De Late Leeuw Deel 39 (26/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Xurion    posted on 30-05-2010 10:59

What do you think about De Late Leeuw Deel 39 ??

Vote :   

dacuba    posted on 09-06-2010 23:10
Poster: Ilja
@Vassilli

Dat PVV en VVD zoveel zetels halen is er voor mij sinds paar jaar eindelijk een houvast om in NL te blijven, mijn verhuizing naar NZ was al in vergevorderd stadium, maar die laat ik nu lekker varen want Geert gaat goede dingen doen.

Haha jij geeft je levensplannen op omwille van 1 politicus? Gast jij bent echt een idioot pur sang Happy, laughing
Bouncy    posted on 09-06-2010 23:17
Poster: mrmagix

Niet vergeten dat je komt voor haar en niet voor jezelf te promoten Happy, laughing

Jezelf zijn zoals al is gezegt geweest is ook een must want STEL, ze valt op de persoon die je lijkt te zijn, dan moet je dat blijven zijn nadien...

Doe iets leuks, ga shoppe, naar een park, eindig in een caf?'tje... is het leuk dan? Vraag of er een cinema'tje bij kan. En op het laatste, Sjwaffel je haar :D (kennen jullie dat in Nederland?)

Poster:?Luni-B
tuurlijk meej ouwe leuter goe hard meppe , en dan ma hope da ze goe gehumeurd is anders krijg de nog een pak slaag mej der sjakoske

Gasten... de persoon om wie het gaat leest dit ook... Zit ook op dit forum...
mrmagix    posted on 09-06-2010 23:19
Hmmm... konden we niet weten h?Bouncy...
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Ilja    posted on 09-06-2010 23:22
Poster: dacuba

Haha jij geeft je levensplannen op omwille van 1 politicus? Gast jij bent echt een idioot pur sang Happy, laughing

Valt mee, nu ga ik lekker studeren met gedachte in het achterhoofd dat in NL eindelijk de hardwerkende burger wordt beloont en niet extra geplukt. ?En dat er eventueel commado's op straten komen ( in plaats van bolle bonnen schrijvers ) en het veilig wordt op straat.
Camino    posted on 09-06-2010 23:30
Een beetje een tegenstelling, nee? verhoogde politieaanwezigheid betekend hogere uitgaven, wat leidt tot hogere belastingen, hetgeen je eerste stelling tegenspreekt...
FML    posted on 09-06-2010 23:31
Poster: Bouncy

Gasten... de persoon om wie het gaat leest dit ook... Zit ook op dit forum...

waarom vraag je het dan hier CoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCool
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
dacuba    posted on 09-06-2010 23:35
Poster: Camino
Een beetje een tegenstelling, nee? verhoogde politieaanwezigheid betekend hogere uitgaven, wat leidt tot hogere belastingen, hetgeen je eerste stelling tegenspreekt...

Niet per se. Als met die kost een paar anderen gedrukt kunnen worden.. ik denk aan illegale handel etc.
Ilja    posted on 09-06-2010 23:36
Poster: Camino

En als we EU en ontwikkeling hulp even op zwart zaad zetten hebben we zelfs met meer politie een overschot over, eigen land eerst heet dat, en EU moet voortaan zich niet met NL bemoeien, we maken onze eigen wetten wel, die hufters in brussel dachten even te bepalen hoe NL hun asiel beleid moet gaan doen, mooi niet dus.

O en nog iets, we kunnen van gevangenen flink wat luxe wegnemen, zal ook in kosten schelen, je ziet in het gevang voor straf en niet om te chillen en wachten op je vrijlating.
User edit by Ilja on 09-06-2010 @ 23:38:32 (33%)
Flaged
JollyJunkie    posted on 09-06-2010 23:38

Valt mee, nu ga ik lekker studeren met gedachte in het achterhoofd dat in NL eindelijk de hardwerkende burger wordt beloont en niet extra geplukt. ?En dat er eventueel commado's op straten komen ( in plaats van bolle bonnen schrijvers ) en het veilig wordt op straat.

Wilders is gewoon wat makkelijker bereikbaar voor de massa die wat minder goed is in nadenken Winking my eye
Was Hitler ook, Hitler heeft geschreven: We moeten alle propaganda zo makkelijk mogelijk brengen omdat de massa dom is, we moeten ons focussen op de domme mensen.
Voel je je aangesproken? Winking my eye
Bouncy    posted on 09-06-2010 23:39
Poster: Luni-B

waarom vraag je het dan hier CoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCool

omdat het een STUDIOdate is Winking my eye
Ilja    posted on 09-06-2010 23:40
Man wat ben je een domme stumper zeg, om Wilders met Hitler te vergelijken, ga even lekker samen met Rene Landverrader Danen huilen ergens in Amsterdam omdat jullie het schokkend vinden dan een man die de waarheid spreekt ( dat hem zijn vrijheid heeft gekost ) wint.
mrmagix    posted on 09-06-2010 23:41

'k heb hem niet ...
JollyJunkie    posted on 09-06-2010 23:44
Man wat ben je een domme stumper zeg, om Wilders met Hitler te vergelijken, ga even lekker samen met Rene Landverrader Danen huilen ergens in Amsterdam omdat jullie het schokkend vinden dan een man die de waarheid spreekt ( dat hem zijn vrijheid heeft gekost ) wint.

