Korg km 202 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

main    posted on 23-05-2010 22:34
ik ben van plan dit mengpaneel (de korg km 202) binnenkort aan te schaffen, nu wil ik er wel iets meer informatie over (qua gebruikers ervaring) en die kan ik niet snel vinden.

heeft iemand ervaring met dit mengpaneel? of pro's en cons? of misschien een andere aanrader (xone 22 en reloop iq2+ ben ik bekend mee) dan zou ik dat graag horen!

barst maar los met de discussie!

What do you think about Korg km 202 ??

Vote :   

Ilja    posted on 23-05-2010 22:48
Wat ik hoor, dat de faders vrij snel beginnen te kraken, de EQ dials veels te klein zijn.

En als ik zou moeten kiezen tussen deze 3, dan kies ik absoluut voor reloop IQ2, daar hoor ik veel goede dingen over.
( met xone heb ik geen fijne ervaring ).
Estacy    posted on 23-05-2010 22:50
budget tot 300 euro neem ik aan? hoeveel kanalen heb je nodig? als je 3 deck wilt mixen, is een 2 kanaals op zn zachts gezegd onhandig. Ik heb nog nooit met een 22 gespeeld, wel met de 202 en IQ2. tussen de 202 en IQ2 zou ik altijd voor de IQ2 gaan, om een paar simpele reden.?
1: de korg is wit, wordt sneller vies
2: de korg heeft echt kleine knopjes, maar ook echt klein. net als de fader caps, pisdingen
3: de Reloop is qua bouwkwaliteit superieur. effecten zijn erg netjes, sneller instelbaar.
en dan hebben we het nog niet eens gehad over de VU meters, die van de Korg zijn gewoon ruk.
dus dan zou ik kiezen tussen de Xone en de Reloop. effecten versus top-notch kwaliteit, Duits vs Engels
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 23-05-2010 22:54
hmm, de korg heeft geen vu's toch? of ben ik nu scheef?

@ilja: wat was er geen fijne ervaring met de xone?

@estacy: de korg werkt dus gewoon niet lekker? kut knopjes? want ik wil wel iets degelijks vast hebben..
gisteravond met een dateq xtc gewerkt en dat vond ik ook kleine knopjes..
Ilja    posted on 23-05-2010 22:59
Van alles, geen fijne EQ's ( ze zijn veel te kort ), knoppen voelden niet zo fijn eigenlijk ( die van denon vind ik stuk fijner ), enige goede aan XONE is eigenlijk, de faders. ?En of ik moet slechte oren hebben, maar wat is nou het geluids verschil tussen Pioneer, Denon en Xone ( het is gewoon bij alle 3 even goed ).
Estacy    posted on 23-05-2010 23:06
Poster: main
hmm, de korg heeft geen vu's toch? of ben ik nu scheef?

jawel, maar slechts 5-6 ledjes?

Poster:?main
@estacy: de korg werkt dus gewoon niet lekker? kut knopjes? want ik wil wel iets degelijks vast hebben..
gisteravond met een dateq xtc gewerkt en dat vond ik ook kleine knopjes..

dan moet je Ecler halen, die hebben als enige echt dikke knoppen.
main    posted on 23-05-2010 23:10
heb nu een numark dm1050, die vind ik net iets te groot maar liggen wel lekker.
die van de behringer vmx 300 vind ik dan een lekkere maat.

zie nu die vu inderdaad, heeeeel klein!

