Macbook Pro: 15 of 17' ??
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

stevew    posted on 09-06-2010 09:07
Hey Resourcers,
Ik ga me?een nieuwe macbook pro aanschaffen.
Ik heb tot nu toe al 3 jaar met een Dell laptop met 17'scherm gewerkt.
Is bij een Macbook pro een 15' scherm voldoende?
Met welke macbooks werken jullie, ervaringen, meningen?
Greets Thumbs Up

What do you think about Macbook Pro: 15 of 17' ?? ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 09-06-2010 09:34
Ik had eerst een 13' MacBook en ben toen overgestapt op een 15' MacBook Pro en ik vind dit voldoende, maar het ligt er natuurlijk aan waar je hem voor gaat gebruiken. Bij muziekbewerking heb je denk ik toch liever een iets groter scherm (al is het op de 15' ook goed te doen hoor) maar daarvoor heb ik dan ook een apart 24' beeldscherm erbij gekocht. Als je alleen een beetje wil mailen, browsen en msnen is de 15' perfect.
http://www.louiscasper.com
stevew    posted on 09-06-2010 11:00
De mac?is enkel en alleen voor mee te gaan draaien Look.
Voor andere toepassingen ga ik de mac niet gebruiken.
bambamstudio    posted on 09-06-2010 11:05
ik heb ook voor deze leuze gestaan, ik heb uiteindelijk ook de 15 gekocht, 17 is erg groot, zwaar en past ik bijna geen enkele normale rugzak
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
TH3llC    posted on 09-06-2010 11:29
ik denk dat 15' wel groot genoeg is hoor,
maar misschien omdat je nu een 17' gewoon bent dat je beter nu ook een 17' koopt,
denkt dat dit persoonlijke voorkeur is,
soundcollector    posted on 09-06-2010 12:04
Ik heb bij mijn aankoop ook lang getwijtelfd omdat er maar 120 euro verschil zat tss de 15 en de 17 toen. Maar ben uiteindelijk voor de 15 gegaan.

Ik heb er geen spijt van eigenlijk. Zeker niet omdat ik em elke dag mee naar school neem en echt 8 uur per dag minimum op zit te werken. Ik heb de 15 gekocht uit het transport voordeel: lichter en kleiner.

Wat ik je wel wil aanraden is het anti glare scherm te nemen. Kost 140 euro fzo, maar anders ga je echt nog heeel veel vloeken als je buiten of in de zon op je laptop wil, je ziet er echt geen bal op met dat glazen blinkende scherm.
Lead    posted on 09-06-2010 12:59
Ik heb de 13'pro, niet groot genoeg om te photoshoppen, maar aangezien ik die laptop mee moet slepen was het voor mij van belang om gewicht en formaat te besparen. Heb thuis een computer met 21' scherm voor de dingen waar mijn Macbook te klein voor is.
Let the BASS be louder
Camino    posted on 09-06-2010 13:44
Ik heb zelf voor de 13' gekozen omdat hij lekker klein is, en voor traktor is het zeker groot genoeg, voor ableton had het beeldscherm ietsjes groter gemogen. Ik gebruik mn MBP wel enkel om mee te draaien, voor de rest gebruik ik gewoon mijn 24' imac...
indra123    posted on 09-06-2010 14:43
ik ben ook voor de 15' gegaan die 17 vindt ik echt te groot.
Voor produceren gebruik ik een extern scherm. Aangezien jij hem alleen gebruikt voor dj'en gebruiikt.

Maar misschien vindt je een 13' ook genoeg. Je kan even naar een Apple winkel gaan en even kijken welke je het beste vindt.

En op marktplaats staan trouwens heel veel macbooks dus misschien kan je er zelf daar wel een voor een prikkie aan schaffen.

