[KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) (10/33)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 23-06-2010 18:18
Aangezien het vorige topic al meer dan 1000 posts had maak ik hierbij deel II open:

Wanneer je een klein vraagje hebt kun je die in dit topic stellen, zo wordt er niet steeds een topic geopend, en houden we DJR dus schoon.

Toch moeten we een paar regels toekennen:

1. Stel de vraag duidelijk, geef dus zoveel mogelijk informatie
2. Let een beetje op de spelling, en hou het taalgebruik een beetje netjes.
3. Niet linken naar webshops
4. Bij vragen over Gear, graag een gearbase linkje. (indien niet beschikbaar volledig merk en type nummer.)
5. Discussie zijn niet gepast, deze worden in een appart topic 'uitgevochten'

Hopelijk geeft dit topic jullie veel informatie...

Klik hier voor deel 1

Om de aftrap van deel II te geven stel ik mijn vraag uit deel 1 nog eens.

Ik heb een vraag over de American Audio SDJ1:

Is dit een dubbelaar of is dit een MIDI speler, en kun je deze dus gebruiken als controller voor virtual dj/BPM studio

Greetzz
User edit by Helixon on 26-06-2010 @ 02:29:55 (4%)

What do you think about [KVT] Korte kleine vragen topic (Deel II) ??

Vote :   2 members like this  

Roov    posted on 28-09-2010 17:09
Poster: hoppie
klein beetje een dilemma, wil een nieuwe mixer kopen maar zit nu te twijfelen. of nu een denon x 1500 of sparen en gaan voor een xone 42, wat zouden jullie doen en waarom?

Ik vond de DN-X1500 niet zo'n hele bijzondere mixer, zitten veel functies op die je weinig tot niet gebruikt. Ik zou persoonlijk voor de Xone gaan.
BennoRevelli    posted on 28-09-2010 22:06
Poster: Roov

Ik vond de DN-X1500 niet zo'n hele bijzondere mixer, zitten veel functies op die je weinig tot niet gebruikt. Ik zou persoonlijk voor de Xone gaan.

Ik heb nu zelf een tijdje de Xone 42 en ik vind het echt een heerlijke mixer.
Heb van vorige week nog gewerkt met een DN-X1500.. en ik vind het maar niks Winking my eye

Faders van die denon vindt ik ook erg licht gaan..
Denk dat die Xone meer waar voor je geld is.
Ook die filters op de xone zijn lekker.

succes met je keuze nog Winking my eye
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Awave    posted on 03-10-2010 13:25
Goedemiddag DJR,

Ik kom de laatste tijd bij mij in de Free Record Shop haast alleen maar CD's tegen die al gemixt zijn door een of andere pief, en bijna geen CD's meer die gewoon losse nummers hebben. Vooral CD's als die van Slam! of events zoals Sensation, Dance Valley etc.

Hebben jullie misschien nog een goede tip qua website, cd reeks of misschien een hele andere winkel om CD's te kopen die nummers hebben zonder dat ze aan elkaar gemixt zijn?

Bij voorbaat dank,

Awave.
Sjoewe    posted on 03-10-2010 13:26
Je kan beter gewoon de losse tracks online kopen en dan zelf branden.
Estacy    posted on 03-10-2010 13:28
muziek zaken als Recess verkopen ook DJ friendly cd's. aanrader die winkel trouwens!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Esmee    posted on 03-10-2010 15:27
Hedkandi is soms los,
Solid Sounds is altijd original mix,
Club Vibes
Defected Most Rated 2009
En Serious Beatz natuurlijk!
T-to-the-J    posted on 03-10-2010 15:31
Welk cd brand programma raden jullie aan? Ben namelijk nu nero aan het downloaden maar dat is een trial van 10 dagen, en na al mn updates is mn geld nu een beetje op Winking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Outsider    posted on 03-10-2010 15:34
Poster: T-to-the-J
Welk cd brand programma raden jullie aan? Ben namelijk nu nero aan het downloaden maar dat is een trial van 10 dagen, en na al mn updates is mn geld nu een beetje op Winking my eye

Je zou dit eens door kunnen lezen
http://www.tvjoost.nl/7-x-gratis-brandprogramma-om-dvd-en-cds-te-branden

T-to-the-J    posted on 03-10-2010 15:36
Is dat ook voor een magere windows xp pc met 512 RAM? Want ik heb echt een kut pc Winking my eye
Esmee    posted on 03-10-2010 15:40
Ik zeg; of Nero of wmp, en anders iTunes. Maar Nero rulez, vooral omdat je daarmee meteen covers kunt maken.
T-to-the-J    posted on 03-10-2010 16:02
Analyseert Nero meteen je bpm ook? Of heb ik daar een ander programma voor nodig?
Roov    posted on 03-10-2010 16:11
Poster: Esmee
Ik zeg; of Nero of wmp, en anders iTunes. Maar Nero rulez, vooral omdat je daarmee meteen covers kunt maken.

