macbook pro + reloop digi jocky 2 master ed
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dkorf    posted on 16-06-2010 10:18
Binnen is het zover, ik ga een reloop digital jocky 2 master edition aanschaffen alleen zit ik met de volgende vraag:

Heb ik boxjes nodig als ik wil mixen? Of kan ik het geluid via de speakers van mijn macbook pro gebruiken als output?

Als ik het goed heb kan ik mijn koptelefoon op de reloop aansluiten en dan de speakers als output gebruiken zodat je geluid hoort.

Heb ik dit correct?

Thanks in ieder geval...

What do you think about macbook pro + reloop digi jocky 2 master ed ??

Vote :   

Joep    posted on 16-06-2010 10:52
Ja, je kunt de speakers als output gebruiken, maar ik zou wel even boxjes kopen. Die speaker in je Macbook is niet goed genoeg, en gaat niet hard genoeg. Daarom zou ik ?f kijken of je nog ergens een hifi setje hebt staan, ?f simpele actieve speakers/monitoren aanschaffen.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Seca    posted on 16-06-2010 14:54
Je dient een mini to cinch kabeltje aan te schaffen, deze kabel gaat van je laptop naar je mengpaneel.

??<= Deze kabel dus.

De cinches zet je op bv. channel 1 van je mengpaneel.

Dan koop je nog 2 speakers/monitors en sluit je deze aan op de master uitgang van je mengpaneel.
Joep    posted on 16-06-2010 14:56
Hij heeft geen mixer maar een digital jockey...
En die zit al op zijn laptop aangesloten dan, dus het geluid kan dan makkelijk via de laptopboxjes gaan, zonder speciale kabels.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
niiicola    posted on 16-06-2010 16:04
Alsje het geluid via je macbook laat lopen kan je niet voorbeluisteren. Spreek uit ervaring.
Gewoon.
T-to-the-J    posted on 16-06-2010 20:37
Jawel, dit is de master editie, de editie met ingebouwde geluidskaart.

@ts Ik zou wel ff boxjes kopen, desnoods logitechs van 3 tientjes.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
LemonKick    posted on 17-06-2010 09:05
Inderdaad even twee kleine speakertjes aanschaffen, loont de moeite. Dan leer je het meteen goed.
Overigens is de master edition een prima keus, als je over wilt op CD spelers kan je er gewoon twee aan knopen en klaar Happy, laughing
Bootstrap    posted on 17-06-2010 10:10
Het is via een omweg mogelijk om het geluid uit je laptopspeakers te laten komen en toch via je reloop voor te kunnen beluisteren met je headphones. Je moet dan een samengestelde geluidskaart instellen. Je gebruikt dat namelijk 2 geluidskaarten tegelijkertijd. Ik zou zelf noooit mijn laptopspeakers gebruiken om mee te draaien. Slechter geluid kan gewoon niet.

Koop, zoals eerder genoemd, een goedkoop logitech setje en je kunt prima draaien zonder geklooi met dubbele geluidskaarten.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
LemonKick    posted on 21-06-2010 09:37
de master edition heeft toch al een geluidskaart in zich trouwens?
Dan kun je gewoon alles op de reloop doen, niks geen geklooi met audio apparaten e.d.
gewoon de RCA out van je reloop gebruiken, en de phono om voor te beluisteren.
dkorf    posted on 21-06-2010 10:16
wat ik inderdaad begrepen heb is dat ik mijn koptelefoon in de reloop digital kan pluggen en dan vervolgens de speakers van laptop gebruiken om het geluid te beluisteren.

Aangezien ik momenteel nog niet de ruimte hebt voor speakers en ik het niet echt zie zitten om mijn bose hi fi set hiervoor te misbruiken wil ik eerst 'zachtjes' beginnen. Ik hoef nu niet perse het grote geluid te hebben om te horen of ik er wel of niet iets van bak qua mixen.

Waarschijnlijk word het in de toekomst wel een set speakers, zag dat speakers van krk ?159 per stuk kosten dus dat is volgens mij een leuk begin.

Maar heel erg bedankt in ieder geval voor de reactie's, I love this forum!
DiVario    posted on 21-06-2010 20:29
het geluid gaat ook via usb..
Practise makes perfect!
kobuz    posted on 21-06-2010 23:12
Maar zoals al eerder is aangegeven moet je dat niet willen. Waarom zou je je hifi set hier eigenlijk voor MISbruiken? Zolang je het uitgangsvolume gewoon normaal houdt, zal je bose set daar niet onder lijden lijkt me....

edit: het gaat hier overigens niet alleen om slecht geluid, maar bijvoorbeeld een flink gemis in je bass. Die wil je wel horen bij het beatmatchen (syncen).
User edit by kobuz on 21-06-2010 @ 23:19:11 (74%)
Bootstrap    posted on 21-06-2010 23:25
Precies Kobuz, ik zou echt noooooit of te nimmer je laptop speakers gebruiken om mee te mixen. Als je een bose set hebt staan zou ik alles aan een kanaaltje van die set hangen Happy, laughing Dan heb je veeeel beter geluid en je hoeft hem toch niet hard te zetten? Slechter geluid dan dat uit laptopspeakers bestaat bijna niet, behalve ipod oortjes misschien Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini

This is an old Topic

No new postings for 5.288 days.
 Post CommentThat would be 176.3 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

66 Users online: 11 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 10.164
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.357.547