Beginners hulp
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Djahani    posted on 01-06-2010 12:57
Hoi,

Ik ben een jaartje terug begonnen met mixen op de pc, Ableton en Virtual voornamelijk gebruikt.

Ik kan het nog niet echt goed, maar de basis ken ik wel zegmaar.

Ik ben nu van plan om een DJ-set te kopen, een goede voor beginners maar ook niet zo dat ik na 2 maanden weer een nieuwe moet kopen.

Ik zat zelf te denken aan de CDJ-400 set

CDJ 400 x2
DJM 400 x1

Dit gaat me 1800 euro kosten.

Zie link : http://www.tonecontrol.nl/nl/producten/cd-mp3-hd-dvd-spelers/pioneer/pioneer-dj-set-cdj-400djm-400/

Is dit goed voor beginners? En heb ik niet andere appratuur nodig zoals drumkits of dergelijke?

Bij voorbaat dank,

Djahani

What do you think about Beginners hulp ??

Vote :   

Joep    posted on 01-06-2010 13:01
Die set is natuurlijk wel goed, maar ik denk dat er wel wat beters te krijgen is voor 1800 euro hoorWinking my eye
Ik zal straks even kijken.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Djahani    posted on 01-06-2010 13:06
Oh, van pioneer?

Ik heb van een ex-dj gehoord dat een pioneer te ingewikkeld is voor beginners, klopt dit?
LemonKick    posted on 01-06-2010 13:19
Klopt niet, maar tis wel overpriced, Je kunt betere gear krijgen van o.a. Denon en Reloop.. Pioneer is leuk, maar gewoon te prijzig voor wat je ervoor krijgt vaak. Zie trouwens dat je ook in Nijmegen woont, stadsgenoot dus :D Maar kijk bijv. eens naar de Denon S1200, Reloop RMP-3 en American audio Radius 3000. Ik zou?pioneer zeker voor een beginnende DJ afraden puur vanwege de prijs, voor een eerste set is 1800 euro simpelweg ERG veel geld.?Ik kan overigens gewoon draaien op Pioneer, en ben pas een paar maanden bezig met DJen.

(Ik heb trouwens Reloop gear, was interessanter dan de pio's)

Maar het blijft een kwestie van proberen, kijken wat je fijn vind, combineren, enzovoorts. Wees er zeker van ook dat je gear in een shop uitprobeert.
User edit by LemonKick on 01-06-2010 @ 13:20:37 (37%)
Djahani    posted on 01-06-2010 13:23
Poster: LemonKick
Klopt niet, maar tis wel overpriced, Je kunt betere gear krijgen van o.a. Denon en Reloop.. Pioneer is leuk, maar gewoon te prijzig voor wat je ervoor krijgt vaak. Zie trouwens dat je ook in Nijmegen woont, stadsgenoot dus :D Maar kijk bijv. eens naar de Denon S1200, Reloop RMP-3 en American audio Radius 3000. Ik zou?pioneer zeker voor een beginnende DJ afraden puur vanwege de prijs, voor een eerste set is 1800 euro simpelweg ERG veel geld.?Ik kan overigens gewoon draaien op Pioneer, en ben pas een paar maanden bezig met DJen.

(Ik heb trouwens Reloop gear, was interessanter dan de pio's)

Maar het blijft een kwestie van proberen, kijken wat je fijn vind, combineren, enzovoorts. Wees er zeker van ook dat je gear in een shop uitprobeert.

Erg bedankt, heb veel aan je informatie!

Ja ik wou bij spincity gaan kijken maar die zijn op maandag gesloten. Aangezien je in Nijmegen woont ken je dat vast wel Winking my eye?

Nog meer adviezen/tips? ;D
Joep    posted on 01-06-2010 13:24
Je zou ook kunnen kijken naar de NDX spelers van Numark. Die schijnen ook goed te zijn en hebben zeer veel mogelijkheden.
Djahani    posted on 01-06-2010 13:25
Maar ik krijg nu tips over cd-spelers, maar ik zocht meer naar een combinatie van een set.

Dus 2 gangen kanaal mixer + 2 cd-spelers.

Wat voor een combinatie zal voor mij goed en goedkoop uitpakken?
Joep    posted on 01-06-2010 13:33
Je zou ook kunnen kijken naar de NDX spelers van Numark. Die schijnen ook goed te zijn en hebben zeer veel mogelijkheden.
ThirTeen    posted on 01-06-2010 13:43
De set die ik gebruik vind ik een mooie, betaalbare en kwaliteitsvolle set.

Het is de 2x Denon DN-S1200 en 1x Denon DN-X120 waar ik het over heb. Het is deftig materiaal en heel wat goedkoper dan de set die jij vernoemd. Voor het geld dat je uitspaart heb je een mooi caseke erond (ProDjuser cdj-6) en een set mooie boxjes (hier zijn topics genoeg over, je kan hiervoor gaan voor kleine boxen of studiomonitoren).

Je kan ook voor het Numark MixDeck gaan, heb er zelf geen ervaring mee.

Kijk ook eens rustig naar 19' dubbele cd-speler met daarbij een 19' mixer, en hier koop je rustig een basic djstandje bij waar je je versterker bijin kan bouwen.

Groetjes
Music makes my day.
TH3llC    posted on 01-06-2010 14:54
van cd speler kan ik je er maar 1 aanraden american audio radius 3000!

heb pas zelf 1 gekocht en ze zijn gewoon super!

en ze zijn goedkoper als de cdj-400

voor mixer is de djm-400 wel een goede keuze dan heb je wat effecten en sampler dan kan je wel een tijdje verder
User edit by TH3llC on 01-06-2010 @ 15:46:49 (36%)
Helixon    posted on 01-06-2010 15:28
Als je perc? voor de CDJ-400 wilt gaan koop dan i.p.v. een DJM-400 een Reloop RMX 40 DSP BlackFire.

Deze set heb ik ook op het lijstje staan voor mijzelf...

waarom de RMX...
1. Meer kanalen
2. Goedkoop
3. Snapt iedereen
4. Goede prijs/kwaliteit verhouding...
5. Leuke effecten

Als je deze set dus: CDJ-400 | RMX 40 | CDJ-400 koopt dan ben je nog goedkoper uit en je hebt meer opties om te gebruiken..

dit gaat je rond de 1700 euro kosten... en laten we eerlijk zijn in, in deze tijd is dat veel geld

Greetzz en succes
User edit by Helixon on 01-06-2010 @ 15:29:16 (2%)
ElVrieso    posted on 01-06-2010 15:58
CDJ 400's, het zijn juist erg goede spelers om het op te leren. Happy, laughing
Alleen erg duur, het is maar net of je het er voor over hebt. Ik zou wel voor een andere mixer gaan trouwens, bekijk ook eens de reloop spelers en mixers! Happy, laughing

Suc6

Edit:

'Drumkits?' Wil je gaan draaien of producen?

Je hebt als beginner echt niet veel nodig. Vaak niet eens effecten maar is altijd grappig natuurlijk. Winking my eye
Bruno de Vries - @djelvrieso
User edit by ElVrieso on 01-06-2010 @ 15:59:38 (70%)

This is an old Topic

No new postings for 5.248 days.
 Post CommentThat would be 174.9 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

69 Users online: 10 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 31.904
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.046.959