Poster: zrcl0272
Heel gemakkelijk
Als je cd spelers deze functie hebben dient het voor het volgende :
Als je Cd spelers verbonden zijn met het 'Control kabeltje' aan je mengpaneel dan kan het liedje dat in pauze/cue staat, gestart worden met een fader die je omhoog doet. Ook wel fader start genoemd. Natuurlijuk moet knopje 1,2,3,4 opgelicht staan om deze funtie te activeren.
Gebruik het persoonlijk heel weinig/niet
Hoop dat je hier mee geholpen bent
Is mijn post niet goed ofzo dat je er weer op gaat reageren
ik linkte naar een tutorial... het is engels, maar als je door blijft kijken word het vanzelf duidelijk...
dus SLOTJE PLZ
Edit:
ik zal jouw uitleg even verbeteren:
Als je cd speler(s) deze functie beschikbaar hebbendan werkt het als volgende.
Wanneer je de 'fader start' op je Cd spelers wilt gebruiken moet je ze verbinden met een 'Control kabeltje'.
Deze plug je in je cdspeler en in je mixer, het is dus een appart kabeltje.
Op het mengpaneel kan je de functie aan en uit zetten.
Wanneer je deze verbonden hebt, en je hebt een track op Cue staan, dan kun je door de fader omhoog te schuiven het liedje starten. je hoeft dus niet nog eens op Play/Pause te drukken wanneer je de fader omhoog hebt.
als je de fader weer omlaag doet gaat je cdspeler met faderstart weer terug naar je Cue point.
Je hoeft deze functie niet te gebruiken.
nu een beetje uitleg over het doel van fader start.
Fader start is eigenlijk voor 'Drive-in' gemaakt. het is om de dj die de drive-in verzorgd, een handje te helpen.
omdat het pioneer en andere fabriekanten het een goed functie vonden hebben ze het ook op DJ mixers gezet.
Ik hoop dat je met de uitleg
van
zrcl0272 en van mij weer verder kunt
succes.