hoe zijn jullie op het idee gekomen om dj'en?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

_ruud_    posted on 20-11-2005 14:37
hoi
wat ik me dus afvraag hoe jullie op het idee zijn gekomen om te gaan dj'en ik door  toen ik het nummer vna TIESTO -FLIGHT643 op tv zag wis ik het zeker ik wou dat ook  maar hoe zijn jullie op het idee gekomen?

CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
User edit by _ruud_ on 30-05-2006 @ 16:39:56 (21%)

What do you think about hoe zijn jullie op het idee gekomen om dj'en? ??

Vote :   

Blast    posted on 20-11-2005 17:11
Ik vond Sensation en hardstyle en dat soort muziek altijd veel erg gaaf en ook mooi, en toen d8 ik dat wil ik ook gaan maken, dus toen ben ik een keer bij mn neef langs geweest die ook een DJ-set heeft, en toen wou ik t ook gaan doen
Illusion    posted on 20-11-2005 17:15
Ik ben een paar jaartjes geleden begonnen, en dat begon doordat ik steeds meer interesse in muziek. Ik zag op tv verschillende Dj's op televisie optreden, en het leek mij ook gewoon heel erg vet. Samen met een kameraad ben ik begonnen. We  kochten ons eerste mengpaneeltje. Ook leek het mij leuk omdat een er meerdere Disc Jockeys in ons dorp wonen, en die draaien dan wat langer, en dan kijk je hoe ze het doen, en dan zie je eigenlijk dat het heel erg tof is.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Bastian    posted on 20-11-2005 17:19
Een Vriend van mij had de cd's trance the ultimate collection en id&t hardhouse en de sensation collectie van 2002 en toen luisterde we er best vaak naar en ging ik er meer van opzoeken op internet bijv.
Basrose    posted on 20-11-2005 17:21
Ik hield altijd al van muziek en had altijd al intresse om muziek te draaien... Een broer van een maat van me was dj en daar heb ik voor de eerste keer achter draaitafels gestaan.... ik was gelijk verkocht en 2 maande later had ik me eigen setje thuis staan.
Stephanie    posted on 20-11-2005 17:23
Oei......dat idee is alweer van errug lang geleden. In ieder geval ver voor de generatie van Tiesto-wannabe's (no offence naar iemand!)

Toen ik een jaartje of 16 was speelden we met een groep vaak basketball op het pleintje tussen de flats in. Daarbij speelde ook een wat oudere jongen mee met wie ik het wel goed kon vinden. Hij bleek dj te zijn in de lokale discotheek en ik ben ooit eens een keer meegegaan (stiekem binnensmokkelen want je mocht er pas vanaf 18 in). Wat hij daar deed vond ik zo intressant dat ik 'm gevraagd heb mij de basic te leren. En zo ging het balletje rollen. Een paar jaar later was ik zelf resident in dezelfde zaak.

Inmiddels ben ik alweer heel wat jaren verder, en beleef ik nog steeds heel veel plezier aan m'n hobby waar ik sinds een jaar of drie m'n werk van heb kunnen maken.
DaRoyal    posted on 20-11-2005 17:41
Eind basisschool/begin brugklas kwam ik in aanraking met iemand die zichzelf 'DJ' noemde, een soort van partyjock. Hij draaide op de iets grotere 'fuiven' en daar ging ik wel eens mee kijken, wat mij ook érg leuk leek. Want ik was al redelijk bezig met muziek (vooral top 40 nog toentertijd) en wilde eigenlijk wel meer doen dan alleen luisteren.

Maar het grote probleem was geld, je bent jong, geen werk, enz. Maar ik ben me wel in de tussentijd steeds meer in dance gaan verdiepen, het trok me ook steeds meer en turntablism trok m'n aandacht... ook de techniek van DJ'ing en wat nu de juiste gear was ging me steeds meer boeien. Zo kwam het dat ik wel redelijk verstand had van 't vak, maar het nog steeds niet kon gaan uitvoeren.
In 2002 of 2003 ergens, aantal jaren later, kocht een vriend van me zijn eerste DJ-set, iets dat ik toen nòg niet kon. Ik ging wel vaker bij hem langs, om met m'n gekochte platen (want dat deed ik toen wel al met mondjesmaat), te gaan (leren) mixen.
In 2004 was 't dan zover dat ik eindelijk m'n eigen setje kon kopen....

