De mixer met de beste EQ (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Camino    posted on 16-06-2010 04:58
Welke professionele DJ mixer heeft naar jullie mening de beste EQ? Waarom gaat jullie voorkeur uit naar je gekozen mixer? Voor mij is dit een van de belangrijkste kenmerken van een mixer en is ook hetgene wat ik op een mixer het meeste gebruik, maar toch wordt dit essentieel element van een goed mengpaneel amper besproken...

Van de mixers waarmee ik al heb gedraaid gaat mijn voorkeur uit naar de Xone 92, dit vanwege de 4-bands verdeling. Door de mids op te splitsen in Mid-High en Mid-Low kan je heel erg musikale overgangen maken, terwijl met de meeste mixers er naar mijn mening een te grote frequentie breedte zit op de Mid EQ. Ik heb nog niet het genoegen gehad om de Evo5 te testen, maar de software menus laten toe om de EQ volledig naar wens te customizen, zijn er eigenaars van een Evo5 die een vergelijking kunnen maken met een Xone? Een andere ietswat oudere mixer waarvan ik de EQ ook heerlijk vind is de Tascam X9 DJ. Hierbij zijn de potmeters van elke EQ verdeeld in 2, het bovenste gedeelte is het niveau zoals bij andere mixers, en met het onderste gedeelte stel je de frequentie in. Omdat ik een dergelijk systeem niet gewend was heb ik er amper van kunnen profiteren, maar de resident in de club (Puerto @ Kreta) kon er echt ongelofelijke dingen mee doen...

Voor een of andere reden lukt het me niet om een poll toe te voegen; firefox 3.5.9 op Mac OSX 10.4

What do you think about De mixer met de beste EQ ??

Vote :   

Mathiz    posted on 17-06-2010 21:51
De eq's van mij djm-800 vind ik redelijk goed al spreek ik uit ervaring dat die van ecler en xones nog fijner zijn
kobuz    posted on 21-06-2010 23:38
Poster: Estacy
Persoonlijk kies ik dan toch Ecler, heerlijk dikke knoppen (echt fijn) en de EQ zelf is gewoon erg goed. de mid pakt wel erg veel, dus das ff wennen. maar het betekent wel dat je met de bass veel leukere dingen kunt doen, aangezien die dus echt alleen bass doet.

Helemaal mee eens, heb zelf de nuo4 en vind het eerlijk gezegd altijd jammer wanneer ik op een pioneer draai. Niet dat die slecht is, maar die Nuo eq draait zo ongelooflijk lekker! Ben wel erg benieuwd naar de xone eq, aangezien die erg populair is. Vooral het draaien met een 4-bands lijkt me wel eens leuk. Mmm, bedenk me nu dat ik dat volgens mij met traktor in kan stellen en dan mijn gain gebruiken voor de high...Cool
AdenFarleigh    posted on 22-06-2010 12:33
Ik blijf nog ff hangen bij Korg; 3band EQ, vrij gelijk verdeeld al draai ik de mid meestal iets naar boven. Ook zit er een knop op waarbij je de EQ kunt instellen, op 6 verschillende 'types'.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
chestnut    posted on 22-09-2012 09:11
zeer intressante topic...(ook al is ie wat verouderd)
goede Eq's zijn voor mij persoonlijk belangrijker dan effecten..
net als wat Camino aangeeft kun meer nadruk leggen (dmv Eq) op een (musikale) overgang
op dit moment ben ik in het bezit van de Djm 800 die een belabberde Eq heeft (gaat er binnenkort uit)
Het laag en mid van deze mixer is niet helemaal ok (zo ie zo geen full kill)
Sommige zullen het hier wel niet mee eens zijn...het ligt ook een beetje aan je mixstyle...persoonlijk hou ik meer
van het gooi en smijtwerk met Eq (de nadruk op leggen..) en niet dmv effecten (wat snel gaat vervellen en soms te langdradig is)
een mixstyle als zoiets vind ik machtig mooi http://www.youtube.com/watch?v=GXvoVB-Dpjk&feature=related?(overigens is dit wel een isolator waar hij mee gooit Winking my eye
Lomme_    posted on 22-09-2012 11:09
Allen & Heath Xone for sure Happy, laughing Beste EQ's waar ik ooit mee gewerkt heb. Denk dat alleen de Ecler's nog iets beter doen.
Yorick    posted on 22-09-2012 13:36
Dateq GPM 8 TI.
Die sound! Oef!
main    posted on 22-09-2012 13:46
Poster: AdenFarleigh
Ik blijf nog ff hangen bij Korg; 3band EQ, vrij gelijk verdeeld al draai ik de mid meestal iets naar boven. Ook zit er een knop op waarbij je de EQ kunt instellen, op 6 verschillende 'types'.

