[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (16/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

Winston    posted on 16-02-2011 11:58
@rorex: ja, totaal anders, helaas, pindakaas ......
Tic Toc
djmathijs    posted on 21-02-2011 17:00
Voor een collega ben ik opzoek naar een Tweeter (driver en hoorn) voor een 15 inch peavey speaker.
Op internet kan ik niet veel vinden, het is in iedergeval een zelfbouw speaker maar wss wel afgeleid van het bestaande model?PV? 115 met deze specs:

2-way trapezoidal sound reinforcement enclosure.
200 Watts RMS continuous, 400 Watts program.
8 Ohms.
One 15' (381mm) premium, 2.37' (60mm) voice coil woofer.
RX?14 compression driver with a 1.4' (36mm) titanium diaphragm.
60? x 40? constant directivity horn.
Tweeter protection.
Heavy-duty crossover.
Pole mounts system.
Heavy-duty metal grille.
Heavy duty carpet covering.
Dimensions (HxWxD): 31.75'' (806mm) x 18.4'' (467mm) x 14.2'' (362mm)
Weight: 53lbs (24.1kg)?

Maar als ik naar de rx14 driver zoek kan ik niet veel vinden.

Weet iemand waar ik zoiets kan kopen of wat anders een goed alternatief is?
Estacy    posted on 12-03-2011 19:42
vraagje over de Ortofon naaldjes.?
Ik heb de Concorde PRO (die zilveren dus) welke naaldjes passen daar allemaal op? want ik hoor op sommige plaatsen dat elke naald zou passen, echter hoor ik ook hier en daar dat de Nightclub series en de Q-Bert niet passen op normale (goedkopere) Ortofons. iemand enige opheldering?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sjoewe    posted on 13-03-2011 10:43
In principe passen alle Ortofon naaldjes op iedere cartridge van Ortofon, maar er zitten wel (minimale) onderlinge interne verschillen tussen de verschillende cartridges (hoek,?impedantie etc.) Ik heb zelf Pro-S naaldjes op mijn Pro elementen zitten en ik weet uit ervaring dat de DJ-S ook passen.?

Let wel goed op dat je geen club/eliptische naalden (-E) koopt voor thuis, bij regelmatig gebruik is dat dodelijk voor je vinyl.
Estacy    posted on 13-03-2011 11:25
Eliptisch kan prima thuis, als je maar niet gaat scratchen en je platen goed onderhoud. Maar van die Q-bert dat die past geloof ik nog niet echt...
Sjoewe    posted on 13-03-2011 11:57
Als je met eliptische naalden thuis draait en je bepaalde platen vaak draait, krijg je echt een stuk sneller last va cue-burn dan met spherische naalden. De klank is wel beduidend mooier.

Ik weet niet of de Q.Bert niet zou passen, van wat ik op internet lees zou het wel gewoon moeten, maar wordt er een beetje vaag over gedaan om dat Ortofon natuurlijk liever heeft dat je gewoon hun dure totaal pakket koopt.

Sowieso geloof ik niet zo heel erg in al die gimmick-naalden.
Estacy    posted on 13-03-2011 12:04
Nou schijnen Q-berts wel echt goed te zijn hoor, veel DJ's zweren er al bij. Maargoed, heb nu nog geen nieuwe naalden nodig, maar als de tijd komt dat ze moet vervangen ga ik ook andere halen.
Sjoewe    posted on 13-03-2011 12:12
Ik vind de gewone stylussen al duur genoeg en 'wat niet weet wat niet deert'?Cool
Net weer nieuwe gekocht. Toch mooi even ?50,- af mogen tikken. Koop liever platen van het andere geld.
Bonchanoize    posted on 13-03-2011 23:44
producer-vraagje, ik ben nog beginner in het producer-wereldje, meer dan wat rotzooien met fl zit er nog niet in. Het lukt me wel al om leuke synths, basses en beats te maken. Melodie?n in mekaar flansen is ook geen probleem, maar toch als ik mijn track exporteer en upload op bv soundcloud of afspeel in software zoals traktor, ziet de track er zo vol niet uit als echte tracks. Hij klinkt ook wat flauw. Kan ik hier iets aan doen en zoja, hoe?
Let the magic begin
Gidi    posted on 13-03-2011 23:47
afmixen.. compressors, reverb, delay erovergooien. Extra FX geluiden toevoegen. En zowiezo je moet al heel goed kunnen afmixen wil je met FL een beetje tack maken.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Bonchanoize    posted on 13-03-2011 23:53
dank je voor de snelle reply, zal nog wat tutorials opzoeken. dat sidechainen wil me maar niet lukken :P
Let the magic begin
Dolivieira    posted on 14-03-2011 11:50
Poster: Gidi
afmixen.. compressors, reverb, delay erovergooien. Extra FX geluiden toevoegen. En zowiezo je moet al heel goed kunnen afmixen wil je met FL een beetje tack maken.

Afmixen is altijd moeilijk maak niet uit welke DAW je gebruikt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Gidi    posted on 14-03-2011 13:41
Ja maar bij Logic of reason/cubase, zitten standaard sterke plugins in.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Rusafli    posted on 14-03-2011 16:32
Heeft iemand ervaring met de combinatie NI S4 en de NI Maschine. Ik wil namelijk beiden gelijktijdig gebruiken op 1 laptop. Daarbij moet de maschine niet dienen als midi controller maar gewoon waarvoor hij is bedoeld en daarnaast onder traktor draaien om beide werelden samen te voegen. Iemand hier ervaring mee ?
Tekhead    posted on 15-03-2011 22:14
Poster: Rusafli
Heeft iemand ervaring met de combinatie NI S4 en de NI Maschine. Ik wil namelijk beiden gelijktijdig gebruiken op 1 laptop. Daarbij moet de maschine niet dienen als midi controller maar gewoon waarvoor hij is bedoeld en daarnaast onder traktor draaien om beide werelden samen te voegen. Iemand hier ervaring mee ?