Suces
soundcollector    posted on 09-06-2010 16:25
idd wat indra123 zegt... Ik denk dat als ik er nu een zou kopen ik misschien gewoon voor een goedkopere 2dehands zou gaan. Apple heeft naar mijn weten een goeie kwaliteit. Dan kan je je gewoon een macbook pro 15 met maximum aan cpu aanschaffen voor 1400 euro.

Zou ik zeker overwegen !!!
dacuba    posted on 09-06-2010 18:15
13'' of 15'' icm extern scherm.
Prozei    posted on 09-06-2010 21:58
idd koop een 13 inch met een apple cinema display ben je minder kwijt als een 17' mac pro.
thuis gebruik je de 24' apple cinema en ga je on the road dan neem je het kleine macje mee.
aan de led cinema display zit 1 kabel met aan het eind 3 stekkertjes 1 macsafe 1 usb en een displayport.
deze prik je in je macbook en deze wordt opgeladen je krijgt beeld en usb voor bvb een toetsenbord en muis.
Mod edit by Prozei on 09-06-2010 21:59 (4%)
santiagojwz    posted on 09-06-2010 23:11
Ondanks het ruime aanbod aan macbook pros op marktplaats, doe je er toch niet onverstandig aan om een dergelijke aanschaf gewoon in de winkel te halen, danwel via apple te bestellen. Met studentenkorting/apple on campus heb je al een fikse korting. Want op apple prijzen is 10% h??l mooi meegenomen.

Daarnaast is het verschil tussen tweedehands kopen ?n een nieuwe aanschaf in de meeste gevallen niet zo groot als je kijkt nar het huidige aanbod aan mbp's (lettende op specificaties). Producten zijn nogal waardevast, waardoor het vrij weinig uitmaakt of je het zou verkopen na ??n dag of na twee maanden. Denk er nog maar eens goed over na wat je wilt doen Happy, laughing.

mijn eigen advies: als je voor mobiliteit gaat, dan raad ik je aan om de 13 of de 15 inch variant te kiezen. de 17' wordt nogal moeilijk om in tassen kwijt te kunnen en deze weegt ook meer. Zelf heb ik gekozen voor een 15' mat systeem, want naar mijn idee was 13' net iets te klein voor mijn doen. Waarschijnlijk zou ik er geen problemen mee hebben als ik deze had gekocht, maar 15' is naar mijn idee toch net dat extra beetje meer schermgrootte. Mocht je overigens een mat scherm willen, dan heb je geen keuze en zal je sowieso de 15' variant moeten nemen, omdat apple geen 13' mat mbp verkoopt. Overigens gebruik ik mijn 15' thuis vaak in clamshell modus, aangesloten op mijn 24' externe scherm. In het begin even wennen, maar 'works like a charm'. Hopelijk ben je er na dit advies uit Happy, laughing
indra123    posted on 10-06-2010 08:20
@santiagojwz
Nou als je op marktplaats kijk bij 13' zie je heel veel macbooks pro voor 800-900 en dan scheelt toch wel.

LemonKick    posted on 10-06-2010 13:46
mja ik heb een 13'?macbook, voor traktor idd prima Happy, laughing ging mij vooral om het formaat zodat ik hem makkelijk in een messenger bag kan proppen. Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben, zelf met bijv. photoshop en dergelijke werkt het wel lekker.

Maar voor sommige toepassingen geldt gewoon 'the bigger the better'
Stagiar    posted on 10-06-2010 17:04
Ik gebruik voor mijn livegigs mijn 15' MPB, in de studio los ik er een 22' monitor aan. Werkt perfect.

Zoals BamBam ook zei, 17' is lop, zwaar en onhandig in het meenemen.
niiicola    posted on 10-06-2010 17:27
Koop er idd gewoon een mooie externe monitor bij!
Gewoon.
DJ_OB    posted on 13-06-2010 23:23
Aangezien stevew zegt dat het 'voor mee te gaan draaien' is, neem ik aan dat hij on the road bedoelt. Om dan telkens een extern scherm mee te sjouwen is niet echt handig. Is meteen heel het voordeel van een laptop (compact en goed mee te nemen) weg.

