[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (11/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

Estacy    posted on 08-11-2010 18:36
fostex - fostex is een betere match als krk-krk. net als dat je geen lamborghini velgen onder je ferrari legt. t zal vast werken, maar t is er niet voor gemaakt
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Joep    posted on 09-11-2010 17:50
Morgen ga ik 2 Synq XTRM draaitafels ophalen. Ik heb eigenlijk vrij weinig verstand van draaitafels, dus aan jullie de vraag: waar moet ik op letten? Verder zei de verkoper dat de synq's niet geaard hoeven te worden. Klopt dat?
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Rusafli    posted on 09-11-2010 17:56
Ik zou in ieder geval kijken of er geen speling op de arm zit. En of de arm ok is.
Verder even testen of alles het doet.
Kijk de handleiding even na (op internet) en/of zoek op internet de meest voorkomende problemen op van de synq (als die er zijn), Die kun je dan mooi testen daar.

Verder:

Als er op de synq een line-out zit heb je geen aarde nodig. Bij een phono out wel.
Estacy    posted on 09-11-2010 17:57
google my friend

http://www.aboutdj.nl/tutorials/draaitafels/218-aanschaffen-van-een-tweede-hands-draaitafel.html
Joep    posted on 09-11-2010 18:08
@Rusafli
Bedankt! Goede tip om de handleiding eens te bekijken. Als het goed is, is de speling er in ieder geval af gehaald en zit er een line-out opWinking my eye

@Estacy
Thanks voor de link!
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Mathiz    posted on 11-11-2010 20:11
op welke input mode moet ik de audio 8 dj en traktor scratch pro zetten as ik met 2 cd spelers icm 2 tt's wil timecode wil draaien ?
TH3llC    posted on 25-11-2010 19:17
ben aan het overwegen voor met timecode te beginnen, nu een vraagje.
kan ik mijn geluidskaart (infrasonic quartet) gebruiken voor timecode?
deze heeft 2ingangen en 2 uitgangen dus in theorie zou het moeten werken
Estacy    posted on 25-11-2010 20:46
ik zou zeggen, proberen. download een timecode mp3tje, zet op usb stick op je speler en probeer het uit
Ywe    posted on 26-11-2010 12:35
Ik denk dat het wel werk, mits je wat werk eraan besteed.

Het programma Asio4All is misschien nodig, daarmee kan je vanalles instellen dacht ik.
TH3llC    posted on 26-11-2010 12:55
heb juist snel virtual dj 6 gedownload (ja illegaal... maar ik ga niet een paar hondert euro uitgeven voor ik zeker weet da het werkt!) en op de site kan je die timecode cdtjes downloaden, had het gisteren eens snel geprobeert, het werkte ongeveer.. ik kon op play werkte maar zodra ik hem op pauze zette begon alles te flippen (liedje spoelt naar voor en achter) maar dit zal wel zijn omdat het een illegale versie is. (hoop ik toch)
ik veronderstel dat het dan op alle programma's werkt?
nu nog uitzoeken welk programma ik ga kopen, ga er wel mijn tijd voor nemen denk ik, het is niet dat ik NU een timecode systeem nodig heb..
Estacy    posted on 26-11-2010 14:31
em.... VDJ 7 kun je gratis en legaal downloaden. wel zonder timecode ondersteuning, dat wel.
dus tip voor mensen die THUIS graag willen mixen op de PC. wil echter VDJ professioneel of met controllers/timecode gebruiken moet je em wel kopen natuurlijk.
Joepardy    posted on 26-11-2010 15:48
Mensen met verstand van elektronica zullen hier ook wel zitten.

Ik heb een Ikey M3 gekocht laatst, maar daar zat geen voeding bij.
Zover ik weet zijn voedingkabeltjes alleen te krijgen in 1.5 Volt en een meervoud daarvan.

Nu staat bij de ingang van de voeding 5V 1A.
5 Volt is geen meervoud van 1.5 V.
Is er iemand hier die met succes een voedingskabel heeft besteld voor zijn M3? Of kan iemand met verstand van elektrisch me vertellen welke kabel ik moet nemen?
TH3llC    posted on 26-11-2010 17:03
Poster: Estacy
em.... VDJ 7 kun je gratis en legaal downloaden. wel zonder timecode ondersteuning, dat wel.
dus tip voor mensen die THUIS graag willen mixen op de PC. wil echter VDJ professioneel of met controllers/timecode gebruiken moet je em wel kopen natuurlijk.

ik heb met timecode ondersteuning, heb niets gezien van legale vdj 7, moest je overal betalen dacht ik.
maar juist probeerde ik het nog eens en uit mijn speakers kwam alleen pieeeeep.
waardoor kan dit komen? ik ga hem niet legaal kopen voor ik zeker weet dat het werkt.
als het werkt natuurlijk wel misschien niet vdj, nu gaat mijn voorkeur naar serato

edit
als ik alles insteek voor timecode(door de computer dus) en ik speel iets af (normale cd) hoor ik die cd..
moet ik normaal niet niks horen? omdat er geen programma ofzo open staat voor muziek?
sorry voor de wazige uitleg maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?
User edit by TH3llC on 26-11-2010 @ 17:12:05 (42%)
Lomme_    posted on 27-11-2010 18:55
Welke hoofdtelefoons zijn dit?