Denk Bambam dat wel weet.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
djcanta    posted on 16-03-2011 09:40
Poster: Tekhead
Denk Bambam dat wel weet.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee.. ik heb de S4 afgelopen weekend pas voor 't eerst echt gebruikt. De Maschine heb ik wel een tijdje gehad, toen weer verkocht omdat ie qua software nog niet optimaal was. Ik zit er over te denken om 'm weer aan te schaffen. Aangezien ik er midden in zit qua netwerk niet zo'n issue Happy, laughing

Maar.. je kan hem op 2 manieren gebruiken : als midi-controller voor Traktor, al lijkt me dat wat overbodig aangezien je op de S4 alles al ter beschikking hebt. Je kan hem ook met Maschine software stand-alone draaien naast Traktor. het enige nadeel is dan wel dat je je een extra display moet gaan aansluiten en meeslepen naar je gig. Al is een extra display goedkoper dan een extra laptop. Je kan je kanaal routen naar 1 van je 2 live-input kanalen in traktor. Ik weet nog niet precies hoe maar ik koop over een paar maanden weer een Maschine en dan zoek ik 't uit. Tot die tijd kan je beter je antwoord zoeken bij een ander want ik ben zelf ook heel benieuwd. Ik weet dat 't kan.

Tip : zorg dat je de Maschine en de S4 met elkaar hebt verbonden via een midi-kabel en dat 1 van de 2 het tempo aangeeft. Zo lopen ze altijd sync.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Rusafli    posted on 16-03-2011 09:58
Thanks voor de reply's. Het is intussen opgelost en alles loopt super.
Uiteindelijk wat goede video's op youtube gevonden.
djcanta    posted on 16-03-2011 10:38
Cool!! vertel Happy, laughing hoe heb je 't ingesteld? en gebruik je OSX of Windows?
Rusafli    posted on 16-03-2011 11:13
Ik gebruik osx en heb deze twee links gebruikt. Aan de tweede had ik het meest. Easy to do.

Link 1

Link 2
Jayro    posted on 16-03-2011 20:13
hey ik heb deze cd's besteld: http://www.bigdennis.com/platinum-speed-700mb-bulk-stuks-p-12132.html?language=nl
en heb ze net binnengekregen, ze zijn aan beide kanten zonder logo. dus mijn vraag is of je op de ene kant kan schrijven of niet, misschien heeft een van jullie er ervaring mee?
JeBoyKie    posted on 16-03-2011 21:47
Ik zoek de track: (overal geprobeerd te kunnen verkrijgen... beatport/dance-tunes/itunes store maar geen resultaat.) Jackson's Last Stand (Hook N Sling Remix) -?Ou Est Le Swimming Pool

Degene die een link voor me kan scoren waar ik deze track kan kopen alvast heel erg bedankt!
djcanta    posted on 17-03-2011 10:51
1 member likes this  
Poster: Jayro
hey ik heb deze cd's besteld: http://www.bigdennis.com/platinum-speed-700mb-bulk-stuks-p-12132.html?language=nl
en heb ze net binnengekregen, ze zijn aan beide kanten zonder logo. dus mijn vraag is of je op de ene kant kan schrijven of niet, misschien heeft een van jullie er ervaring mee?

Prima dingen! Die had ik eerst altijd ook.. en nog steeds anderhalve spindel ofzo. Als je nog van die (UDG) CD-stickers hebt is 't wel aan te raden die er op te plakken zodat je niet perongeluk op de verkeerde zijde zit te schrijven. En het is tevens een extra bescherm laag
BennoRevelli    posted on 17-03-2011 10:55
Poster: JeBoyKie
span class='normal'>Ik zoek de track: (overal geprobeerd te kunnen verkrijgen... beatport/dance-tunes/itunes store maar geen resultaat.) Jackson's Last Stand (Hook N Sling Remix) -?Ou Est Le Swimming Pool

Degene die een link voor me kan scoren waar ik deze track kan kopen alvast heel erg bedankt!

Astublieft
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
JeBoyKie    posted on 17-03-2011 12:00
Poster: Beatunite
a href='http://itunes.apple.com/au/album/http://itunes.apple.com/au/album/jacksons-last-stand-ep/id390636190' target='_blank'>Astublieft

Helaas op de itunes store is die niet te koop in de nederlandse store alleen in die van new zeeland maar daar kan ik niet vanaf kopen.
iGrasmat    posted on 24-03-2011 20:59
Heb wat gezocht naar Reloop RMX-40 mixers, en ik ben erachter gekomen dat de 'Reloop RMX-40 DSP' zilver is, de 'Reloop RMX-40 DSP Blackfire' zwart en de 'Reloop RMX-40 DSP/USB' zwart met grijze knoppen.
?
Mijn vragen zijn:
- Is er een verschil tussen de RMX-40 DSP en RMX-40 DSP Blackfire of is het alleen de kleur?
- Passen de knoppen van de RMX-40 DSP Blackfire ook op de RMX-40 DSP/USB?
- Zijn de knoppen van RMX-40 DSP Blackfire los te bestellen?
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

214 Users online: 6 Guests (208 Unknown)
Pages generated today : 17.702
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.581.891