vraagje over de tap functie op de djm 800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

looneytune    posted on 23-05-2010 14:37
wat doet de tap knop ik weet tot nu dat als je autotap uitdrukt dat je tap kan gaan gebruiken maar wat doet het en wat kan het

kan iemand mij het goed uitleggen
User edit by looneytune on 25-05-2010 @ 18:22:42 (94%)

What do you think about vraagje over de tap functie op de djm 800 ??

Vote :   

michiel505    posted on 23-05-2010 14:48
Zie ////www.djresource.eu/Topics/story/99/Pioneer-DJM-800/ hier zou alles moeten staan
Helixon    posted on 23-05-2010 15:29
Poster: michiel505
Zie ////www.djresource.eu/Topics/story/99/Pioneer-DJM-800/ hier zou alles moeten staan

Heb even gekeken maar staat niks over... zelfs niet met 'Ctrl+F'

-------------

misschien helpt dit je:

een video tutorial over faderstart van Ellaskins... 5 sec, google werk...

LINK en los: http://www.youtube.com/watch?v=IfygXKIxKHs
looneytune    posted on 23-05-2010 16:30
ja maar ik wil wat weten wat die knopjes doen dit is op een djm 400 ik zoek voor de 800
LibertyNL    posted on 23-05-2010 16:38
Typ op youtube even 'DJM 800 Tutorial' hier staan vele filmpjes waarin de DJM800 van A tot Z wordt uitgelegd.
Of kijk even op de pioneer websiteWinking my eye hier kan de de handleiding downloaden.
User edit by LibertyNL on 23-05-2010 @ 16:40:04 (72%)
feestbeest    posted on 23-05-2010 16:47
GoogleSmile
Ik weet niet of je hier nieuw bent, maar niet zo snel een topic openen. Als ergens een functie of watdan ook op een apparaat zit is daar ALTIJD wat over te vinden!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
zrcl0272    posted on 23-05-2010 17:39
Heel gemakkelijk

Als je cd spelers deze functie hebben dient het voor het volgende :

Als je Cd spelers verbonden zijn met het 'Control kabeltje' aan je mengpaneel dan kan het liedje dat in pauze/cue staat, gestart worden met een fader die je omhoog doet. Ook wel fader start genoemd. Natuurlijuk moet knopje 1,2,3,4 opgelicht staan om deze funtie te activeren.

Gebruik het persoonlijk heel weinig/niet

Hoop dat je hier mee geholpen bent
Helixon    posted on 23-05-2010 18:34
Poster: zrcl0272
Heel gemakkelijk

Als je cd spelers deze functie hebben dient het voor het volgende :

Als je Cd spelers verbonden zijn met het 'Control kabeltje' aan je mengpaneel dan kan het liedje dat in pauze/cue staat, gestart worden met een fader die je omhoog doet. Ook wel fader start genoemd. Natuurlijuk moet knopje 1,2,3,4 opgelicht staan om deze funtie te activeren.

Gebruik het persoonlijk heel weinig/niet

Hoop dat je hier mee geholpen bent

Is mijn post niet goed ofzo dat je er weer op gaat reageren
ik linkte naar een tutorial... het is engels, maar als je door blijft kijken word het vanzelf duidelijk...

dus SLOTJE PLZ

Edit:

ik zal jouw uitleg even verbeteren:

Als je cd speler(s) deze functie beschikbaar hebbendan werkt het als volgende.

Wanneer je de 'fader start' op je Cd spelers wilt gebruiken moet je ze verbinden met een 'Control kabeltje'.
Deze plug je in je cdspeler en in je mixer, het is dus een appart kabeltje.
Op het mengpaneel kan je de functie aan en uit zetten.
Wanneer je deze verbonden hebt, en je hebt een track op Cue staan, dan kun je door de fader omhoog te schuiven het liedje starten. je hoeft dus niet nog eens op Play/Pause te drukken wanneer je de fader omhoog hebt.
als je de fader weer omlaag doet gaat je cdspeler met faderstart weer terug naar je Cue point.

Je hoeft deze functie niet te gebruiken.

nu een beetje uitleg over het doel van fader start.
Fader start is eigenlijk voor 'Drive-in' gemaakt. het is om de dj die de drive-in verzorgd, een handje te helpen.
omdat het pioneer en andere fabriekanten het een goed functie vonden hebben ze het ook op DJ mixers gezet.

Ik hoop dat je met de uitleg van zrcl0272 en van mij weer verder kunt

succes.
User edit by Helixon on 23-05-2010 @ 18:48:43 (100%)
Limb-Girdle    posted on 23-05-2010 22:51
Poster: looneytune
wat zijn die knopjes fader start voor er staat dan 1 2 3 4 onder de sound color fx
wat houden die knopjes in kan iemand het mij goed uitleggen

harstikke bedankt alvast

Hi LooneyTune, op de DJM 800 vind je inderdaad de zogenaamde 'fader start' knoppen. Om deze functie op de DJM-800 te kunnen gebruiken, moet deze functie ook ondersteund worden door je Tabletops (laten we voor de eenvoud uitgaan van de CDJ-1000). Vanuit de tabletop, plug je een kabeltje in naar je DJM-800, het zogeheten 'faderstart' kabeltje. Zonder kabeltje, kun je faderstart functie niet gebruiken.

