De mixer met de beste EQ (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Camino    posted on 16-06-2010 04:58
Welke professionele DJ mixer heeft naar jullie mening de beste EQ? Waarom gaat jullie voorkeur uit naar je gekozen mixer? Voor mij is dit een van de belangrijkste kenmerken van een mixer en is ook hetgene wat ik op een mixer het meeste gebruik, maar toch wordt dit essentieel element van een goed mengpaneel amper besproken...

Van de mixers waarmee ik al heb gedraaid gaat mijn voorkeur uit naar de Xone 92, dit vanwege de 4-bands verdeling. Door de mids op te splitsen in Mid-High en Mid-Low kan je heel erg musikale overgangen maken, terwijl met de meeste mixers er naar mijn mening een te grote frequentie breedte zit op de Mid EQ. Ik heb nog niet het genoegen gehad om de Evo5 te testen, maar de software menus laten toe om de EQ volledig naar wens te customizen, zijn er eigenaars van een Evo5 die een vergelijking kunnen maken met een Xone? Een andere ietswat oudere mixer waarvan ik de EQ ook heerlijk vind is de Tascam X9 DJ. Hierbij zijn de potmeters van elke EQ verdeeld in 2, het bovenste gedeelte is het niveau zoals bij andere mixers, en met het onderste gedeelte stel je de frequentie in. Omdat ik een dergelijk systeem niet gewend was heb ik er amper van kunnen profiteren, maar de resident in de club (Puerto @ Kreta) kon er echt ongelofelijke dingen mee doen...

Voor een of andere reden lukt het me niet om een poll toe te voegen; firefox 3.5.9 op Mac OSX 10.4

What do you think about De mixer met de beste EQ ??

Vote :   

Hampsink    posted on 16-06-2010 07:19
Ik heb momenteel een Reloop RMX-20 en die bevalt me heel goed, vooral omdat je daar alles kan killen.
Voor de rest heb ik wel eens met een Djm - 800 gespeeld, maar dan verkies ik toch mijn Reloop Winking my eye
main    posted on 16-06-2010 07:37
korg km 402.. niemand kan daar aan tippen.. je kunt ze zelf instellen namelijk. 6 verschillende soorten heb je.
ThijsG    posted on 16-06-2010 07:40
Ik heb nog nooit op een Xone gedraaid maar die EQ's lijken me echt heel chill(van 92 bv).
Net dat verschil in tussen het hoge en lage mid. Maar ook neem ik aan dat ze hoe dan ook wel goed in elkaar zitten aangezien mensen (altijd) positief erover zijn en je er ook wel wat voor betaald.
De DNX1700 (mss ook de 1600) heeft ook via het menu instelbare EQ's. Ook ideaal dus, maar je moet weten wat je wilt. Daarnaast heeft die wat kleine draaiknopjes.
Zelf ook zo'n reloop(RMX30). Is inderdaad (vooral vergelieken met de prijs) gewoon een goede EQ met een wijde range. En inderdaad, ze killenHappy, laughing.
Mathiz    posted on 16-06-2010 07:51
Poster: Hampsink
Ik heb momenteel een Reloop RMX-20 en die bevalt me heel goed, vooral omdat je daar alles kan killen.
Voor de rest heb ik wel eens met een Djm - 800 gespeeld, maar dan verkies ik toch mijn Reloop Winking my eye

aahja Winking my eye Euuh ! oke laat al maar zitten !
JollyJunkie    posted on 16-06-2010 07:54
Poster: main
korg km 402.. niemand kan daar aan tippen.. je kunt ze zelf instellen namelijk. 6 verschillende soorten heb je.

Wat een kut knoppen heeft dat ding...

Alle Ecler mixers hebben een erg goed EQ, ook lekkere knoppen, het 4-band EQ van A&H werkt ook erg fijn!
qntr0l    posted on 16-06-2010 08:03
Ik moet toch kiezen tussen de Ecler EQ en de 4-bands EQ van de XONE:92.

Hmmmmm....
Seca    posted on 16-06-2010 08:20
Ik bezit de? Ecler EVO5, maar heb nog nooit op een Xone 92 gedraait..

De Eq's van de ecler kan je handmatig instellen ( Kill functie bv. )

De 4-bands eq van die xone lijkt me wel wat ..
T-to-the-J    posted on 16-06-2010 08:28
Ik heb nog niet op veel mixers gedraait, maar de dateq lmp7.3 is echt heerlijk, met instelbare mid freq!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Twello    posted on 16-06-2010 08:54
De EQ van de Xone 92 natuurlijk!
Mixt-Ape    posted on 16-06-2010 10:30
Natuurlijk die van de Xone.
Vassilli    posted on 16-06-2010 10:32
Xone!
main    posted on 16-06-2010 13:04
Poster: JollyJunkie

Wat een kut knoppen heeft dat ding...

