Omni Control of Digital Jockey 2 interface ed
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dkorf    posted on 28-05-2010 13:36
Ik wil binnenkort gaan beginnen met een midi controller voor mijn mac + traktor. Ik ben nog ruimschoots een beginner, ik snap wel hier en daar hoe alles werkt alleen werkt een laptop en een muis toch niet zo soepel. Vandaar dat ik een controller wil kopen om thuis alles onder de knie te krijgen als hobby.

Nu loop ik tegen de keus aan tussen 2 producten.

De omni control van Numark en de ?Digital Jockey 2 interface edition van Reloop.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou wel handig zijn als iemand mij zou willen vertellen wat de meest duidelijke verschillen zijn dan kan ik mij hierop beter orienteren voor mijn aankoop.

Waar ik wil op zoek naar ben is een controller met interne geluidskaart, als ik het goed heb is dit bij beide aanwezig.

Tevens heb ik gelezen dat de Reloop een shift knop heb waarbij je makkelijk 4 decks zou kunnen besturen.

In ieder geval bedankt!

Gr, Danny

What do you think about Omni Control of Digital Jockey 2 interface ed ??

Vote :   

niiicola    posted on 28-05-2010 19:37
Een vriend van me (-FloriZ- van dit forum) heeft de Digital Jockey 1 ie. Ik vind hem niet zo fijn werken, de knoppen reageren soms niet! Voor de rest is die wel leuk.
Gewoon.
Intricate    posted on 29-05-2010 00:14
Paar punten zo uit mijn hoofd over de Omni control (heb zelf de stealth control gehad)

Nadelen Omni control:
- afwezigheid van touch sensitive jogweels.
- Kleine jogwheels
-?Jogwheels roteren te snel. Klein zetje en ze draaien al een hele omwenteling.

Voordelen:
- Zeer degelijke bouw, fijn aanvoelende knoppen en rotaries die stevig aanvoelen.
- Overzichtelijke layout.
winfakt    posted on 29-05-2010 01:03
Ik heb een omni control en ben er zeer tevreden over, alleen als je mouwen van je trui wat los hangen komen die soms over de jogwheels als je op een knopje wil duwen.
dkorf    posted on 29-05-2010 16:26