Omni Control of Digital Jockey 2 interface ed
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dkorf    posted on 28-05-2010 13:36
Ik wil binnenkort gaan beginnen met een midi controller voor mijn mac + traktor. Ik ben nog ruimschoots een beginner, ik snap wel hier en daar hoe alles werkt alleen werkt een laptop en een muis toch niet zo soepel. Vandaar dat ik een controller wil kopen om thuis alles onder de knie te krijgen als hobby.

Nu loop ik tegen de keus aan tussen 2 producten.

De omni control van Numark en de ?Digital Jockey 2 interface edition van Reloop.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou wel handig zijn als iemand mij zou willen vertellen wat de meest duidelijke verschillen zijn dan kan ik mij hierop beter orienteren voor mijn aankoop.

Waar ik wil op zoek naar ben is een controller met interne geluidskaart, als ik het goed heb is dit bij beide aanwezig.

Tevens heb ik gelezen dat de Reloop een shift knop heb waarbij je makkelijk 4 decks zou kunnen besturen.

In ieder geval bedankt!

Gr, Danny

What do you think about Omni Control of Digital Jockey 2 interface ed ??

Vote :   

niiicola    posted on 28-05-2010 19:37
Een vriend van me (-FloriZ- van dit forum) heeft de Digital Jockey 1 ie. Ik vind hem niet zo fijn werken, de knoppen reageren soms niet! Voor de rest is die wel leuk.
Gewoon.
Intricate    posted on 29-05-2010 00:14
Paar punten zo uit mijn hoofd over de Omni control (heb zelf de stealth control gehad)

Nadelen Omni control:
- afwezigheid van touch sensitive jogweels.
- Kleine jogwheels
-?Jogwheels roteren te snel. Klein zetje en ze draaien al een hele omwenteling.

Voordelen:
- Zeer degelijke bouw, fijn aanvoelende knoppen en rotaries die stevig aanvoelen.
- Overzichtelijke layout.
winfakt    posted on 29-05-2010 01:03
Ik heb een omni control en ben er zeer tevreden over, alleen als je mouwen van je trui wat los hangen komen die soms over de jogwheels als je op een knopje wil duwen.
dkorf    posted on 29-05-2010 16:26
A ok, maar niemand ervaring met de Reloop?

Ik neig eigenlijk meer naar de reloop omdat je daarmee toch 4 decks tegelijk kunt besturen. Lijkt mij voor de toekomst wel een handige optie om erop te hebben.
-FLoriZ-    posted on 29-05-2010 18:47
Poster: niiicola
Een vriend van me (-FloriZ- van dit forum) heeft de Digital Jockey 1 ie. Ik vind hem niet zo fijn werken, de knoppen reageren soms niet! Voor de rest is die wel leuk.
  Dat is omdat jij ernstig en zeer hard faalt met knopjes.

Als je wel weet hoe je met knoppen om moet gaan ( en er niet doodhard op gaat staan rammen in de veronderstelling dat het dan wel werkt ) is de Reloop 'n prima keuze =)

Omni Control, euh,, tja. Niet doen.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Ziax    posted on 29-05-2010 18:51
Ik ken ook iemand met de interface edition, die is naar mijn weten nooit vastgelopen, knoppen reageerden allemaal normaal. Hij heeft er veel plezier van gehad maar hij wil nu waarschijnlijk mijn cdj 800's overkopen daarom doet hij het weg. Als je interesse hebt stuur je maar een pm (hij is 10x gebruikt ofzo, hij zat meer hier te draaien dan op zijn controller :p, 1,5j garantie Winking my eye
User edit by Ziax on 29-05-2010 @ 19:07:44 (34%)
LemonKick    posted on 30-05-2010 08:51
Ik heb nog een digital jockey 1 interface edition te koop staan, paar maanden oud, niet erg veel gebruikt en netjes stofvrij gehouden. De enige reden dat ik hem weg doe is de overstap naar tabletops. Heb overigens bewust voor de? 'oudere' versie gekozen omdat de touch-jogs op de DJ2 niet goed werken (getest) en omdat op de DJ1 de linker en rechterzijde een andere kleur verlichting hebben (oranje vs groen) waardoor de controller erg overzichtelijk is. verder moet ik het knoppenprobleem wat hierboven genoemd wordt ook ongelijk geven. Als je rustig (hoeft nog niet eens, alleen bepaalde knoppen hebben het waarschijnlijk als je er echt op ramt) omgaat met het dingetje werkt hij zalig! Heb eigenlijk nog nooit gehad dat de play/cue/cup knoppen niet reageerden. (Dit zijn de knoppen waarvan ik het vermoed, kan het zelf niet reproduceren)

Kortom over de reloop kunnen we kort zijn, hij werkt zalig! Heb geen ervaring met de andere controller maar met de reloop heb ik erg veel plezier gehad, alleen wordt het nu tijd voor tabletops Happy, laughing
User edit by LemonKick on 30-05-2010 @ 08:54:49 (77%)
dkorf    posted on 31-05-2010 15:13
Nadat ik even goed heb rondgekeken en gevraagd ga ik binnenkort maar eens een fysieke winkel zoeken waar ze de Reloop DJ2 hebben staan, kan ik zelf even voelen etc etc.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Overigens iemand een idee waar een winkel in amsterdam is waar ze de reloop 100% zeker hebben staan?
niiicola    posted on 31-05-2010 19:26
Als je snel bent:
http://www.troostwijkauctions.com/nl/dj-controller/03-13114-6576-1166167/
http://www.troostwijkauctions.com/nl/digital-jockey-controller/03-13114-6576-1166175/
Gewoon.
dkorf    posted on 01-06-2010 13:27
ooo jammer dit, aan de late kant, maar wel een goede site om in de gaten te houden!

Ik ben overigens van plan om te wachten op de Reloop DJ2 master, binnenkort leverbaar en aangezien ik binnenkort een avondcursus ga volgen van een paar weken komt dit mooi uit.

Topic kan wel gesloten worden.
sam631    posted on 01-06-2010 20:42
LemonKick ik wil jouw digital jockey 1! Je hebt PM.

This is an old Topic

No new postings for 5.220 days.
 Post CommentThat would be 174 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

71 Users online: 4 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 2.214
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.836.926