Dankje...

Hitler is natuurlijk niet hetzelfde als Wilders, dat zei ik ook niet.
Maar ze schuiven beiden de problemen af op een bepaalde bevolkingsgroep.

Trouwens, het is stumperd, niet stumper Winking my eye
FML    posted on 09-06-2010 23:45

dan weetje toch wat je ga doen ? Cool
mrmagix    posted on 09-06-2010 23:46

dan weetje toch wat je ga doen ? Cool

Sjwaffele eh :D

Maar ja,
morgen examen gaan doen en kan het niet Unhappy 6 pagina's vol datums en namen van filmgeschiedenis --> DE HEL
Betekend dus om 5 uur terug op om alles te herlezen en voor om half 8 op m'n trein te zitten!

Zij die gaan sterven, groeten u...
Tot morgen djr
User edit by mrmagix on 09-06-2010 @ 23:56:47 (100%)
Camino    posted on 10-06-2010 00:09

En als we EU en ontwikkeling hulp even op zwart zaad zetten hebben we zelfs met meer politie een overschot over, eigen land eerst heet dat, en EU moet voortaan zich niet met NL bemoeien, we maken onze eigen wetten wel, die hufters in brussel dachten even te bepalen hoe NL hun asiel beleid moet gaan doen, mooi niet dus.

O en nog iets, we kunnen van gevangenen flink wat luxe wegnemen, zal ook in kosten schelen, je ziet in het gevang voor straf en niet om te chillen en wachten op je vrijlating.

Dat is makkelijk te zeggen, echter heeft nederland als exportland enorm veel baat gehad aan de EU. Volgens het Centraal planbureau ligt het nationaal inkomen van nl tussen 5 en de 7 procent hoger dankzij de europese eenmakingsmarkt, wat op zich nog een redelijk conservatief cijfer is. Dit komt neer op ongeveer 1400 euro per persoon per jaar. Daartegenover zijn de kosten die de EU maakt grotendeels gedekt door hun eigen fiscale inkomsten (voornamelijk invoerrechten), en als men rekening houd met de terugvloeiende subsidies komen de kosten neer op zo'n 150 euro per persoon, dus op financieel vlak heeft nl enkel baat gehad aan de EU.

En 'die hufters' in brussel zijn democratisch verkozen, verschillend van land tot land, maar toch representatief. Europa gaat voor het grootste deel uit van een veronderstelling van subsidiariteit, wat inhoudt dat het enkel beleid voert over dat wat niet beter op een regionaal niveau kan geregeld worden, en dit in de meeste gevallen op basis van unanieme uitspraken (denk bijvoorbeeld aan ierland dat jaren lang beleidsmaatregels geblokkeerd heeft in het begin van dit decennium). De meeste europese landen beteken als individuele landen niks, het is maar goed dat er een eenzinnigheid is bij het voeren van een socio-econmisch en buitenlands beleid in de context van steeds toenemende globalisatie.
Ilja    posted on 10-06-2010 00:33
ja fijn, laten wij dan gewoon terug naar EEG gaan en het daar bij laten, niemand heeft iets aan Europese superstaat dat alleen maar voor meer bureaucratie zorgt en domme achterlijke regels waar burgers van EU landen niet moeten.?

Dus alleen economische samenwerking en voor de rest niet met nationale aangelegenheden en regels bemoeien.
DJADMIN    posted on 10-06-2010 00:40
Ah goed, rechtse overwinning in Roermond

PVV ineens de grootste (terwijl hier normaal vrijwel iedereen VVD stemt, waaronder ik), en VVD met een stijging 2e. Mooie uitslag voor mij, en hopelijk ook voor het land.

Ik zeg niet dat Rutte primier moet worden, maar denk wel dat we de VVD goed kunnen gebruiken in deze tijden. Heeft mijn stem toch nog nut gehad...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Ilja    posted on 10-06-2010 06:30
VVD - PVV - CDA = 76 zetels = meest makkelijk te vormen coalitie, en Geert gaat er voor zorgen dat onder andere dat VVD met hun poten van zorg afblijft.
Esmee    posted on 10-06-2010 07:45

@Esmee

Esmee praat geen zooi, omdat jou iPod toevallig mee kapte betekend niet dat het bij iedere iPod zo is. ?
Heb een iPod photo van aantal jaar oud gehad, werkte perfect en daarna met winst verkocht omdat ik toch per-se video op wou afspelen.

