n speciaalzaak in Den Haag en omgeving zit?
mrmagix    posted on 19-05-2011 18:12
@ _ _MauMau_ _
Daar zal je je landgenoten moeten voor raadplegen vrees ik Happy, laughing.

@ Henri_D
Die foto's zijn met de loop der jaren verdwenen blijkbaar. En ook de gsm waarmee ze zijn getrokken is kapot Unhappy. De fiets is er nog wel maar door de vele winters dat hij heeft moeten meemaken zal dit niet meer werken denk ik :D nog niet geprobeerd, dat wordt iets voor een dezer dagen :D
MrQreeny    posted on 24-05-2011 15:26
Ik ben een dubstep plaatje aan het maken met ableton.
Nu heb ik op mijn midi controller een pitchbend zitten. Deze doet het ook gewoon goed, maar ik kan nergens de automation clip van de pitch vinden... Iemand een idee?
'Music is the universal language of mankind...'
Sjoewe    posted on 25-05-2011 00:19

Klik bij je midi-clip op het e'tje en dan Midi-ctrl > pitchbend
MrQreeny    posted on 25-05-2011 11:04
Bedankt man Winking my eye ben nu niet thuis maar ga vanavond ff kijken!! Moet wel lukken zo denk ik.
'Music is the universal language of mankind...'
__MauMau__    posted on 30-05-2011 19:59
Kan je als je FL Studio 10 koopt deze op meerdere pc's installeren (Laptop en desktop)?
ceesietopc    posted on 30-05-2011 23:16
@__MauMau__
LMGTFY:?http://support.image-line.com/knowledgebase/base.php?ans=92&id=35
?
Wat betreft je vraag over LED verlichting zelf maken is de link die Henri_D je gaf heel handig. Op dat forum is enorm veel te vinden over elektronica en dus ook over LEDs. Een paar basisregeltjes kan ik hier wel samenvatten:
- belangrijk bij een LED is de stroom die door de LED loopt, niet de spanning die over de LED staat. Deze stroom is bij de meeste LEDs 20mA (0.02Amp?re). De spanning van de LED is afhankelijk van o.a. de kleur en staat vermeld in de datasheet van de LED of bij de shop waar je 'm koopt.
- zet niet teveel LEDs in serie. Een paar kan prima (bijv 3) maar meer dan vijf zou ik echt niet doen. Door verschillen tussen de LEDs gaan er dan dingen fout (levensduur veel korter, ene LED veel feller dan de ander, etc.)
- elke LED (of serie van LEDs) heeft een eigen weerstand nodig. Hier kan je uitrekenen wat deze weerstand moet zijn.
mrmagix    posted on 06-06-2011 22:48
Korte vraag:
Behoort draaien van een usb stick bij het digitaal draaien of niet? Met andere woorden, je hebt zoals ik 2 table tops denons die ook kunnen draaien met muziek op een stickje, ben ik dan een digitale dj of niet?
Estacy    posted on 06-06-2011 23:28
allemaal 1tjes en 0tjes, dus ja, jij bent digitaal. vinyl, casettes, etc, dat is analoog. ook cds zijn digitaal.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Aziaat    posted on 09-06-2011 16:22
@ estacy

Ja, ik ga akkoord dat CD ook digitaal is. Maar om een digitale dj te zijn, draai je toch puur met software dan?
Timecode set-ups zijn toch digitale-dj set-ups?
Is waarschijnlijk gewoon een kwestie van relativiteit :p
Maar dit is wat ik onder digitaal dj'en beschouw: muziek draaien mbv. laptopsoftware.
Dus met sticks draaien op table tops draai je in principe nog steeds zonder laptop --> geen digitale dj

correct me if i'm wrong...
mrmagix    posted on 09-06-2011 16:26
Poster: Aziaat
@ estacy

Ja, ik ga akkoord dat CD ook digitaal is. Maar om een digitale dj te zijn, draai je toch puur met software dan?
Timecode set-ups zijn toch digitale-dj set-ups?
Is waarschijnlijk gewoon een kwestie van relativiteit :p
Maar dit is wat ik onder digitaal dj'en beschouw: muziek draaien mbv. laptopsoftware.
Dus met sticks draaien op table tops draai je in principe nog steeds zonder laptop --> geen digitale dj

correct me if i'm wrong...

Zo kan je ver gaan. De meeste mixers zijn intern digitaal, dus als ze analoog signaal binnen krijgen, gaan ze dit omvormen naar digitaal. Maar dat maakt je nog geen digitale-dj Happy, laughing. Usb-sticks etc zitten op de rand van het figuurlijke digitaal aspect, al vind ik dat je cd's helemaal niet tot digitaal mag benoemen. Het blijft een codering op de cd (ik dacht dat het allemaal kleine puntjes waren die vari?ren in diepte maar schiet me niet dood als dat niet juist is) dat gelezen wordt met een laser, niet zoals een flashdrive gelezen wordt door alle mogelijke soorten van microchips Happy, laughing.
Winston    posted on 09-06-2011 17:22
1 member likes this  Digitaal moet je niet letterlijk nemen als het gaat om deejaying. Cool

Digitaal Deejayen was een term uit het verkooppraatje van de mensen die DJ software verkopen.
Als een PC of laptop de muziekbron is ben je dus bezig als pure digital DJ.

Als de muziekbron iets anders is dan dan een PC of laptop ben je geen digital DJ.
Maar een cd DJ, een vinyl DJ, USB DJ of zo.

Maar digitaal DJ is een stom begrip. Je kunt liever house DJ, of dubstep DJ, of hip hop DJ zijn bv.
Tic Toc
mrmagix    posted on 09-06-2011 17:27
Poster: Winston

Als een PC of laptop de muziekbron is ben je dus bezig als pure digital DJ.

Dat komt me bekend voor :D. Cf: filmpje
Poster:?Winston
Maar digitaal DJ is een stom begrip. Je kunt liever house DJ, of dubstep DJ, of hip hop DJ zijn bv.

I like that quote!
BennoRevelli    posted on 09-06-2011 17:28
Je kan dit onderwerp inderdaad op zoveel verschillende manieren interpreteren..
Ik denk dat het gross van de mensen hier een Laptop/Software dj onder Digitale DJ vinden vallen.

Als je het anders zou bekijken is alles wat geen Vinyl is al een Digitale DJ te noemen.
Ook CDs zijn een digitaal medium, net als USB alleen het opslagmedium is anders.

Maar wat maakt het ook uit, ieder zijn ding Happy, laughing

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 09-06-2011 @ 17:28:55 (3%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

87 Users online: 35 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 19.353
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.687.368