korg kaoss pad 2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mrtnt    posted on 20-11-2005 16:49
hallo,
ik ben van plan om deze effector te kopen, heeft imand hier gebruikservaring mee?Q
mr.tnt

What do you think about korg kaoss pad 2 ??

Vote :   

Basrose    posted on 20-11-2005 17:20
is erg leuk als je techno draait..... heb je de efector van pioneer al gezien?? ook wel leuk speelgoed
Tekhead    posted on 21-11-2005 22:51
Ik niet, maar heb hem al wel in demo gezien, is een bangelijk toestelletje, tov de EFX500 heeft hij het voordeel dat je een (weliswaar korte) sampler hebt,de effecten kan manipuleren met je hand, de prijs ook gunstig is, en dat KORG, gewoonweg TOPspul is
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
mrtnt    posted on 22-11-2005 18:02
dank voor de commentaar, alletweeWinking my eye
Powel    posted on 23-11-2005 01:19
Hi Mr TNT,

Ik heb zo'n KP2. Als je naar mijn gear foto in mijn profiel kijkt zie je hem erbij staan.
Ik ben er zelf erg over tevreden en vind het zeker een toevoeging op een set.
De effecten werken makkelijk en je hebt er zooooo veel. Ook klinkt elk effect weer anders bij verschillende nummers.
Het enige nadeel is dat de bpm counter niet gesequenced is met de muziek en dat je dat zelf moet doen door het ritme te tappen en dat houdt ie dan vast. Oftewel hij proeft het ritme van de muziek niet automatisch.
Met die samplers kun je erg gave dingen. Sample achterstevoren afspelen enzo en dna kun je erg freaky effecten krijgen. Ook kun je weer over een sample wat je afspeelt nieuwe effecten toevoegen.
Er zijn een aantal drumcomputer achtige effecten maar deze zijn qua volume erg hard tov de rest en dat is jammer maar zitten leuke dingen tussen.

Het is wel aan te raden om een mixer met send en return in combi met de kp2 te gebruiken.
Dit heeft als voorbeeld dat je het inkomende volume kunt regelen op je mixer en dat dat dan gelijk blijft.
Op mijn Rodec heb ik op kanaal 5 de KP2 terug komen en die bedien ik altijd in combi met mijn cross fader. (Kanaal 1 tm 4 op X en kanaal 5 op Y) Zo kun je nog wat extra's qua volume toevoegen.

Ik moet wel zeggen dat het me even duurde voor ik goed met alles overweg kon. Maar als je het eenmaal snapt Happy, laughing
En als ik druk aan het mixen ben vergeet ik hem weleens.

Maar check mijn foto's in het donker en zie hoe mooi dat dingetje is.
Dat padje waar je met je vinger overheen gaat verandert ook van kleur.

Check ---> http://www.korg.co.uk/products/dance_dj/kp2/dj_kp2.asp voor een geil demo filmpje en meer info.

Mocht je nog meer weten dan lees ik het wel.

Sweet dreams about it Winking my eye

Adios
mrtnt    posted on 23-11-2005 17:32
heeeeeeeeel erg bedankt, eigenlijk ging ik eerst m'n synq verkopen en een gewone mixer kopen, maar daar zit dan geen bpm coutner in , dat was eigenlijk het eerste gedacht om de kp2 te kopen.
 jelle
Powel    posted on 24-11-2005 00:33
Hey Jelle,

Als BPM counter zou ik de kp2 niet gebruiken en dit zou ik ook niet als MUST HAVE op een Mixer zoeken. Daar heb je namelijk erg goeie oren voor gekregen Winking my eye
Bij het tappen van de BPM sync knop op de KP2 krijg je uiteindelijk wel de op dat moment zijnde BPM te zien maar het is alleen maar een grove indicatie omdat je vaak bv 127.5 BPM hebt terijl je dan 127 of 128 te zien krijgt. Dus staar je hier niet blind op op een mixer.

Zoek dan eerder naar send en return per kanaal en een crossfader die over alle kanalen assigned kan worden. Hiermee heb je wel iets aan in combi met de KP2!