Het komt er dus op neer dat ik niet zomaar op het 'idee ben gekomen' om te gaan DJ'en, maar dat dit gewoon gegroeid is. Vind het persoonlijk wel erg jammer dat sommige mensen zich DJ noemen en het niet kunnen...puur en alleen omdat 'DJ zijn' tegenwoordig helemaal hip is.
Vanwege dat feit noem ik mezelf ook geen DJ maar een PD (plaatjesdraaier), ik hoef niet per sé ermee op te vallen. Pas als ik mezelf goed genoeg vind, zal ik mij als DJ profileren.
Lukaz    posted on 20-11-2005 17:59
ik had altijd wel belangstelling voor muziek, hoe harder hoe mooier vond ik! :P ik zag later in een reclamefolder een dj set dat vond ik helemaal geweldig.. toen ben ik langzame hand een set gaan kopen(ben nog steeds bezig)
JonasVerdickt    posted on 20-11-2005 18:45
Ik ben het geleerd van mijn neef Dj Marcky en eerst heb ik nog wat piano lessen gevolgd en daarachter een keyboard gekocht en dan ging ik naar Key music in sint-niklaas en daarzag ik al dat materiaal staan en nu ben ik daarmee bezig voor zoon 4jaar
MadSteven    posted on 20-11-2005 18:51
Gewoon

Te veel naar de radio luisteren en dan begint op zaterdagavond een programma over de dance scene, waardoor je over dj's leert et voila...
Gery    posted on 20-11-2005 19:54
Ik vond (en nu trouwens nog) ongelooflijk boeiend om een Dj een perfecte mix te zien en horen uitvoeren. Iets dat ik gewoon ook wou kunnen, just for fun Happy, laughing

Dan heb ik maar vakantiejobke gedaan deze zomer en basic setje gekocht die ik nu een kleine 4 maand heb Happy, laughing

Als je dj's bezig ziet lijkt dit allemaal erg makkelijk, maar om dit zelf te doen was een ander paar mouwen, maar al doende leert men, en door veel te oefenen sta ik toch al een stuk verder als de eerste keer dat ik cd'tje liet spelen :d
DJ - Producer
Lassy    posted on 20-11-2005 20:27
Muziek is m'n leven en DJ wilde ik eigenlijk al worden toen house z'n intrede deed in de muziekwereld (1988). 
Heel veel radio geluisterd, lekker klooien met cassettebandjes (zelfs nog een pitch ingebouwd op m'n taperecorder Winking my eye ), zo is het eigenlijk begonnen.
User edit by Lassy on 20-11-2005 @ 20:27:08 (1%)
Dj_T.im    posted on 20-11-2005 21:17
m0est geluid verzorgeen bij klassenfeest, en dat vond ik zoo leuk dat ik aleemal apparatuur daarna ging kopen

MadSteven    posted on 21-11-2005 13:53
Of met andere woorden:

de ellende begon toen ik de speakers van mijn ouders opblies op een klassenfeest op de lagere school.

Kijk, dan ben je pas goed bezig Winking my eye
DJCaSE    posted on 21-11-2005 17:39
Ik mocht toen ik een jochie van 9 een keertje komen kijken bij de vriend van me nicht... en dat vond ik toen helemaal cool en ben toen tot me 13e met 1 cd-speler en een versterktje gaan stoeien en daarna steeds meer apparatuur erbij en nu heb ik een drive-in show waar het steeds beter mee gaat.

Tegenwoordig maak ik ook weleens remixen en mixen op de computer wat ook steeds beter gaat en in januari ga ik waarschijnelijk bij een studio stage lopen
Illusion    posted on 21-11-2005 20:41
Poster: MadSteven
Of met andere woorden:

de ellende begon toen ik de speakers van mijn ouders opblies op een klassenfeest op de lagere school.

Kijk, dan ben je pas goed bezig Winking my eye

grapjas. dat weet je niet. en als dat zo is: iedereen begint, en iedereen leert de negatieve kanten van DJ.
Illusion    posted on 21-11-2005 20:42
Veel negatieve dingen zijn het er dan niet

Gupy    posted on 21-11-2005 21:12
Ahum....hou je vast.

Vroeger..en dan wel echt vroeger was ik Gogo dancer in de DansSallon. Marco heeft me toen diverse tape's meegegeven om te trainen.
Die muziek was natuurlijk zo ontzettend vette club omdat ik dus echt de promo's kreeg, terwijl de andere leeftijdgenoten net aan de Happy Hardcore begonnen.

Het enthousiasme van Marco heeft me dus aangezet om zelf een setje te kopen.

This is an old Topic

No new postings for 6.899 days.
 Post CommentThat would be 230 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

95 Users online: 10 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 7.738
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.967.968