welke versterker moet ik aanschaffen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ-Live    posted on 08-06-2010 18:55
hee, ik ben dj en ik wil een nieuwe versterker aanschaffen, met 2 nieuwe boxen van dap audio mcb-15
ik wil de paladium er bij nemen maar ik weet niet of ik dan de p-500 of de p-700 erbij moet nemen? wie weet wat het beste is, en als ik de p-700 kies mag ik dan ook in de clip draaien?

What do you think about welke versterker moet ik aanschaffen ??

Vote :   

OneSixty    posted on 08-06-2010 18:57
Als je nu van alles ff de spects neerplant dan zullen mensen veel sneller gaan reageren.
Estacy    posted on 08-06-2010 18:57
de mcb 15 is een subwoofer... heb je dan geen topkasten nodig of heb je die al?Ik zou de p-700 nemen, meer power op je subs is altijd handig.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
-Richard-    posted on 08-06-2010 19:00
Poster: DJ-Live
hee, ik ben dj en ik wil een nieuwe versterker aanschaffen, met 2 nieuwe boxen van dap audio mcb-15
ik wil de paladium er bij nemen maar ik weet niet of ik dan de p-500 of de p-700 erbij moet nemen? wie weet wat het beste is, en als ik de p-700 kies mag ik dan ook in de clip draaien?

Waarom zou je bij voorbaat al in de clip willen?
Daarbij ben ik er persoonlijk altijd een tegenstander van clipping.
Met voldoende vermogen is dat dan ook nergens voor nodig. Clippen is in mijn optiek het oversturen van je materiaal, en hoewel het ene apparaat het beter kan volhouden dan het andere, het zal er nooit beter van worden...
mrmagix    posted on 08-06-2010 19:07
+1 voor Focus!

Eerst en vooral, sub en topkasten apart voeden! Dus 2 versterkers...
Ik heb een P-500 staan voor m'n topkasten van 150 W RMS en en heb zelf ook een mcb-15 ?staan en die wordt in bridge gevoed met een versterker van 400 W. Dat is teveel maar dan hoef je je versterker al niet in clip te draaien want inderdaad, clipping= no good!
Als je dan toch in de clip draait,??zou je evengoed in het rood kunnen draaien op je mengpaneel, da's ook kwaliteitsverlies maar who cares? - Je publiek dus Happy, laughing
Koop een iets te zware versterker en alles komt bon!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
TH3llC    posted on 08-06-2010 21:22
inderdaad 2 versterkers, altijd beter, en nog een crossover in de toekomst
-Richard-    posted on 08-06-2010 21:27
Vind persoonlijk wat oververmogen altijd wel prettig, om subjes aan te sturen. Ze kunnen het vaak best hebben, en daarbij hoeft je versterker niet continu tot zijn max geperst te worden, waardoor je sub weer gecontroleerder wordt aangestuurd..

This is an old Topic

No new postings for 5.368 days.
 Post CommentThat would be 178.9 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

205 Users online: 13 Guests (192 Unknown)
Pages generated today : 40.221
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.907.243