Uit ervaring, heb zelf een 15 inch macbook pro kan ik vertellen dat het scherm groot genoeg is. En voor meenemen is het stukke makkelijker dan een 17 inch.?

Mocht je niet overtuigd zijn loop dan even een apple store in of probeer het mij een vriend/kennis die er 1 heeft en dan weet je zeker of het aan je verwachtingen voldoet.

Mocht je hem voor thuis ook willen gebruiken kun je altijd nog naar een extern scherm kijken.
Sebasz    posted on 13-06-2010 23:33
15' = perfect.
heb zelf ook even met een 15' macbook pro gewerkt. das gewoon de perfecte laptop size. 17' is veel te lomp om mee te nemen, dan kun je beter een iMac kopen.

13' is te klein voor multifunctioneel werken. Kan handig zijn om alleen traktor op te draaien, maar 15' is het beste.

En luister nou maar naar mij ik heb altijd gelijk CoolCool
Bootstrap    posted on 13-06-2010 23:46
Ik heb ondertussen al mijn 2e 13' macbook en ik ben er nog steeds erg tevreden over. Ik vervoer hem altijd gewoon in mijn rugtas, hij zit dan in zo'n sleeve en ik heb er een hardcase op zitten (raad ik iedereen aan!).

Ik gebruik mijn macbook voor van alles: photoshop, school, browsen, mailen, videobewerking en draaien met 4 decks Traktor. Thuis heb ik mijn andere macbook aan mijn 28' lcd tv hangen, maar ik betrap mezelf erop dat ik hem maar heel weinig gebruik. Vooral met Logic vind ik een groot scherm fijn werken, maar voor de rest vind ik 13' groot genoeg.

Mijn nieuwste macbook heb ik voor ?800 tweedehands van marktplaats afgeplukt na wat speurwerk. Hij was pas 3 maanden oud, eigenlijk niet gebruikt, rook nog nieuw en er zat een bon bij waar de prijs van ?1499 op stond Cool Erg de moeite waard dus.

Succes met beslissen!
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 13-06-2010 @ 23:46:46 (1%)
DJ_OB    posted on 14-06-2010 01:06
Heb zelf eerst ook een 13 inch macbook gehad maar moet zeggen dat als je eenmaal je 15 inch gewent bent je niet meer terug wil.?Moest zelf de 15 inch wel vanwege de videokaart die ik voor me studie nodig had.

Enige nadeel is wel dat die 13 inch voor vervoer tochg wel weer makkelijker is. Al is 15 inch in een rugzak ook prima te doen. Zeker omdat ze best dun zijn en weinig wegen.
Laidback    posted on 14-06-2010 02:04
13' ?pakken, heb je meer als zat aan voor alleen draaien.
weet niet hoe dik je portomonee is maar het verschil tussen instap 13 en instap 15 is best wel huge.
(13' 1149,- of 15' 1749,-)

bij de 15' ?krijg je wel weer die fijne 2,66Ghz i5 processor, mja, als je niet meer doet als alleen een beetje draaien zou ik de 13' kopen, standaard 2,4 Ghz, met de 250gb schijf.

Tip:
koop er vervolgens een Freecom Mobile Drive Classic II bij van 640 gig (109,00) (of 1 tb (169,00) ), ff uit de behuizing schroeven, over in je MB-pro , die uit je MB-Pro in de ext-behuizing, huppa .. scheeld je nog wat extra knaken! Winking my eye

8 Gig ddr-3 is niet nodig, 4 is zat.
Snellere HDD (7200) kan je doen, let wel dat je accu het dan echt geen 8-10 uur meer vol zal houden.
koop er tevens een Vette Sleeve bij, Protection!?

als je het goed doet ben je dan rond de 1400 euro klaar.

This is an old Topic

No new postings for 5.297 days.
 Post CommentThat would be 176.6 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

77 Users online: 10 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 16.970
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.434.577