Bij het selecteren van het kanaal (bijvoorbeeld, je kiest der voor om de faderstart te gebruiken op kanaal 1 van je mixer, moet je dus knopje 1 indrukken om deze functie te activeren). Als het knopje oranje kleurt, betekent dat de faderstart aanstaat. Laten we uitgaan dat je voor kanaal 1 de faderstart hebt geactiveerd, je kan als volgt te werk gaan:

Als je de volumefader (de verticale schuifknop onder de ColorFX knoppen), met de faderstart geactiveerd, begint het nummer van tabletop 1 te spelen. Eveneens geldt dit voor de Crossfader (de fader helemaal onderaan je mixer). Het nut van deze functie is dus, met het omhoog halen van je volumeknop dat de track automatisch begint te spelen. Ook als je het volume terug brengt naar 0 op kanaal 1, stopt je nummer met spelen.

Veel turntabalisten gebruiken deze functie als onderdeel van het scratchen. Het vergemakkelijkt het aansturen van bijvoorbeeld een nummer, dat zij speciaal een cue hebben gegeven, en heel vaak willen gebruiken als 'korte sample' door een ander nummer.

Hopelijk heb je iets aan mijn uitleg!
Succes. Cool
Where the music meets the deejay!
Helixon    posted on 23-05-2010 23:10
ja maar ik wil wat weten wat die knopjes doen dit is op een djm 400 ik zoek voor de 800

Het gaat precies het zelfde als bij een DJM800 alleen er zijn meer kanalen die je kunt aansturen
looneytune    posted on 25-05-2010 18:23
nieuw vraag weer hulp nodig sorry Happy, laughing
hoppie    posted on 25-05-2010 18:32
dan kan je zelf de bpm aangeven als de auto bpm niet klopt
Question everything
looneytune    posted on 25-05-2010 18:36
@hoppie

kan je het wat beter uitleggen voor me want ik hoor ook dat je wat me effects kan doen
hoppie    posted on 25-05-2010 18:47
je bpm is voor de lengte van je effect, dus bijvoorbeeld een echo over 4 beats.
als je bpm van de djm 800 niet klopt, krijg je dus bijvoorbeeld niet een echo over 4 beats maar over 4beats en een beetje,dat klinktr lelijk dus kan je handmatig je bpm tappen met de tap knop
Question everything
looneytune    posted on 25-05-2010 19:05
oke dus stel voor je je hebt een nummer met 5 beats dan moet je 5 x tappen om het gelijk te hebben op die beat of soiets dat die effect gelijk loopt met het nummer
Dolivieira    posted on 25-05-2010 19:09
oke dus stel voor je je hebt een nummer met 5 beats dan moet je 5 x tappen om het gelijk te hebben op die beat of soiets dat die effect gelijk loopt met het nummer

En track met 5 beats bestaat dat dan. Volgens mij heb je alleen 4 kwarts maat en 3 kwarts maat en 3 kwarts maat wordt zowat niet in dance muziek gebruikt.

Over de Tapknop die gebruik je alleen als de BPM op de mengtafel niet? correct wordt weergegeven. Dan Tap je de beat tot dat die ongeveer goed staat. Dat doe je om de effecten correct te kunnen gebruiken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 25-05-2010 @ 19:12:54 (56%)
hoppie    posted on 25-05-2010 19:10

nee, je moet in de maat van de muziek op tappen ik dacht 4 keer ofzo
Question everything
Limb-Girdle    posted on 25-05-2010 19:16
nieuw vraag weer hulp nodig sorry Happy, laughing

Als je een nieuwe vraag hebt, kun je het beste ?f een nieuw topic aanmaken, ?f je vraag stellen in het grote kleine vragen topic. Als iemand anders dan dezelfde vraag heeft als jou (in dit geval jouw eerste vraag over de faderstart) kan hij of zij het in dit topic teruglezen...

De 'tap' op de DJM is het groene knopje aan de rechterzijde. Je kan het gebruiken om handmatig het tempo van je effecten aan te sturen. Je gebruikt bijvoorbeeld het effect 'echo', hierbij kan je kiezen of je het automatisch wilt laten doen... (je moet hierbij een kanaal selecteren, waarbij de bpm gemeten wordt). Vervolgens kies je het tempo van de echo (bijv. 1/4 1/8 of 1/16). Als je er voor kiest de tap functie te gebruiken, hoef je dit allemaal niet in stellen. Simpel druk je tap om het tempo aan te geven.
Where the music meets the deejay!
FML    posted on 26-05-2010 19:09
volgensmij is dat nu al 4x verteld lol, ik ben meer van het uitproberen dan zie ik wel wat het doet. ( raad het je niet live aan Happy, laughing )
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3

This is an old Topic

No new postings for 5.378 days.
 Post CommentThat would be 179.3 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

59 Users online: 19 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 6.776
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.682