Alle Ecler mixers hebben een erg goed EQ, ook lekkere knoppen, het 4-band EQ van A&H werkt ook erg fijn!

dat dacht ik dus ook.. totdat mijn handjes eraan kwamen. snel gewend en goddelijk!!
maar xone kan het kwalitatief niet aan typen, obvious
Camino    posted on 16-06-2010 13:20
Poster: main

Ik heb nog nooit op een korg mixer gedraaid, ze hebben wel leuke mengpaneeltjes, ik wist niet dat de EQ's zo instelbaar waren...

Hier een foto'tje van de potmeters van de Tascam mixer:

User edit by Camino on 16-06-2010 @ 13:26:27 (22%)
Yorick    posted on 16-06-2010 13:32
Ecler
Allen & Heath
Dateq
Rodec

Die eq's vind ik toch echt het lekkerste
main    posted on 16-06-2010 13:57
vind die van een dateq xtc echt prut.. maar dat komt omdat ik losjes ben met mn eq's en ze bij de dateq muurvast zitten.
eigenlijk zijn er geen beste eq's, wel je eigen voorkeur van eq's
D3NiX    posted on 16-06-2010 14:09
Xone 92 met de 4 bands verdeling
Stagiar    posted on 16-06-2010 14:11
Poster: D3NiX
Xone 92 met de 4 bands verdeling

Helemaal mee eens.
tek-zotic    posted on 16-06-2010 14:15
Poster: Stagiar

Helemaal mee eens.

?

is gewoon een heerlijke EQ
Seca    posted on 16-06-2010 14:57
Poster: Yorick
Ecler
Allen & Heath
Dateq
Rodec

Die eq's vind ik toch echt het lekkerste

Sommige van Rodec zijn wel wat straf, maarja. Smile

Bv de oude Rodec MX series, allemaal straffe eq-knoppen.

Als je bv snel wilt killen is dit niet gemakkelijk Winking my eye

De Eq-knoppen van de Ecler's bv: Ecler NUO5/EVO5 vind ik wel heerlijk, zalig grote eq's, en genoeg plaats tussen voorzien?Happy, laughing
User edit by Seca on 16-06-2010 @ 14:58:42 (45%)
Estacy    posted on 16-06-2010 16:24
Persoonlijk kies ik dan toch Ecler, heerlijk dikke knoppen (echt fijn) en de EQ zelf is gewoon erg goed. de mid pakt wel erg veel, dus das ff wennen. maar het betekent wel dat je met de bass veel leukere dingen kunt doen, aangezien die dus echt alleen bass doet.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DJ_IVI-R    posted on 16-06-2010 16:36
Ecler en Denon.. daar heb ik de beste ervaringen mee qua EQ
heb zelf een pioneer djm800 en toch vind ik de EQ van de merken hierboven beter..

Bij Ecler heb ik met meerdere modellen reeds gespeeld.
Inzake Denon alleen ervaring met de X1500..
www.nikan.be
LemonKick    posted on 17-06-2010 09:10
Xones zijn inderdaad erg fijn kwa EQ. die van de Xone:42 in ieder geval.
remco87    posted on 17-06-2010 15:29
Als een van de weinige: Pioneer equalizer Cool, wel puur omdat ik die gewend ben.

De 4 bands van de xone?62/92?is ook erg fijn, maar?ik heb?met de?pioneer door gewenning gewoon het gevoel de?meeste controle te hebben en moet elke keer op een xone 'overstappen'.

Ben zoieso niet van 'kill' equalizers of equalizers waarbij op het laatste stukje links?ineens een flinke dip in dB zit wat toch vaak voorkomt op profi (zeker digitale) mixers. Het geluid valt dan gewoon compleet uit elkaar.?Ecler en nieuwe denons heb ik geen ervaring mee. De dateq's en rodecs waar ik op heb gedraait voelde log maar het bereik is wel goed.
mrwhoopie    posted on 17-06-2010 15:41
Zonder twijfel de Xone,ik ben nu zelf zo gebonden aan mijn Xone dat ik heel hard twijfel of ik de djm2000 wel zou kopen.
Lucalicious    posted on 17-06-2010 21:46
xone lijkt mij toch het best!

die tascam knoppen zien er trouwens echt vaaag uit
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

90 Users online: 12 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 18.044
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.852.756