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1205.snc4/155731_1488199448682_1344813866_31081222_6997484_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1220.snc4/155240_1488189648437_1344813866_31081191_1018359_n.jpg
User edit by Lomme_ on 27-11-2010 @ 19:01:53 (86%)
Sjoewe    posted on 27-11-2010 19:39
Die eerste is een Sennheiser HD-25.

Die tweede een Pioneer SE-450
djvir20    posted on 01-01-2011 12:16
Hallo na lange tijd kom ik weer terug op djresource.nl

Ik heb nu met nieuwjaar een beetje nieuwjaarsgeld gekregen (? 340) en ik vraag me af of ik nu beter een 4U? RACKCASE van DAP koop met dubble deur, en dan spaar ik door voor mijn eerste cdj 350.
Of ik koop een 10U RACKCASE van DAP met dubbele deur, en ik voorzie hem van powercon etc..

Graag jullie mening ?
Winston    posted on 02-01-2011 01:31
Geef meer background info. Waarom wil je rackcases en waarom wil je een CDJ-350. Wat zijn je doelen/prioriteiten.

Ik heb ook een kort vraagje: Wie herkent deze headphone
Tic Toc
T-to-the-J    posted on 02-01-2011 09:09
Deze video bevat inhoud van Sony Music Entertainment en is niet beschikbaar in je land.

Sorry
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
djvir20    posted on 02-01-2011 11:12
probleempje al opgelost ik heb met wat mensen gepraat en ik ga een 4U rackcase kopen en dan heb ik nog een 250 tal euro over om te sparen voor een DJM 350. Sommigen vinden dit niet slim en zeggen eerst een speler, maar als ik tussen mijn cd speler en mixer moet kiezen ben ik minder blij met mijn mixer dan met mijn cd speler.
CopainsDeluxe    posted on 05-01-2011 02:09
Poster: djvir20
probleempje al opgelost ik heb met wat mensen gepraat en ik ga een 4U rackcase kopen en dan heb ik nog een 250 tal euro over om te sparen voor een DJM 350. Sommigen vinden dit niet slim en zeggen eerst een speler, maar als ik tussen mijn cd speler en mixer moet kiezen ben ik minder blij met mijn mixer dan met mijn cd speler.

Het is echt wel slim om eerst u rack te kopen om nu u materiaal wat bescherming te kunnen geven , anders moet je nog een andere versterker gaan ligge kopen als die stuk gaat,...

En daarna sparen voor u djm is zeker goed , en ook zeker omdat je het minst tevreden bent over u mixer is het ook een goed idee om die 1st aan te kopen en dan u CD spelers !
Winston    posted on 11-01-2011 16:42
Als ik een notebook (dus geen laptop) gebruik voor Traktor Scratch, kan dat wel zonder problemen of nadelen t.o.v. een laptop?

En als ik de muziek files niet heb op de harde schijf van de notebook, maar op een externe harde schijf, lukt het dan nog allemaal wel?
Tic Toc
iGrasmat    posted on 11-01-2011 16:53
Ik wist niet dat dit topic er was... Ik had hem eigenlijk wel nodig.
?
- Wat is nou eigenlijk een 'battle' mixer?
- Wat is send/return precies?
- Als je bijvoorbeeld een echo effect op een Reloop RMX-40 hebt op kanaal 2, en je doet de volumefader van kanaal 2 naar beneden (tijdens het spelen) hoor je daarna dan nog wel het echo effect of is het hele geluid van het kanaal dan weg?
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Winston    posted on 11-01-2011 17:00
Battle mixer is een ietwat oudere term. Een poos terug werd onderscheid gemaakt tussen gewone mixers, scratch mixers (2 kanaals altijd, speciale cross fader) en clubmixers (minimaal 4 kanaals, efx). Battle mixers (vaak 3 kanaals, minimum aan efx) vullen het gat op tussen de scratch en clubmixers.

Send/return wordt gebruikt om signaal van een mixer (per kanaal of van de master) terug te krijgen in de mixer. Er bestaan verschillende uitvoeringen.

Het geluid valt dan weg volgens mij. Er betaan wel mixers met dry wet regeling en andere manieren om het origineel geluid te behouden of juist alleen maar de echo te horen.
Tic Toc
iGrasmat    posted on 11-01-2011 17:08
En als je een effectenpaneeltje hebt met send/return? Kan je dan wel het volume uit doen en daarna toch die echo ervan krijgen?
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Winston    posted on 11-01-2011 17:10
Hangt ervan af of je effectenpaneeltje het geluid pre of post fader krijgt: pre wel, en post niet.
Tic Toc
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

192 Users online: 15 Guests (177 Unknown)
Pages generated today : 39.508
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.906.530