Kan met iTunes ook hoor Winking my eye
T-to-the-J    posted on 03-10-2010 16:12
Weet iemand een extern progje om covers te maken, gratis het liefst, want heb nu bpm analyser en burn4free, nu alleen nog een progje om covers te maken en ik ben blij Happy, laughing

EDIT: Laatmaar, ik zie nu dat dat ook kan met bpm analyser
User edit by T-to-the-J on 03-10-2010 @ 16:16:07 (36%)
Esmee    posted on 03-10-2010 16:17
nero cover disignerCool
@ Roov, ik vind de tracklists van nero er persoonlijk 1000x beter uitzien dan die van itunes, + Nero heeft een stuk meer mogelijkheden qua kleuren enzo. Zelf templates maken.
Rusafli    posted on 05-10-2010 18:57
Ik heb een aansluit probleem. Ik kon er op het forum weinig tot niets over vinden vandaar maar in dit topic. Ik hoop dat iemand dezelfde configuratie heeft. Ik wil twee xone 1d's en een externe geluidskaart aansluiten op mijn macbook. Aangezien mijn macbook maar twee usb aansluitingen heeft , heb ik maar snel een powered usb Hub gekocht. Nu het probleem: De twee 1d's werken alleen als ze rechtstreeks op de mac zijn aangesloten. Sluit ik er 1 rechtstreek aan en de ander via de hub, dan functioneert de 1d via de hub niet. Indien ze allebei op de hub aangesloten zijn, werken ze allebei niet. Allebei rechtstreek is geen optie aangezien ik dan mijn geluidskaart niet kan aansluiten. De hub zelf fuctioneerd prima want daar heb ik voor de test meerder externe hd's op aangesloten en dat ging perfect. Wie o wie Confused EDIT : Probleem opgelost. Jipee. Extra midi kabel doet wonderen.
User edit by Rusafli on 05-10-2010 @ 20:03:13 (10%)
Awave    posted on 11-10-2010 15:20
Hay, ik lees de laatste tijd bij mijn zoektocht naar een mixer veel over color effects. Nu heb ik al gezocht op het forum maar het wordt mij niet duidelijk wat deze effecten zijn. Waarschijnlijk gebruik ik ze zelf al maar de term deed geen belletjes bij mij rinkelen.

Alvast bedankt Happy, laughing

Awave
hoppie    posted on 11-10-2010 16:01
dat zijn de filters onder elk kanaal op de djm 800
Question everything
User edit by hoppie on 11-10-2010 @ 16:02:09 (22%)
dj-zero    posted on 22-10-2010 08:53
Weet iemand hier misschien een gratis software die ik kan downloaden om stukjes uit muziek weg te knippen zegmaar??
Want ik heb een leuke track gevonden maar ik vind het te lang duren voordat ie helemaal is opgebouwd...
Ik heb het met audacity geprobeerd maar dat werkt niet helemaal zoals ik het wil....
Iemand enig idee hoe ik dus gewoon enkele maten uit een track gan weglaten??
p-wee    posted on 22-10-2010 09:11
Poster: dj-zero
Weet iemand hier misschien een gratis software die ik kan downloaden om stukjes uit muziek weg te knippen zegmaar??

Want ik heb een leuke track gevonden maar ik vind het te lang duren voordat ie helemaal is opgebouwd...

Ik heb het met audacity geprobeerd maar dat werkt niet helemaal zoals ik het wil....

Iemand enig idee hoe ik dus gewoon enkele maten uit een track gan weglaten??

ik had vroeger eens zo'n simpel programmatje, ik geloof dat het iets heet van MP3 splitter&joiner. om bv lange sets op cd in kortere tracks te delen. tracks kun je geloof ik ook knippen en plakken. weet alleen niet hoe nauwkeurig dit werkt moet ik erbij zeggen
dj-zero    posted on 22-10-2010 10:31
oke ik ga het eens opzoeken en proberenHappy, laughing iig bedankt!
Joep    posted on 22-10-2010 11:57
Ik heb ook een vraag...
Ik krijg 2 reloop RP6000 draaitafels aangeboden voor een mooie prijs.
Nu heb ik een set met 2x Konrol X1 en een Korg KM402 mixer en bedien daarmee 4 decks in Traktor (Scratch Pro).
Als ik de draaitafels wil gebruiken, zou ik dus Timecode (moeten) gaan draaien met 2 decks (dus audio8DJ + timecode vinyl aanschaffen).
Ik vraag me alleen af wat voor meerwaarde dat heeft t.o.v. mijn huidige set.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
User edit by Joep on 22-10-2010 @ 11:58:07 (5%)
T-to-the-J    posted on 22-10-2010 12:03
Dat je 2 fysieke decks hebt om mee te spelen.
Joep    posted on 22-10-2010 12:42
Ja, ok, maar dat is dus het enige voordeel? Dat je een jog hebt?
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
T-to-the-J    posted on 22-10-2010 12:44
Een platter in het geval van een tt Winking my eye Maar volgensmij is dat inderdaad het enige voordeel..
kippebotje    posted on 08-11-2010 17:49
Hallo allemaal,
ik wil voor bij me fostex pm0.4 monitoren een subwoofer nu zit ik te twijfen tussen de fostex PM0.5 MKII S of de krk 10S

Zelf denk ik dat de fostex al genoeg is, maar de krk heeft een net wat hoger frequentie berijk, kan iemand me helpen??
CDJ-850 < RMX40 USB > CDJ-850 / HDJ 2000 Black Edition
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

69 Users online: 10 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 2.360
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.532.433