krk rp 5 alternatieven
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

main    posted on 14-06-2010 10:36
dj's, ik ga binnenkort nieuwe actieve monitors aanschaffen, nou staat krk natuurlijk wel bekend onder de monitors en is mijn oog gevallen op de rp5 g2 van krk. nou heb ik al een keer van bambamstudio gehoord dat krk overrated word en dat er niet verder gekeken word. ik heb totaal geen idee van hoe monitors te kiezen en waar ik op moet letten bij de specs (behalve dan de freq. range) hebben jullie (betere) alternatieven voor de krk rp5, max 320,- voor een set. (krk rp 5 = 300,- per set)

What do you think about krk rp 5 alternatieven ??

Vote :   

Joep    posted on 14-06-2010 11:03
Je zou kunnen kijken naar de Alesis Monitor One Active MKII. Die schijnen ook goed te zijn.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
User edit by Joep on 14-06-2010 @ 11:04:07 (6%)
ThirTeen    posted on 14-06-2010 11:05
Waarschijnlijk zijn de actieve monitors die je wil aanschaffen voor thuis gebruik en is de beste handeling.

Stap een keertje een winkel binnen, vraag of je verschillende monitors kan testen met muziek die je kent en dan weet je meteen of je alternatieven kan vinden voor de krk.
Want jij moet er graag mee werken Winking my eye.

Groetjes
Music makes my day.
tek-zotic    posted on 14-06-2010 11:09
Poster: Joep
Je zou kunnen kijken naar de Alesis Monitor One Active MKII. Die schijnen ook goed te zijn.

ja die zijn zeker niet slecht, heb hier een setje staan, de Yamaha HS serie is ook wel aan te raden, deze vind ik een mooi geluid hebben
main    posted on 14-06-2010 12:45
dus thirteen: jij zegt even naar de feedback in utrecht? (dat is namelijk prima te doen voor mij)
Joep    posted on 14-06-2010 13:03
Je kunt inderdaad het beste gewoon gaan luisteren wat jij het mooiste vindt klinken. En ja, als Feedback prima te doen is voor jou, zou ik daar zeker langs gaan.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
ThirTeen    posted on 14-06-2010 13:22
Poster: main
dus thirteen: jij zegt even naar de feedback in utrecht? (dat is namelijk prima te doen voor mij)

Joep bevestigde het al even.

Maar idd kan je best even langs feedback gaan gezien dat voor jou niet te ver is.
Neem zeker een cd'tje mee met muziek erop die je kent en weet welk geluid het is. Zo kan je het beste vergelijken wat voldoet aan je verwachtingen.

Greetz
Music makes my day.
main    posted on 14-06-2010 13:48
dan ga ik dat binnenkort doen LOL
feestbeest    posted on 14-06-2010 15:04
Bij feedback in Utrecht hebben ze in het studio gedeelt lekker veel monitor's staan incl. de krk 5 g2!(Toen ik er was voor me koptelefoon was inelkgeval). Hier is maar een oplossing voor, TESTEN!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Estacy    posted on 14-06-2010 17:29
voor 320 kun je ook een setje 8 ' monitors halen.?
om waar wat ?8' monitors te noemen:
Ikey, Behringer (ja behringer, schijnen best goed te zijn) M- Audio, etc.
Met een 8' heb je meer bass, en gaan harder.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 14-06-2010 17:33
meer bass hoef ik niet, ik wil gewoon een vlakke weergave.
en aan een paar reviews te zien geeft de rp5 gewoon een mooie vlakke bass weer
Estacy    posted on 14-06-2010 17:36
een grote set kun je zachter zetten, een kleine set kun je niet harder zetten. Vandaar dat ik voor meer vermogen kies. Let wel, de hierboven opgenoemde speakers hebben ook een normaal geluid.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 14-06-2010 17:41
ahja, dat mis ik ook zeker bij mn logitech's, als ze een beetje hard gaan tijdens t mixen gaan ze meteen kraken.. en vervormen..
DjVictorF    posted on 14-06-2010 17:44
Het beste kan je even op marktplaats kijken of er een setje nieuw wordt aangeboden. Had ik ook met mijn RP8 G2's. Waren gewoon helemaal nieuw met fractuur, maar dan voor de toenmalige prijs van een RP6 G2!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
main    posted on 14-06-2010 17:50
heb maar 1 ding gevonden, heb net een bod gedaan (240,-) van 60 euro onder de normale verkoopprijs.
er was al een bod van 225,- en in de titel staat: krk rp 5 270,-
ben benieuwd!
feestbeest    posted on 14-06-2010 19:00
Als je kan testen, waarom niet?Happy, laughing
Hoe oud is hij?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
-Richard-    posted on 14-06-2010 21:33
Poster: Joep

Zijn zeker niet slecht te noemen. Voor draaien in elk geval zeker niet. Voor producing weet ik niet, daar gaan ze van de week als het goed is achterkomen, maar anyway, kunnen redelijk hard en blijven bij hoog volume naar mijn idee net zo zuiver als bij lager volume. Misschien de moeite waard die ook eens te testen/luisteren. Al weet ik niet of het echt een KRK RP-5 alternatief genoemd mag worden zoals je in je titel eigenlijk vraagt. Daar ken ik niet over oordelen maar puur de Alesis' op zich zijn echt leuke monitorspeakers.

This is an old Topic

No new postings for 5.236 days.
 Post CommentThat would be 174.5 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

60 Users online: 3 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 12.828
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.096.015