daar ga ik in mee met mn korg km-402 Happy, laughing

Maar eerlijk gezegd vind ik de knoppen zelf veel te klein, de manier waarop ze killen en de slope is wel ideaal.
Estacy    posted on 22-09-2012 14:02
Ik kom hier weer ff op terug, want na een avontuurtje met veel mixers de laatste tijd, kan ik toch wel vaststellen dat als je goede EQs wilt, je veel geld moet neertellen. Er zijn bar, bar weinig mixers die een EQ hebben die muzikaal klinkt zowel met het killen als boosten (en ja, op een goede mixer kan dat zonder problemen).?

De Vestax PMC-CX die ik had, die had een prima full kill EQ/isolator. Bij het killen werd de muziek niet uit zn verband getrokken, maar de frequentie band van het laag klopte n?t niet.?

mijn Freevox DJ CLUB, welke bekend staat als een high-end audiofiele DJ mixer, heeft echt ge-wel-dige EQs. Ze killen niet, maar nondeje wat klinken ze lekker. Je kunt de bass boosten zonder dat het hele ding vervormt als de klote (+12 dB, dus dat is nogal wat) en de highs kun je mee spelen, zowel omlaag als omhoog en het blijft prachtig klinken. De mid kun je niet zo ver boosten, wat heel verstandig is aangezien te veel of te weinig mid altijd heel onprettig klinkt. Alle crossover punten kloppen gewoon.?

Nu heb ik dan (zolang het duurt) een American Audio MX1400 DSP, welke intern niet veel verschilt van de SYNQ SMX-3 en Reloops. Maar die klinkt gewoon kut. Bij het boosten van de laag EQ is het echt dramatisch, een klein beetje en heel het laag word kapot gereten. De highs kun je beter niet boosten, je oren gaan kapot zo schel.?

Ecler blijft voormij toch het beste omdat je de befaamde Ecler EQ's zowel op de Nuo 2.0 (350 euro) als op hun topmodel (ecler AC-6, rond de 1600 euro) vind.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Martullia    posted on 22-09-2012 15:00
Poster: mrwhoopie
Zonder twijfel de Xone,ik ben nu zelf zo gebonden aan mijn Xone dat ik heel hard twijfel of ik de djm2000 wel zou kopen.
  Waarom za je een djm 2000 kopen als je ook een A&H Db2 & Db4 hebt met mistens net zo dikke effecten bak.
dj-zero    posted on 23-09-2012 12:42
Ik ga ook voor de xone, misschien inderdaad ook omdat ik er aan gewend ben, maar ik ben al zo tevreden met mijn xone dat ik echt de eq's mis als ik op een pioneer draai...
Ook vind ik de xone fijner dat dateq en ecler(nuo5), maar dit zal wel door gewenning komen.
?
(ik heb zelf een xone:22, met 3bands eq die al volledig voldoet aan mijn wensen!)
User edit by dj-zero on 23-09-2012 @ 12:43:25 (34%)
Bjonson    posted on 23-09-2012 16:38
ik heb zelf een xone 92 maar de 4bands eq is egt super! dus vind het nu ook gewoon egt wenenn al draai ik ergens op een mixer met een 3 bands eq.

This is an old Topic

No new postings for 4.464 days.
 Post CommentThat would be 148.8 months
or a whopping 12.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

86 Users online: 6 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 33.572
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.415.447