maar ik wil wel graag wat effectjes op m'n mengpaneel, daarom leek de korg mij zo geweldig!
maar jullie zeggen dan dus: reloop iq2+?
Ilja    posted on 23-05-2010 23:15
Die numark is een echte beginners mixer, als je meer wilt ( en dat het ook goed werkt en voelt ) dan is Reloop een hele goede keuze.
Estacy    posted on 23-05-2010 23:15
jep. op alle vlakker superieur aan de Korg.
main    posted on 23-05-2010 23:15
ik ga niet voor niets overstappen...
JustDuno    posted on 23-05-2010 23:24
heb sinds deze week de korg 402 in mijn kamer staan: was promotie bij feedback.nl, heb maar 250 euro betaald. Inderdaad heel kleine knopjes, dus eventjes wennen. Ik heb er geen probleem mee. Wel leuk met de mini kaosspad, ik zal echt niet snel beu gekeken zijn op dat ding! Hoop juist dat de faders niet beginnen te kraken zoals Ilja zegt Cool. Wat ik nog goed vind aan de korg is dat hij digitaal is = dus betere kwaliteit van geluid. Mijn vorige mixer was analoog (sync smx 2).? Als ik de bas wegdraaide viel heel het geluid in een zak...?
Had eigenlijk alleen maar goeie dingen over de korg gehoord, wat Ilja zegt is het eerste dat ik er van hoor...
main    posted on 24-05-2010 09:12
hmm, hebben ze de korg staan bij de feedback in utrecht? in dat geval ga ik daar even langs!
JustDuno    posted on 24-05-2010 09:52
kweet het niet, ik heb hem besteld online besteld, je moet maar een keer kijken op de site
User edit by JustDuno on 24-05-2010 @ 09:53:02 (98%)
main    posted on 24-05-2010 10:30
maar jij vind de korg dus goed en lekker werken? is is ook een beetje robuust? en zijn de knopjes ook echt zo vervelend? of is het puur een kwestie van wennen?
JustDuno    posted on 24-05-2010 16:19
Ja, maar je moet ook weten dat ik hem nog maar 4 dagen heb. Tot nu toe kan ik er alleen maar positief over spreken. faders voelen stevig aan. alleen de horizontale fader is soepeler dan de andere faders, maar had dit met mijn vorige mixer ook, en ik gebruik die toch niet. De knopjes zijn diameter van een potlood, is in het begin wel raar, maar is niet moeilijker om mee te mixen ofzo. en de kaosspad is gewoon zalig, tal van mogelijkheden! Ik ben zeker blij dat ik deze koop heb kunnen doen, want is totaal niet veel geld voor welke mogelijkheden je hebt.

ah wat wel raar is: heb vier kanalen, maar op het eerste kanaal zit enkel een micro en een line in. Omdat ik met traktor met 4 decks mix (2 draaitafels en kontrol x1) moet ik de kanalen in deze volgorde zetten C - D - A - B. Mja is ook juist een kwestie van wennen
main    posted on 24-05-2010 17:17
dus jij gebruikt ook de midi mogelijkheden?

hmm van wat ik hoor (vooral de mogelijkheden) vind ik die korg toch wel zeer interessant worden!
Estacy    posted on 24-05-2010 18:36
Poster: xonec
alleen de horizontale fader is soepeler dan de andere faders

dat is bij ong. 80% van alle mixersCool zoiets noemt men een crossfader,die wordt vaak gebruikt om te scratchenCool
JustDuno    posted on 24-05-2010 19:19
Cool dit wist ik inderdaad niet. maar heb ook nog nooit gescratcht eigenlijk. Wat bedoel je met midi mogelijkheden? De korg heeft geen midimogelijkheden. Ik gebruik de kontrol x1 als midi om deck C en D te besturen en laat het geluid daarvan doorkomen op kanaal 1 & 2 met mijn audio 8 interface (4 stereo outputs)
User edit by JustDuno on 24-05-2010 @ 19:19:50 (2%)
Intricate    posted on 24-05-2010 20:31
hmm van wat ik hoor (vooral de mogelijkheden) vind ik die korg toch wel zeer interessant worden!

Mag ik je vragen wat je let hem niet te kopen?
Wat zouden totale breekpunten zijn voor deze mixer voor jou, gezien je zelf al behoorlijk wat onderzoek ernaar hebt gedaan.
main    posted on 24-05-2010 20:52
de kleine eq's (daar doe ik veel mee) de te kleine vu's en de? (volgens sommige) slechte buildquality
DaCompra    posted on 24-05-2010 21:09
Poster: xonec
. Wat ik nog goed vind aan de korg is dat hij digitaal is = dus betere kwaliteit van geluid.

ahum, analoge mixers klinken beter naar mijn weten. Cool
Intricate    posted on 24-05-2010 23:02
de kleine eq's (daar doe ik veel mee) de te kleine vu's en de? (volgens sommige) slechte buildquality

Heb zelf een Korg zero 4, ook met kleine EQ knoppen. Is puur gewenning wat je fijn vindt/gaat vinden denk ik.