Ilja praat niet over dingen waar je zelf geen persoonlijke ervaring mee hebt, koop zelf een classic (1e gen classic hea) en kijk dan wat je vind, in mijn omgeving had iedereen een kapotte classic binnen 2 jaar tijd, dat vind ik schandalig. Tv's worden ook zo gemaakt dat ze vaak na 10 jaar kapot zijn.

neemt niet weg dat ik t met je eens ben qua vvd pvv cda coalitie, lijkt me best leuk. Mocht het niets worden dan weet ik over 4 jaar tenminste of ik links of rechts moet kiezen.

edit:
@ Luni-B
er is wel degelijk een wetelijke garantie termijn in Nederland. Volgensmij zelfs in de hele EU, maar dat weet ik niet zeker.
' Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.
In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.

Voorbeeld

Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.
In Nederland hebt u dus vaak langer dan twee jaar recht op een deugdelijk product.
?
?
Oftewel, een iPod, MOET langer meegaan dan 1 jaar (mag ik toch hopen?) Nja zo is het makkelijk uit gelegd maar in t wetboek staat dit in een wat ingewikkeldere taal.
?
@iedereen
Dus... praat niet als je niet weet waar je het over hebt.

User edit by Esmee on 10-06-2010 @ 07:48:55 (100%)
qntr0l    posted on 10-06-2010 08:08
@Vassilli

Dat PVV en VVD zoveel zetels halen is er voor mij sinds paar jaar eindelijk een houvast om in NL te blijven, mijn verhuizing naar NZ was al in vergevorderd stadium, maar die laat ik nu lekker varen want Geert gaat goede dingen doen.

Wat ben jij een loser zeg, met je praatjes, gescheld en?irritante persoonlijkheid.
User edit by qntr0l on 10-06-2010 @ 08:12:03 (12%)
FML    posted on 10-06-2010 08:10
Poster: Esmee

@ Luni-B
er is wel degelijk een wetelijke garantie termijn in Nederland. Volgensmij zelfs in de hele EU, maar dat weet ik niet zeker.
' Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.
In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.

Voorbeeld

Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.
In Nederland hebt u dus vaak langer dan twee jaar recht op een deugdelijk product.

In de Nederlandse wetgeving is niets opgenomen dat op een product een minimale garantietermijn behoort te zitten.

En al zou het in de Europese richtlijn staan, dan kun je er geen beroep op doen.

Tevens is noch in de Nederlandse wetgeving noch in de Europese richtlijn opgenomen hoelang dat een product minimaal mee zou moeten gaan.

Alleen als er in de koopovereenkomst geen garantieperiode of een periode van probleemloos gebruik is opgenomen, dan alleen mag je van de gemiddelde levensduur uitgaan. En dan is het ook nog wat je er redelijk van kunt of mag verwachten.

Het is zo dat je datgene van een product mag en kunt verwachten wat in de koopovereenkomst is vastgelegd.

en zo is het en niet anders.

voorbeeld ;

Je koopt een MP3 speler , als in de koop over eenkomst staat dat je 2 maanden garantie hebt kan je daar later niet meer onder uit. Je hebt immers een koop contract gesloten en die kan niet ongedaan worden.

voorbeeld;

je hebt een wasmachine met 2 jaar garantie. een Miele voor het gemak.
Na 2 jaar heb je 1500 wasbeurten gehad. Miele geeft Garantie op 5000 wasbeurten.

Als nu je apparaat kapot gaat worden er alleen GEEN kosten gerekend voor onderdelen.

De monteur aan huis +- 100 euro , de monteur uurtje bezig +- 150 euro.

250 euro mag je gewoon afreken aangezien hun volledige garantie is verlopen.

het is een heeeeeel moeilijk verhaal. maar zo is het.

PS dat van jou staat ?cht niet in het wetboek hoor , komt eerder van de consumentenbond.

PS. Ik heb niet gestemd !!! geen steun aan deze vorm van regering.

User edit by FML on 10-06-2010 @ 08:30:36 (44%)
main    posted on 10-06-2010 08:47
tuurlijk meej ouwe leuter goe hard meppe , en dan ma hope da ze goe gehumeurd is anders krijg de nog een pak slaag mej der sjakoske

Cool
DJADMIN    posted on 10-06-2010 10:39
Damn jongens, waar gaat dit allemaal heen hier....verschrikkelijk.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
walteur    posted on 10-06-2010 10:48
Poster: mrmagix

Sjwaffele eh :D

Maar ja,
morgen examen gaan doen en kan het niet Unhappy 6 pagina's vol datums en namen van filmgeschiedenis --> DE HEL
Betekend dus om 5 uur terug op om alles te herlezen en voor om half 8 op m'n trein te zitten!

Zij die gaan sterven, groeten u...
Tot morgen djr

succes kerel :d
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

260 Users online: 10 Guests (250 Unknown)
Pages generated today : 12.870
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.578.793