Extra sub bij krk rp 8 g2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rusafli    posted on 11-06-2010 14:46
Ik zocht een extra actieve sub voor mijn twee krk's (140 watt de stuk)

De sub van krk , de 10S , heeft een max vermogen van 225 watt

Het vermogen van de sub lijkt me wat laag ten opzicht van de twee rp8's

Iemand ervaring met deze combi ? of een alternatieve sub ?

Kon hier in ieder geval niets vinden.

What do you think about Extra sub bij krk rp 8 g2 ??

Vote :   

Sunrise8    posted on 11-06-2010 15:15
Ik heb wel ervaring met de Sub. Heb hem deze week gekocht en natuurlijk gelijk uitvoerig getest.
Echt een goede sub en kan goed hard. Ik heb zelf de RP 6 G2 van KRK en deze kan de Sub makkelijk overstemmen. Ik weet zeker dat de 10S geod zal passen bij de RP8 en geeft een zeer goed laag...

Ik ben er echt tevreden over. Ook handig is dat wanneer je de RP 8 op je sub aansluit en je sub dan weer op je mixer (of iets dergelijks), dat je via draaiknoppen apart de gain volume van de sub kan regelen en de volume die de sub uitstuurt naar je monitoren. Zo kun je dus een perfecte combinatie vinden LOL

Hoop dat ik je heb kunnen helpen hiermee..
Music made me who i am
Rusafli    posted on 11-06-2010 15:37
Ik denk ook dat de sub goed past bij de rp6.

Deze zijn namelijk 100 watt per stuk. 200 watt totaal en de sub 225 watt. Dus redelijk in verhouding.?

Ik ben alleen bang dat de sub tekort komt bij mijn rp8 (samen 280 watt).

Dat de 10S een prima sub is geloof ik meteen van je .

Jammer dat krk geen zwaardere sub heeft. Misschien een andere actieve sub
Sunrise8    posted on 11-06-2010 15:44
Deze sub is juist ontworpen om eigenlijk bij elke RP te kunnen. (VXT versie is een ander verhaal).
Bovendien werkt het ook niet helemaal zo dat je 100+100 watt mag vergelijken met 200 watt.

Het is toch namelijk ook niet dat als je 2 shotjes van 40% alcohol hebt gedronken dit gelijk staat aan 80% alcohol?
Het klinkt met 2 speakers gewoon een stuk voller en het geluid kan beter verdeeld worden over de ruimte dan dat er maar 1 speaker zou staan.

Als ik vragen mag: waar wil je deze sub gaan plaatsen? in je slaapkamer (dat ook dient als studio)?
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 11-06-2010 @ 15:56:08 (100%)
Rusafli    posted on 11-06-2010 15:49
In je wattage theorie kan ik me wel vinden, en idd had ik ook gezien dat ze zijn bedoeld voor alle krk's

Toch vraag ik me af of er , in dit geval twee toppen van 140 watt de stuk, geen zwaardere sub bij hoort.

Ik wil hem plaatsen ik mijn muziek kamer. Deze is 7 bij 5 meter.
Daar staat ook mijn booth.
Vanwege de grote van de ruimte mis ik dus extra bas.
User edit by Rusafli on 11-06-2010 @ 15:55:29 (100%)
Sunrise8    posted on 11-06-2010 15:58
maakt de prijs ook nog uit? en wil je hem actief of passief aansluiten? ik heb namelijk even lopen zoeken voor je (zo ben ik weer Happy, laughing) en heb wel een paar leuke gevonden:

DAP X-15B (kan zowel passief als actief aangesloten worden) 400 Watt --> 225 euro
Sinn7 Dersub 10 (is welliswaar 200 Watt, maar de prijs is aantrekkelijk) --> 259 euro
Gemini GVX SUB 12p (Merk is wat minder, maar volgens mij goed te doen) 300 Watt --> 359 euro
Gemini GVX SUB 15p (Dit is het grotere broertje als je nog meer vermogen wilt) 400 RMS, 1600 PIEK --> 365 euro

Dit zijn allemaal subs die je actief aansluit, met passief zijn er natuurlijk ook genoeg mogelijkheden Happy, laughing
Nog steeds blijf ik van mening dat de KRK voldoende laag levert, want hij dreunt echt hard door. Daarnaast zal de KRK speaker ook het mooiste en zuiverste geluid geven tov bovengenoemde Happy, laughing

Voor een kamer van 7x5 heb je in principe genoeg aan de 225 Watt van KRK. Ik heb nu de RP 6 + RP 10s in een kamer van 6x4 staan. Ik gebruik ze voor het DJ'en en niet voor producen. Mijn KRK staan op 50% en de sub staat op 25% en nog voel je de bass flink. Ik heb hem natuurlijk ook even getest op ong. 80% en toen begon zowat een aardbeving in mijn slaapkamer (lichtelijk overdreven Tongue), maar hij kan echt hard genoeg.

Je zou voor de zekerheid eens langs kunnen gaan in een winkel waar je deze kunt beluisteren Happy, laughing
Music made me who i am
Rusafli    posted on 11-06-2010 18:24

De prijs is op zich niet heel belangrijk.

Ik denk zeker dat ik dat laatste ga doen.
TripleSpin    posted on 11-06-2010 18:32
Als de prijs toch niet zo belangrijk is dan haal je toch een Krk V12s Mk2 ?
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
Rusafli    posted on 11-06-2010 18:58
Dat is zeker een mooie sub, maar het moet wel in verhouding blijven qua prijs. Maar ik vroeg om deze opmerking.

Voor dat geld koop ik liever een extra sub voor de grote feestjes.

Ik ga eens luisteren naar de 10s
Sunrise8    posted on 11-06-2010 20:47
Het is dat je in limburg woont, anders kon je hem bij mij komen luisteren Winking my eye

Ik denk zeker dat je niet ontevreden zult zijn, zeker als je er eventueel nog een ERGO systeem tussen zou zetten Winking my eye
Music made me who i am
Rusafli    posted on 16-06-2010 10:37
Het is dan toch de krk 10s geworden. Vanmiddag even aansluiten.
Laat zeker nog weten hoe de combi klinkt.
Sunrise8    posted on 16-06-2010 11:42
Haha ik zei het toch. Je zult zeker weten niet ontevreden zijn Happy, laughing
Succes en laat het ons maar weten
Music made me who i am
Rusafli    posted on 16-06-2010 15:38
Nou, ik heb hem aangesloten en even flink geblazen.?
2 keer rp8 g2 en de 10s g2 op volle toeren.

De vrouw des huizes is er niet blij mee. Goed teken dus. Hij gaat echt hard nu. Vooral de bassen zijn enorm gegroeid.

Ben blij dat ik geen buren heb.

In deze combinatie kun je bijna een klein zaaltje van een mega party voorzien.

Sunrise: Je had gelijk. Een enorme aanwinst is dit !
Sunrise8    posted on 16-06-2010 23:55
Graag gedaan, blij dat je de goede keuze hebt gemaakt en blij bent met je aankoop Winking my eye
veel plezier er nog mee LOL
Music made me who i am

This is an old Topic

No new postings for 5.205 days.
 Post CommentThat would be 173.5 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

62 Users online: 7 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 16.240
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.850.952