VU meters kan ik goed begrijpen, kleine schaalverdeling (5/6 leds) had ik bij mijn vorige mengpaneel ook, uitermate onnauwkeurig vind ik, maar kun je ook aan wennen.
Als je het moeilijk vind om met deze schaal te mixen/monitoren, kun je ook beide kanalen in je pfl zetten, weet je ook meteen of het volume gelijk is.

Als dit de 2 punten zijn waar je over twijfelt om hem te kopen, dan zou ik daar persoonlijk niet over in zitten.

Heb zelf geen ervaring met de km 202, maar de Zero 4 is van goede kwaliteit, ook al?voelen de potmeters wat fragiel aan.
Misschien dat je wat kunt rondzoeken naar klachten over de km 202?
User edit by Intricate on 24-05-2010 @ 23:05:21 (27%)
JustDuno    posted on 24-05-2010 23:19
Poster: DaCompra

ahum, analoge mixers klinken beter naar mijn weten. Cool

Heb ik mis verwoord: er word inderdaad gezegd dat analooge mixers een meer helder geluid hebben. Al hoor ik persoonlijk het verschil niet tussen digitaal en analoog. Wat mij wel opvalt is als ik de bas wegdraai op een analoge mixer, alles veel stiller klinkt. Met een digitale mixer is dat minder.
AdenFarleigh    posted on 25-05-2010 01:30
Heb wel ervaring met de 402 van Korg Happy, laughing

Mij bevalt ie prima!! Zeker de kaosspad is echt geil, en de EQ selector is ook geniaal. Moet wel zeggen dat ik de layout van de 402 handiger vind dan die van de 202! De 6 VU Leds volstaan voor mij wel, en de kleine knopjes ook.
Wat ik ook wel weer een pre vind aan de 402 is dat je de crossfader gewoon uit kan zetten tijdens het draaien, ik geloof dat die van de 202 continu 'aan' staat?

Anyway; na een jaar nog steeds alom tevreden, niks kraakt of whatever Happy, laughing
Als je je in de zomer verveelt kom je hem maar eens checken anders.. (Daarvoor hebk te weinig tijd Winking my eye )
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
main    posted on 25-05-2010 07:43
Poster: Intricate

Heb zelf een Korg zero 4, ook met kleine EQ knoppen. Is puur gewenning wat je fijn vindt/gaat vinden denk ik.

VU meters kan ik goed begrijpen, kleine schaalverdeling (5/6 leds) had ik bij mijn vorige mengpaneel ook, uitermate onnauwkeurig vind ik, maar kun je ook aan wennen.
Als je het moeilijk vind om met deze schaal te mixen/monitoren, kun je ook beide kanalen in je pfl zetten, weet je ook meteen of het volume gelijk is.

Als dit de 2 punten zijn waar je over twijfelt om hem te kopen, dan zou ik daar persoonlijk niet over in zitten.

Heb zelf geen ervaring met de km 202, maar de Zero 4 is van goede kwaliteit, ook al?voelen de potmeters wat fragiel aan.
Misschien dat je wat kunt rondzoeken naar klachten over de km 202?

vandaar ook dit topic! ik heb zelf de korg nanoKONTROL, zijn die rotary's ongeveer even groot als de eq's van de km 202? want die zijn klein maar wel goed te gebruiken! (gebruik ze bijv als eq's in traktor)

@adenfarleigh: die kaosspad is ook een van de redenen dat ik ernaar keek LOL maar jj raad hem mij dus aan? die cf kun je idd niet uitzetten bij de km 202, maar dat vind ik geen probleem!

edit: wat me nu opvalt is dat de reloop geen switch heeft van cue naar master (dit vond ik ook irritant bij de dateq xtc) en de korg heeft dit wel.
User edit by main on 25-05-2010 @ 08:50:06 (13%)
Intricate    posted on 25-05-2010 09:46

vandaar ook dit topic! ik heb zelf de korg nanoKONTROL, zijn die rotary's ongeveer even groot als de eq's van de km 202? want die zijn klein maar wel goed te gebruiken! (gebruik ze bijv als eq's in traktor)

Die rotaries van de nanoKontrol zijn lager dan de km 202 als ik ze ga vergelijken met de zero4, want ik denk dat de knoppen van de 202 hetzelfde zijn als de zero 4.

Op de nanoKontrol zitten idd er lage rotary,?met wat moeizamer grip op die manier.
User edit by Intricate on 25-05-2010 @ 09:47:38 (4%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

111 Users online: 15 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 21.153
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.011.613