Eind basisschool/begin brugklas kwam ik in aanraking met iemand die zichzelf 'DJ' noemde, een soort van partyjock. Hij draaide op de iets grotere 'fuiven' en daar ging ik wel eens mee kijken, wat mij ook érg leuk leek. Want ik was al redelijk bezig met muziek (vooral top 40 nog toentertijd) en wilde eigenlijk wel meer doen dan alleen luisteren.
Maar het grote probleem was geld, je bent jong, geen werk, enz. Maar ik ben me wel in de tussentijd steeds meer in dance gaan verdiepen, het trok me ook steeds meer en turntablism trok m'n aandacht... ook de techniek van DJ'ing en wat nu de juiste gear was ging me steeds meer boeien. Zo kwam het dat ik wel redelijk verstand had van 't vak, maar het nog steeds niet kon gaan uitvoeren.
In 2002 of 2003 ergens, aantal jaren later, kocht een vriend van me zijn eerste DJ-set, iets dat ik toen nòg niet kon. Ik ging wel vaker bij hem langs, om met m'n gekochte platen (want dat deed ik toen wel al met mondjesmaat), te gaan (leren) mixen.
In 2004 was 't dan zover dat ik eindelijk m'n eigen setje kon kopen....
Het komt er dus op neer dat ik niet zomaar op het 'idee ben gekomen' om te gaan DJ'en, maar dat dit gewoon gegroeid is. Vind het persoonlijk wel erg jammer dat sommige mensen zich DJ noemen en het niet kunnen...puur en alleen omdat 'DJ zijn' tegenwoordig helemaal hip is.
Vanwege dat feit noem ik mezelf ook geen DJ maar een PD (plaatjesdraaier), ik hoef niet per sé ermee op te vallen. Pas als ik mezelf goed genoeg vind, zal ik mij als DJ profileren.