jbl jrx 115 en crown 402
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rusafli    posted on 09-06-2010 10:15
Ik kon helaas weinig terug vinden op het forum over deze combinatie. (of het is te oud)
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze combi ?

Ik was van plan om deze te gebruiken voor besloten feestjes in kleine zaaltjes of vergelijkbare ruimtes voor ongeveer 100 mensen. De set is me aanboden (nieuw in doos, met garantie voor 729,-)

Ik heb zelf de set beluisterd en hij klinkt best ok. Soms wat overheersend in het hoog maar voor mij niet storend.

In de toekomst zullen er waarschijnlijk subs bijkomen , maar dat is nu even niet haalbaar.

Er zijn bij mij helaas weinig gelegenheden of shops om van alles te gaan beluisteren. (moet meestal een uurtje rijden)

Wat vinden jullie van de set en heb je misschien betere alternatieven ?

Dan kan ik op basis daarvan eens wat verder rijden naar een shop om de aanbevolen setjes eens te beluisteren. Niet elke shop heeft namelijk alles. Dus dan kan ik een keus maken waarheen te rijden.
User edit by Rusafli on 09-06-2010 @ 10:26:40 (2%)

What do you think about jbl jrx 115 en crown 402 ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 09-06-2010 10:49
Ik ben over crown versterkers altijd zeer tevreden geweest en ook voer JBL boxen, alleen met deze 2 modellen geen ervaring
DJBas    posted on 09-06-2010 14:23
ik denk dat je voor de prijs van deze set geen betere kan krijgen,
zeker niet met zulke goede merken als crown en jbl!
Victor    posted on 09-06-2010 14:33
Voor deze prijs is het een prima aankoop, maar verwacht geen wonderen van de JRX-115. De JRX-serie is de goedkoopste JBL serie en dat is te horen. 100 man is een beste bak vol (sommige mensen onderschatten dat nog wel eens). Als het niet erg hard hoeft zal het wel lukken, maar voor het echte werk heeft deze speaker veel te weinig laag in huis.

Het agressieve hoog is trouwens met een equalizer (of nog beter: een processor zoals een dbx Driverack of een Behringer DCX2496) wel flink bij te sturen.
Rusafli    posted on 09-06-2010 15:13
Ok, dank je?

In de toekomst wil ik er nog twee jbl 118 subs onderhangen met de crown 602 als versterker.

Maar je moet ergens beginnen.

Met 100 man doelde ik op een feest van 100 mensen. Die zullen nooit allemaal op de dansvloer staan en daarnaast hangt het natuurlijk allemaal af van de ruimte.

Het probleem bij het beluisteren van de set is dat ik moeilijk kan inschatten wat de set doet met een volle tent.
Ik heb hem beluistert in een zaaltje met niemand erin. Dat is natuurlijk behoorlijk anders. Vandaar de vraag naar ervaringen.

Daarnaast zijn er ook sets van bv peavey met een enorm wattage en erg goed qua prijs. Alleen mis ik in die sets de geluidsdruk.
Actief kan natuurlijk ook met bv met de srm 450 van Mackie. Maar ok.

Altijd maar keuzes maken. haha?

Als er meer ervaringen zijn met genoemde set, dan hoor ik het graag ?
Of uiteraard vergelijkbare alternatieven.
User edit by Rusafli on 09-06-2010 @ 19:13:14 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 5.302 days.
 Post CommentThat would be 176.7 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

59 Users online: 8 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 19.029
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.436.636