Goodluck met uitzoeken.

Ennuhhh als echte belg moet je natuurlijk gewoon een Rodec kopen he Winking my eye
Tekhead    posted on 24-11-2005 01:12
@Powel

Er zijn geen echte Belgen, wij zijn Vlamingen.

Uiteraard Rodec, als je de centen hebt tenminste....
mrtnt    posted on 24-11-2005 07:30
IK zal de rodec mx 180 mk3 kopen met 2 technics sl-dz 1200
, zijn echt pr8ige cd spelers , versta niet waarom iedereen zo negatief is erover, heb ze gisteren uitgeprobeerd, mja

jelle
rebounce    posted on 24-11-2005 07:50
technics zien er zalig ui ik heb ze es kunne zien in de fnac in gent.... :d
Powel    posted on 24-11-2005 16:42
Hey Tekhead,

Woops sorry voor de fout.
Aan deze kant van de grens lijkt alles over de grens Belgen. Maar je hebt gelijk. Jullie zijn vlamingen.

Anyhow wat ik wilde zeggen was duidelijk Winking my eye

En die Technics heb ik al her en der gelezen daar schijnen nog fouten in te zitten.
Maar heb er zelf geen ervaring mee dus lul eigenlijk maar gewoon een beetje mee.

Adios
rebounce    posted on 24-11-2005 17:28
fouten? srcath mss?
mrtnt    posted on 24-11-2005 17:32
hallo, ja het grootste probleem dat ze zeiden was dat als je scratcht met pitch lock aan(master tempo) dan is het "digital distortion" maar heb een 30 min. zitten scratcn en heb niets gemerkt.
rebounce    posted on 24-11-2005 17:37
waar ben je geweest?

Bobson    posted on 24-11-2005 17:54
Poster: Tekhead
@Powel

haha, echte Belgen, ja das waar da besta ni, met die vieze walen, en wij ma belastingen betalen om da daar het werkloosheidscijfer zo hoog ligt, goe gezegd Tekhead :p

Vlamingen van vlees en bloed en geen enkel stukse frans :d
mrtnt    posted on 24-11-2005 19:01
@rebounce

ik ben bij ev sound geweest een kleine dealer in m'n buurt waar alleen de baas werkt.
was een 2dehands toestel en zelf dan ging hij nog zzo goe.
Laidback    posted on 24-11-2005 19:18
ik ben ook van plan er 1 aan te schaffen.. maar ik wacht eerst even tot ik mijn 
EFX 1000 binnen heb... heb niet zo heel veel met effecten.. Keb nu een Air-FX van een kameraad @ home staan... is wel leuk met je hand boven die sensoren.. maar ik denk dat de efx wel genoeg is voor wat ik wil Happy, laughing

greetsz
Tekhead    posted on 25-11-2005 01:35
@ powel

Alleen onze konink-lelijke familie zijn Belgen, die geeneens de taal van 65 % van hun onderdanen perfect beheersen, geen respect voor de hand waaruit ze grotendeels eten.
Tekhead    posted on 25-11-2005 01:39
Poster: Bobson
Poster: Tekhead
@Powel

haha, echte Belgen, ja das waar da besta ni, met die vieze walen, en wij ma belastingen betalen om da daar het werkloosheidscijfer zo hoog ligt, goe gezegd Tekhead :p

Vlamingen van vlees en bloed en geen enkel stukse frans :d

Als da maar alles was, 'k zou er nog mee kunnen leven,maar gelijk ze zich gedragen tegenover de vlamingen,hun gebrek aan respect,en hun  onredelijke eisen doen me nog meer vlaming voelen
Tekhead    posted on 25-11-2005 01:41
Poster: mrtnt
@rebounce

ik ben bij ev sound geweest een kleine dealer in m'n buurt waar alleen de baas werkt.
was een 2dehands toestel en zelf dan ging hij nog zzo goe.

This is dave clarke favourite gear

This is an old Topic

No new postings for 6.514 days.
 Post CommentThat would be 217.1 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

169 Users online: 5 Guests (164 Unknown)
Pages generated today : 11.842
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 214.960.056