Pioneer DMP 555 review. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ilja    posted on 16-06-2010 23:56
Zo eindelijk een DMP 555 binnen gekregen begin deze week. ??

Hier volgt een kleine review: ?

Bouwkwaliteit:

Heel stevig gebouwd met sterke solide knoppen die na 8 jaar nog steeds als nieuw klikken. ? ( speler is van bouwjaar 2002 ).

Jog wheel ( met scratch functie ):

Is ietsje kleiner dan die van CDJ 400 ( en een stuk platter natuurlijk ). Scratch werkt perfect ( back-spin, forward-spin, snelle scratch, helemaal in orde ). ?Om de beat op te zoeken ( door middel van scratch ) is het beste om de track te pauzeren.?
jog is namelijk niet aanraak gevoelig en zodra de jog stil staat begint de track door te spelen ). ?( scratcht probleemloos muziek files van kaarten ).?

CD afspeel functie:?

Niets op aan te merken, snelle laadtijd ( net zoals bij alle andere CDJ's ), je kan wel horen dat Slot in drive meer bewegende delen heeft want bij het inschuiven van CD maakt het meer geluid. ( maar tijdens afspelen is ie muisstil?Cool ). ?( speelt ook MP3 CD's ). ? ?

Loop, Isolator:?

Loop functie is net zoals op alle Pioneer decks, super, ?je heeft volledige controle over je loop. Loop adjust is natuurlijk ook aanwezig. ??

Isolator is best wil een leuke functie als je mixer geen full-kills heeft. ( die van mij heeft het wel dus heb ik niet nodig ).?

Track / folder search:

Ook zoals bij iedere moderne PIO, door middel van in drukken van vast forward kun je jog wheel gebruiken.
Folder search is voor MP3 ( CD en MMC ), en werkt gewoon zoals het hoort.?

Meest interesante functie: Geheugen card:

Hier komt de aap uit de mouw, meeste ( dus niet allemaal )?SD cards werken alleen via DJ booth software ( dus eigenlijk hetzelfde gezeik als met de Technics SL-DZ1200 ). ? Maar gelukkig is daar een omweg voor. ?MMC ( multi media card ) is namelijk alle copyright bullshit vrij en daar kun je gewoon muziek naartoe slepen en zonder problemen afspelen op de DMP. ?
Al beweert Pioneer zelf hoog en laag dat het niet kan?Cool. ? ? Zover ik weet, zijn MMC kaarten tot 2 gig, en volgens alle forums leest DMP ze zonder problemen ( ik had toevallig een hele kleine MMC kaart liggen en heb even een track uit mijn iTunes bib op gezet, en het werkt perfect ). ? ?

Wat ook interessant is dat CD & SD ook apart van elkaar te gebruiken zijn ( er zijn ook 2 audio uitgangen ) ( 1 deck wordt letterlijk 2 decks, 1 CD en 1 MMC/SD. ?En omdat SD/MMC eigen control knoppen heeft is het vrij makkelijk te doen ).?

Scherm & beat counter(s):

Scherm is van ongeveer hetzelfde grootte als die van CDJ 400, alles duidelijk te lezen, Fatsoenlijke BPM counters kan volgens mij echt alleen maar Pioneer maken, is heel nauwkeurig en heel snel, en blijft niet als een ?gek heen en weer jumpen zoals onder andere Denon en Numark?Cool. ? ?( als je CD en MMC card tegelijk afspeelt heb je 2 beatcounters die ook met elkaar syncen om netjes gelijk te lopen ).?

Eind beoordeling:

Ik denk dat de speler vooral is geflopt wegens zijn toenmalige prijs. ?( aan zijn kwaliteit en functies kan het vast niet liggen )

Van mij krijgt is 4/5 sterren. ?Hij had de vijfde gehad als ie REV functie had gehad en Vinyl speed adjust.

Nog een opmerking, de speler is groter dan ik mij altijd had voorgesteld?Smile.?
Wil je kaarten gaan gebruiken, zorg dat ze naar FAT32 zijn omgezet.

DMP 555 topic voor alle specs
User edit by Ilja on 19-06-2010 @ 11:09:17 (16%)
Flaged

What do you think about Pioneer DMP 555 review. ??

Vote :   

qntr0l    posted on 18-06-2010 12:36
Ik ben ook beniewd naar een mix eigenlijk!
Boyd    posted on 18-06-2010 13:06
Dit topic gaat niet over Ilja's mix kunsten, dit is een review van iets.

Dus als je daar over wilt discussieren doe je dat maar in de late leeuwCool
Ilja    posted on 18-06-2010 13:22
Poster: Mixt-Ape
Omdat je altijd zegt dat je er een maakt en het dan toch niet doet...

Best wel moeilijk met 1 deck mixen ( CDJ 800 is onderweg uit Italie? & 2de DMP komt einde van de maand ).
Mixt-Ape    posted on 18-06-2010 13:46
Je had toch al een 800ConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfused
Ilja    posted on 18-06-2010 14:29
Ja en die had ik met 100 euro?winst de deur uit gedaan, om de DMP te kopen en 2x 800 MK1.?

Waarom MK1 ??? Simpel, ik gebruikt geen MP3 CD's.?
Mixt-Ape    posted on 18-06-2010 14:35
En welke decks ga je daarna kopen?
Ilja    posted on 18-06-2010 14:53
Cool?? niet, zei ik toch al, dat er 2x een 800 ging komen, stond al vast.?
Illusion    posted on 18-06-2010 16:08
Poster: Ilja
CDJ 800 is onderweg uit Italie).

Waarom laat je hem in godsnaam uit Itali? komen. Dat vraag ik mij dan weer af?Cool
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Ilja    posted on 18-06-2010 16:29
Omdat ik?voor een hele goede prijs?via ebay Italie heb kunnen kopen. Voor de prijs waar ik in NL kan fluiten naar een CDJ 800.
Dolivieira    posted on 19-06-2010 11:58
Poster: Tomazos
ben ik de enige die hem op een cdj 100S vind lijken?

Lijkt die inderdaad op maar daar is ook alles mee gezegd. De Pioneer DMP555 heeft veel meer onder de motorkap liggen dan de CDJ100 en CDJ200.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Ilja    posted on 25-06-2010 00:46
Cool DMP 555 is een blijver, hij speelt zonder enige moeite MMC kaartjes van groot formaat af, ik ben dol blij, top speler.?Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.378 days.
 Post CommentThat would be 179.3 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

106 Users online: 49 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 32.200
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.109.196